Gå til innhold

Objektiv til både D200 og D700


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nikkor 85mm f/1,8 AF eller Nikkor 50mm f/1,4 AF-S

 

85mm er fin til portretter og konserter på begge kamra

50mm er også fin til portretter, men jeg liker den ikke til close up bilder. Og på D700 er 50mm f/1,4 super som allround objektiv. Jeg bruker denne mye på D700 (ikke AF-S modellen). Til landskapsfotografering - arkitektur er jeg glad i litt mer vidvinkel og da bruker jeg Tamron 28-75mm f/2,8 på D700.

 

 

Tor

Lenke til kommentar
Hei Tor.

Takker.

Går alle disse objektivene fint mellom D200-D700?

Hvordan er nærhetsgrensa på disse ? Macromulighet?

 

Alle nikon objektiver passer på nikon kameraene (med unntak av "fisheye´en" som stikker lagt inn i kameraet). D200 er jo DX og D700 er jo FX. så en 50mm blir 75mm på d200.

 

For macro bør du helst ha et eget macro objektiv eller benytte det av et closeup filter. kjenner ikke til nærgrensen.

 

en 50mm eller 85mm med blender 1.4 eller 1.8 fungerer fint til portretter.

Selv ville jeg hatt en zoom til dette, spesielt konserter. 28-70mm f/2.8 sprenger nok budsjettet. men skal du ha et godt objektiv til konsert og portrett med fast blender blir nokk 5000 litt lite.

Men d700 har jo en utrolig god ISO så du har en stor fordel dær. ;)

Lenke til kommentar

Til macro kan jo Tamron 90mm f/2,8 være et alternativ. Dette er også fint til portretter. Fungerer fint både på DX og FX.

Har ikke prøvd dette objektivet på konsert, men med de gode ytelsene til D700 på høy ISO burde det ikke være noe problem.

 

Tor

Endret av TOH65
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...