Vegard_Haug Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Nintendo-topp Shigeru Miyamoto har et system som skal hjelpe spillere ut av vanskelige situasjoner. Les mer Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Hørtes temmelig merkelig ut spør du meg. Hvem kjøper spill for å bare se filmsekvensene av spillhistorien? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Snodig at man kan ta patent på noe så generelt som dette. Lenke til kommentar
Jesusball Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 @Tharos Folk som ikke kan lese, og folk som ikke liker filmer, mayhaps? Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Stiller meg relativt likegyldig til idèen, men er skeptisk til at eit slikt konsept skal kunne patenterast. Vil dette seie at dersom nokon andre lagar liknande funksjonar i spela sine, får dei besøk av Nintendo sitt advokat-team? Skal tru korleis ting hadde sett ut dersom nokon i gamle dagar hadde patentert konseptet "lagre framgongen i eit spel i ei datafil som seinare kan hentast inn igjen, og dermed tillet spelaren å fortstette frå samme punkt". Kay Lenke til kommentar
Mr. Needlemouse Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Det er en knallgod ide for å la casuals få kose seg med spill som f. eks Zelda uten at det går på bekostning av fansen. Forhåpentligvis så vil dette føre til at core-gamer versjonen av spillene blir vanskeligere. Hørtes temmelig merkelig ut spør du meg. Hvem kjøper spill for å bare se filmsekvensene av spillhistorien? Metal Gear Solid-fansen? (just kidding). Lenke til kommentar
fox Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Tharos, enig. Men det er kun kult når det funker på FF7, FF8 osv Da slipper jeg å slippe på nytt for vite mer om spillenes historie. Lenke til kommentar
Toxin Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Sikkert greit for de dette er betyr noe for, men personlig så skjønner jeg ikke helt vitsen. Hvorfor i det hele tatt spille et spill en ikke har tid til om man faktisk ikke "spiller" som sagt så synes kanskje noen dette er greit, men jeg synes det er poengløst. Dette med "walkthrough" av bosses etc er vel bedre for de som sliter hele tiden, ikke at en ikke kan finne det på nettet men er jo lettere og sparer tid. MEN jeg synes også at det er merkelig at man kan patentere dette Lenke til kommentar
JFM Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Bare tull... Husker at jeg stod fast i et spill og fant en film på youtube av en som spilte det samme Lenke til kommentar
ttt Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Dette kan nok vere ein nyttig funksjon. Men eg ser ikkje heilt korleis dette systemet skal fungere. Sånn eg ser det er ein sånn funksjon noko som må lagast spesifikt til kvart enkelt spel. Denne patenten vil då vere for ein felles standard, men ikkje for sjølve ideen. Nei, får tru det kjem ei forståelig forklaring på dette opplegget etterkvart. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Folk tåler ikke utfordringer i spill lengre. Jo, dette gjelder disse såkalte "hardcore" fetthæstan også. Bortskjemte alle ihop. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Det er ofte jeg er svært interessert i historien i et spill, selv om spillet i seg selv er utrolig kjedelig i lengden. Jeg tar gjerne imot en mulighet til å hoppe over de kjedelige bitene i et spill og kun satse på det jeg faktisk liker. Lenke til kommentar
This is Thomas Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Latterlig opplegg. At de skal bruke tid og krefter på sette inn noe sånn i spill, DET skjønner ikke jeg. Lenke til kommentar
Tehjoran Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Hørtes helt skeivt ut?.. :S Lenke til kommentar
PosteMonopolet Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Eg håpar det neste Metroid prime spelet har dette systemet. Det er så irriterande når eg sit fast i timevis, at eg rett og slett ikkje gidd å fullføre spela. Lenke til kommentar
Far_til_dine_barn Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Far out man Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Jeg skjønner ikke helt. Dette er altså en hardware-løsning for å gjøre spillene lettere for de som står fast, pluss litt annet? Greit nok at noen trenger hjelp og at det er et system for det. Men en slik løsning kunne da lett blitt implementert i selve softwaren, uten at man trengte en ekstra boks? Kunne jo bare ha trykket på pause på håndkontrollen og så fått en en option som het "help" der man kunne velge de samme funksjonene. Jeg mener at selv sløve casuals klarer å navigere enkle menyer og at Nintendo og Miyamoto undervurderer spillerne her. Men som sagt så er jeg ikke sikker på at jeg har skjønt dette. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 De tar altså patent på en device som gjør det samme som "tips"-toolboxen som kommer i mange spill? Det virker litt merkelig. Lenke til kommentar
ketle Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Hvorfor kan de ikke komme med et snowboard/skateboard/surfing spill som benytter brettet til Wii Fit? Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Hørtes temmelig merkelig ut spør du meg. Hvem kjøper spill for å bare se filmsekvensene av spillhistorien? Metal Gear Solid-fansen? (just kidding). Hahaha, jeg satt egentlig bare å venta på den. Men kan man egentlig ta patent på noe som finnes fra før? Synes å huske flere spill som kommer med hint om man ikke klarer en gåte innen en viss tid... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg