applemann Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Jeg har en Lancer som plutselig ikke ville i noen retning. Ute på kjøretur, etter en nedbremsing, ville bilen hverken framover eller bakover. Motoren gikk, men siden jeg ikke kom noen vei, ble bilen fraktet til Tromsø hvor den nå står. Verkstedet mener det billigste vil være å skifte girkassen. Jeg har derfor to spørsmål: 1. Er det noen som ut fra erfaring har forslag på hva som kan være galt, og som lar seg undersøke uten at de må fakturere en mengde arbeidstimer? 2. Hvor kan jeg få tak i en brukt automatgirkasse? (kjenner til finndel.no) Bilen er 93-modell (sedan). For ordens skyld: Min kunnskap om bil begrenser seg til å skifte dekk og peile olje Lenke til kommentar
agvg Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Hvor gammel er bilen og hvordan er tilstanden ellers? Lenke til kommentar
applemann Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 Hvor gammel er bilen og hvordan er tilstanden ellers? Det er som nevnt en 93-modell. Den har gått snart 200 000 . Kun mindre merknader på NAF-driftstest. Lenke til kommentar
Guggedal Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Står den låst i neutral, eller står den låst i ett gir? Lenke til kommentar
applemann Skrevet 15. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2009 Står den låst i neutral, eller står den låst i ett gir? Nei, jeg kan gire så mye jeg bare orker. Men når jeg så gir gass er det ingen reaksjon. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Sjekket oljen? Overføringen mellom motor og converter (her er det vel kjededrift)? Lenke til kommentar
applemann Skrevet 16. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2009 Sjekket oljen? Overføringen mellom motor og converter (her er det vel kjededrift)? Oljen er sjekket. Overføringen er ikke sjekket, så får be verkstedet ta en titt på det. Lenke til kommentar
applemann Skrevet 24. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2009 Det viste seg å være converteren. Verkstedet fant en brukt converter, så da blir det 12 000 for ferdig montert converter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå