HaterDiskus Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Dette har jeg alltid sagt til min kjære mor. Man blir ikke automatisk syk av å gå tynnkledd. http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=550290 Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Nei, det blir jo ikke flere bakterier/virus selv om det er kaldt. Man blir vel bare mer mottakelig for sykdom. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 (endret) Ikke mange bekymrede mødre som forstår dette med virus o.l. De tror at kulde = sykdom. Endret 13. januar 2009 av Mimir Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 (endret) Mne blir dog lettere forkjølet når det er kaldt. Om noen ønsker det kan jeg utdype litt mer. Edit: Discovery Endret 13. januar 2009 av Kontorstol Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 Hvis du har ting å tilføye som ikke står i artikkelen så er det bare å fyre løs. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Jeg kan utdype litt. Nesen har en jobb, og det er å varme opp luften vi puster inn før den kommer ned i lungene. Når det er kaldt trekker kroppen størstedelen av blodet inn til de indre organene slik at de holder seg varme, og da får ikke nesa nok blod til at den får varmet opp luften. Men dette stopper også en annen ting, og det er tilgangen til mange hvite blodceller, som bekjemper forkjølelseviruset som du sannsynligvis allerede har blitt smittet av, og som ligger i nesen og venter på at det skal få en sjangse til å spre seg. Da blir du forkjølet. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 Skjønner, skjønner. Høres fornuftig ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå