Gå til innhold

Bk: fisheye i oslo

olek21

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gikk til innkjøp av et fisheye objektiv for skammelige 40$ på ebay, mest for moroskyld og vil ha tilbakemelding på bildene :)

nice å fotte med (fotte --> ta bilde). morsomme bilder, men ble litt mange å vurdere sånn på rappen. jeg konser om 2 av de, det første og det siste.

Likte portrettet av dama, godt i fokus og ser lurt inn i kameraet. Er ikke verdens mest tekniske bilde, mer et "fang øyeblikket", men jeg måtte se på det fler ganger. artig.

siste bildet av bikkja som sitter var veldig godt synes jeg. Bakgrunnnen var ren, og stod i god kontrast. Vinklen bildet er tatt fra sammen med fisheye-effekten gjør at den ser ekstra liten lidende og stakkarslig ut der den sitter. Kjempemorosomt motiv. likte jeg veldig godt. Igjen, bildet er ikke det mest teknisk gjennomførte, men hvem sier at de alltid må være det?

Gleder meg til å se noen bilder når du har blitt litt kjent med objektivet (personlig sover jeg med mine objektiver i senga, sånn at vi blir ordentlig kjent .... kødda) og bruken av dette, og du begynner å jobbe litt aktivt med komposisjonene og etterarbeidet. Spennende!

Lenke til kommentar

Bildene er kule, til egen personlig bruk :) Sånne bilder digger jeg når jeg blar gjennom og mimrer :)

Men sort rund, er det sånt? Umulig å kjøpe objektiv som tar "hele bilde", altså rektangel bilde som vi kjenner til. Jeg vurderer nemlig å kjøpe fisheye, jeg også! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...