Gå til innhold

Problem med MIDIPLUS-49 og Vista

Trylleblyant

Anbefalte innlegg

Jeg har et gammelt MIDI-keyboard av denne typen:

http://www.marcandella.ch/WG3/Miditech/Mid.../MidiPlus49.htm

Jeg har nettopp har kjøpt meg en ny og kraftigere pc. Jeg bruker Windows Vista Ultimate 32-bits OS, og sliter nå med å få installert driver til dette keyboardet. Når jeg plugger det i kommer det kun opp en melding om at jeg må søke etter driver på nettet. Den står og søker en stund, og finner ingenting.

Velger å la Windows prøve å finne en løsning, og får denne meldinga:

"This problem was caused by a compatibility issue between this version of Windows and M-Audio USB Keystation Loader."

Går videre med å si at jeg må laste ned driver fra M-Audios nettside, men det er jo ikke noe M-Audio hardware jeg har koblet til så jeg kan ikke helt se for meg at det kommer til å funke, og på Miditech's nettside står keyboardet ikke engang listet opp.

Det rare er at jeg har akkurat samme OS på laptopen min, og den installerte driverne med en gang, og jeg kunne bruke keyboardet, mens på den nye stasjonære går det ikke.

Får snart en M-Audio Keystation 88 Pro, og skulle gjerne brukt det gamle sammen med det nye for å kontrollere flere instrumenter i Reason, Cubase osv. Har en MicroKORG også, som jeg bruker som en midlertidig løsning på akkurat det problemet, men nå er den det eneste jeg kan bruke, og den skal jeg jo selvfølgelig bruke som en synth når alt er på plass.

Tips / forslag mottas med takk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...