Gå til innhold

import/eksport handel spørsmål

Anbefalte innlegg

En kompis av meg prøver å klekke ut ideer på hvordan kan jobbe og tjene i Thailand. For tiden bor vi nå i Thailand og titter litt rundt.

Vi har kommet frem til at, å kjøpe billig vare i Thailand--->importere til Norge--->selge i Norge for norske kroner--->overføre penger til Thailand i bath = svært lønnsomt i prinsippet.

Men vi er ikke så naive å tror at det er så enkelt som det.

Men ingen av oss har markeds eller økonomi utdanning, så vi kommer litt til kort der når det gjelder kompetanse.

Derfor tenkte jeg kanskje vi kunne snakke litt om det her inne, om muligheter, komplikasjoner og regler.

En ting er å kjøpe en gedigen bok om internasjonal handel og lese det, men en annen ting er å gjøre ting i praksis. Derfor lurte vi kanskje på om det var noen her inne som hadde praktiske erfaringer på dette området som vil dele noen råd med oss.

Konkrete ting vi lurer på er foreksempel,

Må vi opprette et selskap for å få lov til dette, isåfall åssen selskap. Er det andre ting som må godkjennes fra Norges side? Hovedsakelig så tenker vi på å selge klær, eventuelt åpne en nettbutikk. Vi har kontaktet et par "MBK-boder" som vi mener har flotte klær med salgspotensiale i norge.

Hva skal Norge ha fra oss i form av skatt og toll osv?

er det andre ting som må klargjøres? komplikasjoner? potensialer?

vil gjerne høre andres synspunkter.

vi er unge gutter som er helt uerfarne på dette her så takk for all svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke veldig med erfaring, men har etablert selskap før.

Det beste er nok å etablere et selskap/firma og den rimeligste løsningen vil være nuf. Siden det ikke krever noen form for egenkapital og koster kun noen høvdinger å etablere. Jeg benyttet meg av stron, men det er visst lagt ned eller lignende...Så du får google og sjekke litt forum hva folk sier om de forskjellige tilbyderne...Annen ting jeg benyttet meg av var bedin og narviktelefonene..De hjelper deg med det du trenger og svarer på alt.

Kanskje det er smart å benytte seg av etablererpakken til bedin..den er gratis :)

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...