Gå til innhold

Nettpress gir paprikafri Grandiosa

Gjest Slettet-77do0b

Grandiosa med eller uten aprika  

136 stemmer

1. 1. Hva er best?

• Grandiosa med paprika
      75
    • Grandiosa uten paprika
      36
    • Jeg stiller meg likegyldig
      25

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-77do0b

Dagbladet

http://www.dagbladet.no/2009/01/13/nyheter...ndiosa/4353630/

Forbrukeraksjonen som ble startet for to år siden, er kronet med seier: Nå kommer Grandiosa uten paprika.

— En jubeldag, sier Joakim Fossum Strugstad etter at Stabburet bøyer av for presset og lanserer en paprikafri variant av frossenpizzaen.

29-åringen fra Hamar startet en Facebook- og en Nettbygruppe for å synliggjøre kravet om å få bort paprikaen fra den mest kjøpte

varianten av Grandiosapizzaen. Facebookgruppen fikk 2.000 medlemmer, og i løpet av disse to årene er det registrert minst 14 andre Facebookgrupper med det samme kravet.

— Nå gir vi etter for presset, sier informasjonsleder Inger Marie F. Ingdahl hos Stabburet til Aftenposten.

Varianten uten paprika skal i første omgang være på markedet til 1. mai, for å teste ut om kravet på nettet avspeiler seg i faktisk salg.

Og selv om stjernekokk Eivind Hellstrøm aldri ville drømme om å svelge en bit: Nordmenn spiser cirka 26 millioner Grandiosa-pizzaer i året. Grandisen har med det over halvparten av landets frossenpizzamarked.

Såh. Hva mener egentlig folk om dette? Den eneste "grønnsaken" som er på grandiosa, vil forbrukerne ha vekk. Hva sier det om folk? Liker de rett og slett ikke paprika, eller er det på grunn av at frysetørket paprika smaker papp? Personlig synes jeg den er god og gir en viss kontrast i forhold til kun "skinka" og ost med noe pizzasaus.

Er dette noe du kommer til å juble over eller fremdeles kjøpe den gode gamle?

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De få gangene jeg har spist original Grandiosa har jeg enten plukket av paprikaen eller kapitulert og gomlet den misbilligende i meg. Jeg ser imidlertid ikke på dette som noen gladnyhet, da original Grandiosa smaker så intetsigende uansett at jeg ikke kommer til å kjøpe den nye uten paprika heller. Det måtte i såfall være en gang, bare for å ha gjort det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...