NasX Skrevet 12. april 2003 Del Skrevet 12. april 2003 hei, jeg har en gammel maskin (525MHz) med en 13Gb HD. Prøvde å sette inn en ny HD (120GB Western Digital) som slave. Problemet er at biosen ikke finner harddisken. Har prøvd de fleste muligheter med IDE-kabel og det er ikke koblet til noen andre enheter(Cd, DVD..) Noen som vet hva det kan være som gjør at bios ikke finner HD? Lenke til kommentar
CPurcell Skrevet 12. april 2003 Del Skrevet 12. april 2003 Det kan hende at hovedkortet ikke støtter så store harddisker, i og med at det er en gammel maskin. Men prøv å laste ned nyeste bios til hovedkortet og prøv, men er ikke så sikker på om det går... Lenke til kommentar
NasX Skrevet 12. april 2003 Forfatter Del Skrevet 12. april 2003 har prøvd med en 40 GB HD før. Den heller funket ikke.. så det virker litt rart at det skal være en sperre for dette en plass mellom 13GB og 40BG... Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 12. april 2003 Del Skrevet 12. april 2003 Er jeg på jordet eller skillet på 32 GB? Har du prøvd med WD disken alene? Både som master og cable select(cs)? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 12. april 2003 Del Skrevet 12. april 2003 Mulig det går en grense på ca. 37. Skaff det siste biosutgave og oppdater med krum hals...da skal det være muligheter. I tillegg kan det hende at du finner software som kan hjelpe deg på hd-produsentens hjemmesider. Husker når jeg drev og knotet med biosoppdateringer, da tillot en versjon ovennevnte størrelse, mens neste tillot disker over 60 gb osv. Lenke til kommentar
NasX Skrevet 12. april 2003 Forfatter Del Skrevet 12. april 2003 Har du prøvd med WD disken alene? Både som master og cable select(cs)? Ja har prøv med WD disken alene med cabel select. og sammens med den gamle som slave. Men jeg får vel prøve meg på å oppdatere BIOS... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå