"Chris" Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Jeg går pr idag første året på mekatronikk studiet på teknisk fagskole i Kristiansand (2år) Jeg vurderer sterkt å fortsette på mekatronikk på universitetet i Grimstad (UIA) når jeg er ferdig, for å få bachelor. Da må jeg gå 2. og 3. året der. Jeg har sett på fagoversikten på UIA, og ser at fagene på andre året der er omtrent identiske med de fagene jeg har her på det andre året på fagskolen. Blir dette da ganske lett å surfe gjennom på UIA? Noen som har gjort det samme? Åssen er det ellers på maskiningeniør studiet? Mye arbeid? Vanskelig? Lenke til kommentar
Joffii Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Jeg går andre semesteret mitt, delvis begynt høsten 2008. har til nå ikke vært det store peset, heller kanskje litt slapt, noe som igjen ikke gir noe rutine og gjør meg slapp Men 3. og 4.semester ser etter planen ut til å bli en del hardere, ellers er det et bra miljø Vet ikke om du fikk svar på så mye fra min side, tenkte bare jeg skulle si hva jeg visste, ser fram til neste år Lenke til kommentar
Endre Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Jeg går pr idag første året på mekatronikk studiet på teknisk fagskole i Kristiansand (2år) Jeg vurderer sterkt å fortsette på mekatronikk på universitetet i Grimstad (UIA) når jeg er ferdig, for å få bachelor. Da må jeg gå 2. og 3. året der. Jeg har sett på fagoversikten på UIA, og ser at fagene på andre året der er omtrent identiske med de fagene jeg har her på det andre året på fagskolen. Blir dette da ganske lett å surfe gjennom på UIA? Noen som har gjort det samme? Åssen er det ellers på maskiningeniør studiet? Mye arbeid? Vanskelig? Du kommer ikke til å ha samme timeplan som de som går vanlig løp har andre og tredje år. Du får vel droppe noen av de tekniske fagene som tilsvarer fag du har hatt på fagskolen, men du slipper ikke unna noe matte, fysikk og diverse annet (det du har av matte på fagskolen er knapt godt nok til å kvalifisere til å begynne på ingeniørstudiet). Realfagene er jo det som i størst grad skiller tekniker'n fra ingeniørutdanningen. Så hvis du skal surfe gjennom bør du være god i realfag. Men det er for all del å anbefale å ta ingeniørgraden. Ingeniører som har fagbrev og fagskole er veldig attraktive på arbeidsmarkedet. Lenke til kommentar
"Chris" Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 noen som vet konkret hvilke fag jeg vil få viss jeg begynner etter fagskolen? finner ikke ut av det på den aktuelle skolens hjemmeside Lenke til kommentar
Joffii Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Vet ikke det, men hvis du kan si hvilke fag du har hatt på fagskolen er det vel mulig å nevne noen Lenke til kommentar
"Chris" Skrevet 13. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2009 Økonomi, ledelse, markedsføring, matte, fysikk, mekanikk, materiallære, elektro og aut, ikt, norsk, engelsk, hms og kvalitetsledelse, vedlikehold, termodynamikk, kjemi, mekatronikk design og produksjon, teknisk dokumentasjon, dataassistert konstruksjon, hydraulikkannlegg, prosjektadm, mekatronikk styring, logistikk, måleteknikk, energitransport. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå