Jon_ Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Jeg driver og orienterer meg i stasjonsvognmarkedet for tiden, har planer om å kjøpe en brukt, ca 2004-2006 modell, og er villig til å betale opp mot 200,000. De jeg har sett meg ut som aktuelle er: Toyota Avensis (kanskje favoritten, men ganske dyr som brukt, pga driftssikkerhet?) VW Passat (tilsynelatende mest fancy, men derfor også ganske dyr) Mazda 6 (vanskelig å få tak i, derfor dyrere?) Ford Mondeo (god plass og relativt billig) Skoda Octavia (billig, men tilsynelatende alltid svake motorer) Lurte på om noen hadde noen klare favoritter eller råd om hvilken jeg bør velge. Bruksområdet er ikke spesielt obskurt, vanlig familiekjøring i vinter- og sommer-norge. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Avensis som førstevalg, Octavia som andrevalg. Personlig har jeg alltid hatt sansen for Toyota, og kvaliteten til Toyota er jo smått legendarisk. Om prisen ligger litt høyere enn andre, er det nok på grunn av driftssikkerheten. På Octavia er det enklere å få mer utstyr og gøy for mindre penger, og kvalitetsmessig skal de være relativt god også. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 (endret) Er ikke Octavia en del mindre enn de andre alternativene? Jeg har hvetfall en Octavia selv (riktig nok ikke stasjonsvogn og er nok litt eldre enn det du ser på; 98 mod), og syns den blir ganske trang bak. Den har god plass foran (hvertfall for meg på kun 175) og stort bagasjerom, men for passasjerer bak er det ganske trangt. Den generelle driftssikkerheten kan jeg ikke si noe om, men de 2 årene og 40 000 km jeg har hatt min bil har jeg ikke hatt noen store utgifter. Det som har røket har vært 1 abs-føler, luftmengdemåler, tromler (med alt), det meste av foringer og releet til viskerne. Altså rundt 10 000 kr på verksted (lokalt ikke-merkeverksted). Bilen har gått 180 000 km, så vil ikke si det er så alt for gale. Endret 13. januar 2009 av Arbakadarba Lenke til kommentar
toazty Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 har selv en volvo v50 2,4L , storfornøyd , har senka , nye felger.den og køpt in tak spoiler og nytt eksos anlegg med dobble rør på hver side.. men av de du ramser opp ville jeg tatt mondeo, hvis du får en til 200K av den nye typen, hvis du ønsker bil med sterk motor så prøv å finne en octavia rs , stv , er få av dem men dem finnes. Lenke til kommentar
Ford Fairlane Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Jeg ville tatt en titt på SAAB 9-5. Dette må være en av de mest undervurderte bilene på markedet. Utrolig komfortabel, god plass, flotte turbomotorer (styr unna diesel) høyt utstyrsnivå og høy sikkerhet. Lite feil på 2004 modeller og nyere. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 åhh.. kikka på en 9-5 2002, sååå stygge at det er helt utrolig.. de nye 9-5 er 100 ganger finere... Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Har selv hatt en 04 Octavia stasjonsvogn nå. En smule mindre bortsett fra lasterommet som er godt og stort. Får også mye utstyr for pengene. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Jeg ville tatt en titt på SAAB 9-5. Dette må være en av de mest undervurderte bilene på markedet. Utrolig komfortabel, god plass, flotte turbomotorer (styr unna diesel) høyt utstyrsnivå og høy sikkerhet. Lite feil på 2004 modeller og nyere. Helt enig! 2002-2005-modellene er best, på både utstyr, motor og utseende. NB: Sjekk at problemet med oil sludge er utbedret! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Dersom plass er viktig for det, både i baksetet og bagasjerommet, se på Opel Vectra også. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Har en VW passat stv selv. Flotte biler og jeg synes de ser stiligst ut av merkene du nevner. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Er ikke mye stasjonsvogn det du gitt. Lenke til kommentar
Jon_ Skrevet 14. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2009 Hehe. Og jeg vurderer ikke Ferrari stasjonsvogn heller. Lenke til kommentar
Jon_ Skrevet 22. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2009 Det ble en Passat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå