Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

BankID- og lydproblemer

Anbefalte innlegg

Hei!

For rundt en uke siden dukka det opp et par merkelig problem på maskina mi.

Når jeg prøver å åpne nettbanken eller betale med VISA og signere med BankID, så ender jeg opp med dette:

nettbank_feil.jpg

Det skjer bare på min maskin og i Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome og Opera.

Jeg har nyeste versjon av både Flash og Java og har prøvd å avinstallere og fjerne alt og så installere på nytt uten at det har hjulpet i det hele tatt.

Jeg aner ikke hva det kan være, alt jeg vet er at det er svært irriterende. Jeg får ikke betalt husleia eller handlet på nett (som sikkert er like greit, men skulle likevel likt å kunne betale husleia).

Det andre problemet mitt er at når jeg prøver å se videoer (YouTube og Break) eller høre på musikk (Last.FM og MySpace) på nettet så spilles de helt greit av, men det kommer ikke noe lyd.

Jeg har lyd ellers på maskina og Flash fungerer uten problemer, men dette er etterhvert begynt å bli svært irriterende.

Noen som vet hva jeg kan gjøre for å ordne disse problemene?

Datasmurf :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ved nærmere sjekk får jeg ikke lyd på sesong 3 av Simpsons avspilt i VLC eller WMP - funker merkelig nok i andre avspillere og gjelder bare den sesongen, jeg får ikke lyd fra WinAmp 2.95, jeg kan fint streame NRKs nettradio, jeg har ikke lyd i spill og får nå ikke starta filmer på YouTube engang. Jeg har nyeste versjon av lyddriveren også, selv om det jeg tenker på er at det hovedsaklig er noe galt med lydkortet / driveren.

Lenke til kommentar

Når de gjelder problemer med lyd kan jeg ikke gi deg noen nærmere svar, da du ikke oppgir noen maskinvare. BANKID problemene dine er trolig relatert til Flash og Java, da du har avinstallert begge applikasjoner for å installere de på nytt og forsatt innehar samme problemet virker det som om noen hindrer disse fra å fungere. Har du gjort noe så enkelt som å sjekke maskinen for virus eller å skur av eventuelle Ad Block programmer? Sistnevnte vet jeg kan misslikes av Java applikasjonen, riktignok rart det ikke har inntruffet før? Prøv å tenke etter om du har gjort noe du ikke pleier med maskinen før dette inntraff.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...