Dimitrij Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 (endret) Jeg pleier verdt år å gå til øre-nese-hals avdelingen i horten for at legen der kan plukke ut en del ørevoks. Men nå bor jeg i Trondheim og det begynner å bli ubehagelig. Jeg har funnet ut at det finnes en øre-nese-hals avdeling på st.olavs, men trenger jeg noen rekvisisjon fra fastlege for å bestille time, eller holder det bare å forklare problemet for legen der og få han til å hjelpe meg? EDIT: Jeg har forresten prøvd skylling osv. hos fastlege for noen år siden og det funker dårlig. Legen bruker vanligvis "støvsuger" og pinsett, funker fett. Endret 13. januar 2009 av Dimitrij Lenke til kommentar
Bango Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Tror det letteste ville vært å fått henvisning fra fastlege. eller så kan du dra på spa hvor de brenner sånt papir de putter i øret også er ørevoksen inni der. Lenke til kommentar
JonH Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Har du fortsatt fastlege i Horten, eller byttet til en i Trondheim ettersom du har flyttet? Det går vel an å kontakte en lege i området og forhøre deg der. Støvsuger og pinsett har jeg aldri vært borti... Prøvd gjør-det-selv skylling? Pleier å fungere bra men en stor fordel å bruke olje på forhånd for å løse opp voksen. Det er mye mindre ubehagelig enn skylling hos legen men ikke like effektivt. Stikk innom et apotek og spør der. Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 (endret) Jeg har byttet fastlege til en i Trondheim, men hadde håpet å slippe styret(og pengene) å måtte gjennom han først. EDIT: Jeg har nå sendt mail til øre-nese-hals på st.olav. Hvis jeg trenger å gå til fastlege først prøver jeg Revaxør isteden siden jeg har hørt en del bra om dette. Endret 13. januar 2009 av Dimitrij Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Jeg har byttet fastlege til en i Trondheim, men hadde håpet å slippe styret(og pengene) å måtte gjennom han først. EDIT: Jeg har nå sendt mail til øre-nese-hals på st.olav. Hvis jeg trenger å gå til fastlege først prøver jeg Revaxør isteden siden jeg har hørt en del bra om dette. Du må henvises av fastlegen. Kjerringråd: Kjøp en stor sprøyte 500ml (UTEN nål) fra apoteket. Kjøp en stor flaske farris (uten smak). Skyld med dette, ser om det hjelper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå