Edstro Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Hei. Tenk dere følgende eksempel og situasjon. Jeg er en elev i studiespesialiserende utdanningsprogramm VG2. Studiespesialisering hører selvfølgelig til kunnskapsløftet som er den nye reformen. Alikevell er det mulig å melde seg opp i reform 94 fag (som nå har gått ut av den vidergående skolen) Jeg finner feks. ut at jeg vill ta hele norsk faget som privatist. Jeg er elev i faget MEN i en læreplan som følgere kunnskapsløftet. Jeg melder meg så opp i norsk i reform 94, som teoretisk sett er et annet fag enn det jeg er elev i på skolen. Nemelig læreplanen er fra kunnskapsløftet. I tilegg har fag i kunnskapsløftet og reform 94 ulike fagkoder for fagene, så det blir ulike fag. Jeg vill da med min logikk tenke at jeg egentlig ikke har elevstatus i norsk som jeg melder meg opp i, siden jeg melder meg opp i reform 94? Blir denne logikken riktig? Hva tenker dere om dette? Regelen er at man ikke skal ha elevstatus i fagene man melder seg opp i og det har jeg ikke om jeg melder meg opp i reform 94? Noen som har tenkt på dette? Kom med tilbakemeldinger og tanker rundt dette! Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 15. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2009 Ingen som har noen innspill? Lenke til kommentar
orl Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Her er du inne på finesser i eksamensreglementet. Ta kontakt med rådgiver på skolen din, eller privatistkontoret/eksamenskontoret i fylket. Disse skal kunne gi deg svar på slikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå