Gå til innhold

Lys med dimmer, til å ha på svkt lys om natten.

Anbefalte innlegg

Hei. En venninnne av meg har problemer med å sove om natten. Det pleier ofte å hjelpe å sove med lyset på, men 1. det trekker mye strøm og 2. det er ofte litt for mye lys.

Hun tenkte derfor på å kjøpe seg en lampe som kan være på hver natt, men som har dimmer og kan stå på svakt, og kjøpe et koblingsur på kontakten slik at det skrur seg av om f.eks. 1 time, når hun har sovnet..

Hva er den lureste billige lampen å kjøpe til dette formålet? Er det noen lamper som ikke har gått av å stå dimmet 1-2 timer hver natt?

Tusen takk på forhånd.

Kristoffer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+891234
Hei. En venninnne av meg har problemer med å sove om natten. Det pleier ofte å hjelpe å sove med lyset på, men 1. det trekker mye strøm og 2. det er ofte litt for mye lys.

Hun tenkte derfor på å kjøpe seg en lampe som kan være på hver natt, men som har dimmer og kan stå på svakt, og kjøpe et koblingsur på kontakten slik at det skrur seg av om f.eks. 1 time, når hun har sovnet..

Hva er den lureste billige lampen å kjøpe til dette formålet? Er det noen lamper som ikke har gått av å stå dimmet 1-2 timer hver natt?

Tusen takk på forhånd.

Kristoffer

Kjøp Philps WakeUp Light. Denne har en sleep-funksjon, samt at den er genial som vekkerklokke. Tror det finnes en billigere variant uten radio, også.

http://www.euronics.no/produkter/personlig...01_wakeup_light

Lenke til kommentar

1: Putt ei sparepære med låg effekt i lampen, då får du eit svakt lys.

2: Kjøp eit koplingsur som ho plugger lampen i.

Det uret eg lenker til kan programmerast på kvar enkelt dag. Dersom lampen skal slås av og på må ein gjere dette på koplingsuret. Om stikkontakten er eit stykke vekke er det mogeleg å bruke skøyteledning og ha uret på nattbordet f.eks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...