Gå til innhold

BK: Katta mi

Haansi

Anbefalte innlegg

Tja, et litt fint bilde synes jeg da.. Men tåler slakt som alltid :D

Bakgrunnen er jo dessverre som den er. Vet ikke hva som er å gjøre med det. Og ISO1600 gjør at bildet får veldig mye støy, men sånn går det.

Ellers:

TV: 1/8

AV: 5.0

ISO: 1600

EOS 450D 18-55mm IS

Har rota litt med curves og kontrast.

post-102861-1231803446_thumb.jpg

Gjerne finere når det blir skalert ned litt: http://www.flickr.com/photos/34075803@N07/3192023889/

Endret av Haansi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjerne finere når det blir skalert ned litt:

skamme skinn. Da synes jeg jaggu du skal skalere ned før du poster også. Egentlig skal jeg vel ikke svare på tråden, men tok en grov røff 2sekunder sak i photoshop. Du kan glatt tone ned bakgrunnen på mange måter. Her brukte jeg et solid color layer med sort, la på et masklayer, inverterte, og brant inn med en stor pensel med tonet kant, på lav fill prosent, før jeg tok ned opacity bittelitt for at det ikke skulle være svart svart, men litt bakgrunn...

Grov jobb, ikke særlig pent, men illustrerer godt poenget. Ellers var bildet litt tamt da katta ikke gadd å kikke i kameraet engang ;)

post-173496-1231804730_thumb.jpg

Endret av teinan
Lenke til kommentar

For det første så ser jeg ikke så mye skjemmende støy at det gjør noe. Blits hadde vært mye verre her. Men som svar på alle de spørsmålene du stiller om å gjøre noe med bakgrunnen etc er det bare et som duger. Og det er ta bildet på ny. Du kan sikkert komme på noe bedre hvis du gir deg tid til å studere og forutse dyrets handlinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...