Epp Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Inspirerende! Se selv: på flickr Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Og igjen vil jeg spørre: Hvor langt har vi egentlig kommet på 100-120 år? Dette bør være en liten wakeup-call for de som tror fjorårets modell er mye dårligere enn årets Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Godt sagt, PM. Synes forøvrig photochrome bildene er veldig interessante. Artig å se hvordan Norge så ut på den tiden. Mange av bildene er veldig proffesjonelle også.. med tanke på komposisjon osv. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 De kunne jobben sin på den tiden. Å være reisefotograf for over 100 år siden må ha vært både slitsomt og spennende. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 (endret) Herregud så tøft! Bladd gjennom dette i en halvtime nå. Har selv ett gammelt flyfoto av "gården", som bakgrunsbilde. Gir meg en behagelig følelse av arvet nostalgi når jeg ser på det. Litt rart Hvor ble det av formatet egentlig? Flickr sier at de sluttet å bruke det rundt 1910. Hvorfor det? Endret 13. januar 2009 av J@cob Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Fordi det var en prosess som ble avløst. Formatene forandrer seg aldri, bare teknikkene. Ikke så veldig lenge etter fikk vi første generasjon Kodachrome. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå