Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny maskin, får ikke bilde [LØST]

Anbefalte innlegg

alright, jeg håper virkelig noen har et godt forslag til dette:

jeg har i dag kjøpt deler til ny pc. Men ved oppstart er skjermen blank, og ber meg sjekke signal cable. Jeg har prøvd to ulike skjermkabler (vga) med samme resultat. Jeg har også prøvd to ulike lcd-skjermer.

Hovedkortet er et Asus M2N68-AM (micro-ATX). I boksen er også en strømforsyning (fortron 350w, helt ny) og en IDE harddisk (helt tom). Siden jeg må installere OS, har jeg også en dvd-spiller/leser koblet til, men denne skal ut straks OS er på plass. Jeg har prøvd to ulike, en IDE og en SATA (ikke samtidig). Uten dvd koblet til er resultatet det samme

Jeg kan ikke se at noe er plugget feil. Det er ikke så mange ting som kan plugges feil. Det er ikke noe skjermkort installert, det er integrert på hovedkortet. Målet var å bygge en liten maskin til å gå på nett, så det skulle ikke være nødvendig. Jeg tenkte å prøve å plugge i et skjermkort jeg har liggende, men strømforsyningen mangler 6pins PCI-e plugg, og jeg har ikke adapter tilgjengelig.

CPU og RAM er gamle deler, men har aldri vært brukt. Har ligget i originalpakning.

Ved de første oppstartene fikk jeg fem korte bip i rask rekkefølge, disse bipene får jeg ikke nå mer.

Viftene starter og går helt fint.

Har jeg oversett noe helt elementært eller er hovedkortet DOA? Kan andre komponenter være skyldige, isåfall hvilke?

takk for all hjelp

edit: bedre topic

Endret av BlinkyBill
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er løst.

Den Skyldige: Den ene rambrikken.

burde selvsagt ha sjekket dette tidligere...menmen.

For de som eventuelt googler dette i fremtiden: Prøv å ta ut rambrikkene og prøv dem en og en. For min del betyr dette at netshop eller ocz skylder meg ny ram ( yay for livstidsgaranti! :new_woot: )

takk for forslagene :)

Endret av BlinkyBill
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...