xSotte Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Hei. Har kjøpt meg et lydkort og høyttallere av typen: Creative X-fi Titanium Fital1ty Pro series Creative Gigaworks S750 Har koblet disse etter det som blir vist på Creative sine egne sider, men har ikke fått til 7.1 lyd enda. Volum boksen viser gult som jeg rekner med er en slags "safemode" der den ikke er fullstendig. Oppdaterte kortet med nyeste drivere + programmer igår men det er ingen forskjell. Kjører 64bits windows men så vidt jeg kan se så støtter kortet 64bits windows uansett. Når jeg bruker Creative Console så finner den bare høyttallerene som 5.1 når jeg bruker "auto detect". Under "Jacks" så finner den ikke side høyttalerene, den grå ledningen altså som heller ikke står i da leningen er 4-3. 4 Ledninger i suben og 3 i lydkortet. Lydkortet har 4 + 1 mic inngang. Disse er også fargelagt så skal endel til for å ta feil der. Har stillt inn Windows på 7.1, men det som er merkelig er at avhengig av hvilket program/spill jeg kjører, så får jeg forskjellige høyttallere til å fungere. Eksempel ved bruk av youtube/musikk så kjører den bare med senter+sub høyttallerene. I Spill så kjører den med litt forskjellig fra hver omstart (kan virke sånn i allefal). Det ligger ingen feil inne på noen av programmene eller drivere. Det integrerte lydkortet er slått av. Kjører Engelsk Vista Ultimate (tviler på det har noe å si menmen) Noen som har ett tips eller to? Lenke til kommentar
okasin Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Testet det samme med Vista, men fikk det aldri til på min HTPC.. så jeg gikk tilbake til XP, alt ok.. vet ikke helt hva som var problemet.. men kommer du frem til en løsning her, så vil jeg gjerne vite det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå