Gå til innhold

Hvorfor slipper Islam unna så billig?


Anbefalte innlegg

Rasisme i islam?

 

Alle mennesker er likeverdige i Guds syn, svarte eller hvite, rike eller fattige, menn eller kvinner. Dette kommer tydelig frem i Den Hellige Koranen:

 

«Menneskeheten var ett samfunn...»

[Koranen 2:213]

 

Det er videre nevnt i Surah Annisaa:

 

«Å dere mennesker, frykt deres Herre, som har skapt dere fra en enkelt person...»

[Koranen 4:1]

 

Alle mennesker er altså skapt fra en enkelt person og var ett samfunn, noe som klart lukker døren for rasistiske holdninger. Islam står for likeverd uansett rase. Den Hellige Koranen kunne ikke gjort dette mer klart enn i det følgende verset av Surah Alhujurat:

 

«Å dere mennesker, Vi har skapt dere av et enkelt (par) av hankjønn og hunkjønn, og gjort dere til folkeslag og stammer, for at dere skal kjenne hverandre (og ikke forakte hverandre). Sannelig den mest beærede i Guds syn er den personen som er mest gudfryktig og rettskaffen. Gud er allvitende og godt kjent med alle ting.»

[Koranen 49:13]

 

Gud gjorde menneskene til forskjellige folkeslag og raser slik at man kan kjenne hverandre og leve i harmoni.

 

De ovennevnte versene fra Den Hellige Koranen er nok bevis på at Islam utelukker all form for rasistisk atferd. I tillegg kan man også se nærmere på hva profeten Muhammed (fvmh) mente om slike holdninger. Det kommer tydelig frem i mange Ahadith (beretninger om Profetens liv) at rase eller utseende ikke er av betydning overfor Gud. Profeten (fvmh) sa i Hajjatul Wada (Hans siste pilegrimstale), som kan leses i blant annet følgende Hadith som er klassifisert som Sahih (autentisk) av Sheikh Albani:

 

«Å alle mennesker! Deres Herre er én. Deres (for)fader er én. Dere alle tilhører Adam (fred og velsignelser fra Allah være med ham). Adam er skapt av jord. Sannelig, den mest beærede personen i deres Herres Syn, den Allmektige Allah, er den mest fromme blant dere. Det er ingen overlegenhet for en araber over en ikke-araber. Det er ingen overlegenhet for en ikke-araber over en araber. Det er ingen overlegenhet for en rød (rases) person over en hvit person. På samme måte er det ingen overlegenhet for en hvit person over en rød (rases) person, unntatt når det gjelder nivået av fromhet (og gode handlinger)»

[Musnad Ahmad 411]

 

Gud bedømmer ikke mennesker ut ifra rase, utseende eller kjønn, Han bedømmer dem ut ifra fromhet og deres handlinger. Ingen rase er en annen overlegen i Islam.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Muslim forsvarer Koranens uttalelse om at en kvinnes ord er verdt halvparten av en manns, fordi hjernen hennes ikke klarer å snakke og huske sammtidig.

1. Kun ved økonomiske transaksjoner

Det er ikke sant at to kvinnelige vitner alltid er betraktet likt som ett mannlig vitne. Det er kun slik i spesifikke tilfeller. Det er rundt fem vers i Koranen som nevner vitner, uten spesifikasjon av kjønn. Det er bare ett vers i Koranen som sier at to kvinnelige vitner er likt ett mannlig vitne. Dette verset er Surah Albaqarah, kapittel 2 vers 282. Dette er det lengste verset i Koranen og angår økonomiske transaksjoner:

 

«Å dere som tror, når dere avtaler et lån for en fastsatt periode, så skriv det ned. La en skriver skrive det (…). Og tilkall to vitner fra deres menn, og om det ikke er to menn (tilgjengelig), så en mann og to kvinner av slike som dere kan godta som vitner, slik at om en av dem feiler, så kan den andre påminne henne…»

[Koranen 2:282]

 

Dette verset opererer bare med økonomiske transaksjoner. I slike tilfeller blir det anbefalt å lage en skriftlig avtale mellom de ulike partene og ha to vitner til stedet, hvor begge fortrinnsvis bør være menn. I tilfeller hvor man ikke kan finne to mannlige vitner, vil en mann og to kvinner være tilstrekkelig.

 

2. En person som ønsker å gjennomgå en operasjon

Anta for eksempel at en person ønsker å gjennomgå en operasjon for en spesiell lidelse. For å forsikre seg om at behandlingen gjennomføres riktig, ville han ha foretrukket at to kvalifiserte kirurger behandlet ham. Skulle ikke to kirurger være tilgjengelig, ville det neste alternativet vært en kirurg og to allmennleger.

 

På samme måte er det foretrukket to mannlige vitner når det gjelder økonomiske transaksjoner. I Islam er det forventet at menn forsørger sine familier. Siden det økonomiske ansvaret er lagt på mannens skuldre, er det forventet at menn skal være godt kjent med økonomiske forretninger i forhold til kvinner. Som et andre alternativ kan en mann og to kvinner være vitner, slik at hvis en av kvinnene skulle gjøre en feil kan den andre påminne henne.

 

3. Feil oversettelse av ordet tazil

Det arabiske ordet som er brukt i Koranen er tazil som betyr «forvirret» eller «å feile». Mange har feiloversatt dette ordet til «å glemme». Dette har medført til at flere er under misoppfatningen av at mannens vitnesbyrd i alle tilfeller er likestilt med to kvinners vitnesbyrd, da en kvinne i alle tilfeller kan være glemsk. Dersom en oversetter dette ordet korrekt til «forvirret» eller «å feile» forstår man at dette verset gjelder økonomiske transaksjoner, da det er lettere for en kvinne å bli forvirret eller å feile ved noe det ikke er forventet av henne å være erfaren med. Derfor er økonomiske transaksjoner det eneste tilfellet hvor to kvinnelige vitner likestilles med ett mannlig vitne.

 

4. Drapssaker er ifølge noen lærde et unntak

Det er noen lærde som mener at den feminine naturen også kan ha en effekt på vitnet i en drapssak. I slike tilfeller er kvinner vanligvis mer forferdet enn menn. På grunn av sin følelsesmessige tilstand kan kvinnen lettere bli forvirret. Derfor er det i følge noen jurister også ved drapssaker, at to kvinnelige vitner tilsvarer ett mannlig vitne. I alle andre tilfeller er et kvinnelig vitne tilsvarende et mannlig vitne.

 

5. Koranen omtaler vitner uten å spesifisere kjønn

Det er omtrent fem vers i Koranen som handler om vitner hvor verken mann eller kvinne er spesifisert.

 

 

 

a. Det er omtrent fem vers i Koranen som handler om vitner hvor verken mann eller kvinne er spesifisert.

 

Når man lager et testament for arv, kreves det to rettsindige personer som vitner. I Surah Almaidah, kapittel 5 vers 106 sier Den Hellige Koranen:

 

«… Når døden nærmer seg en av dere, og tiden for testamentariske disposisjoner er kommet, ta til vitne, to rettsindige personer blant dere, eller to andre som ikke tilhører dere hvis dere reiser rundt, og dødens begivenhet rammer dere…»

[Koranen 5:106]

 

b. Når det gjelder skilsmisse kreves det to rettferdige personer, uavhengig av kjønn. Den Hellige Koranen sier:

 

«Når de så har nådd sin bestemte termin, så behold dem med godhet eller skill dere fra dem med godhet. Og tilkall for å bevitne, to rettferdige personer blant dere…»

[Koranen 65:2]

 

c.

Det er krav om fire vitner i saker hvor ærbare kvinner blir beskyldt for usømmelig atferd. Kjønnet på vitnet er heller ikke spesifisert i denne sammenhengen. Den Hellige Koranen sier:

 

«Og de som kaster tvil over ærbare kvinner, og så ikke skaffer fire vitner…»

[Koranen 24:4]

 

d. Det er noen lærde som mener at regelen om at to kvinnelige vitner tilsvarer ett mannlig vitne, burde gjelde for alle tilfeller. Dette kan overhodet ikke stemme fordi et enkelt vers i Koranen fra Surah Noor, helt klart og tydelig likestiller menn og kvinners vitnesbyrd:

 

«Og for de som kaster tvil over sine ektefeller, og ikke har andre vitner enn seg selv, la deres vitnesbyrd være at de sverger en firfoldig ed ved Gud, at de taler sant.»

[Koranen 24:6]

 

 

Hazrat Ayesha (måtte Allah være fornøyd med henne) Hadith berettet også om ett vitne.

 

6. Et kvinnelig vitne er likestilt et mannlig vitne

Mange jurister er enige i at bare ett kvinnelig vitne er nok for å bevitne at nymånen er kommet til syne. Det betyr at ett kvinnelig vitne er tilstrekkelig for en av Islams fem grunnpilarer, altså fasting, og hele det muslimske fellesskapet av menn og kvinner er enige og aksepterer hennes vitnesbyrd! Noen jurister sier at ett vitne er nødvendig i begynnelsen av Ramadan og to i slutten, og det er ingen forskjell om vitnene er menn eller kvinner!

 

Noen begivenheter krever kun kvinnelige vitner og mannlige vitner aksepteres ikke. For eksempel i forbindelse med kvinnelige problemer, når det gis ghusl altså bad før begravelsen til en avdød kvinne, må den som vitner være av det samme kjønn.

 

Den tilsynelatende forskjellen på kvinnelige og mannlige vitner i finansielle transaksjoner, er ikke på grunn av noen forskjellsbehandling mellom kjønnene. Det er bare på grunn av den forskjellige naturen, og rollene til menn og kvinner i samfunnet som en oppnår ved å følge Islam. Det er ikke slik at kvinner ikke kan noe om økonomi, men fordi mannen er pålagt det økonomiske ansvaret, vil han naturlig nok være mer kvalifisert som vitne i en slik transaksjon. Denne forskjellen eksisterer kun for at en kvinne ikke skal føle seg ubekvem om hun skulle gjøre en feil med tanke på at alle kvinner ikke er kvalifiserte innen økonomi, i motsetning til menn som er pålagt å kvalifisere seg.

Lenke til kommentar

Er glad jeg slipper å forholde meg til så mange totalt unyttige definisjoner jeg.. :)

 

For det blir bare mer og mer åpenbart at islam ikke virker i praksis selv om det hevdes at islam er aldri så mye fredens religion... Og hvorfor er det sånn? Hvorfor kommer det alltid en gjeng ledere og ødelegger? Taliban er såvidt jeg har skjønt omtrent så nærme det går ann å komme når en skal leve etter koranen bokstavelig, men hvem vil ha et slikt samfunn der menn løper rundt og kaster syre i ansiktet på kvinner og lignende bestialske avstraffelser egentlig? Høres jo ikke ut som dette er noe de fleste muslimer er så veldig for... Så hvordan klarer de det? Med rå makt? Men de må jo ha folk bak den makten og hvordan har de klart å hjernevaske så mange til å tro på at dette er den ultimate løsningen, i 2010? Når annen informasjon ikke er tilgjengelig skal jeg være enig i at man kan bli så hjerne vasket, men når annen informasjon er tilgjengelig og de går for taliban løsningen allikevel....

 

Og prettyboy: Koranen sier ditt og koranen sier datt, men det er enda ikke påvist som sannhet, noe du og veldig mange andre burde tenke litt på! Det er nemlig derfor dere blir så forbannet hver gang noen kommer med kritikk av islam, fordi dere tror at dette er sannhet. Men det er altså ikke det hverkan for meg eller for veldig veldig mange her i landet. For meg er dette påstander og ikke sannhet og når du skriver krever du liksom at alle andre skal ta dette for helt sant også, men vi gjør ikke det. Påstander kan sikkert være sannhet, men det blir først sannhet når bevisene foreligger og ikke før og det blir derfor helt galt å fremlegge vers fra koranen som om dette skulle være noen universal sannhet. Men du mener såklart at det ikke er noe å diskutere, for muhammad var ufeilbarig og kan derfor ikke trekkes i tvil? For hvis du syntes det har vi problemet til islam der, de tror de har rett på andres bekostning...

Lenke til kommentar

Hvordan har media klart å hjernvaske deg til å tro at menn går rundt og kaster syre på kvinner? Hadde jeg ikke tålt kritikk angående islam så hadde jeg ikke vært her og diskutert ;)

 

Greit at du/dere ikke tror på det Koranen sier, og dere ikke ser no sannhet i det. Men når dere kritiserer islam som kommer fra Koranen, så forteller jeg bare hva Koranen sier om den saken, dette burde vel være rellevant? Men om noen muslimer gjør noe i Allah sitt navn som er galt, hvem er det som er idioten da? Hvis noen gjør noe godt i Allah`s sitt navn, hvem er det som får belløningen da? Skjønner du hva jeg skal fram til? Enktelt og greit, jeg bryr ikke om hva muslimer eller ikke-muslimer gjør, jeg er muslim og tror på Allah, folk får handle som de vil, de representer kun seg selv, ikke alle muslimer.

 

Hvis jeg skulle begynne å drepe folk rundt meg, og rope Allah`u Akbhar, vil det si at alle muslimer klin gærne? Hvis jeg gir bort penger og mat til fattige folk rundt meg hver dag og roper Allahu Akbhar, betyr det alle muslimer er barmhjertige?

Lenke til kommentar

Hvordan har media klart å hjernvaske deg til å tro at menn går rundt og kaster syre på kvinner?

Hvem snakker om media? Kjenner faktisk en del som har vært i afganistan og sett dette med egne øyne, så hvorfor drar du inn media?

 

Hadde jeg ikke tålt kritikk angående islam så hadde jeg ikke vært her og diskutert ;)

 

Greit at du/dere ikke tror på det Koranen sier, og dere ikke ser no sannhet i det. Men når dere kritiserer islam som kommer fra Koranen, så forteller jeg bare hva Koranen sier om den saken, dette burde vel være rellevant?

Tror du at det som står i koranen er sant? Tror du på allahs skapelses beretning? Eller støtter du deg mer til fakta og viten på det området? Det jeg vil frem til er hvor farlig det er å tro på disse påstandene som sannhet, for det fordrer aldri fred det...

 

Men om noen muslimer gjør noe i Allah sitt navn som er galt, hvem er det som er idioten da? Hvis noen gjør noe godt i Allah`s sitt navn, hvem er det som får belløningen da? Skjønner du hva jeg skal fram til? Enktelt og greit, jeg bryr ikke om hva muslimer eller ikke-muslimer gjør, jeg er muslim og tror på Allah, folk får handle som de vil, de representer kun seg selv, ikke alle muslimer.

 

Hvis jeg skulle begynne å drepe folk rundt meg, og rope Allah`u Akbhar, vil det si at alle muslimer klin gærne? Hvis jeg gir bort penger og mat til fattige folk rundt meg hver dag og roper Allahu Akbhar, betyr det alle muslimer er barmhjertige?

 

Kanskje ikke, men gud hjelpe meg hvor mange som reagerer med å rope allah u akbar og løper gatelangs med brennende flagg så fort noen tegner noe som de tror kan ligne på profeten deres... Saudi arabia og de fleste andre ismalske stater har jo omtrent kuppet FN for å få lagt ned mennekerettighetene til fordel for nettopp islam, så det er neimen ikke godt å si hva islam kan få selv de fredeligste mennesker til å gjøre lenger... Om det noen gang har vært det....

Lenke til kommentar
Hvem snakker om media? Kjenner faktisk en del som har vært i afganistan og sett dette med egne øyne, så hvorfor drar du inn media?

Jeg kjenner faktisk en del som er fra drammen og har sett at det er menn der som voldtar småbarn?? Kjenner folk som har vært i Amerika og der de så at noen ble kidnappet?

 

Hvorfor jeg dro inn media, fordi jeg antok at du hadde sett det på nyhetene, men nei du kjente folk som hadde vært der, my bad.

 

Mitt poeng da, er at jeg bryr meg ikke om hva h*n gjør eller har gjort, min hensikt med å være her, er å passe på at folk ikke misforstår Koranen. Og at det riktige budskapet fra Koranen kommer frem ;) Hva folk gjør i Himalaya og Afghansistan er ikke min sak. Men hvis noen jenter har fått syre ansiktet, så er dette veldig trist for dem, og seff noe Koranen IKKE støtter.

 

Jeg støtter og tror på alt som står i Koranen 100% :)

 

Hva er det som er så farlig hvis jeg tror på Koranen?

 

Hva islamske stater og FN har blitt enige om, har jeg for lite kunnskaper om, så skal ikke si så mye der. Men det jeg kan si er at hadde muslimer fått viljen sin og støtten fra FN, så hadde de vel de fleste land i Europa vært muslimske? Og ikke-muslimer drept? Er det ikke dette dere tror vi muslimer vil?

Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar

PrettyBoy, du forsvarer ondskap i den tro at du forsvarer godhet.

En enkel feil å gjøre, sett i lys av at islams gud lider av splittet personlighet, men det du absolutt ikke kan komme bort fra er all elendigheten i verden - som utføres i islams navn - med refferanser til islamske tekster og profetens handlinger som beskrevet i hadith.

 

Hvor vi har blitt hjernevasket til å tro at muslimer kaster syre i annsiktet på kvinner og barn? Vi har ikke blitt hjernevasket, vi har bare hatt et åpent sinn og undersøkt saken, for så å ta en intelligent avgjørelse basert på fakta. Dette i kontrast til å lese noe i en eventyrbok og lukke sinnet sitt for vitenskapelige fakta fordi det strider mot hva man har lest.

 

ADVARSEL - STYGT! (men ufattelig viktig å se)

http://blogs.tampabay.com/photo/2009/11/terrorism-thats-personal.html

 

I motsettning til de rosenrøde bildene du har fått servert om hva islam er, så er dette den brutale grusomme virkeligheten, der islam betyr smerte og død for flere mennesker enn vi begge har møtt i hele våre liv.

 

 

Narrated As-Sab bin Jaththama:

 

The Prophet passed by me at a place called Al-Abwa or Waddan, and was asked whether it was permissible to attack the pagan warriors at night with the probability of exposing their women and children to danger. The Prophet replied, "They (i.e. women and children) are from them (i.e. pagans)." I also heard the Prophet saying, "The institution of Hima is invalid except for Allah and His Apostle."

Kilde: http://www.usc.edu/schools/college/crcc/engagement/resources/texts/muslim/hadith/bukhari/052.sbt.html#004.052.256

 

 

Se denne dokumentaren, om du har mage til det, og hold følelsen du sitter igjen med opp mot sitatet over. Dette er realiteten. Skam deg!

 

ADVARSEL - Dokumentar, stygge scener.

http://video.google.com/videoplay?docid=-4027837866779837178#

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Aksjonen i Beslan var en muslimsk aksjon for å fremtvinge Russisk tilbaketrekkelse og sikre islamsk styre i Tjetjenia. Dette er iht Koranen og Hadith. I prosessen angrep de på en slu måte uten å møte fienden ansikt til ansikt, dette iht Koranen og Hadith. Målet for operasjonen var barn og kvinner, legale mål iht profeten Muhammed, som beskrevet i Hadith.

 

Stygge lenker av stygge folk?

 

Du mener "dokumentarer" og "muslimer"?

Endret av Kafir
Lenke til kommentar

Aksjonen i Beslan var en muslimsk aksjon for å fremtvinge Russisk tilbaketrekkelse og sikkre islamsk styre i Tjetjenia. Dette er iht Koranen og Hadith. I prosessen angrep de på en slu måte uten å møte fienden ansikt til ansikt, dette iht Koranen og Hadith. Målet for operasjonen var barn og kvinner, legale mål iht profeten Muhammed, som beskrevet i Hadith.

 

Stygge lenker av stygge folk?

 

Du mener "dokumentarer" og "muslimer"?

Terroristene skal i begynnelsen ha hatt følgende krav:

 

At tsjetsjenske krigere som tidligere hadde blitt arrestert i Ingusjetia skulle frigis

At russiske tropper skulle trekke seg tilbake fra Tsjetsjenia.

At det skulle innledes forhandlinger mellom Nord-Ossetias og Ingusjetias presidenter.

Etter dramaets oppløsning oppga legen Leonid Rosjal at han overleverte en liste med krav fra terroristene til Ingusjetias tidligere president Ruslan Ausjev. Innholdet i denne liste er dog fremdeles ukjent. Ausjev var den eneste forhandleren som var inne hos gisseltagerne under dramaets gang.

 

Hvor er det fremkommer at det skal være islamsk styre?

http://no.wikipedia.org/wiki/Gisseldramaet_i_Beslan

 

Terroristen

http://no.wikipedia.org/wiki/Sjamil_Basajev

 

Så ikke legg skylda på at det var islamsk styre som var motivet eller Koranen som oppfordret han. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Volume 4, Book 52, Number 256 skrev:

 

Narrated As-Sab bin Jaththama:

 

The Prophet passed by me at a place called Al-Abwa or Waddan, and was asked whether it was permissible to attack the pagan warriors at night with the probability of exposing their women and children to danger. The Prophet replied, "They (i.e. women and children) are from them (i.e. pagans)." I also heard the Prophet saying, "The institution of Hima is invalid except for Allah and His Apostle."

 

Fortsettelsen:

 

Volume 4, Book 52, Number 257:

Narrated 'Abdullah:

 

During some of the Ghazawat of the Prophet a woman was found killed. Allah's Apostle disapproved the killing of women and children.

 

 

Volume 4, Book 52, Number 258:

Narrated Ibn 'Umar:

 

During some of the Ghazawat of Allah's Apostle a woman was found killed, so Allah's Apostle forbade the killing of women and children.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Konflikten i Tjetjenia oppsummert:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/3293441.stm

"

Is there a risk of the conflict spreading beyond Chechnya?

Some Chechen rebel leaders appear to be trying to bring this about.

The most radical of them hope to start a holy war that would result in the creation of an Islamic state in the North Caucasus.

The attack in Beslan, in the republic of North Ossetia, followed an attack on the Interior Ministry in the republic of Ingushetia, in June 2004.

Some of the fighters in both attacks were reported to be not from Chechnya, but from other North Caucasian republics.

An Ingush rebel commander was reportedly killed in the attack on Nalchik."

 

 

Intel på Sjamil Basajev, og hans etterfølger Dokka Umarov:

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7060417

 

Gjett hva? De var begge islamister av verste sort, og vi vet vel hvilken bok islamister har på nattbordet? Koranen ja. Den samme koranen som PrettyBoy påstår at ikke var inspirasjon og motivasjon bak disse islamske handlingene.

 

 

 

Hva prøver du forresten å si om hadith?

At Muhammed ikke tillot drap på barn og kvinner?

Vel, verset jeg fant sier at han mente det var ok.

Verset du fant tyder på det motsatte.

Da sa han vel begge deler da? Og på den måten kan muslimer både drepe unger i islams navn, og fordømme det slik du gjør, og begge har sine handlinger forankret i islams tekster?

 

Dualisme. Islam har to ansikt. Islam har ansiktet vi så i Tjetjenia og islam har det ansiktet du viser her på forumet. Action speaks louder than words, var det noen som sa.

 

PS, kansje du skal lese litt om profeten din, som drepte og torturerte det meste.

 

 

Narrated Atiyyah al-Qurazi:

 

I was among the captives of Banu Qurayzah. They (the Companions) examined us, and those who had begun to grow hair (pubes) were killed, and those who had not were not killed. I was among those who had not grown hair.[/Quote]

 

 

Narrated As-Saburah:

 

The Prophet (peace_be_upon_him) said: Command a boy to pray when he reaches the age of seven years. When he becomes ten years old, then beat him for prayer.

 

"Kinana al-Rabi, who had the custody of the treasure of Banu Nadir, was brought to the apostle who asked him about it. He denied that he knew where it was. A Jew came (Tabari says "was brought"), to the apostle and said that he had seen Kinana going round a certain ruin every morning early. When the apostle said to Kinana, "Do you know that if we find you have it I shall kill you?" He said "Yes". The apostle gave orders that the ruin was to be excavated and some of the treasure was found. When he asked him about the rest he refused to produce it, so the apostle gave orders to al-Zubayr Al-Awwam, "Torture him until you extract what he has." So he kindled a fire with flint and steel on his chest until he was nearly dead. Then the apostle delivered him to Muhammad b. Maslama and he struck off his head, in revenge for his brother Mahmud."

 

YUSUFALI: Also (prohibited are) women already married, except those whom your right hands possess: Thus hath Allah ordained (Prohibitions) against you: Except for these, all others are lawful, provided ye seek (them in marriage) with gifts from your property,- desiring chastity, not lust, seeing that ye derive benefit from them, give them their dowers (at least) as prescribed; but if, after a dower is prescribed, agree Mutually (to vary it), there is no blame on you, and Allah is All-knowing, All-wise.

PICKTHAL: And all married women (are forbidden unto you) save those (captives) whom your right hands possess. It is a decree of Allah for you. Lawful unto you are all beyond those mentioned, so that ye seek them with your wealth in honest wedlock, not debauchery. And those of whom ye seek content (by marrying them), give unto them their portions as a duty. And there is no sin for you in what ye do by mutual agreement after the duty (hath been done). Lo! Allah is ever Knower, Wise.

SHAKIR: And all married women except those whom your right hands possess (this is) Allah's ordinance to you, and lawful for you are (all women) besides those, provided that you seek (them) with your property, taking (them) in marriage not committing fornication. Then as to those whom you profit by, give them their dowries as appointed; and there is no blame on you about what you mutually agree after what is appointed; surely Allah is Knowing, Wise.

Dette verset beskriver at muslimer kan ha kvinner som slaver (those whom your right hand posesses) og at disse er tillatt for sex. Flott fyr, Muhammed.

 

Du sier at Muhammed ikke tillot drap på kvinner?

Vel PrettyBoy som står 100% bak Koranen... Hvem var Asma Bint Marwan?

 

Hint: http://en.wikipedia.org/wiki/Asma_bint_Marwan

Lenke til kommentar

Det er så mye å ta av, at jeg glemte å nevne at Muhammed også tok kvinner til fange og voldtok dem.

 

 

Narrated Ibn Muhairiz:

 

I saw Abu Said and asked him about coitus interruptus. Abu Said said, "We went with Allah's Apostle, in the Ghazwa of Barli Al-Mustaliq and we captured some of the 'Arabs as captives, and the long separation from our wives was pressing us hard and we wanted to practice coitus interruptus. We asked Allah's Apostle (whether it was permissible). He said, "It is better for you not to do so. No soul, (that which Allah has) destined to exist, up to the Day of Resurrection, but will definitely come, into existence."

coitus interruptus = trekke ut penis rett før sædavgang for å hindre graviditet.

 

Hva Muhammed mente med dette var at man ikke behøvde å "hoppe av i svingen" når man voldtok kvinnelige fanger, fordi Allah har forhåndsbestemt hvilke mennesker som skal eksistere, og hvilke som ikke skal det. Å hoppe av i svingen var med andre ord unødvendig, da resultatet var opp til Allah uansett.

 

Jeg påstår ikke at hadith-sitatet over har sammenheng med dette:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=561939

 

Det ville vært politisk ukorrekt å påpeke en sammenheng her.

Lenke til kommentar

http://nrk.no/nyheter/1.6567955

 

"Menn fra en kultur med et helt annet syn på kvinner."

 

Your women are a tilth for you (to cultivate) so go to your tilth as ye will, and send (good deeds) before you for your souls, and fear Allah, and know that ye will (one day) meet Him. Give glad tidings to believers, (O Muhammad).

 

Oversatt:

Kvinnene dine er som en åker som du kan pløye når/hvor/så ofte du vil.

Endret av Kafir
Lenke til kommentar

Tror du noen gidder å se på de tåplige oversettelsene dine? du må lære det et språk før du kan oversette det.

Oversatt:

Kvinnene dine er som en åker som du kan pløye når/hvor/så ofte du vil.

 

Er det slik du oversetter det? ikke rart.

 

 

2:223:

222 - De spør deg om menstruasjonen, si: «Den er en ulempe, så hold dere borte fra kvinner under menstruasjonen og søk ikke hen til dem før de er rene. Men når de er rene, så gå til dem slik Gud har anordnet det. Gud elsker de botferdige og dem som holder seg rene!»

 

223 - Deres kvinner er en åker for dere, så gå til deres åker slik dere ønsker, alt på beste måte. Frykt Gud og vit at dere skal møte Ham. Bring det glade budskap til de troende.

 

224 - Gjør ikke Gud til gjenstand for deres eder når det gjelder å være fromme og gudfryktige og skape forståelse mellom folk. Gud hører, og vet.

Lenke til kommentar

http://nrk.no/nyheter/1.6567955

 

"Menn fra en kultur med et helt annet syn på kvinner."

 

Your women are a tilth for you (to cultivate) so go to your tilth as ye will, and send (good deeds) before you for your souls, and fear Allah, and know that ye will (one day) meet Him. Give glad tidings to believers, (O Muhammad).

 

Oversatt:

Kvinnene dine er som en åker som du kan pløye når/hvor/så ofte du vil.

007 «Dere vantro! Kom ikke med unnskyldninger denne dag! Dere belønnes bare for det dere har gjort.»

Lenke til kommentar

Det ser kanskje ut som dere trenger en liten pause her, i håp om at dere roer dere med og begynner å diskutere sak og ikke person igjen.

 

Det er ellers kommet rapporteringer om at poster er løgn. Jeg beklager, men jeg er ikke allvitende og tør ikke være overdommer på hva som er sant og usant. Ikke kan jeg et ord arabisk og har derfor i likhet med dere alle(?) bare lest mer eller mindre sannferdige oversettelser på nettet, og ikke vet jeg om Koranen eller Hadith idag faktisk er historisk representativ for Muhammed og hans lære.

 

Så hvor mye jeg skulle ønske at jeg kunne ta dere i løgn, så kan jeg altså ikke det. Jeg får holde meg til saker der jeg har bedre førstehånds kunnskap, og der svarer jeg i så fall som bruker, ikke som admin.

 

Tråden holder stengt for nærmere vurdering.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...