PrettyBoy Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Allah en månegud? http://www.bismikaallahuma.org/archives/2005/do-muslims-worship-the-moon-god/no/ Koranen skrevet av Satan? 1. Koranens eget svar på påstanden På Profetens tid ble en lignende påstand lagt frem av hedningene i Mekka, de påstod at Muhammed (fvmh) mottok disse åpenbaringene fra Satan. Som svar på denne påstanden ble de følgende vers i Surah Alwaqi'ah, kapittel 56 åpenbart: «Dette er visselig en ærverdig Koran» «i en velbeskyttet bok.» «Ingen skal berøre den, unntagen de som er rensede.» «(Den er) en åpenbaring fra verdenenes Herre.» [Koranen 56:77-80] Kitabim maknoon betyr en bok som er godt bevoktet eller en beskyttet bok, og refererer til Lauh-e-Mahfooz i himmelen som ingen skal røre unntatt Mutahhareen, dvs. de som er fri for urenhet, ondskap eller synd, altså englene. Siden det er umulig for Satan å komme i nærheten av eller røre Den Hellige Koranen, oppstår ikke spørsmålet om at han kan ha skrevet den. Det er videre nevnt i Surah Alshu'araa, kapittel 26: «Satanene har ikke brakt den ned.» «Det passer seg ikke for dem, heller ikke har de makt (til å fremstille den).» «Visselig er de avskåret fra å lytte (til det guddommelige ord).» [Koranen 26:210-212] Mange har et feil konsept om Satan, de tror han kan gjøre nesten hva som helst med unntak av noen få ting som bare Gud kan gjøre. Ifølge dem er Satan så vidt underlegen Gud i makt. Siden disse menneskene ikke vil akseptere at Koranen er en mirakuløs åpenbaring, sier de at den er Satans verk. 2. Dersom Satan hadde skrevet Koranen ville han ikke forbannet seg selv Dersom Satan hadde skrevet Koranen, ville han ikke sagt i den samme Koranen i Surah Annahl, kapittel 16 vers 98: «Når du resiterer Koranen, så søk beskyttelse hos Gud mot den forbannede Satan.» [Koranen 16:98] 3. Det er uttalige vers i Koranen som beviser at Satan ikke er Koranens forfatter a. I Surah Ala'raf, kapittel 7 vers 200 står det: «Og hvis et forslag fra Satan trenger seg på deg, så søk tilflukt hos Gud, for Han hører og vet (alt).» [Koranen 7:200] Hvorfor skulle Satan be sine etterfølgere om å søke tilflukt hos Allah som har erklært ham for en fiende? b. Videre sier Koranen i Surah Albaqarah, kapittel 2 vers 168: «Å dere mennesker, spis av det jorden frembyr som er tillatt og godt, og følg ikke i Satans fotspor! Han er deres åpenbare fiende.» [Koranen 2:168] c. Surah Yasin, kapittel 36 vers 60 sier: «Sluttet Jeg ikke pakt med dere, dere Adams barn, at dere ikke skulle tilbe Satan? Han er da visselig deres åpenbare fiende!» [Koranen 36:60] Satan er intelligent, så det er ikke rart at han kan gi folk tanken om at han selv skrev Koranen. Men sammenlignet med Den Allmektige Allah er Satan maktesløs, han er ikke i nærheten av like intelligent som Gud. Gud kjenner til Satans onde hensikter, så det er ikke uforventet at Han har gitt leseren av Koranen uttalige bevis for å gjøre det klart at Koranen er Guds ord, og ikke Satans. Bibelen nevner i Evangeliet etter Markus, kapittel 3 vers 24-26: «Om et rike kommer i strid med seg selv, kan det riket ikke bli stående,» «og om et hus kommer i strid med seg selv, kan det huset ikke bli stående.» «Har nå Satan reist seg mot seg selv og er kommet i strid med seg selv, kan han ikke bli stående. Da er det ute med ham.» [Markus 3:24-26] Selv Bibelen hevder at dersom Satan reiser seg mot seg selv er det ute med ham. Å påstå at Satan skrev Den Hellige Koranen er som å si at Satan har reist seg mot seg selv. Kaba er Qiblah dvs. retningen muslimer vender seg mot når de ber. Det er imidlertid viktig å bemerke seg at selv om muslimer vender seg mot Kaba når de ber, tilber de den ikke. Muslimer tilber og underkaster seg ingen andre enn Gud. Denne bønneretningen er nevnt i det følgende verset av Surah Albaqarah: «Vi ser dreiningen av ditt ansikt (søkende) mot himmelen. Vi vil vende deg mot en bønneretning (Qiblah) som du vil bli tilfreds med. Så vend da ditt ansikt mot den Hellige Moské. Hvor dere enn er, så vend deres ansikter mot den…» [Koranen 2:144] 1. Islam tror på fellesskapets enhet Når muslimer ber kan det hende at enkelte ønsker å vende seg mot nord når de utfører Salah (bønn), mens andre ønsker å vende seg mot sør. For å forene muslimene i deres tilbedelse av den ene og sanne Gud, er muslimer hvor enn de befinner seg påbudt å vende seg mot én bestemt retning, altså mot Kaba. Når muslimer på vestsiden av Kaba ber vender de seg mot øst, tilsvarende når muslimer på østsiden av Kaba ber vender de seg mot vest. 2. Kaba står på midten av verdenskartet Det var muslimer som først tegnet verdenskartet. De tegnet kartet med sør oppover og nord nedover, og Kaba var i sentrum. Senere tegnet de vestlige kartografene kartet motsatt rettet, med nord oppover og sør nedover. Til tross for dette ligger Kaba fortsatt på verdenskartets midtpunkt. 3. Tawaf rundt Kaba for å indikere én Gud Når muslimer drar til Masjid-e-Haram (moskeen i Mekka hvor pilegrimsferden foregår) gjennomfører de tawaf, dvs. at de sirkulerer rundt Kaba. Denne handlingen symboliserer troen og tilbedelsen av én Gud. Akkurat som hver sirkel kun har ett midtpunkt, så finnes det kun én Gud som er verdig all tilbedelse. 4. Hadith av Umar (måtte Allah være tilfreds med ham) Det er en Hadith (beretning om Profetens liv) om den svarte steinen hajr-e-aswad, tilskrevet Profeten Muhammeds følgesvenn Umar (måtte Allah være tilfreds med ham). I Sahih Bukhari står det: «Umar (måtte Allah være tilfreds med ham) sa ‘Jeg vet at du er en stein og kan verken gagne eller skade meg, hadde jeg ikke sett Profeten Muhammed (fvmh) berøre (og kysse) deg, hadde jeg aldri berørt (og kysset) deg’.» [sahih Bukhari vol.2, bok 26 Hadith nr. 675] 5. Folk stod på Kaba og ga adhan (rop for bønn) På Profeten Muhammeds tid stod folk til og med oppå Kaba og ga adhan. En kan spørre de som påstår at muslimer tilber Kaba; hvilken avgudsdyrker vil tråkke og stå på sin egen avgud? he takbīr or tekbir (تَكْبِير) is the Arabic name for the phrase Allāhu Akbar (الله أكبر). Usually translated "God is [the] greatest," or "God is Great", it is a common Islamic Arabic expression, used as both an informal expression of faith and as a formal declaration. http://en.wikipedia.org/wiki/Takbir Kristne bruker vel dette ordet de å? God is great? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Og alt sammen er bassert på påstandene til en profet som rappet store deler fra eldre religioner... Nesten gøy å se hvor mye av dette som folk tror er sant... Slik tankegang fasinerer meg, for hva annet kan ikke slike mennesker, som tror at ubegrunnede påstander uten flik av beviser er sannhet, få seg til å tro av andre ting? Helt ukritisk til det de tror på vil de jo kunne få seg til å tro på alt mulig rart... så hvorfor gjør de ikke det? Du tror ikke på flygende tekanner i usynlig bane rundt jupiter prettyboy? Hvorfor gjør du ikke det? Sannsynligheten for at det finnes et objekt som ser ut som en tekanne i bane rundt jupiter er jo like godt bevist som allah er det, så hvorfor tror du ikke på det eller andre like surrealistiske ting? Du må gjerne tro dette for min del, jeg er bare fasinert over at noen faktisk ærlig og oppriktig tror at påstander er sannhet jeg. For det er ikke før du på noen måte forsøker å påvirke meg med disse påstandene at jeg kommer til å reagere, for dette er så langt fra noe jeg ville trodd var sannhet at jeg ikke kunne tenke meg å trodd bare litt på dette engang! Og langt mindre prakket det på mine barn! Lenke til kommentar
Pop Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 RWS, det er jo bevist. Det står i Koranen (evt sett inn valgfri eventyrbok her [ ])... Lenke til kommentar
Kafir Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 La oss granske islamsk bevisførsel et øyeblikk. I dette eksempelet velger jeg å bruke følgende kilde som argument for at islam er en sann religion, at Koranen er sendt fra Gud og at Koranen er feilfri - som indirekte beviser at den er gudommelig: http://www.godallah.com/is_quran_from_god.php Bevis A: Haven't the unbelievers considered if this was from other than Allah, they would find within it many contradictions? Her har du 131 grove selvmotsigelser eller feil i Koranen: http://www.answering-islam.org/Quran/Contra/ Bevis B: If you are in doubt about it, bring a chapter like it. Bevis C: Bring ten chapters like it. Bevis D: Bring one chapter like it. Hmm. Hva var den første igjen? Er ikke bevis B,C og D bare ennda et eksempel på at Koranen er full av motsigende informasjon? Vet ikke muslimer at den tredje kalif, Uthman ibn Affan, innhentet alle koraner i år 651 fordi de inneholdt variasjoner? Profeten Muhammed mottok sine TLE anfall åpenbaringer i løpet av en periode på 23 år, og før Uthman gjorde sine grep så passerte ytterligere 19 år. Når man tar i betraktning at historiene ble overlevert munntlig, eller nedskrevet på beinrester etc. så er det ikke det minste underlig at variasjoner i budskapet oppstod. Dette var alltså Uthmans intensjon - å forene alle muslimer rundt et felles koranisk manuskript. Hvordan kan muslimer da hevde at Bibelen ikke er Guds ord fordi den er korrupt (endret fra sin orginale stand - variasjoner mellom Bibler eksisterer), når de utelukkende har Uthmans anstrengelser å takke for å ikke ha disse samme variasjonene i sin egen tekst? Da er jo, etter islams definisjonskriterier av Bibelen, Koranen også... grøss.. KORRUPT! Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Uthman_Qur%27an klør det i brødkniven nå? Da hjelper ikke dette... http://www.youtube.com/watch?v=OLSEaPxePZc Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Wine: Good or bad? Strong drink and ... are only an infamy of Satan's handiwork. [5:90, also 2:219]. Yet on the other hand in Paradise are rivers of wine [47:15, also 83:22,25]. How does Satan's handiwork get into Paradise? Dette er bare tatt utifra konteks slik at den skal virke motsigende. Som tidligere sagt, så er det ikke snakk om den samme vinen, vinen i paradis inneholder ikke alkohol Will Christians enter Paradise or go to Hell? Sura 2:62 and 5:69 say "Yes", Sura 5:72 (just 3 verses later) and 3:85 say "No". [3:85] Anyone who accepts other than Submission as his religion, it will not be accepted from him, and in the Hereafter, he will be with the losers. [5:69] Surely, those who believe, those who are Jewish, the converts, and the Christians; any of them who (1) believe in GOD and (2) believe in the Last Day, and (3) lead a righteous life, have nothing to fear, nor will they grieve. [2:62] Surely, those who believe, those who are Jewish, the Christians, and the converts; anyone who (1) believes in GOD, and (2) believes in the Last Day, and (3) leads a righteous life, will receive their recompense from their Lord. They have nothing to fear, nor will they grieve. Hvordan er dette motsigende? Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 (endret) Kan noen komme med kriterier til hva en godtatt kilde er? Ikke for å henge ut noen nå, men for min egen del, slik at jeg også vet hva godtatt kilde er, for videre diskusjon Endret 10. mai 2010 av PrettyBoy Lenke til kommentar
RWS Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Kafir: Hva er ditt livssyn? Du er vel ikke enda en av de som hudflår islam og tror veldig godt om sin egen kristendom vel? En sånn som er overbevist om at det er dem selv som sitter med "sannheten" AS med sin gud og som tror at alle andre guder er tull og tøys og løgn? Sorry OT, men måtte bare spørre... Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Jeg synes synd på Kafir. Tar ting ut fra kontekst og andre håpløse ting. Slutt å spre propoganda takk ! Lenke til kommentar
Kafir Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 RWS - jeg tror at tiden etter min død vil oppleves på samme måte som tiden før min fødsel, og jeg tror alle religioner er et naturlig produkt av menneskets behov for å få svar på grunnleggende spørsmål. I mine øyne oppstår problemet når man enten presser sin tro på andre eller tar dårlige avgjørelser som setter fornuft og vitenskap til side for å få verden til å passe med hva som står skrevet i en gammel bok. Jeg hudflår islam fordi islam trenger å hudflås, men FRYKT hindrer 99% av vestens mennesker fra å gjøre dette. Det er ingenting med islam som fortjener respekt. Folk ser ned og holder kjeft fordi de er redde, og jeg ser på det som min plikt å fortelle det jeg har lært om islam til så mange som mulig - fordi islam er en trussel. En trussel mot Norsk sekularitet, yttringsfrihet, religionsfrihet, kultur og til sist demokrati og personlig frihet. Frykt: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/klimatrusselen/artikkel.php?artid=588526 Lav kunnskap: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=584070 Selvsensur: http://www.dagbladet.no/2010/03/10/kultur/tv_og_medier/nrk/trygdekontoret/thomas_seltzer/10788392/ Politisk korrekthet: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/artikkel.php?artid=598182 Offre: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=561939 Demografi: http://www.rights.no/publisher/publisher.asp?id=46&tekstid=3206 Islam er en dårlig idè - bare spør Ilan Halimi. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Er det ditt endelige svar? Gå du videre.. Greit, skjønner. Trodde et øyeblikk du var en ny balty... Som elsket å hudflå islam og fremelske sin egen kristne tro, som om DEN har vært, og er, noe bedre.... Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Jau, det er overraskende å lese hva Balty skriver, når han forventer at alle andre skal godta at Allah er Satan. Om Satan har lagd noen religion og gjemmer seg bak andre navn, så har han vært både Jesus og Moses lenge før Allah. Dessuten HATER satanister Islam. Satanisme og Islam er som nazisme og jødedom. Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Jau, det er overraskende å lese hva Balty skriver, når han forventer at alle andre skal godta at Allah er Satan. Om Satan har lagd noen religion og gjemmer seg bak andre navn, så har han vært både Jesus og Moses lenge før Allah. Dessuten HATER satanister Islam. Satanisme og Islam er som nazisme og jødedom. Fordi muslimer tror på Gud? Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Fordi muslimer tror på Gud? Nei. Lenke til kommentar
Dzeko Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Satanismen stammer vel fra midtøsten, hvis jeg ikke tar feil. De første satanistene var hvertfal semitter. Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 kAP 41 Gud sier i Koranen: I Guds, den Barmhjertiges, den Nåderikes navn ... 025 Vi lot dem få «kamerater», og de pyntet opp for dem, både det de hadde foran seg og bak seg. Så ble ordet realitet for dem, om henfarne samfunn av dsjinner og folk. De var visselig tapere. 026 De vantro sier: «Hør ikke på denne Koranen! Slå den hen i tomt prat, så kanskje dere vinner frem.» 027 Men Vi skal visselig la de vantro smake en svær straff! Og la dem få igjen for sine verste handlinger. 028 Dette er Guds fienders belønning, Ilden. Der har de varig bosted, som belønning for at de fornektet Vårt ord. 029 Og de vantro vil si: «Herre, vis oss dem som førte oss vill, av dsjinner og mennesker, så vi kan legge dem under våre føtter, så de kan bli av dem dypest nede.» 030 Men til dem som sier: «Vår Herre er Gud,» og så holder rett kurs, stiger englene ned: «Frykt ikke, og vær ikke bedrøvet! Fryd dere ved paradiset, som er lovet dere. 031 Vi tar oss av dere i denne verden og den hinsidige. Der vil dere få alt deres hjerter begjærer, og alt dere ber om, 032 som gjestfrihet fra en som er tilgivende, nåderik.» 033 Hvem taler vakrere ord enn den som kaller til Gud, lever rettskaffent, og sier: «Jeg har overgitt meg til Gud?» 034 En god og en ond gjerning er ikke like. Vis det onde tilbake med det som bedre er, og se, den du lever i fiendskap med, blir som en varm venn! 035 Men dette gis bare dem som viser tålmod. Det gis bare den som har en stor gave Lenke til kommentar
Kafir Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Sahih Bukhari 4:53:386 "Our Prophet ordered us to Fight you till you worship Allah alone or pay us the Jizyah tribute tax in submission. Our Prophet has informed us that our Lord says: 'Whoever amongst us is killed as a syahid shall go to Paradise to lead such a luxurious life as he has never seen, and whoever survives shall become your master.'" Alle de fredelige koransurene du kommer dragende med er verdiløse fordi de er abrogert. Det du forsøker å fremstille er et islam som opphørte å eksistere i år 622. Islam etter Hijra er slik som dette: Sahih Bukhari 4:52:63 "A man came to the Prophet and said, 'Shall I Fight or embrace Islam first?' The Prophet said, 'Embrace Islam and then fight.' He became a Muslim and was died syahid. The Prophet said, 'A little work, but a great reward." Qur'an 4:74 "Let those who struggle in Allah's Cause sell this world's life for the hereafter. To him who fights in Allah's Cause, whether he is slain or victorious, We shall give him a reward." Qur'an 9:111 “Indeed Allah has purchased from the believers their persons and their wealth and in return has promised them paradise; they fight in the cause of Allah and slay and are slain. This is a true promise which is binding on Him mentioned in Torah, the Gospel and the Qur’an; and who is more true in fulfilling his promise than Allah? Rejoice, therefore, in the bargain which you have made, and that is a mighty achievement. " Qur'an 4:95 "Those believers who stay at home [having no physical disability] are not equal to those who make Jihad (struggle) in the cause of Allah with their wealth and their persons. Allah has granted a higher rank to those who make Jihad with their wealth and their persons than to those who stay at home. Though Allah has promised a good reward for all, Allah has prepared a much richer reward for those who make Jihad for Him than for those who stay at home." [stygt!] http://www.truthtube.tv/play.php?vid=2546 Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Hva vil du komme frem til ? At bare muslimer dreper ? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Hva vil du komme frem til ? At bare muslimer dreper ? Jeg har kommer frem til at muslimer bare juger jeg... Juger og fortolker ting som er skrevet i koranen som fanden leser bibelen, for å bruke en litt slitt frase.... For det er så soleklar forskjell mellom hva den jevne muslim tror islam er til hva islam faktisk er når den settes ut i praksis! Da er ikke islam fredens religion lenger, men skrekkens religion... Motbevis meg gjerne, men det er slik islam fremstår som i verden i dag, på tvers av det alle muslimer postitulerer at islam er fredens religion... Merkelig at alt skal løses med vold i islam. Tror du ikke, kapp hodene av dem! Stjeler du, kapp hendene av dem? Er du utro, kapp hodene av dem! osv osv osv... Alt i allahs og den profetens navn... Nei, islam har mistet mye av glansen siden første gang jeg hørte om islam gitt og det er langt på vei muslimers egen skyld... Da de av en eller annen grunn ikke evner å leve slik de preker... Lenke til kommentar
Kafir Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Nei, ey baba. Jeg vil ikke komme frem til det. Jeg vil komme frem til at islam er en fientlig ideologi som er rasistisk, undertrykkende og er ufraskillelig med grov vold. Hvordan kan du være muslim når du ser hva som står i koranen og hadith, samt ser hvor mange muslimer i verden som handler i tråd med disse befalingene? Hvordan kan du leve med deg selv?! Leser du ikke de versene som handler om å drepe kafirene, eller later du som om de ikke eksisterer? Eller leser du dem, men vil ikke handle i tråd med dem før en islamsk kalif er på plass og beordrer det? Eller synes du det er bedre å fornekte dem og lyge om sammenhengen mellom islams litteratur og muhammedanske terroristers motivasjon og mål i håp om at islam skal bli fredens religion på ekte dersom man bare stikker hodet i sanden lenge nok? Hvis profeten muhammed skar hodet av alle jødene av Banu Qurayza, hvordan kan det muhammedanere gjør mot Russiske soldater i tjetjenia være galt? Det er jo det samme? Eller hva med terrorister i Irak, som gjør det samme med Amerikanske soldater og journalister? De følger vel profetens eksempel, gjør de ikke? Those who fight against the prophet and Allah..? Er det ikke det vi snakker om? Qur'an 9:29 " Fight those people of the Book (Jews and Christians) who do not believe in Allah and the Last Day, do not refrain from what has been prohibited by Allah and His Messenger and do not embrace the religion of truth (Al-Islam), until they pay Jizya (protection tax) with their own hands and feel themselves subdued." Dette står skrevet i din Koran - ʾUmm al-Kitāb. Hva mener Gud med at du (muslim) skal sloss mot meg (people of the book) til jeg betaler deg Jizya og føler meg stillferdig? Qur'an 61:2 "O Muslims, why say one thing and do another? Grievously odious and hateful is it in the sight of Allah that you say that which you do not. Truly Allah loves those who Fight in His Cause in a battle array, as if they were a solid cemented structure." Muslimske debattanter påstår å støtte koranen 100%, men er ikke så flink til å kjempe for Allahs sak - slakte og bli slaktet, men mindre vedkommende kansje synes jihad med pennen og penger passer bedre på dette tidspunkt da? Må være spennende å sitte i Dar Al-Harb nå som Europa begynner å lukte lunten. Qur'an 4:95 "Those believers who stay at home [having no physical disability] are not equal to those who make Jihad (struggle) in the cause of Allah with their wealth and their persons. Allah has granted a higher rank to those who make Jihad with their wealth and their persons than to those who stay at home. Though Allah has promised a good reward for all, Allah has prepared a much richer reward for those who make Jihad for Him than for those who stay at home." Påstår du at dette koranverset sier noe annet enn at jihad er "å reise i krig for å fremme islam som religion", og at den som fysisk kjemper blir tyngre belønnet i etterlivet? Sier ikke dette verset i praksis at du får innpass i paradis dersom du oppsøker meg (fiende av islam) og dreper meg? Theo Van Goghs drapsmann har vel garantert plass på paradisets øverste hylle, eller hva? Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 Nei, ey baba. Jeg vil ikke komme frem til det. Jeg vil komme frem til at islam er en fientlig ideologi som er rasistisk, undertrykkende og er ufraskillelig med grov vold. Hvordan kan du være muslim når du ser hva som står i koranen og hadith, samt ser hvor mange muslimer i verden som handler i tråd med disse befalingene? Hvordan kan du leve med deg selv?! Leser du ikke de versene som handler om å drepe kafirene, eller later du som om de ikke eksisterer? Eller leser du dem, men vil ikke handle i tråd med dem før en islamsk kalif er på plass og beordrer det? Eller synes du det er bedre å fornekte dem og lyge om sammenhengen mellom islams litteratur og muhammedanske terroristers motivasjon og mål i håp om at islam skal bli fredens religion på ekte dersom man bare stikker hodet i sanden lenge nok? Hvis profeten muhammed skar hodet av alle jødene av Banu Qurayza, hvordan kan det muhammedanere gjør mot Russiske soldater i tjetjenia være galt? Det er jo det samme? Eller hva med terrorister i Irak, som gjør det samme med Amerikanske soldater og journalister? De følger vel profetens eksempel, gjør de ikke? Those who fight against the prophet and Allah..? Er det ikke det vi snakker om? Qur'an 9:29 " Fight those people of the Book (Jews and Christians) who do not believe in Allah and the Last Day, do not refrain from what has been prohibited by Allah and His Messenger and do not embrace the religion of truth (Al-Islam), until they pay Jizya (protection tax) with their own hands and feel themselves subdued." Dette står skrevet i din Koran - ʾUmm al-Kitāb. Hva mener Gud med at du (muslim) skal sloss mot meg (people of the book) til jeg betaler deg Jizya og føler meg stillferdig? Qur'an 61:2 "O Muslims, why say one thing and do another? Grievously odious and hateful is it in the sight of Allah that you say that which you do not. Truly Allah loves those who Fight in His Cause in a battle array, as if they were a solid cemented structure." Muslimske debattanter påstår å støtte koranen 100%, men er ikke så flink til å kjempe for Allahs sak - slakte og bli slaktet, men mindre vedkommende kansje synes jihad med pennen og penger passer bedre på dette tidspunkt da? Må være spennende å sitte i Dar Al-Harb nå som Europa begynner å lukte lunten. Qur'an 4:95 "Those believers who stay at home [having no physical disability] are not equal to those who make Jihad (struggle) in the cause of Allah with their wealth and their persons. Allah has granted a higher rank to those who make Jihad with their wealth and their persons than to those who stay at home. Though Allah has promised a good reward for all, Allah has prepared a much richer reward for those who make Jihad for Him than for those who stay at home." Påstår du at dette koranverset sier noe annet enn at jihad er "å reise i krig for å fremme islam som religion", og at den som fysisk kjemper blir tyngre belønnet i etterlivet? Sier ikke dette verset i praksis at du får innpass i paradis dersom du oppsøker meg (fiende av islam) og dreper meg? Theo Van Goghs drapsmann har vel garantert plass på paradisets øverste hylle, eller hva? HAHA , du falske juger. skal du komme her å si at du har bevist meg noe? lols hva har disse versene du kom med sagt ? hvilke situasjoner gjald det??? DU KAN IKKE FJERNE TEKST AV SIT TEMA. du må først lære deg å studere tema før du plukker ut tektst , desutten halve vers! EX: et vers 1: "Drep ham ikke! vent til jeg kommer!" ditt vers 1 : "Drep ham!" eh hvem ?? spør jeg, er disse versene like? kan de bety det samma? nei! du kan ikke plukke ut av vers for å få det til å passe med hva du vil si! så tåplig , visste at du var en fjortis. ikke værdt å skrive mer med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg