Gå til innhold

Hvorfor slipper Islam unna så billig?

Anbefalte innlegg

"KAfir" Du kommer med et rasistisk innhold, avatar,falske lenker & dårlig oppførsel oppførsel. May God Guide you.

Eksakt HVA er rasistisk av dette han skrev? Han kritiserer islam og DET er plutselig rasistist? Eller er det bare du som holder opp rasisme kortet, som "vanlig" liksom? Da skal jeg fortelle deg en liten nyhet: Forskjellige menneskeraser finnes ikke! Alle mennesker (homo sapiens sapiens) stammer fra afrika, det var der vi utvandret fra for ca 80-100 000 år siden. Og er du fra midtøsten og drar opp rasisme kortet er du enda mer på jordet, for europeere utvandret fra nettopp midtøsten og inn i europa etter siste store istid for ca 40 000 år siden, noe som gjør oss til nøyaktig samme rase hvis det hadde vært snakk om rase her. Men det finnes ikke forskjellige menneskeraser, kun "lokale" variasjoner i hudfarge og form, tilpassninger om du vil. Så du kan fra i dag av trygt stappe det rasisme kortet der solen aldri skinner, for det eksisterer ingen rase forskjeller i mennesket! Det er ingen "master rase" eller noe slikt tull, vi er alle en rase og de som fremdeles tror deres "rase" er overlegen en annen er ignorante for hva som faktisk er fakta. Vi er alle menneker og det er på tide vi begynner å tenke slik også og heller hjelpe hverandre isteden for å tillegge idiotiske dogmer slik vekt som flere gjør i dag.

Så vet du det! Holder du opp rasisme kortet etter å ha lest dette jeg skrev så er du bare tåpelig og nekter å ta til deg fakta. Tror du meg ikke så les deg opp på evnet! Raser innad i mennesker finnes ikke, fordi det ikke har gått nok tid (bare rundt 100 000 år) med seperasjon til at forskjellige raser har utviklet seg, ergo er alt som skiller oss forskjellig hudfarge og hårfarge. Thats it!

Og har du lest linkene hans? Er aviser som aftenposten "falske" linker? Eller berørte han noe du blir fornærmet over og derfor syntes du kan "ta igjen" ved slike løgner liksom? Faktum er at muslimer slettes ikke er flinke til å se på fakta, de ser kun sine egne "fakta" og er ikke så nøye på om de stemmer eller ei bare det snakker allah etter munnen... Arroganse er vel et dekkende ord på dette du her fremlegger, arroganse og en del selvopptatthet som grenser til ignoranse når du totalt nekter å se en eneste feil i islam.

Og oppførselen hans er dårlig fordi....? Fordi han kritiserer islam? Så langt har jeg kun sett at han kritiserer islam og ikke noen personer. På tide noen kritiserer islam og Kafir har tydeligvis satt seg inn i dette langt bedre enn de fleste andre her på forumet, som nok kan mest om den europeiske landeplagen kristendom og ikke så mye om midtøstens svøpe, islam.

Så svar heller konstruktivt og informativt på kritikken istedet for å gå på personen hans, som du her gjør. eller klarer du rett og slett ikke å forsvare islam på en ordentlig måte? Er det derfor de aller fleste muslimer svarer med vold og drap på alle som kritiserer islam kanskje? De vet at de ikke kan forsvare dette verbalt og gjør det derfor med terror og vold i den tro at frykt er det samme som respekt? I såfall har du et langt lerret å FARGE min venn. Og mye å trene på å forsvare verbalt og ikke begynne med lurvete person angrep hver gang noen kritiserer det du liker....

Endret av RWS
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sura 9:5, ellers kjent som "The Verse of The Sword".
Jihad (ǧihād جهاد) er et arabisk ord som kommer fra ordet jahada, som betyr «utvise det ytterste forsøk» eller «å streve». De fleste oversetter ordet jihad til å streve, og bestrebelsen skal først å fremst være imot sin egen nafs (arabisk for sitt ego eller seg selv). Et allment akseptert eksempel om den første bestrebelsen er ’’eksemplet om tyven’’, hvis man er en tyv skal man gjøre jihad (streve) for å slutte å stjele. Et annet eksempel går ut på at man alltid skal streve for å bli en bedre muslim.

Media mistolker stadig ordet jihad for hellig krig, men det er langt ifra ordets reelle betydning. Denne mistolkningen startet så tidlig som på starten av 1900-tallet. I praksis kan man gjøre jihad med hva som helst, altså man kan streve for hva man ønsker, og det kan innebære i å streve på slagmarken for å forsvare seg selv. Det er på denne måten mistolkningen om hellig krig oppsto. Det er viktig å bemerke seg at ordet hellig krig på arabisk er harbun muqaddasa og dette ordet eksisterer verken i islam eller i koranen.

http://no.wikipedia.org/wiki/Jihad

Og det er ikke nødvending å dra fram rasisme kortet. Selv om en person hater en relgion, så er ikke personen rasist av den grunn.

Hva tror dere er grunnen til islam er den relgionen som vokser raskest?(Nå tenker jeg ikke på antall barn som blir født inn i en muslimsk familie, men hvorfor tror dere det er flere og flere som konverter seg til islam? Kvinner er undertrykt fordi går med hijab, hva med hinduisme, er menn undertrykt i den relgionen fordi de må gå med turban?Hva med nonner som går den nonnedrakten?Undertrykkelse?

De vet at de ikke kan forsvare dette verbalt og gjør det derfor med terror og vold i den tro at frykt er det samme som respekt? I såfall har du et langt lerret å FARGE min venn. Og mye å trene på å forsvare verbalt og ikke begynne med lurvete person angrep hver gang noen kritiserer det du liker....

Godt sagt, og håper dette gjelder alle da, og ikke kun muslimer.

Lenke til kommentar
Jihad (ǧihād جهاد) er et arabisk ord som kommer fra ordet jahada, som betyr «utvise det ytterste forsøk» eller «å streve». De fleste oversetter ordet jihad til å streve, og bestrebelsen skal først å fremst være imot sin egen nafs (arabisk for sitt ego eller seg selv). Et allment akseptert eksempel om den første bestrebelsen er ’’eksemplet om tyven’’, hvis man er en tyv skal man gjøre jihad (streve) for å slutte å stjele. Et annet eksempel går ut på at man alltid skal streve for å bli en bedre muslim.

Hadith - Muhammeds tradisjon og sedvane (som beskrevet av Kari Vogt).

Den nest største autoritet i islam, kun overgått av Koranen.

Hadith er en sammling av fortellinger, innhentet etter profeten Muhammeds død i 632, og kompilert i flere bind. Det finnes variasjoner i disse hadith, ettersom det var flere ledende personer som stod for innsamlings arbeidet, samt en omfattende prosess for å luke ut "falske hadith", der man mente at historien som var fortalt ikke kunne stemme.

Ortodoks islam fremhever Bukhari og Muslim som de to mest troverdige hadith sammlingene.

Hvis man analyserer innholdet i hadith litteraturen så ser man at det står svært mye om jihad. Overveldende mye er kansje dekkende. Det som er interessant i den sammenheng er å studere jihads betydning i praksis. Siden Muhammed regnes som islams grunnlegger og forbilde for alle muslimer, så er det naturlig å se til historiene om Muhammed for å se hvordan jihad ble praktisert - og trekke en sluttning om jihads betydning ut fra dette.

97% av jihad i hadith litteraturen handler om å drepe vantro - jihad med sverdet.

3% handler om "den indre kampen for å bli en bedre muslim".

Så sånn er det.

Kilde: http://www.politicalislam.com/blog/jihad/

Jeg kan også nevne at 3/4 av muhammeds biografi - Sira - handler om jihad.

I muhammeds levetid, fra hijra til 8.Juni-632, tok han kontroll over hele Arabia.

Det er ubestridelig at han brukte militær makt for å oppnå dette. Det er også ubestridelig at han var en grusom og hevngjerrig mann, noe som gjenspeiles i Banu Qurayza stammens skjebne. Her fikk 6-900 mann hodet sitt skåret av, knelende forran en stor grøft. Dette etter at kvinnene var voldtatt og solgt som slaver, sammen med barna. Grensen for om barn skulle halshugges eller selges som slaver var om de hadde fått kjønnshår. Ja, du leste riktig. Dette skjedde alltså på ordre fra "verdens beste menneske og forbilde for muslimer over hele verden - til evig tid."

Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Banu_Qurayza

Then they {the tribe of Quraiza} surrendered, and the apostle confined them in Medina in the quarter of d. al-Harith, a woman of Bani al-Najjar. Then the apostle went out to the market of Medina and dug trenches in it. Then he sent for them and struck off their heads in those trenches as they were brought out to him in batches. Among them was the enemy of Allah Huyayy bin Akhtab and Kab bin Asad their chief. There were 600 or 700 in all, though some put the figure as high as 800 or 900. As they were being taken out in batches to the Apostle they asked Kab what he thought would be done with them. He replied, "Will you never understand? Don't you see that the summoner never stops and those who are taken away do not return? By Allah it is death!" This went on until the Apostle made an end of them.

Og det er ikke nødvending å dra fram rasisme kortet. Selv om en person hater en relgion, så er ikke personen rasist av den grunn.

Jeg vil presisere at jeg ikke hater islam. På lik linje med kommunisme og nazisme - som er bedre egnet til sammenligning med islam enn noen annen religion i verden - så er følelsen bedre beskrevet som avsky. Ellers er vi enige. Politisk overbevisning er ikke en rase. Religion er heller ikke det, selv om jeg ikke finner beskrivelsen passende for islam.

Fun Fact: Koranen har 61% politisk innhold.

Kilde: http://www.politicalislam.com/blog/statistics-and-the-meaning-of-islam/

Hva tror dere er grunnen til islam er den relgionen som vokser raskest?(Nå tenker jeg ikke på antall barn som blir født inn i en muslimsk familie, men hvorfor tror dere det er flere og flere som konverter seg til islam? Kvinner er undertrykt fordi går med hijab, hva med hinduisme, er menn undertrykt i den relgionen fordi de må gå med turban?Hva med nonner som går den nonnedrakten?Undertrykkelse?

Først vil jeg avvise myten om at islam er verdens raskest voksende "religion".

Kilde: http://www.wikiislam.com/wiki/Fastest_growing_religion

For det andre er all betydelig vekst i islam på grunn av barn som fødes inn i en totalitær politisk ideologi som krever dødsstraff for apostasi.

Sannheten er, dersom man skal tro på Al-Jazeera, at over 6 millioner muslimer forlater religionen hvert år - i Afrika alene.

Kilder:

http://www.formermuslims.com/forum/viewtopic.php?t=972

http://www.islamreview.com/articles/fastdemise.shtml

Lenke til kommentar

Islam betyr underkastelse FOR GUD, og En muslim en som har underkastet seg FOR GUDs vei.

islam betyr underkastelse ja, og det er bra du i det minste er ærlig nok til å innrømme det.

Men det betyr ikke underkstelse for Gud, men for måneguden allah, og allah er ingen gud, bare en steinstatue.

Men mer alvorlig er det for muslimene når man vet hvem som står bak måneguden allah, og alle andre avguder, og det er satan selv.

Dette betyr i klartekst at muslimene underkaster seg satan.

Her er måneguden allah som muslimene tilber.

post-180605-1273249263,041_thumb.gif

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Måneguden heter Hubal, og er en klar indikator på opphavet når man stiller spørsmål rundt islams symbol. At satanistene og muslimene begge har et symbol med en stjerne i en sirkel, samt begge grupper roper navnet på guden sin mens de skjærer over halsen på sine offer - det tror jeg er tilfeldig.

Det er jo artig å tenke på de sataniske vers, som Salman Rushdie gjorde berømt i sin bok med samme tittel. En bok som forøvrig gjorde ham fortjent til en dødsfatwa fra Ayatollah Khomeni. Disse versene var alltså åpenbart til profeten Muhammed fra Satan, og profeten formiddlet disse versene videre som vanlig. Da han ombestemmte seg Da engelen Gabriel dukket opp, ble det klart at disse versene var fra satan, og det var derfor viktig å annullere disse. Det var også interessant å se et tog på tusenvis av muslimer som marsjerte i hovedstaden vår og forlangte død over forfatteren som gjorde de sataniske vers kjennt for almenheten. Sosialistene gikk stille i dørene på den tiden.

Ordet islam kommer fra rot ordet sa-la-ma, som kommer fra bokstavene seen-meem-laam. Dette gir ordet betydningen underkastelse. I en religiøs kontekst kan man si at islam betyr underkastelse for gud, men ordet i seg selv betyr bare underkastelse. For en kristen eller jødisk dhimmi er betydningen en helt annen. Betydningen er alltså relativ.

Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Dhimmi

Lenke til kommentar

Hvem er ansvarlig for at avataret mitt er fjernet, og hva er begrunnelsen for dette?

Jeg, og du har fått en PM om det.

Begrunnelsen er som følger:

Forumets føringer sier at blasfemi, herunder Muhammedkarikaturer, kun er tillatt i on topic sammenhenger, og da kun i spoiler-tags. Siden en avatar ikke kan settes i spoiler er det altså ikke tillatt. Jeg må derfor be deg velge en annen avatar. Beklager dette, det er bare motvillig vi sensurerer slikt, men det er reglene vi er gitt å holde oss til.

Geir :)

Lenke til kommentar

Hvem er ansvarlig for at avataret mitt er fjernet, og hva er begrunnelsen for dette?

Jeg, og du har fått en PM om det.

Begrunnelsen er som følger:

Forumets føringer sier at blasfemi, herunder Muhammedkarikaturer, kun er tillatt i on topic sammenhenger, og da kun i spoiler-tags. Siden en avatar ikke kan settes i spoiler er det altså ikke tillatt. Jeg må derfor be deg velge en annen avatar. Beklager dette, det er bare motvillig vi sensurerer slikt, men det er reglene vi er gitt å holde oss til.

Geir :)

Funky - jeg hadde et opp-ned-kors som min avatar i minst et år, uten at noen kommenterte det. Det er visst forskjell på blasfemi og blasfemi.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

@tom waits for alice

Så her gjør man forskjell på folk altså. Så når har det blitt blasfemi å karikere guder? Eller er det en særbehandling dere gir til personer som sverger til trosretningen Islam?

Jeg antar da at denne et forbudt her inne:

post-44035-1273310958,3015_thumb.jpg

Og snakkebobla sier følgende: "Ja, man har rett til å lage karikaturer av Gud".

Så nå legger jeg hodet på blokka og forventer en advarsel.. for bruddet på ytringsfriheten.

Lenke til kommentar

En logisk sluttning vil være at moderatorer ikke tar seg tid til å analysere alle brukeres avatarer, men reagerer når de mottar en spesifikk klage. Dette vil sammsvare med trenden i samfunnet - der kristne og jøder lever i år 2010 og muslimer lever i år 1431, mtp sensitivitet og aggresjon rundt sine religiøse overbevisninger.

Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_calendar

Min påstand blir derfor at moderator staben ikke er til å klandre, men heller de grinete muslimene som holder opp rasismekortet i ene hånden og utløseren til selvmordsvesten i den andre. Slik jeg leser det så sier moderator at slike sensureringer skjer motvillig, men at forumet har rettningslinjer å forholde seg til. I dette ligger det implisitt at vi kunne ha vært like ekkel mot hverandre dersom vi ønsket, og det er vel igjen essensen i demokratiet vårt, er det ikke? At alle er like og har de samme rettighetene?

Da tror jeg vi kommer lenger ved å tenke på at man kunne ha et opp-ned kors som avatar i lange tider uten at noen satt fyr på brukeren, og se på det som et "who has evolved?" poeng til de kristne.

Lenke til kommentar

Hva er årsaken til at islam har ført krig på tre kontinenter i 1400 år, tatt livet av 270 millioner mennesker og nå utgjør en stor trussel mot Europas frihet (for 4. gang)?

Hvilke tekster er det egentlig som er så farlige i islam?

Hva er det islamister bruker for å rettferdiggjøre sine handlinger?

Er islam kapret av terrorister og pervertert vekk fra det opprinnelige budskapet?

Les om profeten Muhammed og hans handlinger, så blir dette klart for deg:

http://www.usc.edu/schools/college/crcc/engagement/resources/texts/muslim/hadith/bukhari/052.sbt.html

Lenke til kommentar

En Muhammedaner er arrestert etter å ha planlagt terrorangrep i New York.

I retten velger han å sitere Koranens sure 9:111 for å legitimere sine handlinger.

Allah hath bought from the believers their lives and their wealth because the Garden will be theirs: they shall fight in the way of Allah and shall slay and be slain. It is a promise which is binding on Him in the Torah and the Gospel and the Qur'an. Who fulfilleth His covenant better than Allah ? Rejoice then in your bargain that ye have made, for that is the supreme triumph.

Ordvalget som brukes på islam.no er interessant. Det er nesten som om budskapet sniker seg forbi deg dersom du ikke vet hva du skal se etter.

Gud har kjøpt de troendes liv og eiendom mot paradisets have. De kjemper for Guds sak, de feller eller felles. Dette er et bindende løfte for Ham, i loven, evangeliet og Koranen. Og hvem holder sin forpliktelse bedre enn Gud? Føl glede ved den handel dere har gjort! Det er den store seier!

Hvordan kan dette tolkes som noe annet enn at Allah eier de troende og alle deres eiendeler, og påkrever at de strider for å utvide islams territorie (dar al-islam) inntil de drepes - og derved er garantert innpass til paradis? Dette budskapet stemmer meget godt med islams praksis under profeten Muhammeds levetid, samt historie frem til 1683. Hvordan kan man hevde at dette ikke er "det sanne islam"?

Sannheten er at islam slipper så billig unna fordi vi har glemt historien og vi kan ingen ting om islam lenger.

060509_derosier100.jpg

Kilder:

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/northamerica/usa/6529436/British-spies-help-prevent-al-Qaeda-inspired-attack-on-New-York-subway.html

http://www.jihadwatch.org/2010/04/new-york-subway-jihad-plotter-quotes-quran-verse-justifying-suicide-bombing.html

http://www.quranexplorer.com/quran/

http://www.islam.no/page123365.aspx

Lenke til kommentar

How dreadful are the curses which Mohammedanism lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy. The effects are apparent in many countries. Improvident habits, slovenly systems of agriculture, sluggish methods of commerce, and insecurity of property exist wherever the followers of the Prophet rule or live. A degraded sensualism deprives this life of its grace and refinement; the next of its dignity and sanctity. The fact that in Mohammedan law every woman must belong to some man as his absolute property - either as a child, a wife, or a concubine - must delay the final extinction of slavery until the faith of Islam has ceased to be a great power among men.

Individual Moslems may show splendid qualities. Thousands become the brave and loyal soldiers of the Queen; all know how to die; but the influence of the religion paralyses the social development of those who follow it. No stronger retrograde force exists in the world. Far from being moribund, Mohammedanism is a militant and proselytizing faith. It has already spread throughout Central Africa, raising fearless warriors at every step; and were it not that Christianity is sheltered in the strong arms of science - the science against which it had vainly struggled - the civilisation of modern Europe might fall, as fell the civilisation of ancient Rome. Winston Churchill - 1899

Kilder:

http://www.chuckbaldwinlive.com/read_churchill_islam.html

Lenke til kommentar

Hvordan håndterer Amerikas president, Barrac Hussein Obama, denne trusselen? Jo, han reiser til Cairo og legger seg flat med rumpen i været holder en fin tale hvor han oppgir tre grunner til hvorfor vesten og midt-østen har hatt så mye gnissing - alle tre er naturligvis vår feil.

I talen sin siterer han koranen - "Be conscious of God, and speak the truth allways".

Han synes å utelate at koranen også sier:

Koranen 16:106

"Man kan lyge om å være muslim eller ikke, dersom situasjonen tilsier det."

http://www.usc.edu/schools/college/crcc/engagement/resources/texts/muslim/quran/016.qmt.html#016.106

Koranen 9:3

"Allah og profeten Muhammed anullerer avtaler mellom muslimer og vantro."

http://www.usc.edu/schools/college/crcc/engagement/resources/texts/muslim/quran/009.qmt.html#009.003

Koranen 40:28

"En mann skjuler sin tro mens han er blant de vantro."

http://www.usc.edu/schools/college/crcc/engagement/resources/texts/muslim/quran/040.qmt.html#040.028

Koranen 2:225

"Allah will not call you to account for thoughtlessness in your oaths, but for the intention in your hearts."

http://www.usc.edu/schools/college/crcc/engagement/resources/texts/muslim/quran/002.qmt.html#002.225

Koranen 66:2

"Allah has already ordained for you, (O men), the dissolution of your oaths."

http://www.usc.edu/schools/college/crcc/engagement/resources/texts/muslim/quran/066.qmt.html#066.002

Koranen 3:54

"And they (the disbelievers) schemed, and Allah schemed (against them): and Allah is the best of schemers."

http://www.usc.edu/schools/college/crcc/engagement/resources/texts/muslim/quran/003.qmt.html#003.054

Bukhari 52:269

"The Prophet said, 'War is deceit.'"

http://www.usc.edu/schools/college/crcc/engagement/resources/texts/muslim/hadith/bukhari/052.sbt.html#004.052.269

Bukhari 49:857

"He who makes peace between the people by inventing good information or saying good things, is not a liar."

http://www.usc.edu/schools/college/crcc/engagement/resources/texts/muslim/hadith/bukhari/049.sbt.html#003.049.857

Bukhari 84:64-65

Speaking from a position of power at the time, Ali confirms that lying is permissible in order to deceive an "enemy."

http://www.usc.edu/schools/college/crcc/engagement/resources/texts/muslim/hadith/bukhari/084.sbt.html#009.084.064

Bukhari 52:271

The Prophet said, "Who is ready to kill Ka'b bin Ashraf (i.e. a Jew)." Muhammad bin Maslama replied, "Do you like me to kill him?" The Prophet replied in the affirmative. Muhammad bin Maslama said, "Then allow me to say what I like." The Prophet replied, "I do (i.e. allow you)."

http://www.usc.edu/schools/college/crcc/engagement/resources/texts/muslim/hadith/bukhari/052.sbt.html#004.052.271

Han fortsetter med å kalle seg selv en "student of history" og fremstiller det som om vesten har islam å takke for all sin teknologiske rikdom. Pussig at han ikke nevner noe om islams rolle som slavehandler i verdenshistorien. Det burde jo være ganske relevant for en mørkhudet mann, med tanke på at det var muslimene som drev slavehandelen i Afrika og selv tok langt flere slaver enn de solgte til Amerika. Det er visst ikke politisk korrekt å engang vite om dette faktum, men sånn er det alltså.

Her kan man lese om islams holdninger til slaveri - fra islams egen litteratur:

http://www.answering-islam.org/Silas/slavery.htm

Her kan man lese om historien:

http://africanhistory.about.com/od/slavery/a/IslamRoleSlavery01.htm

http://www.politicalislam.com/tears/pages/tears-of-jihad/

Phew, her var det mye "dårlig oppførsel" gitt.

Best å ta på seg en pologenser med kevlartråd i halsen tror jeg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Måneguden heter Hubal, og er en klar indikator på opphavet når man stiller spørsmål rundt islams symbol.

Når du skriver at måneguden heter hubal, så godtar du muslimenes bortforklaringer når det gjelder måneguden allah.

Men når det gjelder symboler, så har du rett i at islams opphav er tydelig.

Hvorvidt måneguden heter hubal eller allah, spiller vel liten rolle for en ateist, men det er likevel viktig å presisere at allah er måneguden, som også hadde flere navn blant stammene i midøsten. Du har forøvrig rett i at et av disse navnene var hubal.

Men allah var det araberne brukte, og dette viser at islam er den samme hedenske religionen som araberne hadde før islam. At muhammed senere kuttet ut de andre avgudene og beholdt allah, forandrer ikke noe. Og alle symboler og ritualer er også de samme som før islam ble til.

http://www.biblebelievers.org.au/islam.htm

allah var en av arabernes over 360 avguder før islam, og måneguden allah var favorittguden til muhammeds stamme.

Både muhammeds far og muhammed selv, var oppkalt etter allah. Muhammeds far het Abd Allah ibn Abd al-Muṭṭalib, og muhammed fikk navnet Muhammed ibn Abd Allah.

allah hadde også tre døtre, Al-uzza,Al-lat og Manat. http://muslimhope.org/DaughtersOfAllah.htm

De versene som omtaler allahs døtre er tatt ut av koranen, men det er ennå et gjenglemt vers i koranen som nevner allahs døtre

053.019

YUSUFALI: Have ye seen Lat. And 'Uzza,

PICKTHAL: Have ye thought upon Al-Lat and Al-'Uzza

SHAKIR: Have you then considered the Lat and the Uzza,

053.020

YUSUFALI: And another, the third (goddess), Manat?

PICKTHAL: And Manat, the third, the other?

SHAKIR: And Manat, the third, the last?

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Interessant..

Kampropet Allahu Akbar (Allah er større) kommer fra dette inferno av avguder da?

Er Al-uzza,Al-lat og Manat bakgrunnen for de sataniske vers?

Det kan synes som om måneguden også hadde sønner:

006.100

YUSUFALI: Yet they make the Jinns equals with Allah, though Allah did create the Jinns; and they falsely, having no knowledge, attribute to Him sons and daughters. Praise and glory be to Him! (for He is) above what they attribute to Him!

PICKTHAL: Yet they ascribe as partners unto Him the jinn, although He did create them, and impute falsely, without knowledge, sons and daughters unto Him. Glorified be He and High Exalted above (all) that they ascribe (unto Him).

SHAKIR: And they make the jinn associates with Allah, while He created them, and they falsely attribute to Him sons and daughters without knowledge; glory be to Him, and highly exalted is He above what they ascribe (to Him).

Endret av Kafir
Lenke til kommentar

Interessant..

Kampropet Allahu Akbar (Allah er større) kommer fra dette inferno av avguder da?

Er Al-uzza,Al-lat og Manat bakgrunnen for de sataniske vers?

Det kan synes som om måneguden også hadde sønner:

006.100

YUSUFALI: Yet they make the Jinns equals with Allah, though Allah did create the Jinns; and they falsely, having no knowledge, attribute to Him sons and daughters. Praise and glory be to Him! (for He is) above what they attribute to Him!

PICKTHAL: Yet they ascribe as partners unto Him the jinn, although He did create them, and impute falsely, without knowledge, sons and daughters unto Him. Glorified be He and High Exalted above (all) that they ascribe (unto Him).

SHAKIR: And they make the jinn associates with Allah, while He created them, and they falsely attribute to Him sons and daughters without knowledge; glory be to Him, and highly exalted is He above what they ascribe (to Him).

Kampropet Allahu Akbar betyr allah er størst, men om allah er størst så må han jo nødvendigvis være større enn noen. Og det må jo nødvendigvis bety at allah er den største av gudene, mao avgudene som araberne tilba før islam.

Så vidt jeg vet er bla. versene som omtaler Al-uzza,Al-lat og Manat bakrunnen for salman rushdies sataniske vers. Og det er jo ganske naturlig at muslimske ledere og imamer ikke vil at muslimene skal få vite dette.

Hva jinns virkelig er, er litt uklart, for jinns er beskrevet andre steder som onde ånder.

Muhammed tilbrakte mye tid i hulene rundt mecca før han startet islam. Og det er en liten historie om muhammed som så en jinn i en hule utenfor mecca, som ville ha ham til å starte en ny religion.

Muhammed ble da redd for han trodde han var blitt besatt av en ond ånd. Han løp da hjem og fortalte det til sin kone kadija, og hun mente det var en god ide å starte en religion, og oppfordret muhammed til å fortsette.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...