Gå til innhold

Hvorfor slipper Islam unna så billig?

Anbefalte innlegg

De aller fleste muslimer er imot ideologien til Taliban og det som skjedde den 9\11. Det er ikke islam som oppfordrer krig mot ikke muslimer. Koranen sier hvis noen angriper først, så kan man angripe tilbake. Profeten Muhammed angrep aldri noen først. Det står til og med i Koranen at man kan tilgi de som starte krigen og andre ting.

ey baba, Taliban følger profeten muhammeds eksempel.

Det du sier om Muhammed - at han aldri angrep noen først - er løgn og falsk propaganda!

Man trenger bare en historiebok, så ser man det.

Hele det mørkebrune territoriet ble underlagt muhammed ila 9 år, og det ble ikke gjort med kaffe og kaker.

Age-of-caliphs.png

Videre synes jeg vi skal kikke litt i hadith - muhammeds tradisjon.

Narrated Jubair bin Haiya:

'Umar sent the Muslims to the great countries to fight the pagans. When Al-Hurmuzan embraced Islam, 'Umar said to him. "I would like to consult you regarding these countries which I intend to invade." Al-Hurmuzan said, "Yes, the example of these countries and their inhabitants who are the enemies. of the Muslims, is like a bird with a head, two wings and two legs; If one of its wings got broken, it would get up over its two legs, with one wing and the head; and if the other wing got broken, it would get up with two legs and a head, but if its head got destroyed, then the two legs, two wings and the head would become useless. The head stands for Khosrau, and one wing stands for Caesar and the other wing stands for Faris. So, order the Muslims to go towards Khosrau." So, 'Umar sent us (to Khosrau) appointing An-Numan bin Muqrin as our commander. When we reached the land of the enemy, the representative of Khosrau came out with forty-thousand warriors, and an interpreter got up saying, "Let one of you talk to me!" Al-Mughira replied, "Ask whatever you wish." The other asked, "Who are you?" Al-Mughira replied, "We are some people from the Arabs; we led a hard, miserable, disastrous life: we used to suck the hides and the date stones from hunger; we used to wear clothes made up of fur of camels and hair of goats, and to worship trees and stones. While we were in this state, the Lord of the Heavens and the Earths, Elevated is His Remembrance and Majestic is His Highness, sent to us from among ourselves a Prophet whose father and mother are known to us. Our Prophet, the Messenger of our Lord, has ordered us to fight you till you worship Allah Alone or give Jizya (i.e. tribute); and our Prophet has informed us that our Lord says:-- "Whoever amongst us is killed (i.e. martyred), shall go to Paradise to lead such a luxurious life as he has never seen, and whoever amongst us remain alive, shall become your master." (Al-Mughira, then blamed An-Numan for delaying the attack and) An-Nu' man said to Al-Mughira, "If you had participated in a similar battle, in the company of Allah's Apostle he would not have blamed you for waiting, nor would he have disgraced you. But I accompanied Allah's Apostle in many battles and it was his custom that if he did not fight early by daytime, he would wait till the wind had started blowing and the time for the prayer was due (i.e. after midday)."

Mener du at alle de 138.000 muslimene som stod ved porten til Wien, 11.September 1683, hadde missforstått?

S42A-6EW_00_il9_690x458.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Islam.no har tatt avstand, og mange andre muslimer har tatt avstand når han dusten snakket om 9\11.

Uansett, hvem sa at muslimer(alle) støtter Taliban. Den islamske republikkn iran og taliban er fiender (!). Taliban dreper bare ikke ikke muslimer, men også muslimer.

Men en ting så ser jeg at mange her suger opp alt det vestlige median sier til dere. Det at ALLTID USA kjemper for rettferdighet og derfor har de rett å drepe mennesker, mens selvmordsbombere fra Hamas er terrorister. Lol..

De vestelige mediene er faktisk liberale og redd for å si noe stygt om Islam.

Lenke til kommentar

De aller fleste muslimer er imot ideologien til Taliban og det som skjedde den 9\11. Det er ikke islam som oppfordrer krig mot ikke muslimer. Koranen sier hvis noen angriper først, så kan man angripe tilbake. Profeten Muhammed angrep aldri noen først. Det står til og med i Koranen at man kan tilgi de som starte krigen og andre ting.

Tilsynelatende er de i mot ja.... Jeg husker godt TV fra den muslimske verden når tvilling tårnene ble angrepet og den enorme gleden muslimer viste over at totalt uskyldige mennesker mistet livet. Skremmende mentalitet å vise glede over at andre uskyldige mennesker dør syntes jeg....

Hva da med Saudi Arabia? Driver ikke de å låner/sender ut sine imamer til alle andre land for å trykke folk tilbake til steinalderen, har vi ikke slike også her i landet? De oppfordrer så vidt jeg skjønner jo dere norske muslimer til å ekskludere og forakte alt den norske kulturen har, våre kvinner, som de sidestiller med horer fordi de kler seg som de gjør, (Nå har ikke nordmenn flest noen problemer med at kvinner kler seg sexy og jeg kunne ikke tenkt meg de vandrende teltene en ser i muslimske land her i landet, NO WAY! Hvis du ikke klarer å styre dine lyster så er det ikke kvinnene det er noe i veien med, men mennene... Og muslimske menn i afganistan er så stygge at loven må gripe inn for at de skal få sex... :no: ) og våre grunnverdier, som ikke undertrykker noen og likestiller alle, noe som såklart er feil i islam, der halvparten av tilbederne er mindre verdt enn kamel møkk. Vi ser dette her i landet i form av æresdrap, der kvinnen har foralsket seg i feil mann og derfor må ryddes av veien for at ikke "æren" skal svertes. Den "æren" er i sannhet ikke mye verdt i så fall i mine øyne, for bare nidinger dreper kvinner fordi de forelsker seg, noe som er en helt naturlig reaksjon for mennesker...

Så islam har MASSE å jobbe med før de kan kalle seg noen fredens religion, det er brennsikkert. For islam er ikke feilfri som altfor mange muslimer tror. Men det ligger opp til muslimene å finne ut av...

Lenke til kommentar

Islam har et effektivt forsvar mot å tre ut av det forkvaklede mørke. Dødsstraff for å spotte profeten og/eller blasfemi (les: Salman Rushdie - Sataniske Vers). På den måten vil all kritikk og nytenking effektivt steines ihjel - bokstavelig. Den siste store (forsøkte) reformatoren av islam - en afrikaner som søkte å finne alternativ tolkning til de voldelige versene i Koranen - endte opp i enden av et tau.

At det eksisterer moderate muslimer er på mange måter irrelevant da det ikke finnes noe moderat islam. Så lenge "radikale" kan overbevise moderate om å kjempe jihad mot vesten, på grunn av Koranen og Hadiths skrifter, da er det islam og ikke de radikale som skaper problemet - problemet som har vart i 1400 år uten stans. Islam har også skapt er berg av lik, med over 270.000.000 døde kropper.

Kilde: http://www.politicalislam.com/tears/pages/tears-of-jihad/

Lenke til kommentar

Tror ikke det er Islam som religion det er noe galt med. Det er heller folket det er noe galt med..

Unge Norske islamer er jo ikke sånn som det der. Det er mennesker med Norske verdier, akkurat som oss selv. Såfremt de har vokst opp i Norge med våre verdier naturligvis.

Kan jeg spørre deg hva som er ditt grunnlag for å si at det ikke er noe galt med islam? Er dette basert på kunnskap, eller mangel på sådan? Hvordan vet du hvordan Norske muslimer er? 7% av Norske muslimer sier i en undersøkelse at de vil erstatte Norges lover med sharia. Visste du det?

Videre kan man ikke være sikker på at en muslim som vokser opp i vesten ikke finner tilbake til sine muhammedanske røtter på egenhånd. Se på Nidal Hasan i Amerika. Offiser i Hæren og tiltrodd psykolog med lang karriære bak seg. Uten forvarsel ble han en radikal muhammedaner. Resultatet var 13 døde mennesker, skutt og drept fordi de var Amerikanske soldater som skulle deployere til et muslimsk land. Må jeg minne på at vi har et Norsk bidrag i Afghanistan og således er like eksponert for denne potensielle trusselen?

Kilde: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=580537

Lenke til kommentar
Hvorfor brukes den merkelig formulerte betegnelsen "som Norske muslimer"?

Fordi vi er født og oppvokst i Norge?

Det du sier om Muhammed - at han aldri angrep noen først - er løgn og falsk propaganda!

Noen få utvalgte vers fra Koranen er ofte feilsitert for å spre myten om at Islam oppfordrer til vold, samt oppfordrer sine etterfølgere til å drepe alle ikke-muslimer.

1. Vers fra Surah Attawbah sitert ute av kontekst

Det følgende verset fra Surah Attawbah er svært ofte sitert av kritikere for å mislede folk til å tro at Islam oppfordrer til vold, drap og brutalitet:

«... drep avgudsdyrkerne hvor enn dere finner dem...»

[Koranen 9:5]

Kritikere av Islam siterer faktisk dette verset ute av kontekst. Ikke bare unnlater de å sitere hele verset, men de unnlater også å nevne konteksten verset er sitert i. For å forstå sammenhengen er det nødvendig å lese fra det første verset av dette kapitlet. Versene forteller at det var en fredsavtale mellom muslimene og avgudsdyrkerne i Mekka. Denne avtalen ble brutt av avgudsdyrkerne. En periode på fire måneder ble gitt dem for at de skulle godtgjøre bruddet, ellers ville det bli erklært krig mot dem. Vers 5 av Surah Attawbah sier:

«Men da de hellige måneder er til ende, så drep avgudsdyrkerne hvor enn dere finner dem, og ta dem (til fange) og omring dem og ligg på lur etter dem på ethvert sted (som er egnet) for bakhold. Men hvis de omvender seg, forretter regelmessig bønn og betaler zakat (årlig veldedighet), så la dem dra sin vei. For Gud er tilgivende, nåderik.»

[Koranen 9:5]

Dette verset er sitert under en krig!

2. Eksempel på krigen mellom USA og Vietnam

De fleste vet at USA en gang var i krig med Vietnam. Anta at presidenten i USA eller generalen av den amerikanske hæren, sa til de amerikanske soldatene under krigen: «Drep vietnameserne hvor enn dere finner dem». Hvis man i dag sier at den amerikanske presidenten sa: «Drep vietnameserne hvor enn dere finner dem» uten å gi sammenhengen, vil det høres ut som at han er en umenneskelig massemorder. Men hvis man siterer hans uttalelse i riktig kontekst, altså at han sa det under en krig rettet mot fiendtlige soldater for å øke kampånden til de amerikanske soldatene, vil det høres veldig logisk ut.

3. Vers 9:5 sitert for å øke kampånden til muslimene under krigen

På tilsvarende måte sier Koranen i kapittel 9 vers 5: «... drep avgudsdyrkerne hvor enn dere finner dem...», under en kamp for å øke kampånden til de muslimske soldatene. Det Koranen sier til de muslimske soldatene er; vær ikke redd under kampen, drep fienden hvor enn dere finner dem.

4. En del av svaret ligger i selve verset

Denne delen av verset blir som regel unnlatt når 9:5 siteres av Islams kritikere: «Men hvis de omvender seg, forretter regelmessig bønn og betaler zakat (årlig veldedighet), så la dem dra sin vei. For Gud er tilgivende, nåderik.». Som det tydelig kommer frem av verset ville motparten fredelig få dra sin vei dersom de aksepterte Islam. Mange vil kanskje mene at dette er rettferdig, det er jo tross alt krig det er snakk om. Det vil derfor virke logisk at kun dersom en aksepterer motpartens vilkår får man dra sin vei. Men dette er ikke tilfellet i Islam, resten av svaret ligger i det neste verset.

5. Anti-muslimer hopper fra vers 5 til vers 7

Arun Shourie er en av Indias største kritikere av Islam. Han siterer det samme verset, Surah Attawbah, kapittel 9 vers 5 i sin bok The World of Fatwahs, på side 572. Etter å ha sitert vers 5 hopper han til vers 7 av Surah Attawbah. Enhver fornuftig person vil innse at han har hoppet over vers 6, noe de fleste anti-muslimer gjør for å villede folk til å tro at Islam er en menneskefiendtlig religion.

6. Surah Attawbah, kapittel 9 vers 6 gir svaret

Svaret på påstanden om at Islam oppfordrer til vold, brutalitet og drap er gitt i Surah Attawbah, kapittel 9 vers 6:

«Hvis en av avgudsdyrkerne ber deg om beskyttelse, så gi ham det, så han kan få høre Guds ord. Før ham så et sted hvor han har sikkerhet. Dette fordi de er et folk som ikke vet.»

[Koranen 9:6]

Koranen sier altså at hvis de omvendte seg til Islam, fikk de fredelig gå sin vei. Videre sier Den Hellige Koranen i vers 9:6, at dersom de ikke omvendte seg, men søkte asyl og fred, fikk de ikke bare dra sin vei, de fikk til og med personlig eskorte til et sted det var trygt. Dette fikk de fordi de ønsket fred, men deres liv ville være truet av deres medsoldater som ikke ønsket fred, og av andre muslimer som ikke visste at de hadde overgitt seg. Det er ingen tvang i Islam, noe som også tydelig kommer frem i Koranens andre kapittel vers 256.

I dagens internasjonale scenario kan en fredelig og barmhjertig militærgeneral kanskje la fiendtlige soldater gå fri om de overgir seg under en krig. Men hvilken militærgeneral beordrer sine soldater om å ikke bare la fienden gå gratis, men også eskortere dem til et sted hvor de er trygge?

Det er akkurat det Allah sier i Den Hellige Koranen for å fremme fred i verden.

Lenke til kommentar
I dagens internasjonale scenario kan en fredelig og barmhjertig militærgeneral kanskje la fiendtlige soldater gå fri om de overgir seg under en krig. Men hvilken militærgeneral beordrer sine soldater om å ikke bare la fienden gå gratis, men også eskortere dem til et sted hvor de er trygge?

Det er akkurat det Allah sier i Den Hellige Koranen for å fremme fred i verden.

Og dette har vi sett gang på gang på gang at muslimer har gjort! Eller har vi det? Syntes stor sett vi får se videoer av muslimer som feigt kapper strupen på bakbindte menn, kvinner og barn jeg... For ikke å snakke om hvordan de modig stiller seg opp inne i skoler som er fulle av småbarn eller modige og æresfulle tar stilling i byer som er fulle av uskyldige mennesker, vel vitende om at de ikke blir bombet der...

Når jeg tenker på det har jeg faktisk aldri møtt en muslim som er tøff i trynet når han er alene... Litt rart egentlig, for de snakker hele tiden om ære og utfører "æres" drap på søstrene sine osv, men jeg har aldri opplevd at en muslim var "æresfull" nok til å være tøff i trynet når han var alene med meg og jeg har alltid lurt på hvorfor... De burde kanskje ha lest koranen tydeligere?

Men alt dette blir jo gjort for å fremme en islamsk verson av fred i verden? Og hvis bare alle var muslimer så ville alt vært bra, ikke sant? Men for enkelthet skyld, hva slags muslim skal en være for å være ekte muslim? Det begynner å bli en del fraksjoner der også....

Lenke til kommentar
Hvordan vet du hvordan Norske muslimer er? 7% av Norske muslimer sier i en undersøkelse at de vil erstatte Norges lover med sharia. Visste du det?

Og 93% prosent svarte nei?

Jihad (ǧihād جهاد) er et arabisk ord som kommer fra ordet jahada, som betyr «utvise det ytterste forsøk» eller «å streve». De fleste oversetter ordet jihad til å streve, og bestrebelsen skal først å fremst være imot sin egen nafs (arabisk for sitt ego eller seg selv). Et allment akseptert eksempel om den første bestrebelsen er ’’eksemplet om tyven’’, hvis man er en tyv skal man gjøre jihad (streve) for å slutte å stjele. Et annet eksempel går ut på at man alltid skal streve for å bli en bedre muslim.
http://no.wikipedia.org/wiki/Jihad

Religion ble og blir mye brukt for å få handlingene til å virke bra og godtatt slik at det virker rett og for at soldatene skal føle seg tryggere. Og det er ikke kun muslimer som bruker denne taktikken. Dessverre.

Lenke til kommentar

Når jeg tenker på det har jeg faktisk aldri møtt en muslim som er tøff i trynet når han er alene... Litt rart egentlig, for de snakker hele tiden om ære og utfører "æres" drap på søstrene sine osv,. Islam har ingenting med æresdrap å gjøre.

Hvorfor skulle han være tøff i trynet, når han er med deg? Er du tøff i trynet når du snakker med mennesker?

Lenke til kommentar

Islam har ingenting med æresdrap å gjøre.

Sikkert ikke, men det er islam som oftest blir lagt til grunn for den lite æresfulle handlingen...

Hvorfor skulle han være tøff i trynet, når han er med deg? Er du tøff i trynet når du snakker med mennesker?

De gangene jeg har møtt på en muslim i en, la oss kalle det skarp situasjon, har de ikke visst seg særlig æresfulle... Tvert i mot vil jeg si... Og jeg har hatt såpass med dem å gjøre i slike "skarpe" situasjoner i mine yngre år at jeg med hånden på hjertet kan si at jeg aldri har blitt angrepet av en alene, men plenty av ganger blitt angrepet når de kommer i flokk. Grunnen til at jeg nevner dette er at de fleste muslimer jeg kjenner setter "ære" høyt og ser ned på oss nordmenn fordi vi ikke har den samme "æres" kodeksen og jeg har derfor alltid lurt på hvor æren til de som kun angriper når de er i flokk er hen? Er det ikke mer æresfullt å møte noen en til en?

Den siste gangen dette skjedde var på en sammenkomst vi hadde oppe hos en kompis av meg for noen år siden. Da kom det en gjeng med muslimske innvandrere (De kunne vært mellom 15 og 20) og begynte å sparke ned post kassene på postkasse stativet utenfor huset der vi satt. Kompisen min, som verken er stor eller sterk, gikk ut for å snakke dem fra det og klarte bare å få sagt et par ord før den ene av dem slo ham rett ned bakfra. Denne taktikken har jeg sett før og da jeg gikk ut og mot dem trodde de det var for å prate og gjorde seg klare for å slå meg ned på samme viset, men isteden slo jeg han jeg anså som anføreren, som hadde slått ned kompisen min, rett i bakken med et voldsomt slag og da anføreren var nede turte ikke noen av de andre, de var fem stykker av dem, å angripe meg når jeg spurte om det var noen av dem som hadde lyst til å prøve seg. Slike som dem dekker seg bak "ære" men viser overhodet ingen ære selv når det kommer til stykke, bare en feighet og unvikenhet som jeg blir kvalm av. Jeg var alene, de hadde allerede slått ned kompisen min, men når jeg viste at jeg var nødeløs og ikke var redd dem bakket de unna og overlot "lederen" til meg. Jeg dreit imidlertid i dem og plukket opp kompisen min og gikk inn etter at jeg ba dem om å forsvinne til helvette vekk derfra. De plukket opp kompisen sin og ble stående å love meg, på trygg avstand såklart, at jeg skulle få bank og at de skulle drepe meg og alt det som hører til, men når jeg ba dem om å komme ned dit om en time slik at de kunne få gjort noe med det var det ingen som turte... det var ihvertfall ingen som kom en time senere, jeg sjekket ute til og med....

Så hvor ligger all denne "æren" hen i muslimsk kultur? Hvorfor fremhever muslimer at det er så mye ære i islam når de ikke etterlever dette i det hele tatt i den virkelige verden? Har personlig aldri forstått hvorfor dere ser så mye ned på den norske kulturen og "æresløsheten" som en del muslimer påstår er i den norske kulturen når de samme muslimene ikke viser ære på noen områder selv? Hva tror du dette kommer av? Hvorfor denne ryggløse holdningen fra en kultur som påstår de setter ære så høyt?

Endret av RWS
Lenke til kommentar

Alt dette ære pratet ditt, gjør meg søvning.

Vet ikke hva du vil få frem i episode, og om det er sant eller ikke.

Du har jo fortalt oss her på forumet at du er over 50, og at du skulle skremme en flokk på 15-20 stk, hmm.. Og at det er muslimske innvandrere? Bare fordi de har mørkt hår, gjør dem muslimer?

Men uansett, ser ned på norske kulturen? Bare fordi vi synes den er forskjellig fra vår eller min kultur, så betyr det ikke at jeg ser ned på den.

Vi muslimer lærer at vi er ikke bedre enn noen, og skal respektere alle og enhver, uansett hudfarge, kultur og relgion.

Lenke til kommentar

Alle mennesker er likeverdige i Guds syn, svarte eller hvite, rike eller fattige, menn eller kvinner. Dette kommer tydelig frem i Den Hellige Koranen:

«Menneskeheten var ett samfunn...»

[Koranen 2:213]

Det er videre nevnt i Surah Annisaa:

«Å dere mennesker, frykt deres Herre, som har skapt dere fra en enkelt person...»

[Koranen 4:1]

Alle mennesker er altså skapt fra en enkelt person og var ett samfunn, noe som klart lukker døren for rasistiske holdninger. Islam står for likeverd uansett rase. Den Hellige Koranen kunne ikke gjort dette mer klart enn i det følgende verset av Surah Alhujurat:

«Å dere mennesker, Vi har skapt dere av et enkelt (par) av hankjønn og hunkjønn, og gjort dere til folkeslag og stammer, for at dere skal kjenne hverandre (og ikke forakte hverandre). Sannelig den mest beærede i Guds syn er den personen som er mest gudfryktig og rettskaffen. Gud er allvitende og godt kjent med alle ting.»

[Koranen 49:13]

Gud gjorde menneskene til forskjellige folkeslag og raser slik at man kan kjenne hverandre og leve i harmoni.

De ovennevnte versene fra Den Hellige Koranen er nok bevis på at Islam utelukker all form for rasistisk atferd. I tillegg kan man også se nærmere på hva profeten Muhammed (fvmh) mente om slike holdninger. Det kommer tydelig frem i mange Ahadith (beretninger om Profetens liv) at rase eller utseende ikke er av betydning overfor Gud. Profeten (fvmh) sa i Hajjatul Wada (Hans siste pilegrimstale), som kan leses i blant annet følgende Hadith som er klassifisert som Sahih (autentisk) av Sheikh Albani:

«Å alle mennesker! Deres Herre er én. Deres (for)fader er én. Dere alle tilhører Adam (fred og velsignelser fra Allah være med ham). Adam er skapt av jord. Sannelig, den mest beærede personen i deres Herres Syn, den Allmektige Allah, er den mest fromme blant dere. Det er ingen overlegenhet for en araber over en ikke-araber. Det er ingen overlegenhet for en ikke-araber over en araber. Det er ingen overlegenhet for en rød (rases) person over en hvit person. På samme måte er det ingen overlegenhet for en hvit person over en rød (rases) person, unntatt når det gjelder nivået av fromhet (og gode handlinger)»

[Musnad Ahmad 411]

Gud bedømmer ikke mennesker ut ifra rase, utseende eller kjønn, Han bedømmer dem ut ifra fromhet og deres handlinger. Ingen rase er en annen overlegen i Islam.

Lenke til kommentar

«... drep avgudsdyrkerne hvor enn dere finner dem...»

Det blir jo feil å skylde på at det er tatt ut av konteksten og konteksten for dette var krig. Det handler jo om å drepe dem med andre guder, og det er ikke noe negativt i å dyrke avguder for en avgud er bare en avgud for den utenforstående. Mao, drep dem som har en annen mening/religion/eventyrbok etc. Feilen med religion er påstanden om at den sitter med en sannhet, og da må "de andre" ta feil. Straffen for feil er altså døden.

Religion er og blir mørk middelalder og middelet er indoktrinering.

Lenke til kommentar

Det er en vanlig misoppfatning blant mange ikke-muslimer at Islam ikke ville hatt over 1,5 milliarder, tilhengere over hele verden, hvis religionen ikke var spredt ved bruk av makt. Følgende punkter vil gjøre det klart at det slettes ikke ble brukt noe makt, men at det tvert imot var den innlysende sannhet, fornuft og logikk som var årsaken bak utbredelsen av Islam.

1.

Av og til må det brukes makt for å opprettholde fred

Ikke alle mennesker er i favør av å opprettholde fred og harmoni i verden, det er mange som bryter freden for personlige fordeler. Av og til er det nødvendig å benytte makt for å vedlikeholde fred i verden. Det er nettopp derfor vi har politi som bruker makt mot forbrytere og menneskefiendtlig atferd for å opprettholde fred i samfunnet. Islam fremmer fred og samtidig oppfordrer muslimer til å kjempe imot undertrykkelse. Kampen mot undertrykkelse kan til tider kreve bruk av makt. I Islam kan makt kun brukes for å fremme fred og rettferdighet.

3.

Muslimer har regjert store områder av verden

a.

Muslimer regjerte Spania i 800 år

Spania ble regjert av muslimer i ca 800 år. Muslimene i Spania brukte aldri sverdet for å konvertere folk til Islam. Senere kom de kristelige korsfarerne og utryddet muslimene. Det var ikke en eneste muslim igjen i Spania som åpent kunne gi adhan (rop for bønn).

b.

14 millioner arabere er koptisk kristne

Hovedsakelig er det muslimer som har regjert den arabiske halvøy som består av Saudi-Arabia, Oman, UAE, Qatar, Bahrain og Kuwait i 1400 år. Selv i dag er det 14 millioner arabere som er koptisk kristne dvs. kristne gjennom generasjoner. Hadde muslimene brukt sverdet ville det ikke ha vært en eneste araber som hadde forblitt kristen.

c.

Mer enn 85 % av Indias befolkning er ikke-muslimer

Muslimene regjerte India i ca 1000 år. De hadde makten til å konvertere enhver ikke-muslim til Islam dersom de ønsket. I dag er mer enn 85 % av befolkningen i India ikke-muslimer[2]. Alle disse ikke-muslimske inderne bevitner at Islam ikke ble spredt med sverdet.

d.

Indonesia og Malaysia

Med en muslimsk befolkning på over 200 millioner mennesker, er Indonesia det landet som har flest antall muslimer i verden[3]. Majoriteten av befolkningen i Malaysia er også muslimer[4]. Ingen muslimsk hær dro til Indonesia og Malaysia for å utbre Islam.

e.

Den østlige kysten av Afrika

På samme måte har Islam spredt seg raskt på den østlige kysten av Afrika helt ned til Mosambik. Det var heller ingen muslimsk hær som dro til disse områdene.

4.

Synspunktet til anerkjente historikere

Den berømte historikeren Thomas Carlyle viser i sin bok til misoppfatningen om hvordan Islam ble utbredt:

«Sverdet sannelig, men hvor vil du skaffe ditt sverd? Enhver ny mening er det i starten kun én person som mener. Den eksisterer alene i kun én manns hode, og det er der den oppholder seg. Kun én mann i hele verden tror på den. Det er én mann mot resten av verden. At han tar et sverd og begynner å utbre med det, vil gjøre ham lite nytte. Ja skaff deg nå ditt sverd! I helheten vil en ting spre seg av seg selv, som den kan.»

[Heroes and Hero Worship, side 80]

Det beste svaret på misoppfatningen om at Islam spredte seg ved bruk av sverdet er gitt av den berømte historikeren De Lacy O'Leary:

«Historie gjør det klart at legenden om fanatiske muslimer som feide gjennom verden og tvang folk til å godta Islam på tuppen av sverdet, er en av de mest absurde mytene historikere noensinne har gjentatt.»

[islam at the cross road, side 8]

5.

Ingen tvang i religionen

Med hvilket «sverd» ble Islam utbredt? Selv hvis muslimer hadde sverd, kunne de ikke anvendt det til å spre Islam fordi Den Hellige Koranen sier i det følgende verset:

«Det er ingen tvang i religionen. Rett vei er tydelig skilt fra villfarelse...»

[Koranen 2:256]

6.

Sverd av intellektet

Det er derimot «intellektets sverd» som har spredt Islam. Sverdet som erobrer folks hjerter og sinn. Gud sier i Koranen:

«Kall til din Herres vei med visdom og vakker formaning, og diskuter med dem på beste måte! Din Herre vet best hvem som vandrer bort fra Hans vei, og hvem som er på rett vei.»

[Koranen 16:125]

7.

Økning i verdensreligionene fra 1934 til 1984

En artikkel i Readers Digest Almanac and Yearbook, 1986, ga statistikken på økningen av verdens hovedreligioner. Det ble regnet i prosent for en periode på 50 år, fra år 1934 til 1984. Denne artikkelen ble også trykket i The Plain Truth magasinet. Islam var på toppen med en økning på hele 235 %, mens Kristendommen bare hadde økt med 47 %. En kan fundere over hvilken krig som fant sted i dette århundret som konverterte millioner av mennesker til Islam.

Lenke til kommentar

Kan jeg spørre deg hva som er ditt grunnlag for å si at det ikke er noe galt med islam? Er dette basert på kunnskap, eller mangel på sådan? Hvordan vet du hvordan Norske muslimer er? 7% av Norske muslimer sier i en undersøkelse at de vil erstatte Norges lover med sharia. Visste du det?

Javel, det har ingenting med argumentet mitt å gjøre. Dersom 7% av Norske muslimer sier i en undersøkelse av de vil erstatte Norges lover med sharia så er de DE som er problemet. Ikke religionen.

Tror du virkelig at alle verdens religioner ble basert og skapt på tanken om å gjøre andre mennesker vondt?

Sjansen er vel tilnærmet lik 0% for at det var formålet i utgangspunktet..

Det blir bare tullete å si at det har noe som helst med religion direkte å gjøre. Religion er ikke SÅ gammel at det har skapt noen som helst biologisk forskjell fra folkeslagene de tilhører. Jeg er like lik som en fra Israel, rent biologisk sett.

Den eneste forskjellen er om vedkommende der har blitt oppfostret til å bli sprø i huet og å tolke religionen sin på feil måte.

I dag brukes religion til intet annet enn noe å gjemme seg bak for å kunne rettferdiggjøre sine syke meninger.

Og dette skjer kun fordi religionen blir bøyd, vridd og endret for å kunne passe til synes og meningen til den som gjør det. De hellige skriftene er skrevet på så vage måter at hvem som helst kan få det til å bety hva det måtte være. Så når FOLK er så syke i hodet så er det null problem for dem å bøye religionen sin til å passe / rettferdiggjøre meningene. Dermed oppstår krasjer mellom religioner og sånt tøv.

I hver eneste religion, land, område osvosv så finnes det utrolig snille og greie mennesker. Samt slemme og jævlige mennesker. Men religion brukes kun som et skalkesjul for å menneskets ego og hat.

Endret av Kenny Bones
Lenke til kommentar

Islam er i dag det største hindrene mot ytringsfrihet og likestilling. Muslimske land som følger Sharialoven har ofte fengselsstraffer eller dødsstraff mot homofili og kvinner blir diskriminert i en så høy grad som vi aldri tidligere har sett i Europas historie. For ateistene er det dødsstraff å forlate islam, så det er ikke rart at muslimene flykter som fugler før vinteren til Europa for å komme unna teologihelvete de lever i. Jeg kan forstå de godt, men når de kommer hit og reklamerer for dødskulten de følger, så mister jeg all sympati.

800px-World_homosexuality_laws.svg.png

Oransje = Høy bot for homofili

Rød = Livsstid for homofili

Mørkerød = Dødstraff for homofili

For 700 år siden kom en pest til Norge fra Asia, som fikk navnet svartedauden. I dag har en ny pest kommet og den heter islam.

Vi avslutter med Thunderf00ts' nyeste video om islam.

Endret av Myagos
Lenke til kommentar

Alt dette ære pratet ditt, gjør meg søvning.

Vet ikke hva du vil få frem i episode, og om det er sant eller ikke.

Regnet med et slikt svada svar ja... Og nei, jeg kan ikke bevise at det er sant da jeg faktisk ikek tok noen bilder av det...

DDu har jo fortalt oss her på forumet at du er over 50, og at du skulle skremme en flokk på 15-20 stk, hmm.. Og at det er muslimske innvandrere? Bare fordi de har mørkt hår, gjør dem muslimer?

Sto det 15-20 stk eller sto det fem (5)? (Seks med fyssaken jeg slo ned...) Hva sto det og hvordan ble disse 6 til 15-20 egentlig? Hold deg til sannheten er du snill, jeg er ikke supermann heller! Åssen jeg vet at de var muslimer? Jo det skal jeg fortelle deg, de ble "ekte" muslimer når tilropene begynte å inneholde hva allah skulle gjøre med meg etter at de hadde drept meg! Er det muslimsk nok for deg?

Men uansett, ser ned på norske kulturen? Bare fordi vi synes den er forskjellig fra vår eller min kultur, så betyr det ikke at jeg ser ned på den.

Vi muslimer lærer at vi er ikke bedre enn noen, og skal respektere alle og enhver, uansett hudfarge, kultur og relgion.

Nei, for du følger jo koranen til punkt og prikke og gjør jo aldri noe som den ikke sier at du skal gjøre.... Hevder du ihvertfall... Hmmm?

Hvis det du sier er sant består de aller fleste muslimene i Drammen av ikke muslimer, for de respekterer stort sett ingenting... Det kan sikkert være en følelse jeg og mange andre sitter igjen med etter flere år med dritt fra den kanten, men endog... Men det er sikkert som du sier, det finnes tydeligvis en unnskyldning for alt i islam..... som det finnes unnskyldninger for alt innen kristendom, jødedom eller all mulig annet av religion også... Greit å dekke seg bak og griet å svare...

Endret av RWS
Lenke til kommentar

Beklager, fikk ikke med meg at det var fem stk, uansett, hvor ærefullt hadde det vært om de hadde kommet tilbake om en time. Da hadde bare vært en gjeng med tapere, kanskje de heller var ydmyke og beholdt æren ved å ikke dukke opp? Og skjønte at det de drev med var galt?

hva allah skulle gjøre med meg etter at de hadde drept meg! Er det muslimsk nok for deg?

Nei, dette er ikke muslimsk nok for meg. Men uansett jeg vet ikke hva de er, så jeg skal ikke si no.

Men har sett flere etniske norske barn, som driver å sier wollah, og Allah oa akhbar, dette gjør ikke dem muslimer?

Men uansett, muslimer,eller ikke, så er jeg glad for at de ikke lagde no mer f**skap for din skyld ;)

Jeg har aldri vært i drammen faktisk, så jeg vet ikke hvordan det er å bo der, hørt det er god kebab der da hehe :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...