PrettyBoy Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Kan en muslim bli venner med jøder og kristne? (1.) Vi merker oss hva Koranen sier: Muslimske menn skal ikke gifte seg med 'avgudsdyrkere', før de tror. Og muslimske kvinner skal ikke gifte seg med 'avgudsdyrkere', før de tror. Menn og kvinner behandles likt! Ingen skal gifte seg med en 'avgudsdyrker', som ikke tro. ('Avgudsdyrker' avledes fra det arabiske mushrik.) Så vet vi det. Samtidig sier Koranen, til muslimske menn: (Tillatt for dere i ekteskap er ...) ærbare kvinner fra dem som fikk åpenbaringen før dere. (5,5) De som fikk åpenbaringen før muslimene - det var jøder og kristne. Altså: Det er tillatt for muslimske menn å gifte seg med ærbare kristne eller jødiske kvinner! Disse er ikke nødvendigvis 'avgudsdyrkere, som ikke tror'. Når ærbare kristne eller jødiske kvinner ikke nødvendigvis er 'avgudsdyrkere, som ikke tror', er heller ikke ærbare kristne eller jødiske menn nødvendigvis 'avgudsdyrkere, som ikke tror'. Ingen av dem er med nødvendighet forbudt for en muslimsk mann, eller kvinne (med mindre et slikt forbud stadfestes andre steder, og jeg kjenner ikke til det). Da blir konklusjonen så langt: En muslimsk mann kan gifte seg med en ærbar kristen eller jødisk kvinne. Og det er ikke forbudt for en muslimsk kvinne å gifte seg med en ærbar kristen eller jødisk mann (med mindre det finnes andre pålegg.) Men dersom en muslimsk mann eller kvinne deler denne konklusjonen, og vil gifte seg med en kristen eller jødisk kvinne eller mann, kan det være viktig å lage en kontrakt før ekteskapet, med regulering av trosmessige forhold av typen: hvilke rettigheter skal man ha i sin tro, og hvilken tro skal barna oppdras i? Man kan gifte seg med dem, men ikke være venn med dem :/ Er kvinner verdt like mye som menn? Regner med at du tenker på dette: 1. Kun ved økonomiske transaksjoner Det er ikke sant at to kvinnelige vitner alltid er betraktet likt som ett mannlig vitne. Det er kun slik i spesifikke tilfeller. Det er rundt fem vers i Koranen som nevner vitner, uten spesifikasjon av kjønn. Det er bare ett vers i Koranen som sier at to kvinnelige vitner er likt ett mannlig vitne. Dette verset er Surah Albaqarah, kapittel 2 vers 282. Dette er det lengste verset i Koranen og angår økonomiske transaksjoner: «Å dere som tror, når dere avtaler et lån for en fastsatt periode, så skriv det ned. La en skriver skrive det (…). Og tilkall to vitner fra deres menn, og om det ikke er to menn (tilgjengelig), så en mann og to kvinner av slike som dere kan godta som vitner, slik at om en av dem feiler, så kan den andre påminne henne…» [Koranen 2:282] Dette verset opererer bare med økonomiske transaksjoner. I slike tilfeller blir det anbefalt å lage en skriftlig avtale mellom de ulike partene og ha to vitner til stedet, hvor begge fortrinnsvis bør være menn. I tilfeller hvor man ikke kan finne to mannlige vitner, vil en mann og to kvinner være tilstrekkelig. 2. En person som ønsker å gjennomgå en operasjon Anta for eksempel at en person ønsker å gjennomgå en operasjon for en spesiell lidelse. For å forsikre seg om at behandlingen gjennomføres riktig, ville han ha foretrukket at to kvalifiserte kirurger behandlet ham. Skulle ikke to kirurger være tilgjengelig, ville det neste alternativet vært en kirurg og to allmennleger. På samme måte er det foretrukket to mannlige vitner når det gjelder økonomiske transaksjoner. I Islam er det forventet at menn forsørger sine familier. Siden det økonomiske ansvaret er lagt på mannens skuldre, er det forventet at menn skal være godt kjent med økonomiske forretninger i forhold til kvinner. Som et andre alternativ kan en mann og to kvinner være vitner, slik at hvis en av kvinnene skulle gjøre en feil kan den andre påminne henne. 3. Feil oversettelse av ordet tazil Det arabiske ordet som er brukt i Koranen er tazil som betyr «forvirret» eller «å feile». Mange har feiloversatt dette ordet til «å glemme». Dette har medført til at flere er under misoppfatningen av at mannens vitnesbyrd i alle tilfeller er likestilt med to kvinners vitnesbyrd, da en kvinne i alle tilfeller kan være glemsk. Dersom en oversetter dette ordet korrekt til «forvirret» eller «å feile» forstår man at dette verset gjelder økonomiske transaksjoner, da det er lettere for en kvinne å bli forvirret eller å feile ved noe det ikke er forventet av henne å være erfaren med. Derfor er økonomiske transaksjoner det eneste tilfellet hvor to kvinnelige vitner likestilles med ett mannlig vitne. 4. Drapssaker er ifølge noen lærde et unntak Det er noen lærde som mener at den feminine naturen også kan ha en effekt på vitnet i en drapssak. I slike tilfeller er kvinner vanligvis mer forferdet enn menn. På grunn av sin følelsesmessige tilstand kan kvinnen lettere bli forvirret. Derfor er det i følge noen jurister også ved drapssaker, at to kvinnelige vitner tilsvarer ett mannlig vitne. I alle andre tilfeller er et kvinnelig vitne tilsvarende et mannlig vitne. 5. Koranen omtaler vitner uten å spesifisere kjønn Det er omtrent fem vers i Koranen som handler om vitner hvor verken mann eller kvinne er spesifisert. a. Det er omtrent fem vers i Koranen som handler om vitner hvor verken mann eller kvinne er spesifisert. Når man lager et testament for arv, kreves det to rettsindige personer som vitner. I Surah Almaidah, kapittel 5 vers 106 sier Den Hellige Koranen: «… Når døden nærmer seg en av dere, og tiden for testamentariske disposisjoner er kommet, ta til vitne, to rettsindige personer blant dere, eller to andre som ikke tilhører dere hvis dere reiser rundt, og dødens begivenhet rammer dere…» [Koranen 5:106] b. Når det gjelder skilsmisse kreves det to rettferdige personer, uavhengig av kjønn. Den Hellige Koranen sier: «Når de så har nådd sin bestemte termin, så behold dem med godhet eller skill dere fra dem med godhet. Og tilkall for å bevitne, to rettferdige personer blant dere…» [Koranen 65:2] c. Det er krav om fire vitner i saker hvor ærbare kvinner blir beskyldt for usømmelig atferd. Kjønnet på vitnet er heller ikke spesifisert i denne sammenhengen. Den Hellige Koranen sier: «Og de som kaster tvil over ærbare kvinner, og så ikke skaffer fire vitner…» [Koranen 24:4] d. Det er noen lærde som mener at regelen om at to kvinnelige vitner tilsvarer ett mannlig vitne, burde gjelde for alle tilfeller. Dette kan overhodet ikke stemme fordi et enkelt vers i Koranen fra Surah Noor, helt klart og tydelig likestiller menn og kvinners vitnesbyrd: «Og for de som kaster tvil over sine ektefeller, og ikke har andre vitner enn seg selv, la deres vitnesbyrd være at de sverger en firfoldig ed ved Gud, at de taler sant.» [Koranen 24:6] Hazrat Ayesha (måtte Allah være fornøyd med henne) Hadith berettet også om ett vitne. 6. Et kvinnelig vitne er likestilt et mannlig vitne Mange jurister er enige i at bare ett kvinnelig vitne er nok for å bevitne at nymånen er kommet til syne. Det betyr at ett kvinnelig vitne er tilstrekkelig for en av Islams fem grunnpilarer, altså fasting, og hele det muslimske fellesskapet av menn og kvinner er enige og aksepterer hennes vitnesbyrd! Noen jurister sier at ett vitne er nødvendig i begynnelsen av Ramadan og to i slutten, og det er ingen forskjell om vitnene er menn eller kvinner! Noen begivenheter krever kun kvinnelige vitner og mannlige vitner aksepteres ikke. For eksempel i forbindelse med kvinnelige problemer, når det gis ghusl altså bad før begravelsen til en avdød kvinne, må den som vitner være av det samme kjønn. Den tilsynelatende forskjellen på kvinnelige og mannlige vitner i finansielle transaksjoner, er ikke på grunn av noen forskjellsbehandling mellom kjønnene. Det er bare på grunn av den forskjellige naturen, og rollene til menn og kvinner i samfunnet som en oppnår ved å følge Islam. Det er ikke slik at kvinner ikke kan noe om økonomi, men fordi mannen er pålagt det økonomiske ansvaret, vil han naturlig nok være mer kvalifisert som vitne i en slik transaksjon. Denne forskjellen eksisterer kun for at en kvinne ikke skal føle seg ubekvem om hun skulle gjøre en feil med tanke på at alle kvinner ikke er kvalifiserte innen økonomi, i motsetning til menn som er pålagt å kvalifisere seg. Kvinnens stilling i islam: http://www.islamic.no/no/index.php/en/20080506152/Familieforhold/kvinnens-stilling-i-islam.html Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Hva med homofile? Koranen og Bibelen omtaler begge Lot, som fordømte de menn som henga seg seksuelt til menn i stedet for til kvinner, sine "hustruer" (Koranen 7,80-81, 26,165-169, 27,54-55, 29,28-29). Fordømmelsen var skarp. Men hva blir egentlig fordømt? Den synes å ha vært til stede en "kultur" (min tolkning) på at det var "vanlig" og "tillatelig" for menn flest, å kanalisere seksualiteten sin mot menn, og praktisere slik seksualitet åpent, uten skjelmsel, når som helst anledningen bød seg. Den slags kulturelt betinget homoseksualitet har vært til stede i andre samfunn også, som f.eks. blant de gamle romerne. Den kan man si var "pervertert". Men er dette den homofili som vi snakker om, når noen har en "legning" forskjellig fra den gjengse, og føler genuin kjærlighet og dragning mot sitt eget kjønn (i anstendighet)? Dette kan diskuteres. Jeg tror det er to forskjellig ting, og at homofili skal respekteres. Koranen (og Bibelen) fordømmer den første varianten. Så gjelder det selvsagt både for heterofile og homofile å leve sin seksualitet sømmelig. Tillatt må det likevel videre være å si at heteroseksualitet er det naturlige, som samfunnet skal basere seg på. Homofili er, kan man si, et avvik. (Det er dumt å være fargeblind også.) Men ingen skal hetse eller være negativ mot en homofil, han (eller hun) må respekters og aksepteres. Skjønt dette ble mine tanker... Lenke til kommentar
Kafir Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Kan muslimer bli venner med jøder og kristne? Koranen har følgende å si: Qur'an (5:51) - "O you who believe! do not take the Jews and the Christians for friends; they are friends of each other; and whoever amongst you takes them for a friend, then surely he is one of them; surely Allah does not guide the unjust people." Qur'an (5:80) - "You will see many of them befriending those who disbelieve; certainly evil is that which their souls have sent before for them, that Allah became displeased with them and in chastisement shall they abide." Those Muslims who befriend unbelievers will abide in hell. Qur'an (3:28) - "Let not the believers Take for friends or helpers Unbelievers rather than believers: if any do that, in nothing will there be help from Allah..." Qur'an (3:118) - "O you who believe! do not take for intimate friends from among others than your own people, they do not fall short of inflicting loss upon you; they love what distresses you; vehement hatred has already appeared from out of their mouths, and what their breasts conceal is greater still; indeed, We have made the communications clear to you, if you will understand." This verse not only warns Muslims not to take non-Muslims as friends, but it establishes the deep-seated paranoia that the rest of the world is out to get them. Qur'an (9:23) - "O ye who believe! Choose not your fathers nor your brethren for friends if they take pleasure in disbelief rather than faith. Whoso of you taketh them for friends, such are wrong-doers" Even family members are not to be taken as friends if they do not accept Islam. (This is the mildest interpretation of this verse from the 9th Sura, which also advocates "slaying the unbeliever wherever ye find them"). Qur'an (53:29) - "Therefore shun those who turn away from Our Message and desire nothing but the life of this world." Qur'an (3:85) - "And whoever desires a religion other than Islam, it shall not be accepted from him, and in the hereafter he shall be one of the losers." Qur'an (3:10) - "(As for) those who disbelieve, surely neither their wealth nor their children shall avail them in the least against Allah, and these it is who are the fuel of the fire." Those who do not believe in Muhammad are but fuel for the fire of Hell (also 66:6, 2:24. 21:98). Qur'an (7:44) - "The Companions of the Garden will call out to the Companions of the Fire: "We have indeed found the promises of our Lord to us true: Have you also found Your Lord's promises true?" They shall say, "Yes"; but a crier shall proclaim between them: "The curse of Allah is on the wrong-doers" Muslims in heaven will amuse themselves by looking down on non-Muslims in Hell and mocking them while they are being tortured (see 22:19-22. Qur'an (1:5-7) - "Show us the straight path, The path of those whom Thou hast favoured; Not the (path) of those who earn Thine anger nor of those who go astray" This is a prayer that Muslims are supposed to repeat each day. "Those who earn Thine anger" specifically refers to Jews and "those who go astray" refers to Christians (see Bukhari (12:749)). Kilde: http://www.thereligionofpeace.com/Quran/009-friends-with-christians-jews.htm www.Islam-qa.com har utstedt en fatwa for å svare på dette: Fatwa No. 21530 Can a Muslim be a sincere friend to a kaafir? I have questions about Islam; can you explain them to me? Is it permissible for a Muslim to be a sincere friend to a person who is not Muslim?. Praise be to Allaah. It is not permissible for a Muslim to make friends with a mushrik or to take him as a close friend, because Islam calls on us to forsake the kaafirs and to disavow them, because they worship someone other than Allaah. Allaah says (interpretation of the meaning): “O you who believe! Take not as friends the people who incurred the Wrath of Allaah (i.e. the Jews). Surely, they have despaired of (receiving any good in) the Hereafter, just as the disbelievers have despaired of those (buried) in graves (that they will not be resurrected on the Day of Resurrection)” [al-Mumtahanah 60:13] This was also the teaching of the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him). 1 – It was narrated from Abu Sa’eed al-Khudri (may Allaah be pleased with him) that he heard the Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him) say, “Do not keep company with anyone but a believer and do not let anyone eat your food but one who is pious.” (Narrated by al-Tirmidhi, 2395; Abu Dawood, 4832. Abu ‘Eesa al-Tirmidhi said: this hadeeth is hasan. It was also classed as hasan by al-Albaani in Saheeh al-Tirmidhi, 2519). Abu ‘Eesa al-Khattaabi said: Rather he warned against keeping company with anyone who is not pious and against mixing with them or eating with them, because eating with a person instills friendship and love in the heart. He said: do not make friends with anyone who is not pious; do not take him as a companion with whom you eat and chat. (Ma’aalim al-Sunan, Haamish Mukhtasar Sunan Abi Dawood, 7/185, 186). 2 – It was narrated from Samurah that the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said: “Do not live among the mushrikeen and do not mix with them, for whoever lives among them or mixes with them is not one of us.” (Narrated by al-Bayhaqi, 9/142; al-Haakim, 2/154. He said, it is saheeh according to the conditions of al-Bukhaari. The hadeeth was also classed as saheeh by al-Albaani in al-Silsilat al-Saheehah, 2/229 with its corroborating reports). But it is permissible to deal with them in a kind manner in the hope that they might become Muslim. It was narrated that Anas (may Allaah be pleased with him) said: There was a Jewish boy who used to serve the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him), and he fell sick. The Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) came to visit him. He sat by his head and said, “Become Muslim.” (The boy) looked at his father who was with him, and he (the father) said, “Obey Abu’l-Qaasim (peace and blessings of Allaah be upon him).” So he became Muslim, and the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) went out, saying, “Praise be to Allaah Who has saved him from the Fire” (Narrated by al-Bukhaari, 1290). And Allaah knows best. Kilde: http://www.islam-qa.com/en/ref/21530 Hadith har følgende å si: Muslim (1:417) - Taken to mean that one's own relatives should not be taken as friends if they are not Muslim. Abu Dawud (41:4815) - "The Prophet (peace be upon him) said: A man follows the religion of his friend; so each one should consider whom he makes his friend." Abu Dawud (41:4832) - The Messenger of Allah [said] "Do not keep company with anyone but a believer and do not let anyone eat your food but one who is pious." Bukhari (59:572) - "O you who believe! Take not my enemies And your enemies as friends offering them (Your) love even though they have disbelieved in that Truth (i.e. Allah, Prophet Muhammad and this Quran) which has come to you." Ishaq 262 - "Some Muslims remained friends with the Jews, so Allah sent down a Qur'an forbidding them to take Jews as friends. From their mouths hatred has already shown itself and what they conceal is worse" Ishaq 252 - The story of a young man who converts to Islam after hearing Muhammad. He then tells his own father that he can no longer have anything to do with him because, "I have become a Muslim and follow the religion of Muhammad." (To maintain a relationship with his son, the father "converts" as well). This is an important passage because it establishes that the principle of shunning is based merely on the status of non-Muslims as unbelievers, not on their relations toward Muslims. In this case, the father desperately loved his son and meant him no harm. Kilde: http://www.thereligionofpeace.com/Quran/009-friends-with-christians-jews.htm Forøvrig: Modern apologists such as Jamal Badawi try to cloud the straightforward interpretation of verse 5:51 by pointing out that Muslims are allowed to take non-Muslims as marriage partners, thus implying friendship. In fact, verse 2:221 explicitly forbids Muslims from marrying unbelievers, even though verse 5:5 allows it (Allah's change of mind corresponded somewhat curiously with Muhammad's own desire to marry a non-Muslim woman). Yusuf Ali reconciles the contradiction by saying that non-Muslims wives are "expected" to become Muslim. In any event, only Muslim men are allowed to marry outside the faith. The women they marry relinquish control over their own lives, even to the extent that they cannot raise their own children in their own faith. All children must be raised Muslim. The non-Muslim woman also agrees to a lifetime of sexual servitude, and may be beaten if she does not submit. This certainly doesn't sound like friendship to the rest of us. If your local Muslim cheerleader tries to pretend otherwise, then simply ask if a non-Muslim man may enter into this sort of "friendship" with a Muslim woman... then sit back and watch the backpedaling. On the whole, Islam is very clear in teaching that there is no equality between believers and unbelievers, and hence no basis for a relationship of peers. Those who do not profess Muhammad are intended to exist in subjugation to those who do, then spend eternity in Hell. This does not preclude Muslims from acting friendly toward others, of course, but this does not constitute friendship as it is generally understood in the modern world. Lenke til kommentar
Kafir Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 (endret) Den tilsynelatende forskjellen på kvinnelige og mannlige vitner i finansielle transaksjoner, er ikke på grunn av noen forskjellsbehandling mellom kjønnene. Det er bare på grunn av den forskjellige naturen, og rollene til menn og kvinner i samfunnet som en oppnår ved å følge Islam. Med andre ord, islam forskjellsbehandler kjønnene, så ved å praktisere islam så oppstår forskjellsbehandling - og kvinnene har halvparten av troverdigheten til en mann fordi de lettere blir hysterisk.. Ikke sant? Endret 22. april 2010 av Kafir Lenke til kommentar
Kafir Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Er kvinner verdt like mye som menn i islam? Koranen har dette å si: Qur'an (4:11) - (Inheritance) "The male shall have the equal of the portion of two females" (see also verse 4:176). Qur'an (2:282) - (Court testimony) "And call to witness, from among your men, two witnesses. And if two men be not found then a man and two women." Muslim apologists have sometimes creatively tried to explain why a woman's testimony is worth half that of a man's under Islamic law (based on this verse) while still attempting to maintain the semblance of equality. Unfortunately for them, studies consistently show that women are less likely to tell lies than men, meaning that they would make more reliable witnesses in any court - were it not for Islam's obvious sexism. Qur'an (2:228) - "and the men are a degree above them [women]" Qur'an (5:6) - "And if ye are unclean, purify yourselves. And if ye are sick or on a journey, or one of you cometh from the closet, or ye have had contact with women, and ye find not water, then go to clean, high ground and rub your faces and your hands with some of it" Men are to rub dirt on their hands if there is no water to purify them following casual contact with a woman (such as shaking hands). Qur'an (24:31) - Women are to lower their gaze around men, so they do not look them in the eye. (To be fair, men are told to do the same thing in the prior verse). Qur'an (2:223) - "Your wives are as a tilth unto you; so approach your tilth when or how ye will..." A man has dominion over his wives' bodies as he does his land. This verse is overtly sexual. There is some dispute as to whether it is referring to the practice of anal intercourse, which it has been used historically to justify. If this is what Muhammad meant, however, then it would appear to contradict what he said in Muslim (8:3365). Qur'an (4:3) - (Wife-to-husband ratio) "Marry women of your choice, Two or three or four" Qur'an (53:27) - "Those who believe not in the Hereafter, name the angels with female names." Angels are sublime beings, and would therefore be male. Qur'an (4:24) and Qur'an (33:50) - A man is permitted to take women as sex slaves outside of marriage. Note that the verse distinguishes wives from captives (those whom they right hand possesses). Kilde: http://www.thereligionofpeace.com/Quran/010-women-worth-less.htm Dette har Hadith å si: Bukhari (6:301) - "[Muhammad] said, 'Is not the evidence of two women equal to the witness of one man?' They replied in the affirmative. He said, 'This is the deficiency in her intelligence.'" Bukhari (6:301) - continued - "[Muhammad said] 'Isn't it true that a woman can neither pray nor fast during her menses?' The women replied in the affirmative. He said, 'This is the deficiency in her religion.'" Allah has made women deficient in the practice of their religion as well, by giving them menstrual cycles. Bukhari (2:28) - Women comprise the majority of Hell's occupants. This is important because the only women in heaven ever mentioned by Muhammad are the virgins who serve the sexual desires of men. (A weak Hadith, Kanz al-`ummal, 22:10, even suggests that 99% of women go to Hell). Bukhari (62:81) - "The Prophet said: "'The stipulations most entitled to be abided by are those with which you are given the right to enjoy the (women's) private parts (i.e. the stipulations of the marriage contract).'" In other words, the most important thing that a woman brings to a marriage is between her legs. Bukhari (62:58) - A woman presents herself in marriage to Muhammad, but he does not find her attractive, so he "donates" her on the spot to another man. Muslim (4:1039) - "A'isha said [to Muhammad]: 'You have made us equal to the dogs and the asses'" Abu Dawud (2:704) - "...the Apostle of Allah (peace_be_upon_him) said: When one of you prays without a sutrah, a dog, an ass, a pig, a Jew, a Magian, and a woman cut off his prayer, but it will suffice if they pass in front of him at a distance of over a stone's throw." Abu Dawud (2155) - Women are compared to slaves and camels with regard to the "evil" in them. Ishaq 593 - "As for Ali, he said, 'Women are plentiful, and you can easily change one for another.'" Ali was raised as a son by Muhammad. He was also the 4th caliph. This comment was made in Muhammad's presence without a word of rebuke from him. Ishaq 593 - "From the captives of Hunayn, Allah's Messenger gave [his son-in-law] Ali a slave girl called Baytab and he gave [future Caliph] Uthman a slave girl called Zaynab and [future Caliph] Umar another." - Even in this world, Muhammad treated women like party favors, handing out slave girls to his cronies for sex. Ishaq 969 - "Men were to lay injunctions on women lightly, for they were prisoners of men and had no control over their persons." - This same text also justifies beating women for flirting. Tabari Vol 9, Number 1754 - "Treat women well, for they are [like] domestic animals with you and do not possess anything for themselves." From Muhammad's 'Farewell Sermon'. Kilde: http://www.thereligionofpeace.com/Quran/010-women-worth-less.htm Trivia: Profeten muhammed hadde 15 koner. Han besøkte dem ofte etter hverandre om kvelden, for sex, og det ble sagt at han hadde den seksuelle styrken til 30 menn. Hans yngste kone, Aisha, var 6år da han giftet seg med henne. Hun samtykket ved å tie. Han var 51 eller 52 år gammel. Han fullbyrdet ekteskapet når hun var 9 år. Det betyr samleie mellom en jente på 9 år og en mann på over 50. Muhammed uttalte at Aisha var hans favorittkone. Vil også anbefale dere å lese litt om muhammeds holdning til voldtekt. http://www.faithfreedom.org/challenge/rapist.htm Smakebit: "Abu Saeed said: “We went out with Allâh's Apostle for the Ghazwa of Banu Al-Mustaliq and we received captives from among the Arab captives and we desired women and celibacy became hard on us and we loved to do coitus interruptus. So when we intended to do coitus interruptus, we said, 'How can we do coitus interruptus before asking Allâh's Apostle who is present among us?" We asked (him) about it and he said, 'It is better for you not to do so, for if any soul (till the Day of Resurrection) is predestined to exist, it will exist." coitus interruptus = hoppe av i svingen Det oppsummerer vel kvinnenes posisjon i islam på en grei måte... Lenke til kommentar
Kafir Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Hva sier islam om homofili? Koranen har dette å si: Qur'an (7:80-84) - "...For ye practice your lusts on men in preference to women: ye are indeed a people transgressing beyond bounds.... And we rained down on them a shower (of brimstone)" - An account that is borrowed from the Biblical story of Sodom. Muslim scholars through the centuries have interpreted the "rain of stones" on the town as meaning that homosexuals should be stoned, since no other reason is given for the people's destruction. (The story is also repeated in suras 27 and 29). Qur'an (7:81) - "Will ye commit abomination such as no creature ever did before you?" This verse is part of the previous text and it establishes that homosexuality as different from (and much worse than) adultery or other sexual sin. According to the Arabic grammar, homosexuality is called the worst sin, while references elsewhere describe other forms of non-marital sex as being "among great sins." Qur'an (26:165-166) - "Of all the creatures in the world, will ye approach males, "And leave those whom Allah has created for you to be your mates? Nay, ye are a people transgressing" Qur'an (4:16) - "If two men among you are guilty of lewdness, punish them both. If they repent and amend, Leave them alone" Interestingly, the same rules don't apply in paradise, where martyrs for the cause of Allah enjoy an orgy of virgins and "perpetual youth" Qur'an (56:17) (otherwise known as "boys" Qur'an (52:24)). Qur'an (76:19) bluntly states, "And immortal boys will circulate among them, when you see them you will count them as scattered pearls." Technically, the mere presence of boys doesn't necessarily mean sex, however it is strongly implied from the particular emphasis on the effeminacy, handsomeness and "freshness" of the boys. The female virgins of paradise are also compared to pearls (56:23). [Editor's note: We are not implying a link between homosexuality and pedophilia here anymore than we are implying one between heterosexuality and pedophilia when mentioning that Muhammad's preferred wife was a 9-year-old girl.] Kilde: http://www.thereligionofpeace.com/Quran/026-homosexuality.htm Hadith har dette å si: There are several lesser hadith stating, "if a man comes upon a man, then they are both adulterers," "If a woman comes upon a woman, they are both Adulteresses,” "When a man mounts another man, the throne of God shakes,” and “Kill the one that is doing it and also kill the one that it is being done to." Abu Dawud (4462) - The Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) said, "Whoever you find doing the action of the people of Loot, execute the one who does it and the one to whom it is done.". Abu Dawud (4448) - "If a man who is not married is seized committing sodomy, he will be stoned to death." (Note the implicit approval of sodomizing one's wife). Bukhari (72:774) - "The Prophet cursed effeminate men (those men who are in the similitude (assume the manners of women) and those women who assume the manners of men, and he said, 'Turn them out of your houses .' The Prophet turned out such-and-such man, and 'Umar turned out such-and-such woman." al-Tirmidhi, Sunan 1:152 - [Muhammad said] "Whoever is found conducting himself in the manner of the people of Lot, kill the doer and the receiver." Reliance of the Traveller, p17.2 - "May Allah curse him who does what Lot's people did." This is also repeated in three other places. Kilde: http://www.thereligionofpeace.com/Quran/026-homosexuality.htm Islam i praksis: (stygt) Islam og homofili i Norge: http://www.vl.no/samfunn/article8333.zrm http://www.dagbladet.no/2009/08/19/nyheter/innenriks/vold/hatkriminalitet/7723180/ Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Så langt så minner utsagnene her om Islam veldig mye om Katolisisme. Lenke til kommentar
Kafir Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Så langt så minner utsagnene her om Islam veldig mye om Katolisisme. Kansje, men det katolske "trusselnivået" er ikke hysterisk høyt lenger.. I motsettning til? Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Profeten muhammed hadde 15 koner. Kan du dokumentere dette? profeten Muhammad (fvmh) i alt hadde ni koner. Han giftet seg med dem i forskjellig hensikt, for gjennom ekteskapene å tjene Islam. Om konene, og noe av situasjonen: Profetens første kone var Kadidja. Han giftet seg med henne da han var 25 år. Kadidja var 40 år, og enke. Før ekteskapet hadde Muhammad levd et rent og anstendig seksuelt liv. Samlivet med Kadidja ble velsignet og godt. De levde sammen i 23 år. Profeten hadde ingen annen kone i denne tiden. Kadidja var hans beste venn, støtte og fortrolige. Hun fødte også alle hans barn. Da Kadidja døde, ble Muhammad både som en mor og en far for dem, og tok hånd om dem på alle vis. Først 4-5 år etter Kadidjas død tok Muhammad en annen kone. Han giftet seg med Aisha, datter til Abu Bakr, som var hans nære følgesvenn. Det bygget samhold og styrket nære relasjoner dem imellom at slik et ekteskap ble inngått. Aisha ble selv en sterk personlighet i Islams historie. Um Salamah kom fra en mektig klan, Maksum. Hun var enke, og hadde fire barn. Flere tilbød seg å gifte seg med henne, som hjelp og støtte i hennes underhold. Men Um Salamah avviste dem, for hun syntes ingen var så bra som den avdøde mannen. Først da Muhammad bød henne ekteskap, svarte hun ja. Muhammad var nesten 60 år. Um Habiba var datter til Abu Safian, den mest innbitte av Muhammads fiender. Hun var nylig skilt, og levde i landsflyktighet i Abbysinia, uten noen til å underholde seg. Muhammad tok henne til seg i ekteskap. Ved dette ble Abu Safians mektige familie knyttet til Profeten, og de fientlige holdningene deres ble svekket. Zaineb var en gudsfryktig kvinne. Profeten ønsket at hun skulle gifte seg med Said, en tidligere slave som Profeten hadde frigjort, og som var tatt opp i Profetens hushold. De to inngikk ekteskap. Det lå liten ære i å være en frigitt slave, som derfor vanskelig kunne gifte seg med "fri-født" kvinne. Ekteskapet brøt den fordommen. Men ekteskapet ble ikke lykkelig. De to var for ulik hverandre, og det endte med skilsmisse. Profeten giftet seg så med Zaineb. Juvairia var datter til Harit, leder for en mektig klan. Klanen var i krig med Profeten, og Juvaria ble krigsfange, sammen med andre klan-medlemmer. Hun var såret i sin verdighet og stolthet. Profeten tilbød å sette henne fri. Og han foreslo ekteskap for henne. Hun takket ja med glede! Klanen som tidligere var hatefull mot Profeten, ble velvillig til ham. Vennskap og forståelse ble bygget. Safia var datter til Huyai, leder for en jødisk stamme. Jødene hadde sviktet Profeten og forrådt ham til fientlige angripere. Safia var selv blitt krigsfange. Muhammad tilbød å sette henne fri. Hun kunne gå tilbake til sin jødiske klan, eller velge å bli muslim og Profetens kone. Hun sa: "Jeg valgte Gud og Hans budbringer." Ved ekteskapet med Safia ble grunnlag lagt for gjensidig respekt og toleranse mellom trosgrupper. Sawda var enke etter Sakran, en tidlig muslim. De var begge tvunget i landsflyktighet til Abassinia. Etter mannens død levde Sawda i fattigdom, til Profeten giftet seg med henne og ga henne et bedre liv. Hafsa var datter i Omar, en annen av Profetens følgesvenner. Omar ble den tredje Kaliff, etter Profetens død. Profeten giftet seg med Hafsa, og knyttet nære bånd til Omar. Hafsa var også enke. Slik var ekteskapene til Profeten! De ga verdighet til trengende, knyttet vennskapsbånd, bygde allianser med stammer, og understrekte slektskap mellom religioner. Alle Profetens koner, med unntak av Asha, var enker. De hadde vært gift før. Det var ikke "seksuelle ønsker" som var motiv bak ekteskapene, men kjærlighet, omsorg og praktiske forhold. Og med unntak av ekteskapet med Kadidsja var han en eldre mann da han giftet seg. Blant konene var noen yngre, eldre og gamle. Det ga respekt til alle aldre. De var fra forskjellige stammer og klaner, der ingen var bedre enn andre. Ekteskapene bygde allianser og vennskap. De brakte vidt ut det islamske budskapet. De skjedde i en hensikt, slik forholdet ofte var på den tiden. Profetene behandlet konene likt. Han var vennlig og rettferdig mot dem, og forholdt seg med respekt til dem. De ble hans nære venner og ledsagere. Det var vanlig på den tiden at menn hadde mange koner. Men da en åpenbaring kom med klare grenser, ble det også forbudt for Muhammad å gifte seg igjen. Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 (endret) Hans yngste kone, Aisha, var 6år da han giftet seg med henne. Aisha ® må ha vært 18-20 år da hun giftet seg med Profeten (saws). Det er riktig at mange sier hun var bare ni år. Muslimer gjør det også. De bygger på enkelte hadith, som skulle gi belegg for det. Men historiske fakta sier noe annet. Aishas alder kan avledes fra blant annet dette: Aishas eldre søster, Asm ®, var ti år eldre enn henne. Asma døde i år 73 EH, og ble 100 år. Så om Asma var 100 år i år 73 EH, må hun ha vært 27-28 år på tiden for hidjra (tidsregningens begynnelse). Og om Asma var 27-28 år på tiden for hidjra, må Aisha ha vært 17-18 år på den tiden. Aisha giftet seg med Profeten i år 1 eller 2 EH, og var altså 18-20 år. Koranens kapittel 54 ble åpenbart ni år før hidjra. Aisha skal ha sagt at hun var "en ung pike" på den tiden (Bukhari). La oss anslå at "en ung pike" (jariya), i motsetning til en småjente (sibya), kan ha vært 8-10 år. Da giftet Aisha seg 18-20 år gammel. Abu Bakr ® hadde fire barn, og Aisha var blant dem. Alle barna ble født i før-islamsk tid. Om Aisha var født på den tiden, måtte hun ha vært minst 14-15 år og oppover, i år 1 eller 2 EH, på den tiden hun giftet seg. Aisha var med muslimene i slagene ved Uhud. Ingen under 15 år fikk delta. Alle gutter under den alderen ble sendt hjem. Kvinner var med for å hjelpe, og mindreårige ville ha vært til belastning. Slaget ved Uhud fant sted i de tredje året etter hidjra. Aisha kunne så visst ikke vært 10-11 år på den tiden. Aisha godtok Islam en god stund før Umar. (Ibn Hisham) Det må ha skjedd i Islams første år. Om hun giftet seg da hun var ni år, som noen tror, måtte hun ha "godtatt Islam" da hun var 2-3 år! Aisha var først "forlovet" med sønnen til Mutam. Åtte år før hidjra tenkte Abu Bakr, som var Aishas far, å migrere til Abyssinia. Han ba Mutam om å ta Aisha til sitt hus, som sønnens kone. (Tabari) Men om Aisha var 9 år da hun giftet seg med Profeten, i år 1 eller 2 etter hidjra, må hun på denne tiden knapt nok vært født! Etter at Khadidja var død, kom Khaulah ® til Profeten og antydet at han burde gifte seg på nytt. Hun hadde i tankene Aisha, og omtalte henne som en "bikr". (Ahmad Ibn Hanbal) Enhver med kjennskap til det arabiske språket vet at "bikr" ikke brukes om et barn på ni år, men om en ugift kvinne. Aisha ble før hun giftet seg, omtalt slik. I 1359 da dronning Margarete var seks år gammel, søkte den svenske kong Magnus Eriksson å inngå forbund med Valdemar. Vennskapet ble beseglet med en forlovelse mellom seksåringen og Magnus' sønn Håkon VI Magnusson, som var konge av Norge. Og dette var i 1359? Edit: Kom over denne artikkelen. http://www.dagbladet.no/nyheter/2002/09/22/349456.html Endret 23. april 2010 av PrettyBoy Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Hva sier islam om homofili? Ikhlaq Ahmed, talsperson for Islamic Cultural Centre. synes angrepet på de homofile på Grønland er helt forferdelig, og mener muslimer må tilpasse seg norske lover og regler. Koranen og Bibelen omtaler begge Lot, som fordømte de menn som henga seg seksuelt til menn i stedet for til kvinner, sine "hustruer" (Koranen 7,80-81, 26,165-169, 27,54-55, 29,28-29). Fordømmelsen var skarp. Men hva blir egentlig fordømt? Den synes å ha vært til stede en "kultur" (min tolkning) på at det var "vanlig" og "tillatelig" for menn flest, å kanalisere seksualiteten sin mot menn, og praktisere slik seksualitet åpent, uten skjelmsel, når som helst anledningen bød seg. Den slags kulturelt betinget homoseksualitet har vært til stede i andre samfunn også, som f.eks. blant de gamle romerne. Den kan man si var "pervertert". Men er dette den homofili som vi snakker om, når noen har en "legning" forskjellig fra den gjengse, og føler genuin kjærlighet og dragning mot sitt eget kjønn (i anstendighet)? Dette kan diskuteres. Jeg tror det er to forskjellig ting, og at homofili skal respekteres. Koranen (og Bibelen) fordømmer den første varianten. Så gjelder det selvsagt både for heterofile og homofile å leve sin seksualitet sømmelig. Tillatt må det likevel videre være å si at heteroseksualitet er det naturlige, som samfunnet skal basere seg på. Homofili er, kan man si, et avvik. (Det er dumt å være fargeblind også.) Men ingen skal hetse eller være negativ mot en homofil, han (eller hun) må respekters og aksepteres. Skjønt dette ble mine tanker... Lenke til kommentar
RWS Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Islam fremstår for meg som noe av det mest arrogante og trangsynte trossystem vi har i dag fordi de som tror faktisk krever at alle andre, som ikke fester lit til hverken koranen, profeten som opprinnelig fant den på eller alle de hundrevis av hadither som er skrevet etterpå av like mange imamer, skal respektere islam som "fredens religion". Islam tolererer som kjent ikke noen spørsmål, kritikk eller tvil og ihvertfall ikke karikatur tegninger(!!) og forlanger av alle en total underkastelse, (slaver av allah), ikke bare for de som tror, men også for de som ikke gjør det og de som ikke gjør det og kritiserer blir som regel drept i den tro at det gjør islam til et bedre system mens de fortsetter å hevde at islam er "fredens religion"... Dette er bildet av islam veldig mange sitter med i dagens europa i dag tror jeg og det kan sikkert kritiseres for å være for generaliserende, men jeg syntes ikke at vanlige muslimer gjør noe for å rette på det synet heller... De vrenger som regel bare øynene i sinne og freser at profeten var feilfri og hvis du ikke tror det så..... Så hva er islam? Er det noen muslim som kan fortelle meg det uten å dra inn profetens ufeilbarighet og løgnen om at hvis bare alle muslimer hadde vært som dem så... , for den har allverdens kristne også dratt før dem og de har faktisk ikke fått til noe serlig godt i løpet av de to tusen årene de har fått herje, så hvorfor skal vi tro at islam er anderledes enn kristendommen egentlig? Hvordan oppfatter de vanlige muslimene terror bombingen og all urettferdigheten rundt om i den musliske verden? Er det OK at 150 muslimer måtte dø for at selvmordsbomberen skulle ta med seg to amerikanske soldater foreksempel? Er det OK at taliban skyver kvinner og barn som skjold foran seg når de skyter på på vantro soldater i afganistan, gjerne befeste seg inne i skoler og lignende? De gjør det jo for allah og kan den jevne muslim si noe mot det da? Det virker på meg som den jevne muslim noen ganger er litt flau over at de ikke tørr å gå ut å drepe uskyldige når bin laden eller en annen bigot av islam sitter og krever dette på TV. De virket litt flaue til og med da den siste bigoten sto på youngstorget og truet med 9-11 her i landet over at de ikke tørr å si det samme som denne fyren, det har ihvertfall vært veldig stille fra den jevne muslim i etterkant, så da skulle en jo tro at dere syntes det er greit å true folk med død og fordervelse for noe store deler av norge ser på som ignorante påstander fremsatt av ignorante menn for tusen år siden? Eller hva? Nei, skal dere ha forståelse og imøtekommenhet må dere legge fra dere arrogansen dere fremmer i å tro at islam er ufeilbarig. Dere skriker opp om religions frihet etc hver gang nioen kommer med kritikk, men enser ikke at dere i den samme setningen nekter andre den samme religions friheten, for dere tror virkelig at dere har rett og det må bare alle andre rette seg etter? Tror ikke det... Før eller siden blir folk leie av å bli truet av islamske fanatikkere og tilhengerne deres og da blir det ikke noe hyggelig..... for noen av oss. Lenke til kommentar
Kafir Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Profeten muhammed hadde 15 koner. Kan du dokumentere dette? ja det kan jeg. http://www.muslimhope.com/WhyDidMohammedGetSoManyWives.htm Alle Profetens koner, med unntak av Asha, var enker. De hadde vært gift før. Det var ikke "seksuelle ønsker" som var motiv bak ekteskapene, men kjærlighet, omsorg og praktiske forhold. Og med unntak av ekteskapet med Kadidsja var han en eldre mann da han giftet seg. Blant konene var noen yngre, eldre og gamle. Det ga respekt til alle aldre. De var fra forskjellige stammer og klaner, der ingen var bedre enn andre. Ekteskapene bygde allianser og vennskap. De brakte vidt ut det islamske budskapet. De skjedde i en hensikt, slik forholdet ofte var på den tiden. Profetene behandlet konene likt. Han var vennlig og rettferdig mot dem, og forholdt seg med respekt til dem. De ble hans nære venner og ledsagere. Det var vanlig på den tiden at menn hadde mange koner. Men da en åpenbaring kom med klare grenser, ble det også forbudt for Muhammad å gifte seg igjen. Høres fint ut, men i realiteten hadde flere av hans koner ikke noe valg, og han hadde også en flokk med slavekvinner som har voldtok med gjevne mellomrom. eksempelvis enker etter menn han hadde drept i jihad. Forøvrig så er du flink til å bortforklare Aishas alder ved ekteskap og samleie, men sannheten er skrevet ned i Hadith - muhammeds tradisjon og sedvane - og det har nok høyere autoritet enn regnestykket ditt. 'A'isha (Allah be pleased with her) reported: Allah's Messenger (may peace be upon him) married me when I was six years old, and I was admitted to his house at the age of nine. She further said: We went to Medina and I had an attack of fever for a month, and my hair had come down to the earlobes. Umm Ruman (my mother) came to me and I was at that time on a swing along with my playmates. She called me loudly and I went to her and I did not know what she had wanted of me. She took hold of my hand and took me to the door, and I was saying: Ha, ha (as if I was gasping), until the agitation of my heart was over. She took me to a house, where had gathered the women of the Ansar. They all blessed me and wished me good luck and said: May you have share in good. She (my mother) entrusted me to them. They washed my head and embellished me and nothing frightened me. Allah's Messenger (, may peace be upon him) came there in the morning, and I was entrusted to him. kilde: http://www.usc.edu/schools/college/crcc/engagement/resources/texts/muslim/hadith/muslim/008.smt.html#008.3309 Narrated Aisha: The Prophet engaged me when I was a girl of six (years). We went to Medina and stayed at the home of Bani-al-Harith bin Khazraj. Then I got ill and my hair fell down. Later on my hair grew (again) and my mother, Um Ruman, came to me while I was playing in a swing with some of my girl friends. She called me, and I went to her, not knowing what she wanted to do to me. She caught me by the hand and made me stand at the door of the house. I was breathless then, and when my breathing became Allright, she took some water and rubbed my face and head with it. Then she took me into the house. There in the house I saw some Ansari women who said, "Best wishes and Allah's Blessing and a good luck." Then she entrusted me to them and they prepared me (for the marriage). Unexpectedly Allah's Apostle came to me in the forenoon and my mother handed me over to him, and at that time I was a girl of nine years of age. Kilde: http://www.usc.edu/schools/college/crcc/engagement/resources/texts/muslim/hadith/bukhari/058.sbt.html#005.058.234 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Støtter RWS her, godt skrevet. Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Islam.no har tatt avstand, og mange andre muslimer har tatt avstand når han dusten snakket om 9\11. Uansett, hvem sa at muslimer(alle) støtter Taliban. Den islamske republikkn iran og taliban er fiender (!). Taliban dreper bare ikke ikke muslimer, men også muslimer. Men en ting så ser jeg at mange her suger opp alt det vestlige median sier til dere. Det at ALLTID USA kjemper for rettferdighet og derfor har de rett å drepe mennesker, mens selvmordsbombere fra Hamas er terrorister. Lol.. Lenke til kommentar
Kafir Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Islam.no har uttalt at "som Norske muslimer tar vi avstand til Mohyeldeen Muhammads uttalelser". Dette er en snedig uttalelse med mer under panseret enn man skulle tro. Hvorfor brukes den merkelig formulerte betegnelsen "som Norske muslimer"? Det er fordi muslimer ikke kan forsake noe som står i Koranen, og det betyr at man er pålagt en holdning som sier at homofili er en fryktelig synd som fortjener dødsstraff. Dette kan de naturligvis ikke uttale i media, så da pynter de på saken. "Som Norske muslimer" betyr at de tar avstand til drap av homofile når de er i Norge, men at de ikke har den samme holdningen når de ikke er "Norske muslimer". Det er et ufravikelig premiss at muslimer tar Koranen for å være Allahs ord. Ferfekt, uskapt og uforranderlig til all tid. Umm Al-Kitab. Qur'an (7:80-84) - "...For ye practice your lusts on men in preference to women: ye are indeed a people transgressing beyond bounds.... And we rained down on them a shower (of brimstone) Så enkelt er det. Kansje Taliban og Al-Qaida er DIN fiende, de er sannelig MIN fiende, men de er ikke islams fiender. De praktiserer islam slik Muhammed gjorde det, fra hijra til 8.Juni 632. At islam er fredens religion er verdens største løgn, og Europa er på vei til å lære dette på nytt. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Men en ting så ser jeg at mange her suger opp alt det vestlige median sier til dere. Det at ALLTID USA kjemper for rettferdighet og derfor har de rett å drepe mennesker, mens selvmordsbombere fra Hamas er terrorister. Lol.. ... og USA blir ALLTID dratt frem som den store syndebukken hver gang islam blir kritisert! Hver gang! Det virker jo som om det var amerikanerne som fant opp islam jo.... Tror du ikke jeg vet at det er noe fundamentalt galt med USA også? Tvert i mot er jeg fullstandig klar over at de også ligger under for en del overtro i form av religiøst vissvass, som ofte blir styrende for dem også, og derfor ødeleggende for andre som er så uheldig å komme i veien for dem. Er klar over det. De har like mange forvaklede religiøse whackoer i USA som de har i islamske land, folk som er helt på bærtur med guden sin og som er så arrogante og sikre på sin gud at de tror de har rett til å ta livet av andre uten å engang spørre først! Men det er altså ikke amerikanerne som har funnet på islam, det har denne profeten gjort, så du kan heller kikke litt på all den faanskapen islam faktisk har stelt i stand og ikke gå i "USA" modus for å spore av hver gang er du snill. Nå er det ikke islam som styrer USA (Hvis ikke hadde hele verden hatt et gedigent problem), men blir de mer guds vridde og ultrakristne i USA så har ikke bare islam et problem, men hele verden... Så får vi bare håpe at de største religiøse tullingene der borte holdes ute av politikken, for du har faktisk en del av dem som er for "den endelige løsningen" i midtøsten i form av atom våpen... Som jeg sa, de er like hakke gærne som resten av fanatikkerne i taliban og alle de andre islam tufsene som arrogant tror de sitter på sannheten... Men prøv heller å svare på spørsmålet med hva DU tror isteden for å dra USA inn i debatten. Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 De aller fleste muslimer er imot ideologien til Taliban og det som skjedde den 9\11. Det er ikke islam som oppfordrer krig mot ikke muslimer. Koranen sier hvis noen angriper først, så kan man angripe tilbake. Profeten Muhammed angrep aldri noen først. Det står til og med i Koranen at man kan tilgi de som starte krigen og andre ting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg