Gå til innhold

Hvorfor slipper Islam unna så billig?


Anbefalte innlegg

Du vet ingenting om hvordan det var å vokse opp der jeg opprinnelig er fra. Det var et muslimsk-dominert land, og slik er det idag også.

 

Men tro meg, dersom søsteren din gikk med sjal/burka, kall det hva du vil, så ble du flau. Folk var muslimer, men det var jo en del av kulturen. Det var sjeldent mennesker fulgte Koranen til punkt og prikke.

Frykten for å bryte islams lover? Hehe, her er du nok på villspor :) Idag er situasjonen annerledes p.g.a. USA og andre idioter. Men det er en annen sak.

 

Før i tiden, kunne du si hva du ville om Islam uten at noen la så mye som en hånd på deg (Gjelder hvertfall landet jeg kommer fra, vet ikke om andre). Hvilken frykt er de opplært til å leve i?

 

En annen ting er at Bibelen appellerer til mange likedanne ting også. Er Kristendommen en ond religion? Det vil jeg ikke påstå i det hele tatt. Religionen jeg personlig er "redd" for er faktisk Jødedommen. Men dette er ikke en del av tråden.

 

Du har rett, jeg vet ingenting om det landet du kommer fra, for du har jo ikke sagt hvilket land det er heller. Det er imidlertid en forskjell mellom muslimsk-dominerte land også.

 

islam har på en måte ligget i dvale, og vært ganske mild og tolerant i noen år. Men det som skjer nå er at det oprinnelige islam er i ferd med å våkne, ledet av saudi-arabia.

Og det er saudi-arabia som finansierer moskeer i hele europa, og det er selvfølgelig for å eksportere sin opprinnelige versjon av islam.

Saudi-arabia har også i noen tilfeller betalt kvinner for å begynne å bruke hijab.

Det er bla saudi-arabias Wahabbisme som er på fremmars, støttet av bla. islamsk brorskap.

 

Det er her den største trusselen ligger for oss alle, for det er disse ekstremistene norske politikere i sin naivitet hører på. Og det er disse ekstremistene som presser på FN og EU for å få et forbud mot å kritisere islam.

Muslimer må følge islam, og spørsmålet er hva muslimene vil gjøre når de får beskjed om å følge og praktisere de mer voldelige versene i koranen.

 

Hva du mener med at Bibelen appelerer til likedanne ting vet jeg ikke, for du finner ingen slike oppfordringer til vold i Bibelen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En annen ting er at Bibelen appellerer til mange likedanne ting også. Er Kristendommen en ond religion? Det vil jeg ikke påstå i det hele tatt. Religionen jeg personlig er "redd" for er faktisk Jødedommen. Men dette er ikke en del av tråden.

 

Ja kristendommen er en ond religion ja... Som alle religioner er det når de får for mye makt... Hvorfor tror du egentlig at vi har kvittet oss med dritten her i landet? De har tross alt hatt to tusen år på seg til å vise at de var verdt noe, men alt de klarte var å lage helvette for alle som var så uheldige å leve under det kristne regimet... :no:

 

Hva jødene angår så er det vel troende idioter der også som dekker seg bak gamle skrifter i den tro at de er sannhet..... Bare tenk hvor mye bedre vi har det i dag i et sekulært land uten disse håpløse dogmene? Har dere tenkt på det? N

 

Hold religionen deres for dere selv er mitt råd og ikke påtving den på andre! På forhånd takk :)

Lenke til kommentar

Kristendommen er ikke ond. Mennesker er onde. Uansett hvor godt noe er, er det alltid vi som ødelegger for oss selv. Du sier at om en religion får for mye makt, så blir den ond. Jeg vil påstå at dette ikke er noe særegent for religion. Ta fks politiske ideologier. Det kan godt hende at det er i utgangspunktet en fin tanke, men når visse personer får for mye makt så går det galt.

Mange ateister skylder på religionen, men jeg mener at det er menneskene bak som er de virkelige synderne. Kristendommen i seg selv er god, det er det nesten umulig å argumenter imot. Problemet er at religion skaper lederroller, noe mennesker er veldig gode i å utnytte.

 

De prestene, biskopene eller pavene som var onde, undertrykkende og egoistiske kunne like gjerne vært statsmenn i et diktatur. Disse menneskene hadde det utnyttet sine posisjoner til sin fordel for seg selv bare de hadde hatt muligheten til det. Samma om det var i en kirke, et regjeringskontor eller i en annen mektig organisasjon. På en måte er det kristendommen som har blitt offer for griske menn. De har utnyttet religionen til egen vinning. Derfor mener jeg at det blir feil å si at kristendommen er en ond religion.

Lenke til kommentar

En religion er ingen ting om ingen tror på den, men jeg ser ikke helt hva det har med saken å gjøre.

Nevn da en god ting du må være religiøs for å gjøre... Du klarte det ikke? Hva skal vi da med religion, der folk blir innbildt at guden deres krever ditt og datt når guden blir fornærmet? Å skylde på at det er enkelt mennesker som gjør ditt og datt og at det ikke skyldes religion blir for dumt når det er nettopp religionen som fikk de til å gjøre det de gjorde... Det skjønner du vel? Du ville for eksempel aldri fått en ateist til å brenne hekser i den tro at de gjorde ateismen en tjeneste ved å gjøre det eller noe slikt...

 

Så jo, religion er ondt da det kan få helt vanlige snille og gode mennesker til å gjøre skikkelig onde ting... Alt på grunn av overtro! Håper du ser forskjellen her....

Lenke til kommentar

En religion er ingen ting om ingen tror på den, men jeg ser ikke helt hva det har med saken å gjøre.

Nevn da en god ting du må være religiøs for å gjøre... Du klarte det ikke? Hva skal vi da med religion, der folk blir innbildt at guden deres krever ditt og datt når guden blir fornærmet? Å skylde på at det er enkelt mennesker som gjør ditt og datt og at det ikke skyldes religion blir for dumt når det er nettopp religionen som fikk de til å gjøre det de gjorde... Det skjønner du vel? Du ville for eksempel aldri fått en ateist til å brenne hekser i den tro at de gjorde ateismen en tjeneste ved å gjøre det eller noe slikt...

 

Så jo, religion er ondt da det kan få helt vanlige snille og gode mennesker til å gjøre skikkelig onde ting... Alt på grunn av overtro! Håper du ser forskjellen her....

Det finnes haugevis av historier om mordere, tyver, kriminelle som har blitt kristne, og dermed har blitt lovlydige og gode borgere. De aller fleste kristne er gode og snille mennesker noe jeg tror er fordi de følger bibelen. I de ti bud står det blant annet;

 

Du skal hedre din far og din mor.

Du skal ikke slå i hjel.

Du skal ikke bryte ekteskapet.

Du skal ikke stjele.

Du skal ikke tale usant om din neste.

Du skal ikke begjære din nestes eiendom.

 

 

Hadde folk kun hatt bibelen og ingen religiøse ledere som sier dem hva de skal gjøre, så tror jeg verden hadde vært et bedre sted. Da hadde ikke folk blitt overbevisst av lederskikkelser til å gjøre ditt og datt i religionens navn.

Ta foreksempel avlatsbrev. Dette var et hyppig brukt virkemiddel av katolske prester for å tjene penger. Det står ikke i bibelen at man skal betale avlat, men religiøse ledere lurte folk, og hevdet at dette sto i bibelen. Selvfølgelig kunne ikke fattigfolk på denne tiden lese, ei heller forstå latin som prekene ble holdt på, og ble derfor lurt av disse prestene. Prestene utnyttet religionen til sin egen fordel. Sånn var det også med korstogene i middelalderen. Konger brukte religion som påskudd for å skaffe seg makt, rikdom og land. Kristendommen ble bare brukt som påskudd. Igjen var det ledere som gjemte seg bak religionen som hadde skylden og ikke kristendommen selv.

 

Du ville for eksempel aldri fått en ateist til å brenne hekser i den tro at de gjorde ateismen en tjeneste ved å gjøre det eller noe slikt

 

Jo, det er nettopp det som er så skummelt. Gir du folk gode nok grunner, og skremmer dem med ditt og datt kunne du lett fått ateister til å brenne hvemsomhelst. Kan du finne frem til det stedet i bibelen der det står at hekser skal brenne? Tenkte meg det. Religion er igjen blitt brukt som et påskudd for å holde folk under kontroll og kvitte seg med folk man ikke liker. Du må også huske på dette var i middelalderen. Man kunne i teorien få til hva som helst om du bare klarte å overbevise dem. Kan du finne frem til det stedet i bibelen der det står at hekser skal brenne? Tenkte meg det.

Kristendommen er et offer for griske mennesker.

 

Det er som kommunisme. Grunntanken er "god", men den blir misbrukt og ender alltid opp som noe helt annet en kommunisme. Kina påstår selv at de er kommunistiske. Alle vet at de ikke er kommunistiske, men Partiet bruker kommunismen som et påskudd for å holde folk under kontroll. Verken det Stalin eller Pol-Pot gjorde har noe med kommunisme å gjøre, men de skjulte seg bak det for å holde på makten.

Lenke til kommentar

Sakset fra bibelen.no

Andre Mosebok

Kapittel 22

 

18 En trollkvinne skal du ikke la leve.

 

Johannes’ åpenbaring

Kapittel 21

 

Men de feige, de vantro og vanhellige, de som myrder, driver med hor og trolldom, avgudsdyrkere og alle løgnere, deres plass skal være i sjøen som brenner med ild og svovel.

 

Dette kan du rett og slett ikke løpe fra min venn. :) De brandt hekser fordi dette sto i bibelen, hvor ellers skulle de tatt det fra på den tiden om ikke der? Men du har kanskje en annen forklaring?

 

 

 

Og nei, jeg er ikke så lettskremt jeg, så du ville fått seriøse problemer med å skremme meg til å gjøre slike uhyrligheter som er blitt gjort, og gjøres, i "guds navn"... :) Bare for å ha svart på påstanden om at ateiser ville gjort hva som helst... Det som gjerne følger med ateisme er en generell mistro til ALT slik overnaturlig vissvass og ikke bare vissvasset som gulpes opp i religion, så jeg tror du ville fått problemer med ateister generelt, da de fleste ville hatt noen beviser på bordet...

Endret av RWS
Lenke til kommentar

Sakset fra bibelen.no

Andre Mosebok

Kapittel 22

 

18 En trollkvinne skal du ikke la leve.

 

Johannes’ åpenbaring

Kapittel 21

 

Men de feige, de vantro og vanhellige, de som myrder, driver med hor og trolldom, avgudsdyrkere og alle løgnere, deres plass skal være i sjøen som brenner med ild og svovel.

 

Dette kan du rett og slett ikke løpe fra min venn. :) De brandt hekser fordi dette sto i bibelen, hvor ellers skulle de tatt det fra på den tiden om ikke der? Men du har kanskje en annen forklaring?

 

 

 

Og nei, jeg er ikke så lettskremt jeg, så du ville fått seriøse problemer med å skremme meg til å gjøre slike uhyrligheter som er blitt gjort, og gjøres, i "guds navn"... :) Bare for å ha svart på påstanden om at ateiser ville gjort hva som helst... Det som gjerne følger med ateisme er en generell mistro til ALT slik overnaturlig vissvass og ikke bare vissvasset som gulpes opp i religion, så jeg tror du ville fått problemer med ateister generelt, da de fleste ville hatt noen beivser på bordet...

 

Her er det mange som brenner seg kan jeg tenke meg. Link

Endret av TechTiger
Lenke til kommentar

Greit nok, jeg tok feil der, jeg skal ikke nekte for det.

 

Angående det som sto i Johannes’ åpenbaring så avhenger det av hvordan man tolker det som står. Jeg vil tro at det som står nevnt fører til at man havner i helvetet der det er en sjø som brenner med ild og svovel, ikke at man skal drepe dem, men det er der de havner.

 

I tilegg, du sier at det er religionen som er ond, men hvem var det som "fant opp"og skrev ned religionen? Det var mennesker, ergo mennesker er de "onde".

Johannes’ åpenbaring

Kapittel 21

 

Men de feige, de vantro og vanhellige, de som myrder, driver med hor og trolldom, avgudsdyrkere og alle løgnere, deres plass skal være i sjøen som brenner med ild og svovel.

Lenke til kommentar

Sakset fra bibelen.no

Andre Mosebok

Kapittel 22

 

18 En trollkvinne skal du ikke la leve.

 

Johannes’ åpenbaring

Kapittel 21

 

Men de feige, de vantro og vanhellige, de som myrder, driver med hor og trolldom, avgudsdyrkere og alle løgnere, deres plass skal være i sjøen som brenner med ild og svovel.

 

Dette kan du rett og slett ikke løpe fra min venn. :) De brandt hekser fordi dette sto i bibelen, hvor ellers skulle de tatt det fra på den tiden om ikke der? Men du har kanskje en annen forklaring?

 

 

 

Og nei, jeg er ikke så lettskremt jeg, så du ville fått seriøse problemer med å skremme meg til å gjøre slike uhyrligheter som er blitt gjort, og gjøres, i "guds navn"... :) Bare for å ha svart på påstanden om at ateiser ville gjort hva som helst... Det som gjerne følger med ateisme er en generell mistro til ALT slik overnaturlig vissvass og ikke bare vissvasset som gulpes opp i religion, så jeg tror du ville fått problemer med ateister generelt, da de fleste ville hatt noen beviser på bordet...

 

En liten minnelse om at gjerne de misforstod det som stod der, uten at jeg noe videre skal prøve å si at det var slik, det vil jeg ikke stå for.

 

Men for meg så ser det ut som noe som går mye dypere enn den fysiske død av legemet det går ut på her :) Og spesielt i ditt andre sitat så handler det ikke så mye om legemlig død, men åndelig død etter livet? Bare en tankevekker...

Lenke til kommentar

Mulig jeg ikke helt forstår spørsmålet, men det første jeg tenkte når jeg leste tittelen, var "Gjør de det?". Synes jeg ser mye mer muslimhets i media, både nasjonalt og internasjonalt, enn hva jeg ser av kristenhets.

 

Selv føler jeg at i Norge så utforder vi ikke kirken like mye som vi burde. Kristendommen er "vår" religion, og derfor er det den vi må studere lengst med våre kritiske øyne. Men selvfølgelig må vi se kritisk på all informasjon som blir gitt oss, om det er et religiøst budskap, eller et politisk utsagn. De fleste utelater den delen av sannheten som stiller dem selv i et dårlig lys.

Endret av KarlRoger
Lenke til kommentar
1: Du skal hedre din far og din mor.

2: Du skal ikke slå i hjel.

3: Du skal ikke bryte ekteskapet.

4: Du skal ikke stjele.

5: Du skal ikke tale usant om din neste.

6: Du skal ikke begjære din nestes eiendom.

 

1: Hva om de mishandler deg?

2: Hva med selvforsvar?

3: Hva hvis du eller din kone er ulykkelig?

4: Hva hvis noen sulter og du ikke kan gi dem noe, mens andre har i overflod?

5: Hva hvis du forteller hvite løgner om mennesker som har det vanskelig?

6: Det er jo dette HELE det vestlige forbrukersamfunnet er BASERT PÅ, med konservative kristne i spissen: Misunnelse.

 

Budene er halvgode.

Lenke til kommentar

Ganske skremmende utvikling:

 

http://www.youtube.com/watch?v=kpQDFhwUjDE

 

Det bor pr. Dags dato mer enn 50 milioner muslimer i Europa.

 

Om utviklingen er den samme, som hva den er i dag, så vil 1/5 av alle franskmenn være muslimer i år 2027, innen 39 år, så vil Frankrike være en islamsk stat.

 

I Nederland, så er mer enn 50% av alle nyfødte muslimer. Innen 15 år, så vil mer enn halve befolkningen være muslimer.

 

I Belgia er 25% av befolkningen muslimer, og 50% av alle nyfødte er muslimer.

 

Innen 2025, så vil 1/3 av EU's barn, være født av muslimske familier.

 

I følge "Germany Federation statistics office", så vil Tyskland være en Islamsk stat i år 2050.

Endret av NinjaGaiden
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...