Gå til innhold

Hvorfor slipper Islam unna så billig?


Anbefalte innlegg

 

Så dersom jeg dreper et menneske i DITT navn, så er det du som er idioten? Det er jo helt latterlig.

 

Dette er en helt idiotisk sammenliging, og viser at du egentlig ikke har peiling på hva islam er for noe.

En uvitenhet som du dessverre ikke er alene om. For de fleste i Norge, inkl. mange politikere har like lite peiling på hva islam er som deg. Mange muslimer vet desverre heller ikke så mye om islam.

Og det kan vi alle komme til å betale dyrt for.

 

Det er jo akkurat det du sier? Du anklager Islam for å være noe ondt fordi mennesker dreper i dens navn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Så dersom jeg dreper et menneske i DITT navn, så er det du som er idioten? Det er jo helt latterlig.

 

Dette er en helt idiotisk sammenliging, og viser at du egentlig ikke har peiling på hva islam er for noe.

En uvitenhet som du dessverre ikke er alene om. For de fleste i Norge, inkl. mange politikere har like lite peiling på hva islam er som deg. Mange muslimer vet desverre heller ikke så mye om islam.

Og det kan vi alle komme til å betale dyrt for.

 

Det er jo akkurat det du sier? Du anklager Islam for å være noe ondt fordi mennesker dreper i dens navn?

 

Jeg sier ikke det du påstår.

 

At du i det hele tatt påstår noe slikt er fordi du er blindet av dine egne fordommer. Du anstrenger det med andre ord maksimalt for å misforstå det jeg sier i verste mening, og for å fremstille meg som en idiot.

Og det gjør du fordi du vet godt at dette som jeg har nevnt er tilfelle,men du støtter aktivt opp om islams ondskap og ønsker å tilsløre og skjule det.

 

islam er en ond ideologi fordi slike drap har grunnlag i islams skrifter, og de muslimer som utfører slik terror og drap gjør det etter oppfordring fra koranen og islams skrifter.

 

Slikt utføres som terror og drap på ikke-muslimer av muslimske terrorister i omtrent alle land i verden hvor det er muslimer.

Det utføres som undertrykkelse, terror og drap på på minoriteter i land hvor muslimene er i flertall, i mange tilfeller godkjent av muslimske regjeringer. Som i saudi-arabia sudan, pakistan,egypt,Irak osv.

Og det utføres av muslimske regjeringer som terror og drap mot muslimer som blir tatt i å bryte en eller annen idiotisk islamsk regel.

 

Alle som følger litt med i media vil se at dett er er ganske vanlig der det fins muslimer. Og alle som har kunnskap om islam vet også at islams skrifter oppfordrer til slik ondskap.

Lenke til kommentar

For å ta en mer nærliggende sammenligning: Hvis jeg dreper et annet menneske i kristendommens navn, er det da kritendommen som er problemet?

 

Mener du forresten at ALLE muslimer er onde?

 

Nei muslimer er ikke nødvendigvis onde mennesker, de kan tvert imot være mye hyggeligere og mer sympatisk enn sosialister.

De fleste muslimer er født inn i islam, og har vokst opp med løgner og propaganda om islam, de er også opplært til å følge sine ledere og imamer og stole blindt på hva disse sier. Vanlige muslimer har også sterkt begrenset mulighet til selv å følge med på hva som skjer i verden.

Med en slik bakgrunn så er det veldig vanskelig å bryte ut av islam, selv for dem som etter hvert ha fått åpnet øynene og ser islams ondskap.

 

Derimot så er sosialister onde mennesker. For de støtter islam på tross av at de vet om de lidelsene og drapene som islam er årsak til, men de bare snur seg bort prøver å unnskylde islams ugjerninger, og fortsetter å støtte og forsvare islam på tross av dette.

Det bryr seg ikke om alle menneskene som må lide og dø overalt der islam finnes. Og også i Norge.

 

Alt dette er helt i orden og akseptabelt for dem, de ofrer gjerne noen tusen av oss for å gi plass for islam. Og gjerne også muslimske kvinner om det er nødvendig.

 

Om noen har kunnskap om islam, og prøver å advare andre mot islam, så er ikke disse sosialistiske islam-forsvarerne sene med å ty til ondsinnet mobbing av budbringeren for å bringe ham til taushet.

 

 

Nei muslimer er ikke nødvendigvis onde mennesker.

 

Sosialister er nesten uten unntak onde mennesker. Andre som forsvarer islam kan være onde mennesker, men i mange tilfeller bare kunnskapløse.

 

 

 

Du vet det nok allerede. Men om du dreper og undertrykker mennesker i en religions navn så kan du uansett ikke skylde på denne religionen hvis ikke dine handlinger støttes av religionens skrifter, og disse oppfordrer deg til å handle slik.

 

Det må være støtte for slike handlinger religionens skrifter eller hellige bok for at en religion kan lastes for det dens tilhengere gjør,og slike finner du i islam.

 

Du finner ingen slike oppfordringer i Bibelen. Om du hadde vært kristen så ville du vite det.

Lenke til kommentar

 

Du vet det nok allerede. Men om du dreper og undertrykker mennesker i en religions navn så kan du uansett ikke skylde på denne religionen hvis ikke dine handlinger støttes av religionens skrifter, og disse oppfordrer deg til å handle slik.

 

Det må være støtte for slike handlinger religionens skrifter eller hellige bok for at en religion kan lastes for det dens tilhengere gjør,og slike finner du i islam.

 

Du finner ingen slike oppfordringer i Bibelen. Om du hadde vært kristen så ville du vite det.

 

Moseloven er en del av Bibelen. Jeg ville ikke hatt problemer med å finne tekster i moseloven som forsvarer drap.

Lenke til kommentar

 

 

Moseloven er en del av Bibelen. Jeg ville ikke hatt problemer med å finne tekster i moseloven som forsvarer drap.

 

Det tror jeg nok du vil få store problemer med å finne. Her er "Moseloven" slik den er fremstilt i norsk Bibel.

 

Gud talte alle disse ord:

2 Jeg er Herren din Gud, som førte deg ut av Egypt, ut av trellehuset.

3 Du skal ikke ha andre guder enn meg.

4 Du skal ikke lage deg noe gudebilde, eller noe slags bilde av det som er oppe i himmelen eller nede på jorden eller i vannet under jorden. 5 Du skal ikke tilbe dem og ikke dyrke dem! For jeg, Herren din Gud, er en nidkjær Gud. Jeg lar straffen for fedrenes synd komme over barn i tredje og fjerde ledd, når de hater meg, 6 men jeg viser miskunn i tusen ledd mot dem som elsker meg og holder mine bud.

7 Du skal ikke misbruke Herren din Guds navn, for Herren lar ikke den som misbruker hans navn, være skyldfri.

8 Kom hviledagen i hu, så du holder den hellig! 9 Seks dager skal du arbeide og gjøre din gjerning. 10 Men den sjuende dagen er sabbat for Herren din Gud. Da skal du ikke gjøre noe arbeid, verken du selv eller din sønn eller din datter, verken tjeneren eller tjenestekvinnen eller feet, eller innflytteren i dine byer. 11 For på seks dager skapte Herren himmelen, jorden og havet og alt som er i dem; men den sjuende dagen hvilte han. Derfor velsignet Herren hviledagen og lyste den hellig.

12 Du skal hedre din far og din mor, så du får leve lenge i det landet Herren din Gud gir deg.

13 Du skal ikke slå i hjel.

14 Du skal ikke bryte ekteskapet.

15 Du skal ikke stjele.

16 Du skal ikke vitne falskt mot din neste.

17 Du skal ikke begjære din nestes hus. Du skal ikke begjære din nestes hustru, hans tjener eller tjenestekvinne, hans okse eller esel eller noe annet som hører din neste til.

 

Selv om GT er viktig å få med seg for alle kristne, så er det NT og Jesu budskap som skal følges av kristne i dag. Og Jesus forenklet loven for oss på en måte og gjorde den litt enklere å forstå, selv om de egentlig er den samme som den alltid har vært.

Han komprimerte budene til bare to, og disse to er igjen gjort til et bud.

 

Han svarte: «Du skal elske Herren din Gud av hele ditt hjerte og av hele din sjel og av all din forstand. 38 Dette er det største og første bud. 39 Men et annet er like stort: Du skal elske din neste som deg selv. 40 På disse to bud hviler hele loven og profetene.»

Lenke til kommentar

Det første du siterer er budene. Moseloven er alle lovene som mosebøkene til sammen presenterer.

 

Sitat nr. 2 viser bare hvor motstridende menneskesynet i Bibelen er.

 

Det er ganske riktig budene, men det er det som er loven. Det er ingen annen lov.

Det andre sitatet viser ikke noe "motstridende menneskesyn" men det er et sammendrag av hele loven, slik den alltid har vært.

 

At du og andre ikke klarer å forstå dette, er jo bare deres egen feil. Det er jo også godt mulig at dere heller ikke vil forstå.

For det hele er jo egentlig ganske enkelt, og selv et lite barn kan klare å forstå dette, om bare viljen til å forstå er der.

Lenke til kommentar

Baltazar94, mye av det du sier er dessverre ikke noe annet enn tull. Jeg er enig i at de fleste som f.eks. driver med terror og andre onde handlinger kan være muslimer. MEN, dette er ikke grunnlag nok til å påstå at Islam er en ond religion! Ikke i nærheten. Du har ikke engang lest Koranen og derfor mener jeg at dine uttalelser er så og si "svake argumenter". Jeg skal gjøre det enkelt:

 

Jeg ber deg drepe en annen person (Her "jeg" er Islam som du mener at den er) fordi du mener at jeg ønsker det. Og fordi vi to er gode venner, så gjør du det. DU tar livet av en person, som kan være helt uskyldig for alt det du vet.

 

Hvem er skyldig? Jeg, som ble tolket av deg, eller du som utførte drapet? Og btw, jeg står fremdeles fast ved at Islam ikke oppfordrer til drap, men det er slik du oppfatter det.

 

og en ting til. Jeg har ikke noen som helst form for fordommer mot noen som helst. Jeg vil igjen preisisere at jeg IKKE er religiøs på noen som helst måte, men har en del venner som er det.

 

Jeg har faktisk også hørt en utrolig bra historie av faren min som jeg mener er et utrolig sterkt bevis på hva Islam faktisk er (Vær så snill og les den:))

 

 

Da faren min var en liten gutt (ca 10 år) så var han oppdratt som en muslimsk gutt. Ikke noe veldig religiøs på noen som helst måte, han ba noen ganger på fredager om han hadde tid. Ingenting mer enn det.

En dag sa han til bestefaren min at han ikke ville være muslim mer. Da svarte bestefar at det var helt greit. Han la til noe mer også og forklarte at valget var et bra valg:

 

Bestefaren min var religiøs, uten tvil. Han var en trofast muslim. Det finnes jo mange slike, men han var på ingen måte fanatiker og overtroisk. Han fortalte faren min at mange imamer osv. mistolker Koranen og sier (beklager språket) masse bullshit. Bestefaren min var en som leste Koranen, og han var en mann med stor makt. Allikevel var han den snilleste personen, han var utrolig ydmyk og hjalp alle som trengte hjelp. Da moren min kom til Irak, fikk hun sjokk. Hun sa at da han snakket var det som å høre på den klokeste mann på denne jord. HAN VAR MUSLIM OG FOR ISLAM! Han var utrolig godt respektert i samfunnet også.

 

Kan du nå fortelle meg på hvilken måte han var en trussel for andre? Også spør jeg deg, har han mistolket koranen tror du? :) Fordi, hvis Islam er ondskapens religion burde jo også han være ond :) eller hva?

Lenke til kommentar

Hva med å svare på spørsmålet om hvorfor islam ikke virker i de landene som islam er en stor del av styre settet? Alt dere klarer å bable om er ubetydelige besteforeldre som gir dere lov til å ikke tro på islam... Hva med å faktisk adressere problemet der problemet faktisk ligger, i selve utførelsen av islam? Hvorfor er ikke de landene som er "styrt", altså påvirket, av islam de paradisene som dere hele tiden fremsetter at islam skal være? Hva er galt? Hvorfor blir det bare helvette for de stakkarane som bor i disse landene og hvorfor er den styre formen vi har her i landet så fæl? (Jeg sier ikke at dere sier at den er fæl direkte, men indirekte sier dere jo at hvis vi bare slipper islam inn i våre liv så blir alt så fint og bra og da såør jeg, hva med de landene som har sluppet islam inn som styreform, er det en god løsning?)

Lenke til kommentar

Religion som styreform burde vært forbudt, uten tvil. Men prøv å forstå det jeg vil frem til, som er at Islam i seg selv ikke er voldelig. Det er mennesker som utfører ulovlige handlinger (eller, lovlige i deres øyne) basert på Islam ifølge dem. Bullshit. Islam sier ikke at man skal steine homofile menn. Den sier ikke at du skal sprenge uskyldige mennesker i lufta.

 

Poenget er at mennesker begår handlinger og gjemmer seg bak Islam og bruker religion som et slags "skjold." Enkelt og greit :) Hvis du dreper et annet menneske i en religions navn er du rett og slett IQ-løs og dum.

 

Jeg kan komme med flere eksempler, men det burde være unødvendig. Og bare for å ha sagt det, så respekterer jeg deres meninger, selv om jeg kanskje kan virke spydig :)

Lenke til kommentar

Det er ganske riktig budene, men det er det som er loven. Det er ingen annen lov.

Det andre sitatet viser ikke noe "motstridende menneskesyn" men det er et sammendrag av hele loven, slik den alltid har vært.

 

At du og andre ikke klarer å forstå dette, er jo bare deres egen feil. Det er jo også godt mulig at dere heller ikke vil forstå.

For det hele er jo egentlig ganske enkelt, og selv et lite barn kan klare å forstå dette, om bare viljen til å forstå er der.

 

Hva er resten av reglene i Mosebøkene, om ikke en del av loven?

 

Det viser et motstridende menneskesyn, jo, for mye av det som står i mosebøkene er aldeles ikke det jeg vil kalle å "elske din neste".

Lenke til kommentar

Religion som styreform burde vært forbudt, uten tvil. Men prøv å forstå det jeg vil frem til, som er at Islam i seg selv ikke er voldelig. Det er mennesker som utfører ulovlige handlinger (eller, lovlige i deres øyne) basert på Islam ifølge dem. Bullshit. Islam sier ikke at man skal steine homofile menn. Den sier ikke at du skal sprenge uskyldige mennesker i lufta.

 

Poenget er at mennesker begår handlinger og gjemmer seg bak Islam og bruker religion som et slags "skjold." Enkelt og greit :) Hvis du dreper et annet menneske i en religions navn er du rett og slett IQ-løs og dum.

 

Jeg kan komme med flere eksempler, men det burde være unødvendig. Og bare for å ha sagt det, så respekterer jeg deres meninger, selv om jeg kanskje kan virke spydig :)

 

Jada jeg ser helt klart forskjellen, men hvorfor tror da folk på noe som er dømt til å bli et helvette så fort flere bestemmer seg for å følge det som koranen og alle disse hersens hadithene sier da?

 

Den biten av islam ligner svært lite på paradis for meg ihvertfall....

 

 

Men kanskje det er grunnen til at islam helst skal holdes personlig? Så fort dette blir tradisjon eller styreform så går det til helvette og det burde derfor oppfordre tilhengere av islam til å holde troen sin for seg selv og ikke blande den inn i politikk og samfunn? Er du enig?

 

 

Edit: Fikk dobbelt post i samme post :blink:

Endret av RWS
Lenke til kommentar

Helt enig i det du sier der, absolutt. Alle ting kan og blir ofte misbrukt i denne verden, enten om det er religion eller penger eller hva det måtte være. Jeg har personlig ingen tro på at en styreform basert på religion er en god styreform. Dette er fordi, som du sa selv, at religion bør holdes personlig. Og med en gang du blander makt, penger og religion så sitter du igjen med noe a lá Iran.

 

Religion og stat burde holdes atskilt, det er ingen tvil om det. Derfor er jeg kjempeglad for å bo i Norge. Vi har kommet kjempelangt i forhold til mange andre land. Norge som vi kjenner det idag ble så og si ødelagt litt før og inntil 45'. etter det har landet blitt bygd opp, og se hva vi sitter igjen med ca 60 år senere. På 60 år har vi kommet mye lengre enn land som har eksistert i mange, mange år når det gjelder dette med religion og stat. Latterlig å tenke på.. en av grunnene til at jeg er glad for at jeg bor i Norge :)

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke fulgt med i denne tråden, men jeg har lest et par sider. For meg virker det som at mange her inne mener at Islam er en fredelig religion, og at det er ledere og imamer som har manet fram ekstreme og voldelige retninger innen Islam. Dette kan godt være sant, men det at Islam i seg selv er en fredelig religion er ikke sant. Islam er en dominant og og kan være tildels voldelig religion. Dette kan sies om alle religioner, men Koranen oppfordrer faktisk til drap på alle som ikke tar imot Allah med åpne armer. Og ja, det finnes sikkert en god del vers i Koranen som opfordrer til diverse hyggligere handlinger, men så lenge det står i Koranen at ikke-troende skal drepes, så kan man ikke si at Islam er en fredelig religion.

 

Vers 9:5 i Koranen går som følger:

Then, when the sacred months have passed, slay the idolaters wherever ye find them, and take them (captive), and besiege them, and prepare for them each ambush. But if they repent and establish worship and pay the poor-due, then leave their way free. Lo! Allah is Forgiving, Merciful.

Kort oppsummering: Drep hedningene som ikke vender seg til Allah.

 

Bare å slå opp i 5:33, 3:151, 4:76, 8:12, 8:39 i Koranen. Jeg vil ikke akkuratt kalle det hyggelig lesning. Hele Koranen står skrevet på quranexplorer.com

Lenke til kommentar

Baltazar94, mye av det du sier er dessverre ikke noe annet enn tull. Jeg er enig i at de fleste som f.eks. driver med terror og andre onde handlinger kan være muslimer. MEN, dette er ikke grunnlag nok til å påstå at Islam er en ond religion! Ikke i nærheten. Du har ikke engang lest Koranen og derfor mener jeg at dine uttalelser er så og si "svake argumenter". Jeg skal gjøre det enkelt:

 

Jeg ber deg drepe en annen person (Her "jeg" er Islam som du mener at den er) fordi du mener at jeg ønsker det. Og fordi vi to er gode venner, så gjør du det. DU tar livet av en person, som kan være helt uskyldig for alt det du vet.

 

Hvem er skyldig? Jeg, som ble tolket av deg, eller du som utførte drapet? Og btw, jeg står fremdeles fast ved at Islam ikke oppfordrer til drap, men det er slik du oppfatter det.

 

og en ting til. Jeg har ikke noen som helst form for fordommer mot noen som helst. Jeg vil igjen preisisere at jeg IKKE er religiøs på noen som helst måte, men har en del venner som er det.

 

Jeg har faktisk også hørt en utrolig bra historie av faren min som jeg mener er et utrolig sterkt bevis på hva Islam faktisk er (Vær så snill og les den:))

 

 

Da faren min var en liten gutt (ca 10 år) så var han oppdratt som en muslimsk gutt. Ikke noe veldig religiøs på noen som helst måte, han ba noen ganger på fredager om han hadde tid. Ingenting mer enn det.

En dag sa han til bestefaren min at han ikke ville være muslim mer. Da svarte bestefar at det var helt greit. Han la til noe mer også og forklarte at valget var et bra valg:

 

Bestefaren min var religiøs, uten tvil. Han var en trofast muslim. Det finnes jo mange slike, men han var på ingen måte fanatiker og overtroisk. Han fortalte faren min at mange imamer osv. mistolker Koranen og sier (beklager språket) masse bullshit. Bestefaren min var en som leste Koranen, og han var en mann med stor makt. Allikevel var han den snilleste personen, han var utrolig ydmyk og hjalp alle som trengte hjelp. Da moren min kom til Irak, fikk hun sjokk. Hun sa at da han snakket var det som å høre på den klokeste mann på denne jord. HAN VAR MUSLIM OG FOR ISLAM! Han var utrolig godt respektert i samfunnet også.

 

Kan du nå fortelle meg på hvilken måte han var en trussel for andre? Også spør jeg deg, har han mistolket koranen tror du? :) Fordi, hvis Islam er ondskapens religion burde jo også han være ond :) eller hva?

 

Ikke noe av det jeg har sagt her er "tull" Og hvis du leser koranen, og ikke den norske glansbildeversjonen, samt følger litt med i hva som skjer, så vil du kanskje oppdage det.

islam er utspekulert ondskap, og selv ondskapen kan vise et vennlig ansikt når det er nødvendig.

 

Muslimer er jo også nesten overdrevent vennlig, inntil du kommer i skade for å si et uheldig ord om denne "profeten" deres eller noe annet ufordelaktig om islam, da kommer hatet til overflaten ganske fort.

 

Om du vil lukke øynene for islams ondskap, så er det ok for meg. Forøvrig så kan du se mye av den også i Norge om du ser etter. Et lite stikkord er:kvinner. Resten kan du finne ut selv om du vil.

 

Hva bestefaren din var vil jeg ikke si noe særlig om,bortsett fra at han vokste opp og levde i et muslimsk land der alle var opplært i den samme frykten, nemlig frykten for islam og for å bryte noen av islams regler.

Det er ganske stor forskjell fra et land hvor de fleste er muslimer,og til et land hvor de fleste ikke er muslimer og ikke vil ha noe av at muslimene presser islams idiotiske lover og regler på oss.

 

Om jeg har lest koranen eller ikke vet ikke du noe om.

Du må bare gå ut fra at jeg har lest den. For hvordan skulle jeg ellers kunne vite at terror, drap og undertrykkelse av ikke-muslimer har solid støtte i koranen ?

 

 

Jeg må også presisere at selv om islam er en ond religion, så betyr jo ikke det nødvendigvis at muslimer automatisk er en trussel for andre. Men selv om mange muslimer kanskje ikke er det, så er islam en trussel mot oss alle i Norge, inkludert muslimer.

 

islam er også avgudsdyrkelse,og allah er den samme måneguden som araberne hadde før islam ble til, og den øverste av de mer enn 360 gudene. Så muslimene burd jo uansett ikke fortsette å tilbe allah.

Lenke til kommentar

Det er mennesker som utfører ulovlige handlinger (eller, lovlige i deres øyne) basert på Islam ifølge dem. Bullshit. Islam sier ikke at man skal steine homofile menn. Den sier ikke at du skal sprenge uskyldige mennesker i lufta.

 

Poenget er at mennesker begår handlinger og gjemmer seg bak Islam og bruker religion som et slags "skjold." Enkelt og greit :) Hvis du dreper et annet menneske i en religions navn er du rett og slett IQ-løs og dum.

 

 

Når religionens skrifter gir støtte for slike handlinger, så kan religionen lastes for det. Men de som utfører gjerningene har selvfølgelig også et personlig ansvar.

 

Det er riktig at dette med å spare uskyldige mennesker er et poeng i islam. Men problemet for oss ikke-muslimer er at disse uskyldige menneskene er muslimer.

I følge islam er det kun muslimer som er fullverdige mennesker, og det er kun muslimer som er uskyldige.

Alle ikke-muslimer er regnet som skyldige, ganske enkelt fordi vi ikke er muslimer.

 

Jeg er forøvrig enig i at å drepe noen pga religion er dumt. Men det er dumt å drepe noen, uansett grunn.

Lenke til kommentar

Du vet ingenting om hvordan det var å vokse opp der jeg opprinnelig er fra. Det var et muslimsk-dominert land, og slik er det idag også.

 

Men tro meg, dersom søsteren din gikk med sjal/burka, kall det hva du vil, så ble du flau. Folk var muslimer, men det var jo en del av kulturen. Det var sjeldent mennesker fulgte Koranen til punkt og prikke.

Frykten for å bryte islams lover? Hehe, her er du nok på villspor :) Idag er situasjonen annerledes p.g.a. USA og andre idioter. Men det er en annen sak.

 

Før i tiden, kunne du si hva du ville om Islam uten at noen la så mye som en hånd på deg (Gjelder hvertfall landet jeg kommer fra, vet ikke om andre). Hvilken frykt er de opplært til å leve i?

 

En annen ting er at Bibelen appellerer til mange likedanne ting også. Er Kristendommen en ond religion? Det vil jeg ikke påstå i det hele tatt. Religionen jeg personlig er "redd" for er faktisk Jødedommen. Men dette er ikke en del av tråden.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...