Gå til innhold

Hvorfor slipper Islam unna så billig?


Anbefalte innlegg

RWS, unnskyldningen er jo alltid at det er "bare en gærning", og at "de andre muslimene mener jo ikke dette", men det stemmer jo ikke!

De er jo helt enige, de gir jo fyren applaus.

 

Konklusjonen min blir at det er ikke bare en og annen gærning, det er HAUGEVIS med gærninger.

Hele gjengen ser jo ut til å være totalt enige med fyren.

Hvor er Akhtar Chaudry nå? Jo, han sitter sikkert hjemme og klapper, applauderer og spiser kake, mens han feirer utsagnene til denne fyren.

 

Eneste personen av muslimsk herkomst jeg har hørt kritisere denne fyren er Abid Raja, og det var særs overraskende!

Det store flertallet av muslimer ser ut til å synes at det er helt greit, de er helt enige i at nordmenn er skitne folk som det bør kriges og terrorbombes mot.

 

Vel, uskyldige muslimske mennesker blir drept daglig flere steder i verden gjennom krig as we speak. Jeg ser ikke at du løfter en finger for å hjelpe dem eller kommer med noen uttalelse om at det er galt.

Tviler på at "det store flertaøøet" av muslimer ønsker at krig og bombing, men det skjer jo så langt vekke fra deres land, så hvorfor skulle de bry seg? Vi bryr oss jo ikke når oen dør hos dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
RWS, unnskyldningen er jo alltid at det er "bare en gærning", og at "de andre muslimene mener jo ikke dette", men det stemmer jo ikke!

De er jo helt enige, de gir jo fyren applaus.

 

Konklusjonen min blir at det er ikke bare en og annen gærning, det er HAUGEVIS med gærninger.

Hele gjengen ser jo ut til å være totalt enige med fyren.

Hvor er Akhtar Chaudry nå? Jo, han sitter sikkert hjemme og klapper, applauderer og spiser kake, mens han feirer utsagnene til denne fyren.

 

Eneste personen av muslimsk herkomst jeg har hørt kritisere denne fyren er Abid Raja, og det var særs overraskende!

Det store flertallet av muslimer ser ut til å synes at det er helt greit, de er helt enige i at nordmenn er skitne folk som det bør kriges og terrorbombes mot.

 

Vel, uskyldige muslimske mennesker blir drept daglig flere steder i verden gjennom krig as we speak. Jeg ser ikke at du løfter en finger for å hjelpe dem eller kommer med noen uttalelse om at det er galt.

Tviler på at "det store flertaøøet" av muslimer ønsker at krig og bombing, men det skjer jo så langt vekke fra deres land, så hvorfor skulle de bry seg? Vi bryr oss jo ikke når oen dør hos dem.

Nå tenkte jeg på muslimer her til lands jeg da, i denne saken spesifikt.

 

Som jeg har hevdet hele tiden, så tror jeg at vi vil få en bedre verden hvis vi slutter å kalle folk for muslime, kristne, homofile, politiske, brune, svarte, hvite og heller kaller dem for mennesker. Men da er jeg redd vi må legge bort alt dette som hele tiden lager grupperinger i verden og DET er det nok en stund til med folk som denne idioten, som ikke bare har et hat til alt og alle som ikke flykter med hans oppfattning av verden, men han vil gjerne drepe litt for den troen også... :no:

 

Jeg tror verden ville blitt bedre hvis den hadde vært sekulær. Legg merke til at jeg sa bedre, jeg sa ikke perfekt. Det ville være kriger om andre ting og tang også, for all del, men vi ville fått vekk den aller største barrieren for fred, nemlig religion. Så lenge det finnes to troshoder så vil det aldri bli fred! Ikke engang om begge var kristne, for heller ikke de er enige i hva som står i den samme boken. Vi ser det samme skjer med islam, der den ene tolkningen av quranen etter den andre skaffer seg tilhengere og de driter faktisk i om de dreper andre muslimer for å fremme deres sak... Det er liksom et godkjent tap det...

 

Så hva gjør vi med dette? Jo, vi prøver å opplyse folk om farene med å tro blindt på påstander, men så lenge de som tror på disse påstandene tror at det er sannhet har vi et problem som vi ikke vil løse med det første er jeg redd.... At norge avkristnes er ikke så rart, da de fleste her i landet er opplært til å tenke selv og indoktrinering av de religiøse påstandene er minimal. Så langt har de ikke komemt i den muslimske verden, der er det fremdeles synd å bare tenke at allah og quranen er påstander og indoktrineringen er enda veldig veldig høy, og utdanning og skolegang desto mindre... Og enda mindre opplysning og skole vil det jo også bli hvis grupperinger som den han trussel fysakken tilhører eller taliban får det som de vil.... En trenger jo bare å se på afganistan for å se det. De skjønner at informasjon og opplysning ikke er til det beste for deres religion og handler deretter, helt i tråd med deres oppfattning av påstandene som de tror er sanne mens de narres til å tro at det er "fredens" religion de forsvarer...

 

En skulle tro at mennesket anno 2010 hadde kommet lenger enn å tro blindt på påstander, men vi har dessverre ikke det! :no: Vi har et stykke til å gå ser det ut til, her i landet også...

Endret av RWS
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Leste gjennom denne tråden på Islam.no. Man har ordtak som "kjærlighet gjør blind" osv. Men hvorfor gidder de i det hele tatt å gjennomgå masse styr for å bli gift med en muslim? Å godta å måtte konvertere en selv og barna. En rekke problemer mellom de ulike kulturene. Og dette gjør de for kjærlighet?

Endret av Oddn
Lenke til kommentar

 

Slipper billig unna? De fleste tror jo at alle som er muslim er terrorister, og støtter terrorisme. Man tror også om muslimer at de er hjernevaskede terrorister, og tror de kan gå begå selvmordsbombing når som helst? Tror jo også om muslimer at vi prøver å konvertere alle sammen til islam. Mange i denne verden, liker ikke islam, så det at vi slipper billig unna,neei,.

Det et at du kaller profeten vår pedofil, viser at du bare vil vise din hat til islam og muslimer,

 

Ja, islam slipper billig unna, og egentlig burde islam være forbudt i europa, for islam er ingen religion, men en ideologi med sin egen okkulte religion.

 

Det er få som tror at alle muslimer er terrorister.

De fleste muslimer er mennesker som ønsker å leve et liv i fred og frihet. Det er derfor mange flykter fra muslimske land, fordi islam i realiteten er et totalitært politisk og religiøst system, som forbyr folk å leve i frihet.

Men muslimenes tragedie er at de ikke forstår dette, derfor tar de årsaken til problemene med seg på flyttelasset, og prøver å spre elendigheten i det landet de kommer til. Dermed blir også det landet de kommer til gradvis ødelagt, og muslimene har igjen mistet sin frihet, samtidig som de også gradvis ødelegger friheten for de innfødte i landet.

 

Vi hater ikke muslimer, men vi hater islam. islam er utspekulert og konsentrert ondskap. Og normale mennesker hater ondskapen.

 

Muslimer flest støtter nok ikke aktivt terrorisme, men de støtter den passivt ved å unnskylde det og unnlate å ta avstand fra slikt. Men det er jo vanskelig for muslimer å virkelig vise at de fordømmer terrorisme, fordi terrorisme mot vantro er en del av islam. Og ved å ubetinget ta avstand fra muslimsk terrorsime mot vantro, så risikerer de å bli regnet som frafalne muslimer og drept.

 

Det er ingen som sier at muhammed var pedofil bare fordi de hater islam, og jeg tror og håper at det ikke er mange som hater muslimer.

Men sannheten er at muhammed var pedofil, og han var en landeveisrøver, massemorder og terrorist.

Man kan ikke underslå sannheten bare for å unngå å såre muslimer.

Det er mange av oss som er blitt "såret" og sjokkert over at sannheten ikke er slik vi trodde, og som våre ledere har fortalt oss.

 

De fleste muslimer blir brukt og utnyttet i ledernes kyniske spill, akkurat som de fleste andre.

Og muslimske ledere har ikke noe godt i sinne for europa. Vi har nettopp hatt en liten sak, som riktignok fort ble dysset ned. Om muslimers innfiltrering av arbeiderpartiet. Og nå er det også blitt avslørt noe lignende i England, som også har skjedd før.

 

http://www.rights.no/publisher/publisher.asp?id=56&tekstid=3352

 

http://www.dailymail.co.uk/news/article-1254374/Islamic-radicals-infiltrate-Labour-Party.html#

 

Så vi har all grunn til å ønske islam dit peppern gror, og helst utryddet for godt. Dessuten så er jo islam også avgudsdyrkelse.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

De fleste muslimer er mennesker som ønsker å leve et liv i fred og frihet. Det er derfor mange flykter fra muslimske land, fordi islam i realiteten er et totalitært politisk og religiøst system, som forbyr folk å leve i frihet.

Men muslimenes tragedie er at de ikke forstår dette, derfor tar de årsaken til problemene med seg på flyttelasset, og prøver å spre elendigheten i det landet de kommer til. Dermed blir også det landet de kommer til gradvis ødelagt, og muslimene har igjen mistet sin frihet, samtidig som de også gradvis ødelegger friheten for de innfødte i landet.

Sier som jeg alltid gjør i slike debatter: Islam sett i forhold til statlig inflytelse er der Kristendommen var for flere hundre år siden. Religion og stat MÅ holdes adskilte.

 

Du drar dog alle over en kam her, noe som er feil. De fleste muslimer jeg kjenner har funnet seg veldig godt til rette i Norge med systemet vi har, og er fornøyde utover unødvendig hets fra visse nordmenn. ( Dette går jo selvfølgelig begge veier. ) Det er de religiøse fanatikerene som er problemet, de som ønsker at stat og Islam skal være ett.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

De fleste muslimer er mennesker som ønsker å leve et liv i fred og frihet. Det er derfor mange flykter fra muslimske land, fordi islam i realiteten er et totalitært politisk og religiøst system, som forbyr folk å leve i frihet.

Men muslimenes tragedie er at de ikke forstår dette, derfor tar de årsaken til problemene med seg på flyttelasset, og prøver å spre elendigheten i det landet de kommer til. Dermed blir også det landet de kommer til gradvis ødelagt, og muslimene har igjen mistet sin frihet, samtidig som de også gradvis ødelegger friheten for de innfødte i landet.

 

Du drar dog alle over en kam her, noe som er feil.

 

Om du mener det, så bør du kanskje lese innlegget mitt på nytt.

 

Men på en måte så gjør jeg det du sier også, men bare så langt som til at alle er muslimer og følger islam. Og det er jo også tilfelle.

 

Det er imidlertid alltid de mest ekstreme som går foran, og så blir de mer moderate tvunget til å følge etter.

Derfor er islam en livsfarlig ideologi. Både for oss og for muslimer. Og det eneste riktige for frihetselskende muslimer, vil være å forkaste islam før det er for sent.

Lenke til kommentar

Jeg har vært muslim hele livet mitt, og du sier islam er farlig, fortell meg hvordan er jeg som person farlig for samfunnet, eller deg?

 

Eller i det hele tatt hva er det islam har gjort med meg, som er farlig??

 

Ved at du lar deg styre av de radikale og tror på den samme guden, derfor er du farlig som person. Du godtar, om enn i det stille, de disse tullingene står for, for de fremmer din gud. Vi la alle merke til hvor stor oppsluttning den demostrasjonen MOT uttalelsene som den islamske tullingen som kom med disse truslene , tror det var hele ni stykker som sluttet opp jeg... Mot tre tusen som demonstrerte sammen med trussel fysakken. Dette danner IKKE et godt bilde av den jevne muslim skal jeg si deg, når de blir mer sinte over noen tegninger enn over faktiske trussler ovenfor uskyldige folk liv og frihet!

 

Legger også merke til at de radikale klarer å styre de som er mer moderate til taushet i slike saker, de blir liksom litt flaue over at de ikke støtter allah, men tørr liksom ikke helt å bli med de radikale heller og blir derfor sittedne hjemme og holde kjeft isteden for å faktisk gjøre noe med det og styre utviklingen rett vei. Det er så jeg mistenker dere for å faktisk ville ha akkurat de sammeog urettferdighet var en del av dagliglivet... :no:

 

Så ja, så lenge du tror på den samme gude nsom disse tullingene tror på så støtter du de og det de driver med! Skal nesten vedde på at du hadde jublet hvis disse tullingene kom til makten, for da skulle alle få ligge med ræva i været og tilbe allah, den store deilige guden du tror på. Og vi trenger bare et blikk på land som saudi arabia, som har den samme ideologi som trussel tullingen har, for å se hvor trygt og godt samfunn DET er... :no:

 

Så mener du noe med det du sier så kommer du deg ut og støtter demokratiet! Det er faktisk KUN fordi norge er en sekulær stat at dere som muslimer har fått komme hit, hadde vi vært like blod kristne som saudi arabia er blod muslimske kunne du bare glemt det, for da måtte du ha funnet deg i å blitt undertrykket og kanskje også forfulgt for din tro. Her i landet er det ikke bare religions frihet, men det er også frihet fra religion! Det virker begge veier... Men den yttringsfriheten er islam i ferd med å ødelegge!!! Og hva blir det neste? Egen formåls paragraf for islam?

Lenke til kommentar

Jeg har vært muslim hele livet mitt, og du sier islam er farlig, fortell meg hvordan er jeg som person farlig for samfunnet, eller deg?

 

Eller i det hele tatt hva er det islam har gjort med meg, som er farlig??

 

Ved at du lar deg styre av de radikale og tror på den samme guden, derfor er du farlig som person. Du godtar, om enn i det stille, de disse tullingene står for, for de fremmer din gud. Vi la alle merke til hvor stor oppsluttning den demostrasjonen MOT uttalelsene som den islamske tullingen som kom med disse truslene , tror det var hele ni stykker som sluttet opp jeg... Mot tre tusen som demonstrerte sammen med trussel fysakken. Dette danner IKKE et godt bilde av den jevne muslim skal jeg si deg, når de blir mer sinte over noen tegninger enn over faktiske trussler ovenfor uskyldige folk liv og frihet!

 

Legger også merke til at de radikale klarer å styre de som er mer moderate til taushet i slike saker, de blir liksom litt flaue over at de ikke støtter allah, men tørr liksom ikke helt å bli med de radikale heller og blir derfor sittedne hjemme og holde kjeft isteden for å faktisk gjøre noe med det og styre utviklingen rett vei. Det er så jeg mistenker dere for å faktisk ville ha akkurat de sammeog urettferdighet var en del av dagliglivet... :no:

 

Så ja, så lenge du tror på den samme gude nsom disse tullingene tror på så støtter du de og det de driver med! Skal nesten vedde på at du hadde jublet hvis disse tullingene kom til makten, for da skulle alle få ligge med ræva i været og tilbe allah, den store deilige guden du tror på. Og vi trenger bare et blikk på land som saudi arabia, som har den samme ideologi som trussel tullingen har, for å se hvor trygt og godt samfunn DET er... :no:

 

"Skal nesten vedde på at du hadde jublet hvis disse tullingene kom til makten, for da skulle alle få ligge med ræva i været og tilbe allah, den store deilige guden du tror på."

 

Snakker vi fordommer mot andre personer? HA-HA! Du er like radikal som de du nå setter frem i et dårlig lys. Er delvis enig med deg, men du drar den ALTFOR langt med mye av det du sier.

Lenke til kommentar

Snakker vi fordommer mot andre personer? HA-HA! Du er like radikal som de du nå setter frem i et dårlig lys. Er delvis enig med deg, men du drar den ALTFOR langt med mye av det du sier.

Vet at jeg drar det for langt, men det er fordi jeg vil provosere frem litt ærlighet fra den kanten også, da spesielt prettyboy ser på sin egen religion som totalt uten feil og mangler.... Så jeg er klar over det, men håpte at det kunne få frem litt diskusjon.

 

Faktum er at den vanlige muslimen ER stille i denne saken, de står på side linjen og holder kjeft og er, virker det som, litt flaue over at de ikke støtter allah eller noe slikt... Så hva er grunnen til denne stillheten vil jeg vite? Hvorfor stilte det bare 9 stykker opp på en motdemonstrasjon når "alle" de modereate muslimene er så i mot de radikale uttalelsene til trussel makeren? Er de enige da eller? Den som tier samtykker liksom...?

Lenke til kommentar

Jeg er også Chelsea-fan og når supportere sprenger raketter og lager faenskap under kampen, betyr det at jeg støtter disse tullingene som er der for å ødlegge den fotballkampen, bare fordi vi liker samme lag???

 

Edit: Den motdemonstrasjonen, hvorfor det ikke var mer enn 9stk vet jeg ikke, jeg var ikke der, men det ikke at jeg er for trussel`r..

Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar

Fra når ble fotball en ideologi som må tilbes? Når var det fotballen begynte å bry seg med hva folk flest har på seg, sier og hvem de tilber, eller ikke tilber? Det var en av de dårligste sammenligningene jeg til nå har sett tror jeg....

 

Alt dette, og mer til, står ideologien du tror på prettyboy... Den står for undertrykkelse, underkastelse og tilbedelse og siden ingen, jeg gjentar INGEN, land som er styrt av islam er land de aller aller fleste meneskene i verden IKKE er villige til å bo i sier det seg selv at noe må være galt et sted i den ideologien... For ikke å snakke om at den grenen av islam som den sinte unge mannen tilhører , som forøvrig er den samme som Saudi Arabia lider under, har klart å få ham , i følge hans egen familie, så forbannet, sint og hatefull mot alt og alle som ikke tilber og tolker akkurat den guden... Så hva pokker er det de lærer da som gjør unge menn så oppsatt på å påtrykke den guden på alle andre med vold, trussler og såkalt "hellig" krig? Hvorfor ser vi ikke dette i fx hinduismen eller kristendommen (Det vil si, du så dette i kriostendommen også, men de har kommet lenger enn islam tydeligvis...)

 

Hvordan kan du/dere påstå at islam er en fredens religion når alle land som styres av den blir så utrolig hatefulle mot alle andre? Og de som bor i det landet, ikke minst? Hvorfor ser vi ikke et eneste land som islam er toneangivende i som det paradiseet du beskriver at islam skal være? Tar alle sammen feil eller har du blitt lurt til å tro at dette er veien å gå for alle mennesker i fremtiden, et samfunn der det med stor sannsynlighet vil være forbudt å tenke, snakke eller gjøre noe som helst som kan oppfattes som mot allah....? Og kvinner blir behandlet som kamel bæsj og fengslet for utroskap etter en voldtekt...

 

Dette er ihvertfall ikke et samfunn jeg vil ha, jeg kan si deg såpass. Og er det da galt av meg å være skeptisk ovenfor religionen du dyrker? JA, i aller høyeste grad! Det er nemlig ingen andre som er så flinke til å utnytte yttringsfriheten til å kneble andre som muslimer har det vist seg. I tillegg hevder de at de kun er ute etter et forbud mot krtitikk av islam på verdens basis (og får de ikke det skal de bedrive terror!!), men hva følger etter det? At kvinne undertrykkingen vi ser i islam er en lang og god tradisjon og derfor også må fritas for kritikk? At å nekte å la seg tvangs konvertering til islam er kritikk? Her kan det ene balle på seg det andre og ingen vet hvor dette ender hvis vi ikke stopper det nå. Vi må ha et samfunn som alle kan si, tenke, føle og gjøre hva de vil, innenfor lovverk og rimelighetens grenser og det får vi IKKE ved å frita noe for kritikk. Liker du det ikke så flytter du til et land der dette er gjennomført, for her i landet skal det ihvertfall ikke gjennomføres. Men dette er du med på å støtte prettyboy, med at du ikke tørr å yttre deg mot typer som den såkalte "hellige" krigeren som (mis)bruker yttringsfriheten han har her i landet til å kneble andre. For deg er det allah som teller, ikke menneskene som ikke tror på allah....

Endret av RWS
Lenke til kommentar

RWS, jeg respekterer dine meninger. Men allikevel; det er noen mangler ved det du skriver.

 

Islam er ikke roten til den vonde delen, det er menneskene som misbruker religionen til de grader at vi idag fremdeles steiner mennesker p.g.a. grunner som er patetiske. Jeg er ikke muslim, men faren min er iraker. Familien min i Irak er muslimer (noen kristne), og det er en grunn til at faren min allikevel ikke er muslim. Hvorfor? Fordi farfaren min ga han et valg! Han ble ikke oppdratt til å være religiøs, det var hans eget valg. Der har du et flott eksempel på muslimer som er fornuftige. Farfaren min sa også at mye av det som i Koranen blir mistolket og misbrukt for at andre skal ha grunner til å undertrykke sitt eget folk.

 

Men jeg kan være enig i EN spesiell ting du skrev. De muslimene som ikke sier eller gjør noe for å vise fram den "gode" siden, burde gjort noe. Dersom jeg bodde med min norske familie, var 40 år gammel og aldri hadde møtt en pakistaner før, og så hørt og sett alle de nyheten om muslimske terrorister; så ville jeg også kanskje sett ting annerledes ;)

Lenke til kommentar

Det første innlegget bar preg av at du dro det altfor langt RWS, dette derimot var mer rettet mot det som er problemet. Kudos :)

Jeg tror veldig mye ville blitt annerledes hvis disse moderate muslimene som sier de er mot Jihad, sier de er mot fanatisme, sier de er i mot de verdiene som er såpass dominerende i muslimske land i dag, kom ut og protesterte mot det. Det hadde hvertfall vist at her i vesten står vi samlet om det, kontra nå hvor det virker som de moderate muslimer i stillhet støtter det som for øyeblikket skjer.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Jeg vet at islam ikke er roten til alt ondt, men vil ha prettyboy til å tenke litt og filosofere litt over hvorfor hans fredelige religion blir et skrekkvelde så fort den blir styrende i et land. Religion i seg selv skader jo ingen, det er det folkene som tror på det som gjør! Og der ligger kanskje feilen med religion som styrings form i et land, det blir for mye tolkninger og synsing og dermed misbruk der religionen blir et verktøy for undertrykking av andre.

 

Grunnene til hvorfor land som har islam som rettesnor blir et helvette for de som bor i det landet er sikkert mange, men jeg tror tolkningen av disse tekstene har en del å si. For de kan tolkes og vris og vendes og fremdeles høres ut som "sannheter" for de som tror og dette blir feil. Som jeg har sagt før, vi har allerede hatt denne styringsformen i stor grad her i landet og i resten av europa med kristendommen og det er vel ikke for ingenting vi har gått vekk fra det å blande tro med styring av et land.... Men jeg skulle gjerne hørt prettyboy komme med noen uttalelser om det på hva han tror om saken... men det har vært merkelig stille fra den kanten.. :)

 

Og jeg henter heller ikke mine "antagelser" om muslimer og islam fra media, selv om det ser slik ut... :) Det ville ihvertfall ikke gitt noe bra bilde, ville det vel? En kan i så måte sikkert gi skylden for islams heller dårlige image til media, men jeg syntes ikke at muslimer generelt har tilført så mye godt til den debatten heller, stille som de er etter slike demonstrasjoner der helt klare trussler blir fremsagt...

Lenke til kommentar

Fornuftig innlegg, RWS. Jeg er enig i at det er UTROLIG viktig å skille religion og stat. Norge er et perfekt land sånnsett, og jeg er personlig kjempeglad for at jeg bor i dette landet. Dersom Kristendommen hadde styrt hadde kanskje meningen min vært annerledes.. :)

Lenke til kommentar

Er på jobb :/ Derfor er det litt stille fra denne kanten hehe. Men uansett Svar meg på dette: Jeg er også Chelsea-fan og når supportere sprenger raketter og lager faenskap under kampen, betyr det at jeg støtter disse tullingene som er der for å ødlegge den fotballkampen, bare fordi vi liker samme lag??

 

Og dette:

 

Når det oppstår en diskusjon rundt religion eller verdenspolitikk blir dette spørsmålet svært ofte fyrt løs på muslimer, enten direkte eller indirekte. Muslimske stereotyper fortsetter å bli fremstilt i mediene hvor de blir akkompagnert av feilinformasjon om Islam og muslimer. Faktisk vil slik feilinformasjon og falsk propaganda ofte lede til fordommer og diskriminering av muslimer. Et eksempel er den anti-muslimske kampanjen i amerikanske medier etter bomben i Oklahoma 19. april 1995. Pressen erklærte raskt en «Midtøsten-konspirasjon» bak angrepet[1]. Den skyldige ble senere identifisert som en soldat fra den amerikanske hæren[2]. «Midtøsten-konspirasjonsteorien» kom som overskrift i avisene, trass muslimer hadde ingenting med denne hendelsen å gjøre.

 

1. Ordbokens betydning av ordet fundamentalist

Ifølge den engelske ordboken Webster var fundamentalisme en bevegelse i amerikansk Protestantisme som oppstod i starten av det 20nde århundret. Bevegelsen var en reaksjon til modernismen og fremhevet Bibelens ufeilbarlighet, ikke bare da det gjaldt tro og moral, men også som en ordrett historisk protokoll. Den fremhevet troen på at Bibelen ordrett var Guds ord. Altså var fundamentalisme et ord som først ble brukt for en gruppe kristne som trodde at Bibelen bokstaveligtalt var Guds ufeilbarlige ord.

 

Ifølge en eldre utgave av den engelske ordboken Oxford Dictionary betyr fundamentalisme «streng bevaring av eldgamle eller fundamentale doktriner i en religion.»

 

Ifølge en nyere utgave av Oxford Dictionary betyr fundamentalisme «streng bevaring av eldgamle eller fundamentale doktriner i en religion, særskilt Islam.»

 

Dette er en av faktorene for at når ordet fundamentalist brukes i dag tenker man på en fundamental muslim, noe som svært ofte vekker negative assosiasjoner.

 

2. Definisjonen av ordet fundamentalist

En fundamentalist er en person som følger og holder seg til fundamentene til doktrinen eller teorien han følger. For at en person skal være en kyndig doktor, bør han kunne, følge og praktisere fundamentene i medisin. Med andre ord, han bør være en fundamentalist i fagområdet for medisin. For at en person skal være en god matematiker, bør han kunne, følge og praktisere fundamentene i matematikk. Han bør være en fundamentalist i fagområdet for matematikk. For at en person skal være en kompetent vitenskapsmann, bør han kunne, følge og praktisere fundamentene i vitenskap. Han bør være en fundamentalist i fagområdet for vitenskap.

 

3. Ikke alle fundamentalister er like

Man kan ikke skjære alle fundamentalister over samme kam og kategorisere dem alle som enten gode eller onde. En slik kategorisering av hvilken som helst fundamentalist vil avhenge av fagområdet eller aktiviteten han er en fundamentalist i. En fundamental rasist er destruerende for samfunnet, og er derfor uønskelig. På den andre siden har vi en fundamentalistisk rettsdommer som dømmer etter fundamentene i juss og er en meget respektert fundamentalist som gagner samfunnet.

 

4. Vær stolt over å være en muslimsk fundamentalist

Alle muslimer bør være muslimske fundamentalister som følger og strever for å praktisere fundamentene i Islam. En sann muslim viker ikke unna fra å være en fundamentalist, ikke føler han seg flau over det heller. Man bør være stolt av å være en fundamentalistisk muslim fordi fundamentene i Islam er til fordel for humaniteten og hele verden. Det er ikke et eneste fundament i Islam som forårsaker skade, eller er imot det som gagner menneskeheten som en helhet. Mange har en del misoppfatninger om Islam og betrakter mye av Islams lære som urettferdig, upassende eller feil. Dette skyldes utilstrekkelig og ukorrekt kunnskap om Islam. Hvis en kritisk analyserer Islams lære med et åpent sinn, kan man ikke unngå det faktum at Islam er full av fordeler for både enkeltindividet og samfunnet.

 

Noen eksempler på Islams fundamenter er å vise godhet mot hverandre, respektere foreldrene og ikke baksnakke hverandre. Dette kommer tydelig frem i Den Hellige Koranen:

 

«Din Herre har påbudt at dere skal tjene ingen annen enn Ham, og (vise) godhet mot foreldrene. Om en av dem eller begge, når høy alder hos deg, så tal aldri nedsettende til dem (si ikke en gang ‘Uff’), og støt dem ikke bort, men tal godhjertet til dem!»

[Koranen 17:23]

 

I dette verset av Den Hellige Koranen blir det beskrevet hvor viktig det er å respektere foreldrene. Man må vise godhet og ikke tale nedsettende til dem, heller ikke støte dem bort hvis de når høy alder. Man bør ikke en gang si «uff» til dem.

 

«Å dere som tror, unngå for mye mistenksomhet, for mistenksomhet er i noen tilfeller en synd, og spioner ikke og baktal heller ikke hverandre. Ville vel noen av dere like å spise kjøttet av sin døde bror? Dere ville avsky det (så avsky det andre også)! Frykt Gud, for Gud vender seg visselig (til dere med sin tilgivelse) og er barmhjertig.»

[Koranen 49:12]

 

I dette verset kommer flere av Islams fundamenter frem. Det å mistenke hverandre uten grunn bør unngås. Det er også forbudt å baksnakke hverandre. Baksnakking er ansett av Gud som like motbydelig som det å spise kjøttet av sin avdøde bror.

 

5. Alle muslimer bør være ekstremister

I det øyeblikket man hører ordet muslim er det mange som assosierer det med fundamentalisme eller ekstremisme. Mange muslimer forsvarer seg da ved å si at de ikke er fundamentalister eller ekstremister. En muslim bør heller være stolt av å være en ekstremist. En sann muslim er ekstremt sannferdig, ekstremt rettferdig, ekstremt omtenksom og ekstremt fredelig. Ofte er det slik at når det gagner en person så er vedkommende rettferdig, men når det ikke er til hans fordel er han urettferdig. I Islam kan man ikke være delvis rettferdig, man må være ekstremt rettferdig og sannferdig, det er det Den Hellige Koranen lærer. Man kan ikke forvente av en rettsdommer å være delvis rettferdig, når han føler for det er han rettferdig, foruten det er han urettferdig. Intet intelligent vesen kan hevde at det er galt å være ekstremt rettferdig, ekstremt sannferdig eller ekstremt fredelig. Man må være en ekstremist, men i den riktige retningen. Dersom noen kaller en muslim for ekstremist, bør muslimen heller streve for å være det. Bare dersom man er en ekstrem muslim kan man være en god muslim. Som muslim kan man ikke delvis følge Koranen, man må følge den ekstremt og fullt ut, for på den måten vil en oppnå de ovennevnte kvalitetene. Det er allikevel et viktig poeng å bemerke seg, Den Hellige Koranen gjør det veldig klart at en skal følge fundamentene ekstremt, men samtidig skal man ikke overdrive i religionen slik at man går vekk fra sannheten.

 

«Si: ‘Å dere skriftens folk, overdriv ikke i deres religion hinsides sannheten, og følg ikke de (onde) lyster hos folk som har fart vill før dere, og som har villedet mange, og som gikk bort fra den rette vei!’»

[Koranen 5:77]

 

6. Enhver muslim burde være en terrorist

En terrorist er blant annet en person som forårsaker terror dvs. redsel[3]. Å terrorisere betyr å dominere ved bruk av terror[4], altså ved å skape frykt. I det øyeblikket en forbryter ser en politimann blir han redd og føler terror. En politimann er en terrorist i forbryterens øyne. På tilsvarende vis bør enhver muslim være en terrorist for de menneskefiendtlige delene av samfunnet, slik som tyver, kriminelle gjenger og voldtektsforbrytere. Når en slik menneskefiendtlig del av samfunnet ser en muslim, bør det skremme vedkommende. Det er sant at ordet terrorist vanligvis er brukt om en person som terroriserer den allmenne delen av samfunnet for å oppnå politiske mål. En sann muslim derimot bør kun være en terrorist mot en selektiv del av samfunnet, den menneskefiendtlige, og med mål å forebygge kriminalitet. Voldtektsforbrytere, ranere, drapsmenn osv. burde føle terror hvis de ser en muslim, på samme måte som de føler terror hvis de ser en politimann. Forbrytere burde vite at ekte muslimer vil tilkalle politiet med en gang de ser en lovovertredelse. En sann muslim vil aldri terrorisere uskyldige mennesker. En muslim bør faktisk fungere som en kilde til fred for den allmenne befolkningen, dette er et av Islams viktige fundamenter. Når en muslim møter et annet menneske bør han ikke si hei, men Assalamu Alaykum som betyr måtte fred være med deg.

 

7. Forskjellige betegnelser gitt til samme person for samme handling, «terrorist» og «patriot»

Under andre verdenskrig var Norge okkupert av Tyskland og ble styrt som et diktatur med Nasjonal Samling som det statsbærende partiet[5]. Norges militære og sivile frihetskjempere som strevde for landets selvstendighet ble stemplet som opprørere og terrorister av den tyske regjeringen. De samme individene er blitt lovpriset av nordmenn for de samme aktivitetene og blitt hyllet som patrioter. Altså har to forskjellige stempler blitt gitt til de samme personene for de samme handlingene. Nazistene som mente at det var legitimt å okkupere Norge, kalte Norges frihetskjempere for terrorister. Mens de som var av oppfatningen om at Tyskland ikke hadde rett til å regjere over Norge, kalte dem for patrioter og frihetskjempere. Det er et kjent ordtak som sier at en manns frihetskjemper er en annen manns terrorist.

 

Det er derfor viktig at en person blir gitt muligheten til å bli hørt på en rettferdig måte før vedkommende blir dømt eller stemplet. Begge siders argumentasjon bør høres og tas til betraktning. Situasjonen burde bli analysert, og ikke minst burde den anklagedes grunn og hensikt bli tatt hensyn til. Kun da kan en person bli dømt på riktig måte.

 

8. Islam betyr fred

Ordet Islam kommer fra det arabiske ordet salam som betyr fred. Fundamentene til religionen lærer sine tilhengere å opprettholde og fremme fred i verden. Derfor burde alle muslimer være fundamentalister i den forstand at de burde følge fundamentene til fredens religion, Islam. De burde være motstandere av de samfunnsfiendtlige elementene for å fremme fred og rettferdighet i samfunnet. Når det gjelder det å drepe uskyldige mennesker sier Den Hellige Koranen følgende:

 

«… Den som dreper et menneske, med mindre det er for mord (på et annet menneske) eller straff for forbrytelse, skal anses som hadde han drept hele menneskeheten. Den som redder et menneske, skal anses som hadde han reddet hele menneskeheten.»

[Koranen 5:32]

 

Alle de store verdensreligionene lærer at det å drepe uskyldige mennesker er galt. Islam lærer ikke bare at det er galt å drepe uskyldige, men går et steg videre og forteller hvor avskyelig det faktisk er. Koranen og Islam lærer at det å drepe én uskyldig person er som å drepe hele menneskeheten! Og det å redde én person er som å redde hele menneskeheten! Dette er verdien av ett menneskeliv i Allahs syn.

Lenke til kommentar

Det er korrekt og flott det du skriver PrettyBoy, men dette er din tolkning av ordene som står skrevet i Koranen. Det finnes andre tolkninger, her sikter jeg spesielt til Sharia, som forårsaker problemer. Ekstremistene innen Sharia er personer som muslimer MÅ trekke seg unna og bannlyse skal de noen gang ha håp om å integrere seg i det vestlige samfunnet. Jeg sikter heller ikke da kun til de som oppholder seg her i Norge eller Europa, men til de som oppholder seg i Saudi Arabia, Irak, Afghanistan, Pakistan osv. De har for mye makt, og vil påvirket synet folk har til Islam som en helhet pga. dette.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Jeg har vært muslim hele livet mitt, og du sier islam er farlig, fortell meg hvordan er jeg som person farlig for samfunnet, eller deg?

 

Eller i det hele tatt hva er det islam har gjort med meg, som er farlig??

 

Jeg har aldri sagt noe om hva islam gjør med deg osv. Jeg snakker om islam generelt, og hva islam gjør med muslimer generelt, ikke deg spesielt.

Alle muslimer følger islam, men det er individuelle forskjeller etter hvilken retning i islam du tilhører, og hvilken grad islam har påvirket deg i øyeblikket.

 

Men islam er farlig fordi de er en ideologiog religion som lederne bruker for å kontrollere folket, og til å oppnå det de vil.

Det så vi tydelig i forrige omgang av bråket om karikaturtegningene, da de samme tegningene var offentliggjort i en avis i Egypt et halvt år før de ble offentliggjort i Danmark.

Men bråket oppsto først etter at de bli offentliggjort i Danmark, og etter at en imam hadde reist rundt i midtøsten for å hisse opp muslimene og forsikre seg om at de ville lage bråk.

 

Det er også de mest ekstreme muslimene som leder an, deretter blir resten av muslimene stilt overfor valget om å selv bli mer ekstreme, eller bli regnet som frafalne muslimer og risikere å bli drept.

Dette begynner allerede å skje i europa nå, og Norge vil heller ikke slippe unna.

 

Spørsmålet er hva su og andre muslimer vil gjøre den dagen dere får beskjed om å bli mer ekstreme og være med på å drepe de vantro, eller bli regnet som frafalne muslimer og risiere å bli drept selv ??

 

Det er bare du og hver enkelt av muslimene som kan vite hva dere kommer til å velge. Vi kan ikke vite dette, og derfor må vi se med mistenksomhet på alle muslimer.

Kun hvis muslimene forlater islam kan vi være noenlunde sikker på hva de vil gjøre.

 

Og hvis noen lurer på hvorfor det er de mest ekstreme muslimene som politikerne lytter til, så er det fordi det er en planlagt strategi også fra våre egne politikere og byråkrater.

 

http://www.document.no/2010/03/labour_forakter_enhver_som_els.html

 

http://www.dailymail.co.uk/debate/article-1222977/MELANIE-PHILLIPS-The-outrageous-truth-slips-Labour-cynically-plotted-transform-entire-make-Britain-telling-us.html

 

http://www.culcom.uio.no/nyheter/2008/hylland-eriksen.html

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...