Gå til innhold

Hvorfor slipper Islam unna så billig?


Anbefalte innlegg

Muslimer ber bare om å ikke bli krenket for det de tror på, men det er vel for mye å be om fra din side?

 

Da bør dem kanskje unngå all krenkingen dem holder på? Så kanskje det vil hjelpe litt?

Og når du ser at det blir så store demostrasjoner som når jyllanposten lagde muhammed, så tror jeg det viser at muslimene ikke blir krenket så ofte som dem anntaglivis bør.

 

dere klager ikke på templene eller kirkene i oslo. og muslimene ber saudia arabia om å betale fordi den norske staten vil ikke.

 

Nå må jeg innrømme at jeg flirer litt. Kirken på Bøler kunne ikke bli vedlikeholdt for muslimene måtte ha enda en moske nede i Oslo. Og dette var i 2001? Og det er først nå den blir vedlikeholdt. Det er bare en kirke av mange. Så slutt med det tullet.

 

Jeg ønsker ikke lenger å delta på denne tråden, når hat blir gjort til argument.

.

Jeg er helt enig med Mundus, det er ikke noe vits å diskutere når andre ikke tenker rasjonelt.

 

Kommer virkelig til å savne dere. Tenkte jeg skulle gi dere 3 uker til, for å finne stoff eller noe annet til å si noe imot det jeg har sagt før, men, det var jo synd.

Beklager må jeg si 3Maldini, jeg tror heller du kan få 3 uker til å finne en saklig grunn til å ikke bli enig om det de har sagt. da vil de helt sikkert komme tilbake å svare deg med like mye respekt som du gir dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Baltazar94:

Du har ikke nok kunskap om dette , det er ikke slik at folk "tror" du må vite , ikke tro.

jeg mener at folk skal få lov til å tro på det de vil , det vil ikke skade noen ting. Overta Norge?? sovnet lite i natt? jeg synes ikke dette tema passer med din forståelse såvidt jeg vet at du er bare 16 år gammel...det er mye å lese om dette , det er et stort tema , riktige kilder og falske kilder .. så det er tøft å diskutere om dette uten forståelse for hva det innebærer...

 

Jeg er ikke 16 år. Og jeg har garantert mye mer kunnskap om islam samt forståelse av hva islam er enn det du og de fleste andre her har.

For faktum er at de som for enhver pris unnskylder og forsvarer denne ondskapen, de har verken kunnskap om islam eller forståelse av hva islam er. De baserer seg kun på muslimsk propaganda. Og muslimer er forpliktet til å lyve for å forsvare islam og skjule hva islam virkelig står for. http://www.islam-watch.org/Warner/Taqiyya-...g-for-Allah.htm

 

Her er en som har forstått litt mer enn de fleste om hva islam er.

 

name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>">
name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">

Se filmen hos Youtube

Lenke til kommentar

Når vi nå gang på gang ser at også de såkalt "moderate og fredelige" muslimene i Norge støtter vold og drap, så er det komplett uforståelig at noen er i stand til å påstå at islam er en "fredelig"religion.

Uansett hvor man skuer rundt om i verden, så ser man jo at der islam eksisterer, der er det bråk, vold og drap på ikke-muslimer, og der det ikke er ikke-muslimer å drepe, der dreper de andre muslimer.

 

Det er som Pat Condell sier. De som forsvarer islam og påstår at islam er en "fredelig"religion, de er onde mennesker.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar
Det er som Pat Condell sier. De som forsvarer islam og påstår at islam er en "fredelig"religion, de er onde mennesker.

Enig med den godeste Pat på flere områder jeg... Tenker vi litt etter er det ikke så forbannet lenge siden du hadde akkurat de samme tilstandene med kristendom, men det hopper du glatt over Baltazar94.... Den eneste forskjellen er at kristendommen har mistet sin makt imellom tvungen reformasjon, noe islam tydeligvis ikke har...

 

 

Men det er godt å se at de fleste fikk med seg trusslene som ble fremsatt og selv om den gjengse muslim IKKE var til stede og demonstrerte, (og forhåpentligvis ikke mener det samme, generalisering er farlig!!!!) som idioten som fremsatte trusslene, er det betimelig at islams troende KAN komme med slikt i et sivilisert samfunn. Bare det å påstå at staten skal straffe dagbladet for dette viser jo hvor låst de er i troen på hva som skal og ikke skal sies.... når det er sagt så snakket trusselmakeren så og si perfekt norsk og BØR derfor ha satt seg bedre inn i de norske forholdene, ihvertfall mye bedre enn han visste her og det sier meg at integreringen er ALT for dårlig her til lands når vi lar folk tro at staten kontrollerer alt og alle.... og at visse ting er utenfor kritikk. Noen ganger får jeg det for meg at de er så dumme at de ikke forstår hva yttringsfrihet betyr... Eller at de tror yttringsfrihet KUN er til for at de skal yttre sine meninger og at det ikke kan slå tilbake på dem..... Men kan det være så enkelt da? Er det noen muslimer her som kan svare på hvordan de oppfatter yttringsfrihet?

 

Det denne trussel makeren skulle gjort var å dra til et eller annet muslimsk land som ikke godkjenner slikt og levd der, for her er vi ikke intressert i hvem vi tråkker på tærne når vi kritiserer/diskuterer det som åpenbart er feil i manges øyne. If you can't take the heat, get out of the kitchen eller sagt på norsk, hvis du syntes du kan diktere hva andre skal tenke og mene ovenfor noe du tror på så flytt til et land der de gjør akkurat det!!! Jeg verdsette yttringsfriheten min LANGT mer enn jeg verdsetter allah eller whomever gud, så er det noe jeg velger bort er det troen på guder og dens dogmatikk. Liker du det ikke, så flytt til et land der yttringsfrihet ikke eksisterer. Er nok av muslimske land å ta av ihvertfall, så det skulle ikke være noe problem! :)

Lenke til kommentar
Det er som Pat Condell sier. De som forsvarer islam og påstår at islam er en "fredelig"religion, de er onde mennesker.

 

Enig med den godeste Pat på flere områder jeg... Tenker vi litt etter er det ikke så forbannet lenge siden du hadde akkurat de samme tilstandene med kristendom, men det hopper du glatt over Baltazar94.... Den eneste forskjellen er at kristendommen har mistet sin makt imellom tvungen reformasjon, noe islam tydeligvis ikke har...

 

 

Jeg har ikke hoppet over det. Men det var den katolske kirke som sto for den bragden. Og den katolske kirke er ingen kristen kirke.

Jeg har også flere gagner kritisert mainstream kristendom, bla for falsk lære. Men det hjelper jo ikke , for jeg blir kritisert uansett.

Om jeg kritiserer kirken blir jeg selv kritisert, og om jeg ikke kritiserer kirken, så er det galt det også.

Lenke til kommentar

Det var 3000 mennesker tilstedet når han holdt denne talen... Ingen som grep inn. Hva tenker de andre muslimene som var tilstede der?

Han truer ordrett med 11/9 i Norge. Jeg merker at jeg blir sykt redd og provosert. Jeg bor og ferdes i sentrum. Jeg går på skole på universitet hvor han sto og holdt talen for faen. Er det rart jeg er redd? Tør faen ikke gå eller ferdes i sentrum eller på trikk når slike som han står og truer med slik...

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=589382

 

Nå har hvertfall NOEN grepet inn og sagt noe, jeg syns de andre som var tilstede der burde skamme seg.

Endret av jayplay
Lenke til kommentar

Legger også merke til at en del muslimer tror at yttringsfriheten vi har her i landet kun gjeder for dem... De kan si og uttale trussler og det ene og det andre, men kom ikke å yttre deg om forhold som har med islam og islamsk kultur, for der gjelder ikke yttringsfriheten lenger nei.... Trussler er OK, kritikk av gud er det ikke...

Lenke til kommentar

Jepp. Du hører jo hva han sier. Muslimer kan ikke adlyde menneske skapte lover fordi Allah er den eneste lovskriver. Demokrati er ingen styringsform for muslimer å følge... etc etc. Er jeg ond fordi jeg skulle ønske han karen her ble drept?

 

Glad den artikkelen kom. Da slipper vi å argumentere for islam sympatisører lengre. Denne taler jo nok for seg.

Endret av jayplay
Lenke til kommentar

Ja ikke sant? Det rare med det er at når noen da anmelder ham for trussler, noe det faktisk er, så påberoper han seg av den samme yttringsfrihet som han nekter andre å bruke når de kritiserer, ikke truer, han gud... Merkelig at vi skal måtte fortelle en fyr som har bodd såpass lenge i norge at yttringsfrihet ikke er fripass for muslimer til å yttre hva de vil og nekte alle andre å yttre hva de vil, men det må man tydeligvis her. Fyren er jo helt blåst jo!!

 

Hadde en sak i Drammen for noen år siden om omtrent det samme, der en dypt troende muslim ville ha endret lovverket slik at muslimske menn som banket opp kone og barn ikke kunne bli politi anmeldt, fordi dette i hans øyne var muslimsk tradisjon og derfor uangripelig! Gudskjelov hadde de andre muslimene vett nok til å kaste ham ut av integrerings gruppa, der fysakken var ansatt, omgående, men det gjenspeiler hva disse gutta tror om seg selv. Hva kona hans eller ungene hans måtte mene om saken var helt irrelevant for denne fyrens vedkommende, for det var i følge islam han som bestemte over kona og ungene og da mente han at han kunne gjøre som han ville med dem... Æresdrap og lignende burde jo bli legalt, ikke sant? Tvangsekteskap likeså? Veien derfor til offentlige steininger er vel ikke så lang heller...

 

Vi ser jo urettferdigheten i land som har islamsk styre og som lever under islamsk lovgivning med egne øyne og dette vil disse fysakkene innføre her i landet også? Nei, nå er det på tide vi drar folk som kommer over grensa til side og forteller dem hva vi forventer av dem, hvilken krav som stilles og hvordan de selv kan oppføre seg i et land der ALLE nyter godt av stor frihet. Og fortelle dem at hvis den friheten og den yttringsfriheten ikke passer dem så kan de gjøre vendereis og dra tilbake dit de kom fra¨, for da er de ikke ønsket her. Men hva gjør vi? Jo, vi bøyer oss dobbelt baklengst for ikke å komme i veien for alt det spinnville disse folkene måtte mene (de har jo yttringsfrihet må vite, og de har trussler....), de kan ture rundt med trusslene sine på vår bekostning da vi er livredde for at de faktisk skulle sette dem ut i livet og derfor velger å tie ihjel alle som mener i noe annet mens vi nikker redde til trussle makerne og lover å innføre forbud mot religion i serledeshet.

 

Jeg blir kvalm av slik oppførsel!! Kvalm!! Ikke faan om slike mennesker skal få diktere hvordan vi her i landet skal leve, hva vi skal si og hva vi skal mene! Nå er det på tide å ta et oppgjør med disse folkene som kommer og tror at religiøst vissvass har amnesti ovenfor all kritikk! Vi må slutte å rygge bakover for hver eneste ting de kommer med i håp om at de glemmer det så snart vi bare lar det ligge. Vi må stå rakrygget og si at vi ikke finner oss i det, at alle har rett til å si sin mening og til å kritisere ting som faktisk ber om å bli kritisert! Fortsetter vi å rygge bakover har våre egne politikkere snart ødelagt landet vår ved å tie i frykt for terror.

 

Prøver de seg med terror vil det gå ut over ALLE muslimer, men det driter disse folkene i. De vanlige muslimene ville få et helvette hvis det kom frem at muslimer sto bak terror aksjoner her i landet og de burde derfor reise seg opp mot disse få undertrykkerne, men gjør de det? Nei, for de tror jo også på denne allah og ønsker jo ikke å være den som står i veien for allah.... Hadde de mistet kone, barn eller familie på grunn av disse karikatur tegningene skulle jeg forstått reaksjonene, men når de truer andres liv, koner og barn på grunn av disse karikatur tegningene og fremsetter indirekte trussler mot alle som måtte mene noe galt om islam, da er grensen nådd!

 

Så hvis en muslim som støtter denne idioten som sto på Yongstorget og fremsatte trusslene leser dette vil jeg bare si: ikke vær så sikker på at det norke folket er så fete og feige som dere ser ut til å tro.... Dere kan bli kraftig overrasket og det er ikke en trussel, men et løfte... :devil::)

Lenke til kommentar

Helt greit for min del at de ikke liker de karikaturene, men de må tilpasse seg da dette faktisk er Norge. Jeg synes også at de ikke akkurat pynter på det frynsete imaget som islam har ved å tillate at enkeltpersoner går ut på media og truer med voldelige konsekvenser.

 

Alle med litt intelligens vil forstå at disse relativt få ekstreme muslimene ikke er representative for alle muslimer verden over. Det finnes betydelige nyanser og kontraster.

 

Jeg er iallefall skeptisk til all religion, nettopp av den grunn at den så fort kan feiltolkes og bli brukt til faenskap.

De da foreksempel heksehammeren..

Lenke til kommentar

Vel, vel... Jeg kan ihvertfall for min egen del si at mine følelser for islam ikke akkurat blir mer positive av dette.

 

"Islam er fredens og kjærlighetens religion, men krenk profeten og vi dreper deg."

 

Slike som denne mannens særegne "muslimske ytringsfrihet" er en vits. Man krenker gladelig homofile, man krenker kristne, man krenker ateister, i ytringsfrihetens navn, men profeten og Allah trenger spesielt vern - med trusler og kanskje vold. Latterlig.

Lenke til kommentar

Nå er det viktig å holde tungen rett i munnen og huske på at dette er snakk om en muslimsk idiot da, ikke alle muslimer samlet under en kam.....

 

Så vi er ikke i "krig" med noen så langt.. utvikler dette seg er saken en annen og blir terror brukt vil jeg anse alle muslimer som terrorister, for jeg ser pokker ikke forskjell på dem!!! Better safe than sorry....

 

Men tror ikke det vil komme så langt. De vanlige muslimene ser jo at de ikke har en dritt å tjene på denne "krigen" men desto mer å vinne, men vi kan godt sende den muslimske fysakken tilbake til saudi arabia nå... 50 000 fot og slippes ut uten fallskjerm, så får vi se om allah er så mercyfull som han skal ha det til... :)

Lenke til kommentar

RWS, unnskyldningen er jo alltid at det er "bare en gærning", og at "de andre muslimene mener jo ikke dette", men det stemmer jo ikke!

De er jo helt enige, de gir jo fyren applaus.

 

Konklusjonen min blir at det er ikke bare en og annen gærning, det er HAUGEVIS med gærninger.

Hele gjengen ser jo ut til å være totalt enige med fyren.

Hvor er Akhtar Chaudry nå? Jo, han sitter sikkert hjemme og klapper, applauderer og spiser kake, mens han feirer utsagnene til denne fyren.

 

Eneste personen av muslimsk herkomst jeg har hørt kritisere denne fyren er Abid Raja, og det var særs overraskende!

Det store flertallet av muslimer ser ut til å synes at det er helt greit, de er helt enige i at nordmenn er skitne folk som det bør kriges og terrorbombes mot.

Lenke til kommentar
RWS, unnskyldningen er jo alltid at det er "bare en gærning", og at "de andre muslimene mener jo ikke dette", men det stemmer jo ikke!

De er jo helt enige, de gir jo fyren applaus.

 

Konklusjonen min blir at det er ikke bare en og annen gærning, det er HAUGEVIS med gærninger.

Hele gjengen ser jo ut til å være totalt enige med fyren.

Hvor er Akhtar Chaudry nå? Jo, han sitter sikkert hjemme og klapper, applauderer og spiser kake, mens han feirer utsagnene til denne fyren.

 

Eneste personen av muslimsk herkomst jeg har hørt kritisere denne fyren er Abid Raja, og det var særs overraskende!

Det store flertallet av muslimer ser ut til å synes at det er helt greit, de er helt enige i at nordmenn er skitne folk som det bør kriges og terrorbombes mot.

Ja du sier noe... :no:

 

Problemet er jo at de andre muslimene blir beskylt for å være for ettergivende og uislamsk av de radikale og forsvaret deres blir vel å la være å si noe i det hele tatt... Da støtter de ingen av partene liksom....

 

Men jeg husker jo muslimenes reaksjoner verden over etter 9-11 ja, der de løp rundt i gatene og hoiet og feiret i vill glede over at nesten 3000 helt uskyldige mennesker ble drept og langt flere skadd i det "angrepet" som liksom var et svar fra islam og en gledens dag for dem fordi allah hadde hørt deres bønner og slaktet de vantro.... Glemmer ikke de bildene så lett og da hjelper det dårlig å si at de trodde det gjalt noe annet etterpå, for de hadde allerede vist sin sanne natur og jeg stoler ikke på dem etter det...

 

Muslimene har jo aldri hatt noen renesanse tid og er derfor like ubøyelig og voldelig anlagt som vår egen kjære kristendom var det før renesansen og det kan by på en del problemer. Nå må det være lov å si det en mener her i landet, men det innbefatter ikke å inskrenke andres frihet eller liv. Men det er vel dette vi har igjen for den veike integreringen vi har bedrevet tenker jeg... Vi begynner vel å se "fruktene" av dette nå..... De tror de har rettigheter de ikke har...

Endret av RWS
Lenke til kommentar
Kristne har ikke vandra rundt å trua folk på livet når du har spøkt med reiligionen deres.

 

Haha, neivel? Les en historiebok.

 

Ikke i nyere tid kansje men allikevel.

 

Sant... vi var ikke bedre før...

Men nå lever jo de milevis unna våres sivilisasjon. Men jeg kan ikke forstå hvorfor dem skal da oppføre seg slik når de bor i Norge.

 

 

Man kan jo også se på det på en annen måte.

Om man er villig til å dø og drepe for religionen sin, så kan man vel si at personen er over middels troende.

Kanskje grunnen til at muslimene ofte reagerer på en litt mer hissig måte en mange kristne er fordi er fordi de føler seg mer forpliktet til religionen sin. At den rett og slett betyr mer for dem enn religionen betyr for mange kristne folk her i vesten. Vi har jo så mye annet å tenke på; klær, bil, hus --- penger!

En religion fra eller til er kanskje ikke så viktig for oss lengre. Kan tenke meg det er mange kristne i norge egentlig bare kaller segt kristne fordi foreldrene deres er det, og at de ikke egentlig har tatt et veldig stort valg selv.

Det er kanskje satt litt på spissen, men se selv hvor mange muslimer som ber mot mekka hver dag kontra hvor mange kristne som går i kirka (på verdensbasis).

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...