Gå til innhold

Hvorfor slipper Islam unna så billig?


Anbefalte innlegg

De som tar den uautentiske hadithen (berretelsen) om Aisha så seriøs, tar ikke de andre berettelsene seriøs. Om Aisha var 9 ved fullbyrdelsen av ekteskapet selv om det er usannsynlig, så kan dere undersøke hvem Muhammed fvmh var? Hvilken karakter han hadde? Hvilke egenskaper han hadde?

 

Da kan dere forstå om dere har hjerne til å tenke at en sånn person gjør ikke gale ting fordi hans personlighet tillater det ikke. Selv om det er tilfelle aisha var 9 år gammel ved ekteskapet, så vil vi muslimer ikke slutte vitne Muhammed var Guds profet for livet hans har handlet om å gjøre det som er rett.

Endret av Jundullah
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har spurt min Imam, som er en kjent, flink og god Imam, som også reiser ganske mye og som også lærer andre mennesker og Muslimer det rette om Islam.

 

Han sier at det er spesielt viktig for Muslimer som lever i Vesten, som har flere ikke-Muslimske venner, å ha kunnskap om Islam og vite hvordan man skal svare riktig for andre mennesker slik at de vil få det riktige bildet av Islam.

Han sier at Koranen oppfordrer ikke til å ikke vise respekt for andre mennesker (uansett rase, religion osv.). Koranen sier tydelig i Surat al-Mumtahina:

 

Han sier at Koranen inneholder ingen motsigelser. Han sier også at det er en veldig stor feil at folk som kaller seg "Muslimer", eller selv hvis anti-Muslimer drar vers ut av sin kontekst og feiltolker dette. Dette vil kun skape forskjeller, mindre respekt og hat mellom ulike religioner og folkegrupper.

 

Vel... Det der kan feiltolkes til de grader.

PR-messig er det selvfølgelig en god ide for muslimer å fremstå som prakteksempler på sin egen tro, men dette er det ytterst få som klarer, og selv de blir tatt i selvmotsigelser.

Siden du har så god kontakt med din imam, spør ham så om følgende:

1- hvis man skal ha respekt for andre mennesker (man kan videreføre dette til andre lands lover), hvorfor da reiser man seg opp mot disse og krever særskilt behandling pga ens religion? Spør; "er det ikke nok for oss å leve vårt liv i fred, så kan de leve sitt i fred?"

2- Hvordan kan Koranen forby alkohol når berusende drikke av daddeltreet var tillatt?

Jeg kan komme på mange flere, men i utgangspunktet er det nok å få kvalifisert svar på disse to.

Lenke til kommentar
Da kan dere forstå om dere har hjerne til å tenke at en sånn person gjør ikke gale ting fordi hans personlighet tillater det ikke.

.. og her avduket du den største feilen med islam, at dere tror at profeten deres var feilfri og at dere i hans navn også er det. Dere tørr ikke annet enn å lyve om dette og en masse annet i islam, for gjør dere det er straffene enorme og dere blir utstøtt fra den "gode" tro!

 

Virkelighets sjekk: Vi hadde det på samme vis med kristendommen her i europa, som heller ikke tålte sannhet og kritikk og at noen hadde andre tanker om evnet og hakket gladelig hodet av folk som sa i mot den troen, nøyaktig som dere i all deres idioti gjør den dag i dag. og dere muslimer tror vel ikke på alvor at dere klarer å prakke dette svineriet på oss, slik at vi får en slags middelalder #2 her i landet, med all den dritten og jævelskap dette medfører?

 

Ta en titt på nyhetene og se hvordan de menneskene i land som ligger under åket til islam har det... Det er ikke lenge siden at en liten gutt på åtte år ble holdt fast av voksne menn slik at en bil kunne kjøre over armen og knuse den totalt fordi han hadde stjålet et brød for å klare seg i Irans hovedstad.... De hevdeet at dette var straffen som allah påkalte for slike "forbrytelser", men tror du den lille gutten elsker eller hater allah etter at de nekter han lege hjelp for at han aldri mer skal få bruke den armen til noe nyttig? Tror du det? Er dette noe du ønsker her i landet? Ønsker du at vi i allahs navn skal lage krøplinger av små barn, la de få smake enorme smerter og lidelser for å blidgjøre guden din, er dette noe du vil ha?

 

Hvis du ønsker dette så kan du dra ned dit de praktiserer denne herlige guden din, bosett deg i iran eller irak eller i et annet bak-mål islamsk land og ikke kom her og krev noe som helst fra oss som faktisk har klart å befri oss fra religionens idiotisme og grusomheter, for det passer oss ikke! Hvis du ikke syntes noe om det så vær vennlig og forsvinn ut av landet, det er ingenting som hindrer deg! ER dritt lei av islam fantaster som kommer hit og skal tre den pill råtne guden sin opp i rumpa på folk uten å spørre om hva folk har å si om saken. Så hvis du syntes islam er veien å gå råder jeg deg til å reise ned til et slikt land med det samme. Hadet bra og lykke til :)

 

Hvis ikke ville jeg holdt kjeft om hvor utrolig bra denne profeten og guden hans er, for det er jo åpenbart at dette fantastiske i islam som dere hele tiden nevner ikke virker.... Kanskje det ikke virker fordi dere må lyve om hvor utrolig bra dette er og tror at dere kan skremme de som ikke syntes det til taushet? Ser sånn ut.... For ingen med hånden på hjertet kan si at folk i muslimske land har det bra..... og mye av den skylden ligger på nettopp islam.... og løgnene de lever på! Beklager å måtte si det, men islam ligner på det kristendommen var for seks hundre år siden og det var et skrekkvelde hverken jeg eller mine barn har lyst til å leve i så takk, men nei takk, vi vil ikke ha islam her i landet! Det er nok av land som dere kan reise for å praktisere islam og trenger ikke å plage oss med det. Vi har det bra som vi har det vi, eller takk

 

:)

Lenke til kommentar
dere tror at profeten deres var feilfri og at dere i hans navn også er det. Dere tørr ikke annet enn å lyve om dette og en masse annet i islam, for gjør dere det er straffene enorme og dere blir utstøtt fra den "gode" tro!

Profet Muhammad den ideelle karakteren, og at dere i hans navn også er det? Når har jeg sagt at jeg feilfri?

Dette er et anonymt forum på nett, hvilke straff vil jeg få, visst jeg snakket tull om min relgion? Hvordan kan noen utstøtte meg fra min relgion på et anonymt nettside??

og dere muslimer tror vel ikke på alvor at dere klarer å prakke dette svineriet på oss, slik at vi får en slags middelalder #2 her i landet, med all den dritten og jævelskap dette medfører?

Har noen muslimer prakket sin relgion på deg?

Det er ikke lenge siden at en liten gutt på åtte år ble holdt fast av voksne menn slik at en bil kunne kjøre over armen og knuse den totalt fordi han hadde stjålet et brød for å klare seg i Irans hovedstad

Regner med at du tenker på denne:

http://www.youtube.com/watch?v=pAkiSFg8Iig

For det første så så er txten under på hebraisk, noe jeg ikke skjønner av hvorfor?

Har du no kilder på at dette er i Irans hovedstad?

Har du no kilder på at gutten stjal brød?

Har du no kilder på at de er muslimer?

Dette er bare et gatetriks for å tjene inn penger,

Se her, du ser også bildet av gutten etter stuntet, og at armen er fin..

http://www.hoax-slayer.com/child-stealing-bread-iran.shtml

 

MEN, det betyr ikke at jeg støtter dette stuntet heller, synes det er helt tåpelig å gjøre noe sånt, bare for å tjene inn noen kr, eller som straffemetode..

Lenke til kommentar
Siden du har så god kontakt med din imam, spør ham så om følgende:

1- hvis man skal ha respekt for andre mennesker (man kan videreføre dette til andre lands lover), hvorfor da reiser man seg opp mot disse og krever særskilt behandling pga ens religion? Spør; "er det ikke nok for oss å leve vårt liv i fred, så kan de leve sitt i fred?"

2- Hvordan kan Koranen forby alkohol når berusende drikke av daddeltreet var tillatt?

Jeg kan komme på mange flere, men i utgangspunktet er det nok å få kvalifisert svar på disse to.

1. Jeg er ingen imam, Særskilt behandling, tenker du på moskeer, ta fri på eid(feiring etter ramdan) og Halal kjøtt-butikker?

2.Alkohol har aldri vært tillatt i islam.

Lenke til kommentar
De som tar den uautentiske hadithen (berretelsen) om Aisha så seriøs, tar ikke de andre berettelsene seriøs. Om Aisha var 9 ved fullbyrdelsen av ekteskapet selv om det er usannsynlig, så kan dere undersøke hvem Muhammed fvmh var? Hvilken karakter han hadde? Hvilke egenskaper han hadde?

 

Da kan dere forstå om dere har hjerne til å tenke at en sånn person gjør ikke gale ting fordi hans personlighet tillater det ikke. Selv om det er tilfelle aisha var 9 år gammel ved ekteskapet, så vil vi muslimer ikke slutte vitne Muhammed var Guds profet for livet hans har handlet om å gjøre det som er rett.

 

Morsomt at du skal snakke om å ha en hjerne. Jeg har lagt frem ugjendrivelige beviser for Muhammeds fremferd i form av historiske førstehåndsdokumenter som alle er enstemmige i samme konklusjon. Aisha var 9 eller 10 år gammel ved samleie. Dere muslimer ville ikke innrømme dette før bevisene ble hamret inn mot dere, noe som vitner om en stor intellektuell uærlighet. Så, når alt annet feiler, kommer dere med absolutistiske uttalelser som at profeten er perfekt, han gjør aldri feil etc.

 

Om jeg har som premiss i et ressonement at noe er perfekt, og ikke kan kritiseres, blir det klin umulig å bevise noe som helst annet. Uansett hvor gode bevisene er, havner man i en mental kortslutning der man overhodet ikke er istand til å forholde seg til virkeligheten. La meg komme med følgende logiske ressonement.

 

Det perfekte menneske begår ikke forbrytelser -----> Muhammed begikk forbrytelser, ved å ligge med ei 9 år gammel jente ------> Ergo kan ikke Muhammed være perfekt.

 

Dere har innrømmet at selv om dette er tilfelle, vil dere fortsatt støtte Muhammed uansett. Dette er teknikker som brukes blant annet av psykopater og totalitære regimer. Eksempel:

 

Nazist: Føreren har rett og tar aldri feil!

Jeg: Men hvorfor har hans politiske handlinger ført til Tysklands undergang, realpolitisk og moralsk sett

Nazist: Han kan ikke ta feil, så samme hvor mange argumenter og beviser på at han tar feil du legger frem, så har han rett!

 

Det blir vanskelig å argumentere mot slikt.

Nytt eksempel:

 

Thomas Quick: Jeg er den perfekte moralske skapning som handler på oppdrag fra Gud. Alt det jeg sier og gjør er riktig.

Jeg: Du drepte og voldtok massevis av småjenter. Dette er bevist.

Thomas Quick: Jeg er den perfekte moralske skapning. Alt det jeg gjør er riktig.

 

Bare psykopater og totalitære regimer er så til de grader uvillige til å forholde seg til virkeligheten. Dere muslimer er født med en hjerne, nå får dere se til å bruke den. Bevisene er der, gang på gang har jeg hamret dem inn. Dere er kun istand til å svare med følelser, synsing, og absolutisme der all debatt blir kvalt. Så spør dere selv, hvem av oss har sannheten som motiv? Hvem forholder seg til virkeligheten? Hvem sine argumenter har mest intellektuell tyngde?

 

Dere vet svaret på det.

 

Med mindre dere bringer på banen intellektuelle motbevis mot Muhammed pedofili, så vil jeg anse emnet som avgjort. Jeg er korrekt, og dere tar feil.

Lenke til kommentar
SVAR: Det er viktig å lese konteksten til verset, og ikke dra vers ut av sin sammenheng.

 

[9:28] "O you who believe, the idol worshipers are polluted; they shall not be permitted to approach the Sacred Mosque after this year. If you fear loss of income, Allah will shower you with His provisions, in accordance with His will. Allah is Omniscient, Most Wise."

 

[9:29] "You shall fight (back) against those who do not believe in Allah, nor in the Last Day, nor do they prohibit what Allah and His Messenger have prohibited, nor do they abide by the religion of truth - among those who received the scripture - until they pay the due tax, willingly or unwillingly."

 

Verset referer til Muslimenes fiender, avgudsdyrkerne i Mekka.

Koranen sier: "Slå (tilbake) imot dem (avgudsdyrkerne i Mekka) - som ikke tror på Allah og den Siste Dagen. Heller forbyr de ikke hva Allah og Hans Sendebud har forbudt, heller står de ikke ved Sannhetens Religion (Islam) - inntil de betaler Jizya, villige eller uvillige.

 

Koranen oppfordrer om å slå tilbake imot deres fiender, inntil de betaler Jizya.

 

Når det gjelder hva Koranen sier om Bokas Folk (Jødene og Kristne) i vers 9:29, så sier Koranen tydelig:

"(EVEN IF THEY ARE) of the People of the Book, until they pay the Jizya with willing submission, and feel."

 

Altså, Muslimene skal slå tilbake, SELV HVIS de er Jøder eller Kristne som slår imot Muslimene. Muslimene skal også slå tilbake imot dem, inntil de betaler Jizya.

 

- Er det så menneskefiendtlig for Muslimer å bekjempe deres fiender?!

- Er det så menneskefiendtlig å slåss imot tyranni, undertrykkelse og urettferdighet, for å fremme fred og rettferdighet?!

 

Om koranen er den perfekte bok som ikke kan misforståes (ifølge Islam) hvorfor er det da så mange punkter som er både forvirrende og selvmotsigende. Hvorfor nevne spesifikke eksempler i koranen, når man tar for seg universelle tema? Om Koranen var blitt skrevet av en intellektuelt kapabel person, ville det vært mye bedre utført. Men som filosofen Schopenhauer sa, det er utrolig at noen kunne skrive en så lang bok, uten å putte noe av verdi i den.

 

La oss nå se på den antakelsen om at det å bekjempe hedninger og jøder, og få de til å betale skatt, kun er et eksempel på en historisk hendelse og ingenting annet. HVORFOR er det da slik at overalt hvor Islam har gått fram, har de erobret og underlagt seg hedninger, forbudt deres religion, OG tvunget jøder og kristne til å underkaste seg og betale skatt. Hvorfor har dette vært tilfelle gjennom HELE Islams historie, om det var så feil. Praksisen viser noe annet enn det du sier, og det du sier står ikke på rimelig grunn. Islam har også uttalt at Jøder og polyteister alltid kommer til å være Islams største fiender.

 

"- Er det så menneskefiendtlig for Muslimer å bekjempe deres fiender?!"

Er det så greit av muslimer å ødelegge andre kulturer, forby alt det som er deres, og ta dem som slaver. Historisk sett er det det dere har gjort.

 

"- Er det så menneskefiendtlig å slåss imot tyranni, undertrykkelse og urettferdighet, for å fremme fred og rettferdighet?"

Hva er din definisjon på fred? I Islam ville jeg blitt slått ihjel hvis jeg bygde et hedensk tempel. Muslimer ville aldri tillate det. Er ikke dette undertrykkelse. I Islam har en kvinne kun halvparten av stemmen til en mann. Er ikke dette urettferdighet? I Islam er alt underlagt koranen og Islams lov, alt annet som kommer på tvers av dette er forbudt. Er ikke dette tyranni?

 

Hvordan ville muslimer føle det om de måtte betale en ekstra skatt bare for å være i Norge? Slik har Islam alltid behandlet jøder og kristne.

 

Hvordan ville muslimer føle det om det var forbudt for dem å bygge og vedlikeholde moskeer i Norge? Slik har Islam alltid behandlet jøder og kristne i sine land. Prøv å bygge en kirke eller et tempel i et hvilketsomhelst muslimsk land.

 

Om jøder og kristne er deres brødre, hvorfor behandler dere dem så ille? Og hvorfor behandler dere hedninger enda verre? Se på fremferden mot animister i afrika. Se på de ødelagte monumente i Afghanistan. Er dette greit?

 

Dette er ugjendrivelige historiske eksempler over Islams fremferd over lang tid, i en tid der Islam var sterkt og resten av verden var svakt. Og jeg anter dette ikke er Islam?

 

Nå er det dere som er svake, og godt er det. For nå blir løgnene, intoleransen, og hatet deres avslørt for alle å se.

Lenke til kommentar
Mange har feil informasjon om hva Koranen sier om Jøder, og tror at Islam er fullt imot alle Jøder, likevel som Koranen tydelig sier at ikke alle Jøder er onde mennesker, slik som sionistene. Mange Jøder er gode, rettferdige mennesker.

 

På dommens dag skal alle jøder bli slått ihjel. Og det er muslimer som skal drepe dem. Jeg sier ikke mer. Noen få jøder er/var sikkert gode i Islam, men flesteparten er forhatt.

 

Også morsomt å vite at polyteister slik som meg (jeg dyrker idoler og kunst) er verre enn griser og dyr. Det nytter ikke at jeg er mye mer intellektuelt kapabel enn dere åndsvake muslimer, jeg skal fortsatt utryddes.

 

Er det rart at Islam ligger i konflikt med alle kulturer de grenser til?

Lenke til kommentar

Og tilsist vil jeg bare si at Islam er en motbydelig religion som burde avskaffes. Aldri har en så stor ulykke rammet menneskeheten. Islam tar vekk all skjønnhet, alle tanker, og all menneskelig verdighet. Det finnes ingen verre demon enn Allah, og Muhammed var hans pedofile voldtektsmann!

 

Og, kjære moderatorer. Jeg minner om at det forsatt er ytringsfrihet her i landet, og at det er lov å kritisere religioner.

Lenke til kommentar

Som jeg sa, vi har allerede gjennomgått en grusom middelalder der religiøst vissvass fikk skalte og valte som det ville og jeg tror ikke folk her i landet gidder å ta en til.... Har litt lett for å bli ensrettet dette med guder har vi erfart...

 

Greit at den med gutten var en bløff, men hva med alle de andre insidentene en ser fra disse landene da? So msteining av kvinner osv? Dødsstraffer for de som kritiserer allah? Jeg hadde vært død flere ganger alt jeg bare med det lille jeg har kritisert islam i denne tråden, har du tenkt på det? Er dette en bra ting? Eller mener du at det er en bra ting å straffe mennesker som kritiserer guden din? Ønsker du det?

Lenke til kommentar
Det finnes ingen verre demon enn Allah, og Muhammed var hans pedofile voldtektsmann!

Hva er vitsen med slike utsagn?? Du sier dette kun for å provosere, kan du bevise at han var en voldtektsmann??

Jeg minner om at det forsatt er ytringsfrihet her i landet, og at det er lov å kritisere religioner.

Ikke glem at din ytringsfrihet er begrenset, du kan ikke gå å slenge med leppa og si hva enn du vil ;)

På dommens dag skal alle jøder bli slått ihjel. Og det er muslimer som skal drepe dem.

Hvilken surah står dette i?

hvorfor er det da så mange punkter som er både forvirrende og selvmotsigende.

Hvilke punkter er selvmotsigende??Hvorfor det er forvirrende for deg er sikkert fordi din iq ikke er høy nok til å forstå det..

I Islam ville jeg blitt slått ihjel hvis jeg bygde et hedensk tempel. Muslimer ville aldri tillate det. Er ikke dette undertrykkelse.

Kan du fortelle meg hvor du kan finne et hedensk tempel?

Jøder og polyteister alltid kommer til å være Islams største fiender

Moses, Jesus var jøder, de er ikke våres største fiender nei,

Du vet at jeg kan gifte meg med en jøde, men jeg kan ikke være venn med dem?

Her er litt hva islam sier om jøder:

http://www.koranen.no/artikkel.php?id=616

Hvordan forholde seg til de av ”Israels folk”, som islam lærer går feil? Vi skal samtale med dem på beste vis, sier Koranen. Vi skal vær vennlig og opptre rettferdig. (60,8)

Lenke til kommentar
Hva er vitsen med slike utsagn?? Du sier dette kun for å provosere, kan du bevise at han var en voldtektsmann??

 

Jeg er en person som vil si sannheten ved enhver anledning, noe som var en av de persiske dydene. Å styre hesten, og skyte med buen, og å tale sannheten. Fortielsen som har omhandlet Islam har gått langt nok. Det er på tide å ta tyren ved hornene.

 

Jeg har gjennom historiske dokumenter bevist at han lå med ei ni år gammel jente. Siden et barn ikke er istand til å gi samtykke, så gjør det ham til voldtektssmann. Han tok også en jødisk kvinne som krigsbytte og lå med henne. Det kalles også voldtekt. Slik er oppførselen til bare de verste banditter og kriminelle.

 

Ikke glem at din ytringsfrihet er begrenset, du kan ikke gå å slenge med leppa og si hva enn du vil wink.gif

 

Man kan alltid uttale seg om samfunnsrelaterte tema. Du og dine kan aldri stoppe meg.

 

Hvilken surah står dette i?

 

Ingen Surah, men: Abu Hurairah, may Allah be pleased with him, reported:

Allah's Messenger (may peace be upon him) said: The Last Hour will not come until the Muslims fight against the Jews and the Muslims will kill them until the Jews will hide themselves behind stones and trees. The stones and trees will say: Muslim, the servant of Allah, there is a Jew behind me; come and kill him; but the Gharqad tree will not say this, for it is the tree of the Jews.

 

Hadith number in Sahih Muslim [Arabic only]: 5203

 

Har hørt mange imaner fra midtøsten referere til denne. Morsomt at jeg har bedre oversikt over religionen din enn det du har.

 

Hvilke punkter er selvmotsigende??Hvorfor det er forvirrende for deg er sikkert fordi din iq ikke er høy nok til å forstå det..

 

Med tanke på at jeg er den eneste som har framlagt saklige, rasjonelle og logiske argumenter faller utsagnet ditt på sin egen urimelighet. Jeg er en meget belest mann. Det er åpenbart at koranen inneholder uttallige ytringer av hat som muslimer hele tiden forsøker å bortforklare.

 

Kan du fortelle meg hvor du kan finne et hedensk tempel?

 

I Japan? India? Skulle likt å se noen bygge et slik tempel i et muslimsk land. For å ikke snakke om forbrytelsen mot menneskets kulturarv når Taliban sprengte bort Buddah statuene i Afghanistan. Verdens kultur må beskyttes fra Islams innflytelse. Hvilke kunst har dere skapt? Hvilken rennesanse har dere hatt?

 

Moses, Jesus var jøder, de er ikke våres største fiender nei,

Du vet at jeg kan gifte meg med en jøde, men jeg kan ikke være venn med dem?

Her er litt hva islam sier om jøder:

http://www.koranen.no/artikkel.php?id=616

Hvordan forholde seg til de av ”Israels folk”, som islam lærer går feil? Vi skal samtale med dem på beste vis, sier Koranen. Vi skal vær vennlig og opptre rettferdig. (60,8)

 

Jødene ble jo Islams fiender den dagen de nektet å anerkjenne Islam, ikke før det. Si meg, kan søsteren din gifte seg med en ikke-muslim? Nei, det er riktig, du kan bare gifte deg med ikke muslimer som mann, for at du slik skal dominere den andre part og gjøre barna til muslimer. Så lenge de ikke er hedninger da, da kan du vel bare voldta dem slik Muhammed gjorde med krigsbyttet sitt.

Lenke til kommentar

Forøvrig synes jeg det er latterlig at ingen muslimer overhodet er istand til å innrømme feil i sin religion. Her er det snakk om omfattende ideologisk hjernevasking. Som RWS sa, hvis de våger å stille spørsmål ved noe åker de vel rett til helvete. Halve koranen er jo bare en eneste gigantisk trussel fra en rasende psykopat-Gud. Men for all del, det er jo fredens religion. Det er så fint å tenke på at halve verden åker rett i flammene hvor de blir torturert i all evighet :innocent: Og det fordi de ikke underkastet seg og lå der med ræva i været for en fiksjonell vits av en gud. Man må visst være åndssvak for å komme til himmelen, og da hører iallefall ikke jeg hjemme der.

Endret av Sanjar
Lenke til kommentar

Diablo, det der er bullshit, og det tror jeg du vet. I praksis tillates ikke muslimske kvinner å giftes bort til noen av annen tro.

 

http://www.islamonline.net/servlet/Satelli...d=1119503543656

 

De fleste muslimer, og muslimsk praksis, tilsier at jeg har rett på også dette punktet. Å si noe annet er politisk korrekt bullshit som ikke har noe med de faktiske forhold å gjøre.

Lenke til kommentar

Samtidig sier Koranen, til muslimske menn: (Tillatt for dere i ekteskap er ...) ærbare kvinner fra dem som fikk åpenbaringen før dere. (5,5) De som fikk åpenbaringen før muslimene - det var jøder og kristne. Altså: Det er tillatt for muslimske menn å gifte seg med ærbare kristne eller jødiske kvinner! Disse er ikke nødvendigvis 'avgudsdyrkere, som ikke tror'.

 

Samtidig sier Koranen, til muslimske menn: (Tillatt for dere i ekteskap er ...) ærbare kvinner fra dem som fikk åpenbaringen før dere. (5,5) De som fikk åpenbaringen før muslimene - det var jøder og kristne. Altså: Det er tillatt for muslimske menn å gifte seg med ærbare kristne eller jødiske kvinner! Disse er ikke nødvendigvis 'avgudsdyrkere, som ikke tror'.

 

 

Når ærbare kristne eller jødiske kvinner ikke nødvendigvis er 'avgudsdyrkere, som ikke tror', er heller ikke ærbare kristne eller jødiske menn nødvendigvis 'avgudsdyrkere, som ikke tror'. Ingen av dem er med nødvendighet forbudt for en muslimsk mann, eller kvinne (med mindre et slikt forbud stadfestes andre steder, og jeg kjenner ikke til det).

 

Da blir konklusjonen så langt: En muslimsk mann kan gifte seg med en ærbar kristen eller jødisk kvinne. Og det er ikke forbudt for en muslimsk kvinne å gifte seg med en ærbar kristen eller jødisk mann (med mindre det finnes andre pålegg.)

Lenke til kommentar

Ærlig talt mann. Du vet det er forbudt. Spør en hvilken som helst muslims lærd verden over, og han vil svare deg det samme. Tullingene i Islam.no vil kanskje ha det annerledes, men det forandrer lite. Argumentet er at i et ekteskap er det mannen som er sjefen, og om en jøde eller kristen da er sjef, er det han og ikke Islam som styrer. Dette er noe de aller fleste muslimer følger. Det blir isåfall et stort skille mellom ord og praksis her (som om det er noe nytt)

 

"“It is not permissible for a Muslim woman to marry a kafir (non-Muslim), whether he is Jewish, Christian or an atheist because the man has authority over his wife, and it is not permissible for a kafir to have authority over a Muslim woman. There are decisive texts from the Qur’an which refer to the prohibition of such marriage. For example, Allah Almighty says, “And give not (your daughters) in marriage to Al Mushrikun (atheists) till they believe (in Allah Alone)” (Al-Baqarah: 221)

And “And never will Allah grant to the disbelievers a way (to triumph) over the believers” (An-Nisaa’: 141)"

 

" Wed not idolatresses till they believe; for lo! a believing bondwoman is better than an idolatress though she please you; and give not your daughters in marriage to idolaters till they believe, for lo! a believing slave is better than an idolater though he please you. These invite unto the Fire, and Allah inviteth unto the Garden, and unto forgiveness by His grace, and expoundeth thus His revelations to mankind that haply they may remember.” (Al-Baqarah: 221) "

 

 

Og hvorfor skulle en ateist eller agnostiker være så mye verre enn en jøde? Ren rasisme spør du meg.

Endret av Sanjar
Lenke til kommentar
Siden du har så god kontakt med din imam, spør ham så om følgende:

1- hvis man skal ha respekt for andre mennesker (man kan videreføre dette til andre lands lover), hvorfor da reiser man seg opp mot disse og krever særskilt behandling pga ens religion? Spør; "er det ikke nok for oss å leve vårt liv i fred, så kan de leve sitt i fred?"

2- Hvordan kan Koranen forby alkohol når berusende drikke av daddeltreet var tillatt?

Jeg kan komme på mange flere, men i utgangspunktet er det nok å få kvalifisert svar på disse to.

1. Jeg er ingen imam, Særskilt behandling, tenker du på moskeer, ta fri på eid(feiring etter ramdan) og Halal kjøtt-butikker?

2.Alkohol har aldri vært tillatt i islam.

 

Hvis du ikke er imam, hvorfor svarer du på et spørsmål som er ment for en? !!!

Med særskilt behandling mener jeg at ei jente, natta mellom jobbintervju og første arbeidsdag, blir "personlig overbevist" om å kle seg i hijab. Klassisk eksempel på at man rir på "muslimbølgen" og prøver å lage bølger i samfunnet. hijab i 7-11

 

Et annet eksempel er da Agder muslimske trossamfunn ba om å få fjernet bilde av en gris som han på døra til et av behandlingsrommene. grisebilde

 

2. Les sura 16.65, så ser du et annet svar.

 

Men som sagt, hvis du ikke er imam, så var det strengt tatt unødvendig for deg å svare på dette.

Lenke til kommentar
Hvis du ikke er imam, hvorfor svarer du på et spørsmål som er ment for en? !!!

Hvorfor utdyper du ditt spm da? Når jeg har sagt at jeg ikke er imam og jeg svarer på INGENTING ;)

Jeg bare lurte hva du mente med særskilt behandling..

Men som sagt, hvis du ikke er imam, så var det strengt tatt unødvendig for deg å svare på dette.

Som sagt svarer på ingenting, jeg spurte;)Siden du vil ha et svar fra en imam, og jeg ikke er en imam, så skal jeg jeg ikke svare på spm`ene dine, og hadde heller ingen planer om det;)

Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...