Gå til innhold

Hvorfor slipper Islam unna så billig?


Anbefalte innlegg

Jeg vil ikke diskutere mer her, for vi blir ikke enige uansett. Du får bare legge frem det du har, så får hver enkelt selv avgjøre om det er noe å tro på.

 

Men jeg vil likevel ta fatt i dette med utroskap. Dette er en uting, det er riktig, men å piske eller steine noen for det, er en større fornrytelse.

Og her er det islam faller totalt igjennom. For det er ingen kjærlighet i islam, den som har kjærlighet han tilgir, men i islam er der ingen ilgivelse.

 

Utroskap fører til verre ting enn bare å ligge med en man ikke er gift med.

Pisking er straffen for dette, slik at folk ikke skal begå utroskap.

 

Kjærligheten i Islam er større en kjærligheten i Kristendommen noen gang kommer til å bli.

HVER ENESTE kapittel i Koranen (bortsett fra Surat al-Tawbah, kap. 9) begynner med "I Allah's Navn, Den Allmektige, Den Mest Nåderike". Ordet "nåde" er nevnt IKKE MINDRE enn 409 ganger i Koranen.

 

Allah sier i Koranen i 17:110,

"Say, 'Call Him Allah, or call Him "al-Rahman" (The Most Gracious); whichever name you use, to Him belongs the best names."

[Koranen gjentar det samme budskapet i 7:180, 20:8 og 15:24]

 

Koranen nevner IKKE MINDRE enn 99 nydelige navn/adjektiv til Allah/Gud.

F. eks. "al-Rahman" (Den Mest Nåderike], "al-Raheem" (Den Allmektige], "al-Hakeem" (Den Allvitende) osv...99 navn til Allah/Gud er nevnt i Koranen.

Allah's navn har mer kjærlighet i seg enn hele Kristendommens beskrivelser av Gud, og Profeten Mohammad (FVMH) var ikke sendt som noe annet enn en Nåde til hele menneskeheten, som Koranen sier i 21:107,

"We have sent you (Mohammad) not but as a Mercy to "al-'Aalameen" (All the worlds, all creatures, the whole of humankind)."

 

Profeten (FVMH) fikk bank i begynnelsen da han prøvde å fremme fred og rettferdighet og tro blant hans fiender, likevel BA HAN til Gud om at de skulle bli tilgitt.

Profeten Mohammad (FVMH) er selve eksemplet på hvordan et menneske bør være mot seg selv, sine medmennesker, samfunnet, naturen og andre vesener.

 

Hele Koranen er full av kjærlighet, det er bare du og resten av de anti-Muslimene som ikke vil akseptere det.

Dessuten, utfordrer jeg et HVILKET SOM HELST menneske, til å finne ETT ENESTE vers i Koranen som går imot menneskeheten, og som bringer noe dårlig for menneskeheten.

 

Profeten Mohammad (FVMH) fortalte:

Moses spurte en gang Gud:

"Herre! Hvem setter Du størst pris på?"

Gud sa:

"Den som kan ta hevn, men tilgir."

 

Profeten sa:

"Muslimer skal ikke straffe noen, om det kan unngås. En anklagd bør helst gå fri. For det er bedre å gjøre feil ved å tilgi, enn ved å gi noen urettmessig straff."

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vil ikke diskutere mer her, for vi blir ikke enige uansett. Du får bare legge frem det du har, så får hver enkelt selv avgjøre om det er noe å tro på.

 

Men jeg vil likevel ta fatt i dette med utroskap. Dette er en uting, det er riktig, men å piske eller steine noen for det, er en større fornrytelse.

Og her er det islam faller totalt igjennom. For det er ingen kjærlighet i islam, den som har kjærlighet han tilgir, men i islam er der ingen ilgivelse.

 

Utroskap fører til verre ting enn bare å ligge med en man ikke er gift med.

Pisking er straffen for dette, slik at folk ikke skal begå utroskap.

 

Om man er utro med andre så hører de to personene tydeligvis ikke sammen, og da får de dra separate veier. Det er best for begge parter. Men neida - her skal det pisking og vold inn i bildet.

Lenke til kommentar

Måtte le litt av denne :)

 

Utroskap fører til verre ting enn bare å ligge med en man ikke er gift med.

Pisking er straffen for dette, slik at folk ikke skal begå utroskap.

 

Hjelper det? Nei, det gjør ikke det! Folk er utro for det nemlig! Er en kvinne eller en mann utro så burde egentlig begge bli pisket da, for da er forholdet deres i de aller fleste tilfeller skakkkjørt (tvangsgifting er jo noe dere muslimer burde slutte med i dag hvis dere ikke ønsket utroskap...). Det blir for enkelt å si at utro skal piskes, for det fører bare til helt unødige lidelser for noe som ikke angår andre. Utroskap er faktisk noe som ikke bør angå et rettssytem i det hele tatt, da det kun har noe mellom den mannen og den kvinnen å gjøre!

Hadde min kone vært meg utro evar det første jeg ville gjort å ransake meg litt selv! Deretter ville jeg spurt min kone om hva som var galt og hva jeg kunne gjøre for å bedre vårt forhold slik at hun ikke lenger var utro. Jeg hadde deretter tilgitt henne hennes utroskap, det er da ikke verdens undergang om hun har hatt sex med en annen mann, er det vel? De fleste som er fornøyde i et forhold blir nemlig i det forholdet uten å hengende noen straff over seg for å være i det forholdet....

 

Dette beviser bare hvor dårlig islam egentlig er i mine øyne... :no:

 

Måtte le litt av denne også:

George Bernard Shaw skriver i sin bok:

"If a man like Muhammad were to assume the dictatorship of the modern world, he would suceed in solving its problems that would bring it the much needed peace and happiness."

[The Genuine Islam]

 

...for det beviser jo bare at det egentlig ikke finnes noen muslimer i hele verden. En trenger bare en liten titt for å se at islamske land definitivt er de landene som folk har det verst i, noe som igjen gjenspeiler at koranen ikke virker i det hele tatt når den blir lagt til grunn i lovverket. Den er jo full av direkte sinnsvake regelr og lover og enda mer sinnsvake straffer og står jo ikke i forhold til forbrytelsen i det hele tatt.

 

 

Enten det ellers så finnes det ingen ordentlige muslimer, for det vi hittil har sett av islam og islamsk styresett imponerer virkelig ingen....

Lenke til kommentar
En trenger bare en liten titt for å se at islamske land definitivt er de landene som folk har det verst i, noe som igjen gjenspeiler at koranen ikke virker i det hele tatt når den blir lagt til grunn i lovverket.

Nord-Korea?

Burma?

Zimbabwe?

Kongo?

Rwanda? (OK, mye bedre nå enn da Huto vs. Tutsi-kampen pågikk.)

Kenya? (Tilnærmet borgerkrig i fjor, hungersnød i år.)

 

Disse er vel "fullt på høyde" med verstingene blant muslimske land. Dette er ikke noe forsvar for islam, men det er nå en gang greit å innse at selv kristne nasjoner kan "gå til helvete" innimellom.

Lenke til kommentar
Mohammad (FVMH) var en Profet. Koranen sier det, og selv Bibelen sier det.

Nei, bibelen sier ikke det.

 

Mohammad (FVMH) var ingen massemorder, banditt eller landeveisrøver.

Jo, det var han. Han var også voldtektsmann, og hadde sex med barn. Fint forbilde der, gitt.

 

Alle store arbahammittiske religiøse ledere går under denne benevnelsen, og jeg ser i grunn ikke hvordan islam skiller seg ut.

 

Jøder har bla en skikk som går ut på å suge blod fra barnets penis etter omskjæring.

Denne skikken har blitt mindre benyttet i senere tid.

mohel-1a2.jpg

 

- og det er heller ikke ukjent at pedofili er utbredt i den katolske kirken.

Lenke til kommentar

Takk for at tråden ble åpnet igjen, selv om det kanskje ikke er så mye igjen å diskutere.

 

Jeg fikk jo til de grader gjennom mine poenger, så kanskje jeg burde takke den muslimen som kom med drapstrussel mot meg og dermed hjalp meg å trenge igjennom med mtt hovedpoeng, nemlig at islam aldeles ikke er noen fredelig religion, og at islam heller ikke har noe som helst begrep om hva kjærlighet er for noe.

 

Å snakke om islams store "kjærlighet" i det ene innlegget, for så å komme med en drapstrussel i det neste, er så selvmotsigende og så langt fra enhver form for kjærlighet at det er nesten ufattelig at ikke muslimene selv kan forstå det.

 

Han hjalp meg jo også å få gjennom det jeg flere ganger har hevdet, at muslimene vil overta Norge. Det som kom frem var at islam skal overta verden. Men sist jeg sjekket så var Norge en del av verden.

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke snakke så mye om profeten Muhammed og hans kvaliteter som menneske. Jeg skal ikke snakke om hvordan han lå med en ni år gammel jente, voldtok kvinner fra beseirede folk, og forfulgte dem som var annerledes tenkende. Jeg skal ikke gå i detalj inn på massakrene han foretok av jøder, og det forferdelige systemet han skapte. Jeg vil ikke beskrive hvordan Islam straffer med pisking, steining og amputasjon, om hvordan kvinner har bare halvparten av stemmen til en mann og blir behandlet som krøtter, eller hvordan alle som konverterer fra religionen beordres drept.

 

Nei.

 

Jeg vil snakke om det som er nært mitt hjerte. Om menneskelig verdighet, kunst, kultur, og sivilisasjon. Jeg vil snakke om det som er vakkert i verden, den skjønnhet som gjør livet verd å leve. Finnes det i Islam? Religionen praktiserer et bildeforbud, alt ettersom hvordan man fortolker det er det enten forbudt eller frarådet å imitere skaperverket, slik at man ikke bør produsere bilder eller etterligninger av levende vesener. Uansett hvordan man fortolker det har dette praktiske implikasjoner i deres samfunn. Istedet for skulpturer og malerier, har man mosaikker, istedet for dikt og sanger, har man koranvers. Om Islam er så overlegent alle de kulturer i verden som de tramper på, hvor er da deres rennesanse? hvor er da deres literære storverk? Salman Rushdie er det mest nærliggende å tenke på, og han vil de drepe. Midtøsten er i praksis en død kultur, en ikke lesende kultur. Hvert år blir det oversatt flere bøker fra Engelsk til Spansk enn det i hele historien har blitt fra Engelsk til Arabisk. Nye ideer blir forakter der, og nåde den som våge å beskrive noe annerledes. Istedet for å lære noe nytt, resiterer de gamle vers fra 600 tallet. Istedet for å våge å løfte øynene mot horisonten, ser de ned i det mørket som er fortiden.

 

Dere kan rope til meg om rasisme, dere kan rope til meg i indignasjon, men se nå først på navnet mitt. Sanjar er persisk av opphav, og betyr "prinsen." Det er en kultur jeg respekterer. Midtøsten var i årtusener bestrødd med kulturer og sivilisasjoner som bar menneskeheten fram. Se på tankene som kom derfra, se på bildene til disse falne kjempene. De vitner om en høyverdighet vi rett og slett ikke har idag. Alt dette ble lagt dødt med Islam. Som en Iraner en gang sa til meg, Islam har ødelagt oss. Men for dem er ikke det engang nok.

 

Det blir sett med grådige øyne på det vesten har oppnådd. Den arabiske verden er preget av massive mindreverdighetskomplekser. Istedet for å lære av oss, slik alle kulturer må ta til seg impulser for å bli store, vil de heller undergrave oss. De vil ikke være en del av våre samfunn, men være imot dem. De ser på våre kvinner som horer, våre tradisjoner som synd, og oss som skitne griser. Det er ingenting de ville elske mer enn å legge oss under den skyggen av ignoranse som finnes under Islams sverd. Vi skal være forsiktig med å la oss kolonisere av Europas gamle arvefiende. For enhver tosk som vil se er det tydelig at våre kulturer er inkompitable. Jeg kommer til å vie mitt liv til kampen mot Islam, både i Norge og i midtøsten, fordi om jeg gjør det, vil jeg samtidig kjempe for kunst, kultur, og alt det som gjør livet verdt å leve.

 

Og før noen vurderer å sensurere meg, vil jeg minne om at det fortsatt er ytringsfrihet i dette landet.

Lenke til kommentar

Ja, skjønte det faktisk som muslimene selv innså at ikke alt er på track i deres egen tro, men jeg støtter ikke deg helle balty, for du er like på trynet forelsket i jesusen din som disse gutta er i muhamed, eller hva den profeten het og fred være med hans minne liksom....

 

Det er noe uærlig over islam som de selv ikke klarer å fjerne... ..

 

Bare se på ramadan. Det er den måneden som innehar aller flest ulykker i trafikken i muslimske land men neimen om noen tørr å skrive dette i avisen i frykt for å bli hengt ut som motstander av den store gilde profeten... Dettte ligner veldig på skrekkveldet til jesus tilhengerne for noen hundre år siden her i europa, der sannheten og fakta ikke var så nøye å få frem så lenge jesus sin "ære" var ubesudlet og slik er det med allah og slenget hans også, der "æren" skal bevares for prisen av sannheten... De er rett og slett uærlige som pokker så lenge dette gagner muhammed og allah og det blir jo ikke dummere og mer galt enn dette, noe også de draps trusslene vitnet om.

 

Jeg sier ikke at kristendommen er mer ærlig enn islam, men jeg også ser at det i islam blir brukt en større uærlighet for å bevare bildet av muslimenes profet "uplettet" den dag i dag, med trussler og vold og andre uhumskheter, akkurat som i kristendommens storhets tid! Forskjellen er tid. Kristendommen er redusert til en gammel tannløs kjærring mens islam ikke har skikkelig fått tak i de mest kjøttfulle delene selv om tennene som trengs for å bli et skikkelig skrekkvelde ala det kristendommen var en gang i tiden definitivt er der...... det er bare det at vi i dag ser hva islam gjør med en gang de gjør det og slik jeg ser det er de for sent ute til å komme noen vei her i vesten nettopp fordi de allerede har bevist hva slags skrekkvelde den religionen egentlig er... og informasjonen om dette går for fort for dem og godt er det!

 

Religion er ikke, og har aldri vært, løsningen på noe som helst!!! Det fører kun faanskap med seg og der trenger en ikke å gløtte lenger enn til islamske land for å se hvor mye sinnsykt islam fører med seg og hvem ha det slikt? Ikke jeg ihvertfall!!! Heller dø enn islam eller kristendom eller noen annen fanatisk religion! Ellers takk!

 

:)

Endret av RWS
Lenke til kommentar
Kjærligheten i Islam er større en kjærligheten i Kristendommen noen gang kommer til å bli.

HVER ENESTE kapittel i Koranen (bortsett fra Surat al-Tawbah, kap. 9) begynner med "I Allah's Navn, Den Allmektige, Den Mest Nåderike". Ordet "nåde" er nevnt IKKE MINDRE enn 409 ganger i Koranen.

 

Koranen nevner IKKE MINDRE enn 99 nydelige navn/adjektiv til Allah/Gud.

F. eks. "al-Rahman" (Den Mest Nåderike], "al-Raheem" (Den Allmektige], "al-Hakeem" (Den Allvitende) osv...99 navn til Allah/Gud er nevnt i Koranen.

Allah's navn har mer kjærlighet i seg enn hele Kristendommens beskrivelser av Gud, og Profeten Mohammad (FVMH) var ikke sendt som noe annet enn en Nåde til hele menneskeheten, som Koranen sier i 21:107,

"We have sent you (Mohammad) not but as a Mercy to "al-'Aalameen" (All the worlds, all creatures, the whole of humankind)."

 

En ting er å drømme opp disse fine betegnelsene om seg selv, en annen er å faktisk utøve noe som i det hele tatt er nåderikt. Om Allah i koranen (eller Gud i det gamle testamentet for den del) hadde vært en person, ville han fått den medisinske diagnosen av å være en klinisk psykopat. Han forfølger mennesker i evighet, han driver dem til deres død, og dreper dem han visstnok elsker. Selvsagt vil jo en slik psykopat komme opp med fine betegnelser om seg selv. Se, jeg er god, jeg er nåderik, mens han vrir om armen på deg.

 

Det at muslimer svarer på kritikken ved å resitere koranvers, istedet for å bruke logiske, rasjonelle argumenter, illusterer bare så altfor tydelig det jeg mener.

Lenke til kommentar

Jeg rapporterte drapstrusselen, og var sikkert ikke den eneste.

 

Ille, men nesten litt komisk. Fred... bla bla bla... kjærlighet... bla bla bla... fornærm Profeten mer og jeg dreper deg! Bla bla bla. ;)

 

Dessverre ikke enestående. De fine versene om at drap på uskyldige er drap på hele menneskeheten (eller noe slikt) - man er visst ikke uskyldig lenger når man fornærmer Islam eller Profeten. Snakk om tomme ord. Snakk om å skyte seg selv i foten.

post-11129-1252771737_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Dessuten, utfordrer jeg et HVILKET SOM HELST menneske, til å finne ETT ENESTE vers i Koranen som går imot menneskeheten, og som bringer noe dårlig for menneskeheten.

 

Q.9: 29

Fight those who believe not in Allah nor the Last Day, nor hold that forbidden which hath been forbidden by Allah and His Messenger, nor acknowledge the religion of Truth, (even if they are) of the People of the Book, until they pay the Jizya with willing submission, and feel themselves subdued.

 

Verdensherredømme eller?

 

Q.5: 51

O you who believe! Take not the Jews and the Christians as awliya’ (friends, protectors, helpers, etc.), they are but awliya’ to one another

 

Neivel, ikke det nei...

 

Qur'an (4:89) - "They but wish that ye should reject Faith, as they do, and thus be on the same footing (as they): But take not friends from their ranks until they flee in the way of Allah (From what is forbidden). But if they turn renegades, seize them and slay them wherever ye find them"

 

Litt av en menneskelighet det der...

 

Litt om kvinner:

 

Let us see what the Quran says about women. It says “men have a degree (of advantage) over them” 2:228 ; that the witness of woman is worth half of that of man 2:282; that women inherit half of their male siblings, 4:11-12; that a man can marry two or three or four women 4:3; that if a women becomes captive in a war, her Muslim master is allowed to rape her 33:50; that if a woman is not totally submissive to her husband she will enter Hell 66:10; that women are “tilth” for their husbands (to cultivate them) 2:223; that men are in charge of women, as if women were imbeciles or minors who could not take care of themselves; that they must be obedient to their husbands or be admonished (verbally abused), banished from the bed (psychologically abused) and beaten (physically abused) 4:34.

 

Fint å være kvinne i Islam må jeg si. Du kan bli voldtatt, slått, og blir sett på som mindreverdig.

 

På denne siden kan du finne flere eksempler fra koranen og fra hadithene. http://www.faithfreedom.org/

 

Jeg kunne fortsatt, men orker bare ikke. Det er trettende å tenke på en slik steinalder religion. Men kanskje jeg kan forlange at du innrømmer å ha tatt feil?

Lenke til kommentar

Selvfølgelig gjør det det! Det er jo derfor de bibeltro pappskaller ikke godkjenner kvinnelige prester. I bibelen står det at kvinner skal holde kjeft, punktum!

 

Men at det ene er verre gjør jo ikke det første noe penere eller? Virker litt slik på måten du fremstiller det, at islam er jævelig, men kristendommen var jo verre så da så liksom.....

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...