Gå til innhold

Hvorfor slipper Islam unna så billig?


Anbefalte innlegg

Det originale Hebraiske sier:

חִכּוֹ, מַמְתַקִּים, וְכֻלּוֹ, מַחֲמַדִּים; זֶה דוֹדִי וְזֶה רֵעִי, בְּנוֹת יְרוּשָׁלִָם

“Hikko momettakim. Ve kollo Mohammad’im. Zahdudi va zehrayi, behni Jerishalem.”

 

Han er altså nevnt som "Mohammad'im".

Google Translate: "Wait, candy, lost, lovely, it's my uncle and my neighbor, daughters of Jerusalem"

 

Ser ikke sånn ut, gitt. Ser ut som DU prøver å feiltolke det i ettertid. Stoler mer på en offisiell norsk oversettelse enn din feilaktige.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Profeten Mohammad (FVMH) ER nevnt i Bibelen. Han er profetert i det Gamle Testamente så vel som i det Nye Testamente.

Det er faktisk de fleste Kristne som skjuler det faktum at Mohammad (FVMH) er nevnt i Bibelen (GT og NT).

 

Feil.

 

Muhammed var ingen profet. Og han er heller ikke nevnt i Bibelen. Muhammed var en banditt og en landeveisrøver, og med tiden ble han også en massemorder.

Men islam er nevnt, ikke ved navn, men generelt der det advares mot falsk lære.

 

Du må ikke tro alt det imamene forteller deg. De er profesjonelle løgnere.

Lenke til kommentar

Profeten Mohammad (FVMH) ER nevnt i Bibelen. Han er profetert i det Gamle Testamente så vel som i det Nye Testamente.

Det er faktisk de fleste Kristne som skjuler det faktum at Mohammad (FVMH) er nevnt i Bibelen (GT og NT).

 

Jødiske og Kristne prester har gjennom tiden prøvd å fjerne og skjule profetiene om Profeten Mohammad (FVMH) i deres hellige skrifter.

Disse hendelsene går helt tilbake til tiden til Profeten Mohammad (FVMH) han selv.

 

Koranen sier i:

- 2:146, “The People of the Scripture (Jews and Christians) know this as they know their own sons; but some of them conceal the truth, knowingly.”

- 4:46, “Some among the Jews distort the words beyond the truth and say ‘We hear, but disobey’, and ‘Your words are falling on deaf ears’ and ‘Be our shepherd’, as they twist their tongues to mock the religion. If they had said, ‘We hear, and we obey’, and ‘We hear you’, and ‘Watch over us’, it would have been better for them, and more righteous. Instead, they have incurred condemnation from Allah due to their disbelief. Therefore, the majority of them cannot believe.”

- 5:41, “Among the Jews, some listened to lies. They listened to people who never met you, and who distorted the words out of context then said, “If you are given this, accept it, but if you are given anything different, beware.”

 

Ikke si at det med Mohammad (FVMH) nevnt i Bibelen er løgn. Faktisk, alle dine påstander imot Islam og Profeten Mohammad (FVMH) er ren, blank løgn.

Vedder på at du ikke har lest din egen Bibel engang!

 

-------------------

 

Basel Al-Iraqi 22. august kl. 16:42

Bibelen sier i 5. Mosebok 18:18 der Gud sier til Moses:

18: "Jeg skal la det fremstå en profet som deg iblant dine frender. Jeg vil legge mine ord i hans munn, og han skal tale til dem alt det jeg byr ham."

 

Dere Kristne tror at denne Profeten er Jesus (FVMH). Dere har kun 2 kriterier for at denne profetien gjelder Jesus (FVMH):

- Akkurat som Moses (FVMH) var Profet, var Jesus (FVMH) Profet

- Akkurat som Moses (FVMH) var Jøde, var Jesus (FVMH) Jøde

 

Hvis dette er tilfelle, gjelder denne profetien til veldig mange andre profeter nevnt i GT, som var Jøder og Profeter, som f.eks. Job, David, Ezekiel, Solomon, Zakaria m.m. (Må fred være med dem alle).

Likevel sier dere kristne at dette kun referer til Jesus (FVMH).

 

Faktisk hvis du analyserer, så ser du at denne profetien referer til INGEN ANDRE enn Mohammad (FVMH).

Verset sier: "..EN PROFET SOM DEG..", som indikerer at Profeten skal være mest mulig lik Moses (FVMH).

Profeten Mohammad (FVMH) var mer lik Moses (FVMH) enn Jesus (FVMH).

- Både Mohammad og Moses hadde en mor og en far, mens Jesus ble født mirakuløst, og ble plassert mirakuløst i magen til Miriam (FVMH).

- Både Mohammad og Moses var gifte of hadde barn, mens Jesus var ikke det.

- Både Mohammad og Moses døde en naturlig død, mens Jesus ble ifølge Koranen reist opp til Gud (levende) og ifølge de Kristne og enkelte påstander i Bibelen, korsfestet (NB! Man kan likevel bevise fra Bibelen i seg selv at han ikke var det)

- Både Mohammad og Moses bragte nye lover, Koranen og Toraen, mens Jesus gjorde ikke det, og kom for å fullføre Loven til Moses og lære folk Toraen og Evangeliet.

"Tro ikke at jeg er kommet for å ødelegge Loven eller Profetene! Jeg er ikke kommet for å oppheve, men for å fullføre den."

[Mattheus 5:17]

- Både Mohammad og Moses var ved siden av å være Profeter, også konger og hadde makt, mens Jesus var ikke slik.

- Både Mohammad og Moses ble akseptert av deres folk senere, mens Jesus var ikke det.

"Han kom til sitt eget, og hans egne tok ikke imot ham."

[Johannes 1:11]

- Både Mohammad og Moses er begravd på denne jorden, Mohammad i Medina og Moses i Sinai-fjellet, mens Jesus ble reist opp til Gud (levende).

 

Videre sier verset: "...blant dem av dine frender."

Moses var Jøde og etterfølger av Profeten Isak (FVMH). Mohammad var Araber og etterfølger av Profeten Ismael (FVMH). Isak og Ismael var begge sønnene til Abraham (FVMH), og var brødre. Derfor vil barna til den ene være frendene til barna til den andre. - Isaks barn er Jødene og Ismaels barn er Araberne - so de er frender for hverandre.

Bibelen sier i 1. Mosebok 16:12,

- "Han skal bli et villesel av en mann. Hans hånd skal være vendt mot alle

og alles hånd mot ham; han skal slå seg ned like for ansiktet på alle sine frender."

 

Isaks barn are frendene til Ismaelittene. Mohammad var etterfølger av Ismael av hans sønn Kedar, nevnt i Bibelen i 1. Mosebok 25:13,

"Dette er navnene på Ismaels sønner, nevnt i den rekkefølge de ble født: Nebajot, Ismaels førstefødte, Kedar, Adbe’el og Mibsam, 14 Misjma, Duma og Massa, 15 Hadad, Tema, Jetur, Nafisj og Kedma."

 

Profetien sier "..EN PROFET SOM DEG BLANT DINE FRENDER", som sier at Profeten skal være like Moses og iblant hans frender.

MOHAMMAD var lik Moses og av hans frender!

 

--

 

Videre sier Bibelen i 18:19,

"Den som ikke hører på de ord han taler i mitt navn, ham vil jeg kreve til regnskap."

 

Altså, den som ikke hører på ordene Mohammad (FVMH) taler i Guds navn (Koranen) skal Gud kreve ham til regnskap.

Dette verset er veldig lignende det Koranen sier i Surat al-Nisaa':

"Those who disbelieved our signs, we shall roast them in fire."

[Koranen 4:56]

 

--

 

Mange anti-Muslimer sier at Profeten Mohammad (FVMH) var (Nauzubillah) en "falsk profet".

 

Videre sier Bibelen i 18:20-22,

20: "Men våger en profet å tale noe i mitt navn som jeg ikke har befalt ham, eller taler han i andre guders navn, da skal den profeten dø."

21: "Dersom du tenker med deg selv: «Hvordan kan vi vite om et ord kommer fra Herren?» – da skal du huske:"

22: "Når en profet taler i Herrens navn, og det han sier, ikke skjer og ikke går i oppfyllelse, da er det ikke et ord fra Herren. Det er profeten selv som har vært frekk nok til å tale, og da skal du ikke være redd for ham."

 

Selv Bibelen hevder at en falsk profet ville DØDD! Ville en falsk profet være så suksessfull og bringe hans budskap til hundrevis av millioner av mennesker som elsker han og elsker Gud over alt på jord?! Ville følgerne til en falsk profet kunne establere fred og rettferdighet på de stedene der boka til denne profeten ble brukt som Lovbok?!

 

Videre sier Bibelen "Når en profet taler i Herrens navn, og det han sier, ikke skjer og ikke går i oppfyllelse, da er det ikke et ord fra Herren."

- Profeten Mohammad (FVMH) fortalte om mange ting som skulle skje. Til og med alderen vi lever i nå - vitenskapens- og teknologiens alder - har han fortalt om, og såklart, enda flere ting.

Koranen har mange profetier. Mange av profetiene Profeten Mohammad (FVMH) har nevnte har tatt sted - noen tar sted nå - og andre venter på å skje.

 

 

Du kan ikke bruke en bok som muhammed og muslimene selv har skrevet for å "bevise" at muhammed var en profet og at han er nevnt i Bibelen.

 

Det hersker heller ikke "fred og rettferdighet" der koranen blir brukt som lovbok. Der koranen blir brukt som lovbok hersker urettferdighet, ufred, tortur og død.

 

Og det var jo ingen sak for muhammed å nevne ting som ville skje,for muhammed hadde jo tilgang til jødenes og de kristnes skrifter, og han kunne jo bare kopiere det som sto der.

 

Man trenger jo ikke være profet for å kopiere andres skrifter.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

NAVNET TIL MOHAMMAD ER NEVNT I BIBELEN

 

Profeten Mohammad (FVMH) er selv nevnt VED NAVN - ved HANS NAVN - "Mohammad" i det Gamle Testamente.

 

Bibelen sier i Høysangene:

"Hans munn er full av sødme, alt ved ham er tiltrekkende.

Slik er min elskede, Jerusalems døtre, slik er min kjære venn."

[Høysangene 5:16]

 

Som vi ser er ikke ordet eller navnet "Mohammad" her i den Norske oversettelsen, heller ikke i andre språk med unntak av Hebraisk.

Det originale Hebraiske sier:

חִכּוֹ, מַמְתַקִּים, וְכֻלּוֹ, מַחֲמַדִּים; זֶה דוֹדִי וְזֶה רֵעִי, בְּנוֹת יְרוּשָׁלִָם

“Hikko momettakim. Ve kollo Mohammad’im. Zahdudi va zehrayi, behni Jerishalem.”

 

Han er altså nevnt som "Mohammad'im".

"'im" på Hebraisk er et slags pronomen som brukes til å vise respekt til en person.

For eksempel, er ordet "Gud" flere ganger i det Gamle Testamente på det originale Hebraiske nevnt som "Elhoh'im" eller "Alah'im", for å vise respekt for Gud

(PS! Legg merke til hvordan ordene "Elhoh'im" eller "Alah'im" blir hvis man fjerner "'im"-en - det blir Elhoh, eller Alah - ALLAH!).

 

I Høysangene 5:16 kommer navnet til Profeten Mohammad (FVMH), og så kommer "'im"-en etter. Det Arabiske ordet og navnet "Mohammad" betyr "Rosverdig", "Lovprisverdig".

Nøyaktig det samme ordet ("Mohammad") er brukt her på Hebraisk, og har samme mening ("Mohammad" = "Rosverdig"/"Lovprisverdig").

Hvis man fjerner "'im"-en blir det "MOHAMMAD"!

 

Men uheldigvis, har oversetteren med vilje oversatt hans navn (Mohammad) til "alltiltrekkende", den engelske versjonen sier "altogether lovely", selv om han i det originale er nevnt som "Mohammad"

 

Men la meg påpeke, at SELV OM han oversatte "Mohammad" (Rosverdig, Lovprisverdig) til "alltiltrekkende"/"altogether lovely", så passer også Profeten Mohammad (FVMH) perfekt til denne beskrivelsen. Han var elsket og respektert av alle som kjente hva slags person han var.

"Nr. En - Mennesket" som vi Muslimer elsker etter Allmektige Gud er Profeten Mohammad (FVMH).

Selv navnet "Mohammad" er verdens mest populære hannkjønnsnavnet i verden.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_most_...ames#Male_names

 

Selv den "falske" oversettelsen passer perfekt til Profeten Mohammad (FVMH).

Men hadde teksten blitt oversatt riktig, hadde det ikke stått "alltiltrekkende" eller "altogether lovely", men det ville stått "Rosverdig" eller "Lovprisverdig" ("MOHAMMAD)

 

 

IGJEN - Refererer ikke disse profetiene til noen andre enn Profeten Mohammad (FVMH)

 

----

 

Allah sier i Koranen i Surat al-'Imran:

70: “O’ People of the Scripture (Jews and Christians)! Why do you reject the signs of Allah of which you are witnesses?”

71: “O’ People of the Scripture (Jews and Christians)! Why do you clothe (cover) the truth with falsehood, and hide the truth knowingly?”

[Koranen 3:70-71]

List of most popular given names - Wikipedia, the free encyclopedia

Kilde: en.wikipedia.org

 

The most popular given names vary nationally, regionally, and culturally. Lists of widely used given names can consist of those most often bestowed upon infants born within the last year, thus reflecting ...

 

 

 

Muhammed er ikke nevnt ved navn i Bibelen, han er ikke nevnt i det hele tatt. Høysangene er heller ikke ment for muhammed.

versene i høysangen passer ikke på muhammed i det hele tatt.

Igjen tar du en bok muhammed og muslimske lærde har skrevet til vitne for at muslimenes påstander om Bibelen er korrekt.

 

Typisk muslimsk taktikk. De vrir og manipulerer alt, og deretter så forlanger de at vi skal tro at deres manipulerte version er den riktige.

 

Når muslimene vrir og vrenger på alt for å rettferdiggjøre den onde og umenneskelige ideologien som kalles islam, så det er vel ikke annet å vente enn at de prøver seg på Bibelens lære også.

 

allah sier forøvrig ingenting i koranen eller noen andre steder, for allah er en død og stum avgud. islams virkelige "gud" er satan selv.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar
NAVNET TIL MOHAMMAD ER NEVNT I BIBELEN

 

Profeten Mohammad (FVMH) er selv nevnt VED NAVN - ved HANS NAVN - "Mohammad" i det Gamle Testamente.

 

Bibelen sier i Høysangene:

"Hans munn er full av sødme, alt ved ham er tiltrekkende.

Slik er min elskede, Jerusalems døtre, slik er min kjære venn."

[Høysangene 5:16]

 

Som vi ser er ikke ordet eller navnet "Mohammad" her i den Norske oversettelsen, heller ikke i andre språk med unntak av Hebraisk.

Det originale Hebraiske sier:

חִכּוֹ, מַמְתַקִּים, וְכֻלּוֹ, מַחֲמַדִּים; זֶה דוֹדִי וְזֶה רֵעִי, בְּנוֹת יְרוּשָׁלִָם

“Hikko momettakim. Ve kollo Mohammad’im. Zahdudi va zehrayi, behni Jerishalem.”

 

(blåst opp tekst for å få med dottene "nikkud")

Det var da svært så dårlig det står til med hebraisken din Diablo. T.o.m min absolutt ikke perfekte hebraisk tar denne.

 

מַחֲמַדִּים, betyr ikke mohammad. Det er ikke et egennavn heller.

Konsonanter;

Mem-Het-Mem-Dalet-Yod-Mem

 

Konsonanter (m/nikkud);

M(a, kort)H(a, veldig kort lyd)M(a, kort)D(i, lang pga yod bak som brukes som indikasjon på vokal i neste ledd)M

Mahamadim, som betyr nettopp det som biblene over verden bruker.

Resten er heller ikke akkurat latinisert korrekt.

 

Han er altså nevnt som "Mohammad'im".

"'im" på Hebraisk er et slags pronomen som brukes til å vise respekt til en person.

For eksempel, er ordet "Gud" flere ganger i det Gamle Testamente på det originale Hebraiske nevnt som "Elhoh'im" eller "Alah'im", for å vise respekt for Gud

(PS! Legg merke til hvordan ordene "Elhoh'im" eller "Alah'im" blir hvis man fjerner "'im"-en - det blir Elhoh, eller Alah - ALLAH!).

 

-im er en maskulin flertallsendelse. Kan også være entall i spesielle tilfeller. Alah 1(אָלָה) på hebraisk betyr å klage, forbanne etc, eller 2(אֵלָה) som betyr eiketre eller terpentinplante.

 

Konsonant;

Alef-Lamed-He

 

Konsonant m/nikkud 1;

A-(lang a)-L-(lang a)-H

 

Konsonant m/nikkud 2;

A-(lang e)-L-(lang a)-H

 

Men, nå har jeg forsåvidt sett det og. Muslimer bruker høysangen som bevis, kanskje den teksten i hele bibelen som er mest "sexifisert" :). Artig.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/False_friend

Litt det samme som "kos" på norsk og arabisk har rimelig to forskjellige betydninger.

 

http://www.mechon-mamre.org/p/pt/pt3005.htm

Endret av Luftbor
Lenke til kommentar

MOHAMMAD VAR EN ANALFABETISK MANN - BIBELEN

 

Det er flere beskrivelser ang. Profeten Mohammad (FVMH) i Bibelen, i Jesajas Bok.

 

11: "Slik er alle syner blitt for dere som ordene i en forseglet bok. Gir de den til en som skjønner seg på skrift, og sier: «Les dette!» så svarer han: «Jeg kan ikke; den er forseglet.»

12: "Og gir de boken til en som ikke kan lese, og sier: «Les dette!» så svarer han: «Jeg kan ikke lese.»"

13: "Herren sa: Fordi dette folket holder seg nær til meg med munnen

og ærer meg med leppene, mens hjertet er langt borte fra meg,

og fordi den frykt de har for meg, er tillærte menneskebud,"

14: "Derfor vil jeg fortsette å gå fram mot dem på underlig, selsom vis.

Da skal visdommen hos deres vismenn forgå og de klokes klokskap forsvinne."

15: "Ve dem som nede i det dype gjemmer sine planer for Herren!

I mørket skjer deres gjerninger; de sier: «Hvem ser oss? Hvem vet om oss?»"

16: "Hvor bakvendt dere tenker! Skal ikke pottemakeren aktes høyere enn leiren? Kan verket si om håndverkeren: «Han har ikke laget meg»,

og karet si om pottemakeren: «Han skjønner seg ikke på slikt»?"

17: "Det er bare en liten stund igjen, så skal Libanon bli til en frukthage,

og det som nå er frukthage, skal regnes som skog."

18: "Den dagen skal de døve høre ord som blir lest fra en bok,

og ut av mulm og mørke skal blindes øyne se."

[Jesaja 29:11-18]

 

Profeten Mohammad (FVMH) var en alafabetisk mann - dette er historisk fakta og er nevnt i Koranen:

 

"Thou was not (able) to recite a Book before this (Book came), nor are thou (able) to transcribe it with thy right hand: in that case, indeed, would the talkers of vanities have doubted."

[Koranen 29:48]

 

"Those who follow the Messenger, the unlettered Prophet, whom they find mentioned in their own (Scriptures) in the Torah and the Gospel..."

[Koranen 7:157]

 

"...Therefore, you shall believe in Allah and His messenger, the gentile prophet, who believes in Allah and His words. Follow him, that you may be guided."

[Koranen 7:158]

 

Dette er også profetert om i Jesaia 29:12.

Det referer til da "boken" (Koranen) ble gitt til "en som ikke kan lese" (Mohammad) der engelen Gabriel sa: "Iqra'!" (Les!), og Mohammad svarte "Ma ana bi qari'!" (Jeg kan ikke lese!)

 

--

 

Jesaja 29:11 sier at den siste boken (Koranen) var gitt til tidligere Profeter, men de kunne ikke lese den. Den var "forseglet" for dem fordi den var ment til den siste Profeten. Den var også forseglet fordi den var på Arabisk.

 

"Verily, We have sent it down as an Arabic Qur'an in order that you (Mohammad) may understand."

[Koranen 12:2]

 

"An Arabic Qur'an, without any crookedness (therein) in order that they may avoid all evil which Allah has ordered them to avoid, fear Him and keep their duty to Him."

[Koranen 39:28]

 

"Verily, We have made it a Qur'an in Arabic that you may be able to understand (its meanings and its admonitions)."

[Koranen 43:3]

 

--

 

Som vi ser, på tiden Profeten Mohammad (FVMH) ble gitt denne boken (Koranen) av Gud, ville mennesketen bli "redusert" til å tilbe Gud i ord alene, mens deres hjerter vil være langt ifra ordentlig tro.

De ville ha forlatt den ordentlige troen på Gud (færre mennesker vil tro på Gud) til tjenesten for "(onde) menns lover".

Vers 14 forteller at menneskeheten kommer til å "akseptere" denne situasjonen, og visdommen til de vise mennene skal forsvinne og det som vil være igjen vil bli korrupsjonen til menneskeheten.

- Dette er den helt samme situasjonen som Profeten Mohammad (FVMH) beskrev:

 

"Allah does not take away the knowledge, by taking it away from (the hearts of) the people, but takes it away by the death of the religious learned men till when none of them remain, people will take as their leaders ignorant persons who when consulted will give their verdict without knowledge. So they will go astray and will lead the people astray."

 

--

 

Verse 15 forteller at det vil blant de korrupte menneskene, være mennesker som vet sannheten, men som vil kjempe hardt imot for å gjemme den.

 

"The People of the Scripture (Jews and Christians) know this as they know their own sons; but some of them conceal the truth, knowingly.”

[Koranen 2:14]

 

"And whether you hide your word or publish it, He certainly has (full) knowledge, of the secrets of (all) hearts."

[Koranen 67:13]

 

--

 

Vers 16 forteller om at de skyldige for å ha gjemt sannheten skal bli straffetfor ders handlinger. Noe som Koranen sier:

 

"That Day shall We set a seal on their mouths. But their hands will speak to us, and their feet bear witness, to all that they used to do"

[Koranen 36:65]

 

- 41:19, "The day will come when the enemies of Allah will be summoned to the hellfire, forcibly."

- 41:20, "Once they get there, their own hearing, eyes, and skins will bear witness to everything they had done."

- 41:21, "They will say to their skins, "Why did you bear witness against us?" They will reply, "Allah made us speak up; He is the One who causes everything to speak. He is the One who created you the first time, and now you have been returned to Him."

[Koranen 41:19-21]

 

"O People of the Scripture (Jews and Christians)! Now has Our messenger come unto you, revealing to you much of that which you used to hide in the Scripture, and forgiving much. Now has come unto you light from Allah and plain Scripture..."

[Koranen 5:15]

 

"They did not estimate Allah with an estimation due to Him when they said: "Nothing did God send down to man (by way of revelation)" Say: "Who then sent down the Book which Moses brought?- a light and guidance to man: But you make it into (separate) sheets for show, while you conceal much (it): and (by which) you were taught that which you knew not yourselves nor your fathers (know it)?." Say: 'Allah sent it down': Then leave them to plunge in vain discourse and trifling."

[Koranen 6:91]

 

--

 

Sist sier vers 18 at når dette budskapet vil bli gitt til denne "analfabetiske" Profeten, så vil de som har vært i mørket gjennom deres korrupsjon, vil bli tatt ut av deres mørke, og deres mørke vil bli gjort om til lys og det sanne Guds ord:

 

"Den dagen skal de døve høre ord som blir lest fra en bok,

og ut av mulm og mørke skal blindes øyne se."

[Koranen 29:18]

 

Forøvrig sier Koranen:

 

"Wherewith Allah guides all those who seek His good pleasure unto paths of peace. He brings them out of darkness unto light by His decree and guides them unto a straight path."

[Koranen 5:16]

 

"And that those who have been given knowledge may know that it is the truth from thy Lord, so that they may believe therein and their hearts may submit humbly unto Him. Lo! Allah verily is guiding those who believe unto a right path."

[Koranen 22:54]

 

Denne profetien (Jesaja 29:18) er også i beskrevet i Koranen:

 

- 7:156, "And decree for us righteousness in this world, and in the Hereafter. We have repented to You." He said, "My retribution befalls whomever I will. But My mercy encompasses all things. However, I will specify it for those who (1) lead a righteous life, (2) give the obligatory charity (Zakat), (3) believe in our revelations,"

 

- 7:157, "(4) and follow the Messenger, the unlettered Prophet, whom they find mentioned in their own (Scriptures) in the Torah and the Gospel. He exhorts them to be righteous, enjoins them from evil, allows for them all good food, and prohibits that which is bad, and unloads the burdens and the shackles imposed upon them. Those who believe in him, respect him, support him, and follow the light that came with him are the successful ones."

 

[Koranen 7:157-158]

Lenke til kommentar

MOHAMMAD VAR EN ANALFABETISK MANN - BIBELEN

 

Det er flere beskrivelser ang. Profeten Mohammad (FVMH) i Bibelen, i Jesajas Bok.

 

11: "Slik er alle syner blitt for dere som ordene i en forseglet bok. Gir de den til en som skjønner seg på skrift, og sier: «Les dette!» så svarer han: «Jeg kan ikke; den er forseglet.»

12: "Og gir de boken til en som ikke kan lese, og sier: «Les dette!» så svarer han: «Jeg kan ikke lese.»"

13: "Herren sa: Fordi dette folket holder seg nær til meg med munnen

og ærer meg med leppene, mens hjertet er langt borte fra meg,

og fordi den frykt de har for meg, er tillærte menneskebud,"

14: "Derfor vil jeg fortsette å gå fram mot dem på underlig, selsom vis.

Da skal visdommen hos deres vismenn forgå og de klokes klokskap forsvinne."

15: "Ve dem som nede i det dype gjemmer sine planer for Herren!

I mørket skjer deres gjerninger; de sier: «Hvem ser oss? Hvem vet om oss?»"

16: "Hvor bakvendt dere tenker! Skal ikke pottemakeren aktes høyere enn leiren? Kan verket si om håndverkeren: «Han har ikke laget meg»,

og karet si om pottemakeren: «Han skjønner seg ikke på slikt»?"

17: "Det er bare en liten stund igjen, så skal Libanon bli til en frukthage,

og det som nå er frukthage, skal regnes som skog."

18: "Den dagen skal de døve høre ord som blir lest fra en bok,

og ut av mulm og mørke skal blindes øyne se."

[Jesaja 29:11-18]

 

Profeten Mohammad (FVMH) var en alafabetisk mann - dette er historisk fakta og er nevnt i Koranen:

 

"Thou was not (able) to recite a Book before this (Book came), nor are thou (able) to transcribe it with thy right hand: in that case, indeed, would the talkers of vanities have doubted."

[Koranen 29:48]

 

"Those who follow the Messenger, the unlettered Prophet, whom they find mentioned in their own (Scriptures) in the Torah and the Gospel..."

[Koranen 7:157]

 

"...Therefore, you shall believe in Allah and His messenger, the gentile prophet, who believes in Allah and His words. Follow him, that you may be guided."

[Koranen 7:158]

 

Dette er også profetert om i Jesaia 29:12.

Det referer til da "boken" (Koranen) ble gitt til "en som ikke kan lese" (Mohammad) der engelen Gabriel sa: "Iqra'!" (Les!), og Mohammad svarte "Ma ana bi qari'!" (Jeg kan ikke lese!)

 

--

 

Jesaja 29:11 sier at den siste boken (Koranen) var gitt til tidligere Profeter, men de kunne ikke lese den. Den var "forseglet" for dem fordi den var ment til den siste Profeten. Den var også forseglet fordi den var på Arabisk.

 

"Verily, We have sent it down as an Arabic Qur'an in order that you (Mohammad) may understand."

[Koranen 12:2]

 

"An Arabic Qur'an, without any crookedness (therein) in order that they may avoid all evil which Allah has ordered them to avoid, fear Him and keep their duty to Him."

[Koranen 39:28]

 

"Verily, We have made it a Qur'an in Arabic that you may be able to understand (its meanings and its admonitions)."

[Koranen 43:3]

 

--

 

Som vi ser, på tiden Profeten Mohammad (FVMH) ble gitt denne boken (Koranen) av Gud, ville mennesketen bli "redusert" til å tilbe Gud i ord alene, mens deres hjerter vil være langt ifra ordentlig tro.

De ville ha forlatt den ordentlige troen på Gud (færre mennesker vil tro på Gud) til tjenesten for "(onde) menns lover".

Vers 14 forteller at menneskeheten kommer til å "akseptere" denne situasjonen, og visdommen til de vise mennene skal forsvinne og det som vil være igjen vil bli korrupsjonen til menneskeheten.

- Dette er den helt samme situasjonen som Profeten Mohammad (FVMH) beskrev:

 

"Allah does not take away the knowledge, by taking it away from (the hearts of) the people, but takes it away by the death of the religious learned men till when none of them remain, people will take as their leaders ignorant persons who when consulted will give their verdict without knowledge. So they will go astray and will lead the people astray."

 

--

 

Verse 15 forteller at det vil blant de korrupte menneskene, være mennesker som vet sannheten, men som vil kjempe hardt imot for å gjemme den.

 

"The People of the Scripture (Jews and Christians) know this as they know their own sons; but some of them conceal the truth, knowingly.”

[Koranen 2:14]

 

"And whether you hide your word or publish it, He certainly has (full) knowledge, of the secrets of (all) hearts."

[Koranen 67:13]

 

--

 

Vers 16 forteller om at de skyldige for å ha gjemt sannheten skal bli straffetfor ders handlinger. Noe som Koranen sier:

 

"That Day shall We set a seal on their mouths. But their hands will speak to us, and their feet bear witness, to all that they used to do"

[Koranen 36:65]

 

- 41:19, "The day will come when the enemies of Allah will be summoned to the hellfire, forcibly."

- 41:20, "Once they get there, their own hearing, eyes, and skins will bear witness to everything they had done."

- 41:21, "They will say to their skins, "Why did you bear witness against us?" They will reply, "Allah made us speak up; He is the One who causes everything to speak. He is the One who created you the first time, and now you have been returned to Him."

[Koranen 41:19-21]

 

"O People of the Scripture (Jews and Christians)! Now has Our messenger come unto you, revealing to you much of that which you used to hide in the Scripture, and forgiving much. Now has come unto you light from Allah and plain Scripture..."

[Koranen 5:15]

 

"They did not estimate Allah with an estimation due to Him when they said: "Nothing did God send down to man (by way of revelation)" Say: "Who then sent down the Book which Moses brought?- a light and guidance to man: But you make it into (separate) sheets for show, while you conceal much (it): and (by which) you were taught that which you knew not yourselves nor your fathers (know it)?." Say: 'Allah sent it down': Then leave them to plunge in vain discourse and trifling."

[Koranen 6:91]

 

--

 

Sist sier vers 18 at når dette budskapet vil bli gitt til denne "analfabetiske" Profeten, så vil de som har vært i mørket gjennom deres korrupsjon, vil bli tatt ut av deres mørke, og deres mørke vil bli gjort om til lys og det sanne Guds ord:

 

"Den dagen skal de døve høre ord som blir lest fra en bok,

og ut av mulm og mørke skal blindes øyne se."

[Koranen 29:18]

 

Forøvrig sier Koranen:

 

"Wherewith Allah guides all those who seek His good pleasure unto paths of peace. He brings them out of darkness unto light by His decree and guides them unto a straight path."

[Koranen 5:16]

 

"And that those who have been given knowledge may know that it is the truth from thy Lord, so that they may believe therein and their hearts may submit humbly unto Him. Lo! Allah verily is guiding those who believe unto a right path."

[Koranen 22:54]

 

Denne profetien (Jesaja 29:18) er også i beskrevet i Koranen:

 

- 7:156, "And decree for us righteousness in this world, and in the Hereafter. We have repented to You." He said, "My retribution befalls whomever I will. But My mercy encompasses all things. However, I will specify it for those who (1) lead a righteous life, (2) give the obligatory charity (Zakat), (3) believe in our revelations,"

 

- 7:157, "(4) and follow the Messenger, the unlettered Prophet, whom they find mentioned in their own (Scriptures) in the Torah and the Gospel. He exhorts them to be righteous, enjoins them from evil, allows for them all good food, and prohibits that which is bad, and unloads the burdens and the shackles imposed upon them. Those who believe in him, respect him, support him, and follow the light that came with him are the successful ones."

 

[Koranen 7:157-158]

 

 

 

Hvordan du kan få det til at massemorderen muhammed er nevnt i Bibelen vet jeg ikke helt, men muslimer klarer jo å vri og forvrenge det meste for å fremheve den ondskapens ideologi som kalles islam.

Den som forøvrig var nevnt i Bibelen og som skulle komme var Jesus. Og som jeg har forklart deg før så skulle han være av Davids ætt og judah stamme.

muhammed var araber, og det er derfor fysisk umulig at han skulle være nevnt i Bibelen, siden Bibelen handler om Israels folk.

 

Hva som står i koranen skal du bare glemme, den er ikke sannhetsvitne for noe som helst. Men en bok der muslimene skrev ned røverhistoriene sine, og vers ol. forfattet av muhammed for å rettferdiggjøre sine mange ugjerninger.

 

Jeg er forøvrig godt kjent med muslimenes forsøk på å få kristne til å akseptere islam ved å fortelle dem at Bibelen er forfalsket osv.

Men det er bare et lite problem, og det er at Bibelen inkl NT ble til lenge før muhammed var født, og vi har mer enn 2000 år gamle originalskrifter og kopier av originalskrifter som bekrefter det som er skrevet i Bibelen med inntil 98 % nøyaktighet.

 

Mange, bla evangeliene i NT er skrevet av folk som var øyenvitner til Jesu liv og død på korset. Det er også gjort mange arkeologiske utgravninger som bekreftermange av historiene i Bibelen.

 

Det eneste som bekrefter noe som helst om islam, er arkeologiske utgravninger som viser at islam i hovedsak er den samme religionen som araberne hadde før muhammed, og at allah er den samme måneguden som var favorittguden for muhammeds stamme.

 

Hverken muhamme eller koranen er nevnt Bibelen. Den som skulle kommer er Jesus. Og den andre boken som det snakkes om er en bok som Jesus skal åpne.

Det er også snakk om noen profetier som er forseglet inntil endetiden. Og bare de som følger Jesus vil forstå dem.

 

Altså ingenting som helst Bibelen om hverken muhammed ,islam eller koranen. Og det er heller ingen arabere med i Bildet. Bibelen handler hele tiden om Israels folk, og senere (NT) om de kristne.

Lenke til kommentar

Min venn svarer:

 

Google Translate: "Wait, candy, lost, lovely, it's my uncle and my neighbor, daughters of Jerusalem"

 

Ser ikke sånn ut, gitt. Ser ut som DU prøver å feiltolke det i ettertid. Stoler mer på en offisiell norsk oversettelse enn din feilaktige."

 

Google Translation tar helt feil. Den norske versjonen av Bibelen sier:

"Hans munn er full av sødme, alt ved ham er tiltrekkende.

Slik er min elskede, Jerusalems døtre, slik er min kjære venn."

http://www.bibel.no/Hovedmeny/Nettbibelen....G&chapter=5

 

Vers 16 av kap. 5 i Høysangene har ingenting med "Wait, candy, lost..." å gjøre.

 

Den engelske versjonen av Bibelen (jeg bruker den Protestantiske Bibelen, King James versjonen) sier:

"His speech is most sweet, and he is altogether desirable.

This is my beloved and this is my friend, O daughters of Jerusalem."

http://bible.oremus.org/?passage=Songofsongs+5

 

http://www.hebrewoldtestament.com/B22C005.htm#V16

 

http://www.mechon-mamre.org/p/pt/pt3005.htm

 

Min oversettelse er ikke feilaktig, Koranen gir meg ikke lov til å bruke løgn og feilaktige ting for å oppnå et hvilket som helst mål.

 

Igjen referer dette ikke til noen andre enn Profeten Mohammad (FVMH).

 

--

 

"Muhammed er ikke nevnt ved navn i Bibelen, han er ikke nevnt i det hele tatt. Høysangene er heller ikke ment for muhammed.

versene i høysangen passer ikke på muhammed i det hele tatt."

 

La oss nå si at jeg er enig med deg ang. Høysangene (at Mohammad ikke er nevnt der).

La oss si at Mohammad (FVMH) ikke er nevnt i Høysangene.

 

"han er ikke nevnt i det hele tatt"

 

Du svarte bare på det jeg skrev om Mohammad (FVMH) i Høysangene, men du har ikke svart på NOEN av de andre stedene han er nevnt.

Hvis du sier at Mohammad (FVMH) ikke er nevnt i Bibelen i det hele tatt, vil jeg gjerne at du oppklarer for meg følgende steder Mohammad (FVMH) er nevnt (som du mener han ikke er):

- 5. Mosebok 18:18-19

- Beskrivelse av falsk og sann Profet i 5. Mosebok 20-22

- 5. Mosebok 33:1-2

- Jesaja 29:11-18

- Jesaja 42:1-17

- Haggai 2:6-9

 

--

 

"Igjen tar du en bok muhammed og muslimske lærde har skrevet til vitne for at muslimenes påstander om Bibelen er korrekt."

 

Mohammad (FVMH) skrev ingen bok, han var en analfabetisk mann.

Ja, Muslimske lærde har skrevet flere bøker ang. at Mohammad (FVMH) er nevnt i GT, men har de skrevet feil?

Hvor er dine bevis (du må bevise og snakke ut ifra religiøse tekster, og ikke dine egne feilaktige påstander og meninger) som bekrefter at Mohammad (FVMH) ikke er nevnt i Bibelen?

Endret av Diablo007
Lenke til kommentar

Min venn svarer:

 

Google Translate: "Wait, candy, lost, lovely, it's my uncle and my neighbor, daughters of Jerusalem"

 

Ser ikke sånn ut, gitt. Ser ut som DU prøver å feiltolke det i ettertid. Stoler mer på en offisiell norsk oversettelse enn din feilaktige."

 

Google Translation tar helt feil. Den norske versjonen av Bibelen sier:

"Hans munn er full av sødme, alt ved ham er tiltrekkende.

Slik er min elskede, Jerusalems døtre, slik er min kjære venn."

http://www.bibel.no/Hovedmeny/Nettbibelen....G&chapter=5

 

Vers 16 av kap. 5 i Høysangene har ingenting med "Wait, candy, lost..." å gjøre.

 

Den engelske versjonen av Bibelen (jeg bruker den Protestantiske Bibelen, King James versjonen) sier:

"His speech is most sweet, and he is altogether desirable.

This is my beloved and this is my friend, O daughters of Jerusalem."

http://bible.oremus.org/?passage=Songofsongs+5

 

http://www.hebrewoldtestament.com/B22C005.htm#V16

 

http://www.mechon-mamre.org/p/pt/pt3005.htm

 

Min oversettelse er ikke feilaktig, Koranen gir meg ikke lov til å bruke løgn og feilaktige ting for å oppnå et hvilket som helst mål.

 

Igjen referer dette ikke til noen andre enn Profeten Mohammad (FVMH).

 

--

 

"Muhammed er ikke nevnt ved navn i Bibelen, han er ikke nevnt i det hele tatt. Høysangene er heller ikke ment for muhammed.

versene i høysangen passer ikke på muhammed i det hele tatt."

 

La oss nå si at jeg er enig med deg ang. Høysangene (at Mohammad ikke er nevnt der).

La oss si at Mohammad (FVMH) ikke er nevnt i Høysangene.

 

"han er ikke nevnt i det hele tatt"

 

Du svarte bare på det jeg skrev om Mohammad (FVMH) i Høysangene, men du har ikke svart på NOEN av de andre stedene han er nevnt.

Hvis du sier at Mohammad (FVMH) ikke er nevnt i Bibelen i det hele tatt, vil jeg gjerne at du oppklarer for meg følgende steder Mohammad (FVMH) er nevnt (som du mener han ikke er):

- 5. Mosebok 18:18-19

- Beskrivelse av falsk og sann Profet i 5. Mosebok 20-22

- 5. Mosebok 33:1-2

- Jesaja 29:11-18

- Jesaja 42:1-17

- Haggai 2:6-9

 

--

 

"Igjen tar du en bok muhammed og muslimske lærde har skrevet til vitne for at muslimenes påstander om Bibelen er korrekt."

 

Mohammad (FVMH) skrev ingen bok, han var en analfabetisk mann.

Ja, Muslimske lærde har skrevet flere bøker ang. at Mohammad (FVMH) er nevnt i GT, men har de skrevet feil?

Hvor er dine bevis (du må bevise og snakke ut ifra religiøse tekster, og ikke dine egne feilaktige påstander og meninger) som bekrefter at Mohammad (FVMH) ikke er nevnt i Bibelen?

 

 

 

muhammed er ikke nevnt noe sted i Bibelen. Men jeg vet jo at muslimer prøver å vri det til slik for evt. å få kristne til å konvertere til islam.

Man kan jo si at muhammed er inkludert under advarslene om falske profeter, men det har vært mange falske profeter, og flere vil det bli. Så muhammed er bare en i den store flokken av falske profeter som skal komme, og man kan vel neppe si ut fra det at muhammed er nevnt i Bibelen.

 

muhammed var ikke noen analfabet. En mann som driver egen forretning med handelskaravaner kan ikke være analfabet.

 

muhammeds første kone drev egen business med handelskaravaner, og muhammed overtok driften da de ble gift. Dette var før islam, og før muhammed fant ut at det lønte seg bedre å plyndre handelskaravaner enn å drive dem.

 

Den som var nevnt i Bibelen og som skulle komme, var Jesus. Alle kristne vet det, så du kommer ikke langt ved å påstå noe annet.

muhammed var jo også araber, og Bibelen handler om Israels folk, og senere kristne.

Arabere er ikke Israels folk, og muslimer er ikke kristne.

Videre så skulle jo den som skulle komme være av Davids ætt og judah stamme.

Jesus var av Davids ætt og juda stamme. Og at muhammed var araber er noe jeg tror alle muslimer vet.

Dette er jo noe som gjør at det uansett er umulig at muhammed er nevnt i Bibelen.

 

Så her har vi jo en god del ting som muslimene ganske enkelt prøver å dekke over i sine anstrengelser for å få kristne til å konvertere til islam.

 

Jeger klar over at muslimene prøver alt for å lure alle, inkludert seg selv, til å tro at islam er "den riktige religionen" Men jeg beklager for både du og din venn er nok grundig på villspor.

 

Leser du GT så finner du at den som skulle komme skulle være av Davids ætt og judah stamme, og dermed så er det som sagt fysisk imulig at det kunne være muhammed.

Lenke til kommentar

Min venn svarer:

 

Google Translate: "Wait, candy, lost, lovely, it's my uncle and my neighbor, daughters of Jerusalem"

 

Ser ikke sånn ut, gitt. Ser ut som DU prøver å feiltolke det i ettertid. Stoler mer på en offisiell norsk oversettelse enn din feilaktige."

 

Google Translation tar helt feil. Den norske versjonen av Bibelen sier:

"Hans munn er full av sødme, alt ved ham er tiltrekkende.

Slik er min elskede, Jerusalems døtre, slik er min kjære venn."

http://www.bibel.no/Hovedmeny/Nettbibelen....G&chapter=5

 

Vers 16 av kap. 5 i Høysangene har ingenting med "Wait, candy, lost..." å gjøre.

 

Den engelske versjonen av Bibelen (jeg bruker den Protestantiske Bibelen, King James versjonen) sier:

"His speech is most sweet, and he is altogether desirable.

This is my beloved and this is my friend, O daughters of Jerusalem."

http://bible.oremus.org/?passage=Songofsongs+5

 

http://www.hebrewoldtestament.com/B22C005.htm#V16

 

http://www.mechon-mamre.org/p/pt/pt3005.htm

 

Min oversettelse er ikke feilaktig, Koranen gir meg ikke lov til å bruke løgn og feilaktige ting for å oppnå et hvilket som helst mål.

 

Igjen referer dette ikke til noen andre enn Profeten Mohammad (FVMH).

 

--

 

"Muhammed er ikke nevnt ved navn i Bibelen, han er ikke nevnt i det hele tatt. Høysangene er heller ikke ment for muhammed.

versene i høysangen passer ikke på muhammed i det hele tatt."

 

La oss nå si at jeg er enig med deg ang. Høysangene (at Mohammad ikke er nevnt der).

La oss si at Mohammad (FVMH) ikke er nevnt i Høysangene.

 

"han er ikke nevnt i det hele tatt"

 

Du svarte bare på det jeg skrev om Mohammad (FVMH) i Høysangene, men du har ikke svart på NOEN av de andre stedene han er nevnt.

Hvis du sier at Mohammad (FVMH) ikke er nevnt i Bibelen i det hele tatt, vil jeg gjerne at du oppklarer for meg følgende steder Mohammad (FVMH) er nevnt (som du mener han ikke er):

- 5. Mosebok 18:18-19

- Beskrivelse av falsk og sann Profet i 5. Mosebok 20-22

- 5. Mosebok 33:1-2

- Jesaja 29:11-18

- Jesaja 42:1-17

- Haggai 2:6-9

 

--

 

"Igjen tar du en bok muhammed og muslimske lærde har skrevet til vitne for at muslimenes påstander om Bibelen er korrekt."

 

Mohammad (FVMH) skrev ingen bok, han var en analfabetisk mann.

Ja, Muslimske lærde har skrevet flere bøker ang. at Mohammad (FVMH) er nevnt i GT, men har de skrevet feil?

Hvor er dine bevis (du må bevise og snakke ut ifra religiøse tekster, og ikke dine egne feilaktige påstander og meninger) som bekrefter at Mohammad (FVMH) ikke er nevnt i Bibelen?

 

 

 

muhammed er ikke nevnt noe sted i Bibelen. Men jeg vet jo at muslimer prøver å vri det til slik for evt. å få kristne til å konvertere til islam.

Man kan jo si at muhammed er inkludert under advarslene om falske profeter, men det har vært mange falske profeter, og flere vil det bli. Så muhammed er bare en i den store flokken av falske profeter som skal komme, og man kan vel neppe si ut fra det at muhammed er nevnt i Bibelen.

 

muhammed var ikke noen analfabet. En mann som driver egen forretning med handelskaravaner kan ikke være analfabet.

 

muhammeds første kone drev egen business med handelskaravaner, og muhammed overtok driften da de ble gift. Dette var før islam, og før muhammed fant ut at det lønte seg bedre å plyndre handelskaravaner enn å drive dem.

 

Den som var nevnt i Bibelen og som skulle komme, var Jesus. Alle kristne vet det, så du kommer ikke langt ved å påstå noe annet.

muhammed var jo også araber, og Bibelen handler om Israels folk, og senere kristne.

Arabere er ikke Israels folk, og muslimer er ikke kristne.

Videre så skulle jo den som skulle komme være av Davids ætt og judah stamme.

Jesus var av Davids ætt og juda stamme. Og at muhammed var araber er noe jeg tror alle muslimer vet.

Dette er jo noe som gjør at det uansett er umulig at muhammed er nevnt i Bibelen.

 

Så her har vi jo en god del ting som muslimene ganske enkelt prøver å dekke over i sine anstrengelser for å få kristne til å konvertere til islam.

 

Jeger klar over at muslimene prøver alt for å lure alle, inkludert seg selv, til å tro at islam er "den riktige religionen" Men jeg beklager for både du og din venn er nok grundig på villspor.

 

Leser du GT så finner du at den som skulle komme skulle være av Davids ætt og judah stamme, og dermed så er det som sagt fysisk imulig at det kunne være muhammed.

Selvfølgelig prøver muslimer bevist og ubevist å få det til at muhammed er nevnt i bibelen.

På lik linje som enkelte evangelister påøver å ha det til at jesus er immanuel.

 

Jesaja Kapittel 7.14 Derfor skal Herren selv gi dere et tegn: Se, en jomfru skal bli med barn; hun skal føde en sønn og gi ham navnet Immanuel.

 

 

Matteus 1.

18 Med Jesu Kristi fødsel gikk det slik til: Hans mor Maria var lovet bort til Josef. Men før de var kommet sammen, viste det seg at hun var med barn ved Den hellige ånd. 19 Josef, hennes mann, som var rettskaffen og ikke ønsket å føre skam over henne, ville da skille seg fra henne i all stillhet. 20 Men da han hadde bestemt seg for dette, viste en Herrens engel seg for ham i en drøm og sa: «Josef, Davids sønn! Vær ikke redd for å ta Maria hjem til deg som din hustru. For barnet som er unnfanget i henne, er av Den hellige ånd. 21 Hun skal føde en sønn, og du skal gi ham navnet Jesus, for han skal frelse sitt folk fra deres synder.» 22 Alt dette skjedde for at det ordet skulle oppfylles som Herren har talt gjennom profeten:

 

23 Se, jomfruen skal bli med barn og føde en sønn,

og de skal gi ham navnet Immanuel

 

 

Jesus var "jøde" og etter hans uttalelser å dømme gjelder "hans oppdaterte religion" fremdeles de av israels ætt.

 

Den kanaaneiske kvinnen

21 Så dro Jesus derfra og tok veien til områdene omkring Tyros og Sidon. 22 En kanaaneisk kvinne fra disse traktene kom og ropte: «Herre, du Davids sønn, forbarm deg over meg! Min datter blir hardt plaget av en ond ånd.» 23 Men han svarte henne ikke et ord. Disiplene kom da og ba ham: «Bli ferdig med henne, hun roper etter oss.» 24 Men han svarte: «Jeg er ikke sendt til andre enn de bortkomne sauene i Israels hus.»

 

Araberne

Araberne (arabisk: عرب ʻarab) er en kulturell og linguistisk folkegruppe, med språklige røtter fra den arabiske halvøy. Uttrykket brukes også om befolkningene i land som var omfattet av den store utbredelsen av Islam i middelalderen.

 

Definisjonen av hvem som er en araber har tre hovedaspekter:

 

- politisk: Hvorvidt de lever i et land som er medlem av den arabiske liga (eller, mer vagt, den arabiske verden). Denne definisjonen dekker mer enn 300 millioner mennesker. Somalia og Komorene er noen ganger unntatt fra denne definisjonen.

- lingvistisk: Hvorvidt deres morsmål er arabisk. Denne definisjonen dekker mer enn 200 millioner mennesker.

- genealogisk: Hvorvidt de kan spore sitt opphav tilbake til de opprinnelige innbyggerne på den arabiske halvøya.

 

En hadith av tvilsom autentisitet[1], gjenfortalt av Ibn Asakir i Târîkh Dimashq og av sin forteller Salmân bin `Abd Allah tillagt islams profet Muhammed, uttrykker en vanlig følelse når den erklærer at:

 

«Å være en araber er ikke på grunn av din far eller mor, men å være en araber er på grunnlag av din tunge. Den som lærer arabisk, er en araber.»

 

Ifølge Habib Hassan Touma (1996, p.xviii), er en araber, i den moderne betydningen av ordet, en som er innfødt i en arabisk stat, har kontroll over det arabiske språket og innehar en fundamental kunnskap om arabiske tradisjoner, d.v.s. manérene, skikkene og de politiske og sosiale kultursystemene.

 

Da den arabiske liga ble dannet i 1946, definerte den «araber» på følgende måte:

 

«En araber er en person hvis språk er arabisk, som lever i et arabisktalende land, som er sympatisk med aspirasjonene til de arabisktalende folkene.»

 

Den genealogiske definisjonen var vidt utbredt i middelalderen (Ibn Khaldun bruker for eksempel ikke ordet araber for å henvise til «arabiserte» folkeslag, men bare til dem som opprinnelig stammet fra Arabia), men er vanligvis ikke lenger regnet for å være betydningsfull.

http://no.wikipedia.org/wiki/Arabere

 

Som du ser er ordet araber like vagt og tvetydig som ordet jødet, og det er nesten usannsynlig at noen av de som går under definasjonen araber ikke har genetiske røtter til det "israel-folket/jaheve kulten" som forsøkte seg på etnisk rensing av kanaanitter for noen tusen år tilbake.

 

Jeg antyder på ingen måte at muhammed har etniske røtter fra en av de 10 stammene, men jeg bare poengterer at å si at han var araber er ubrukelig som argument.

Lenke til kommentar
Som du ser er ordet araber like vagt og tvetydig som ordet jødet, og det er nesten usannsynlig at noen av de som går under definasjonen araber ikke har genetiske røtter til det "israel-folket/jaheve kulten" som forsøkte seg på etnisk rensing av kanaanitter for noen tusen år tilbake.

 

Jeg antyder på ingen måte at muhammed har etniske røtter fra en av de 10 stammene, men jeg bare poengterer at å si at han var araber er ubrukelig som argument.

 

At muhammed var araber er ikke ubrukelig som argument. For muhammed var oppvokst på den arabiske halvøy, og høyste sannsynlig etterkommer etter ishmael, og dermed etnisk araber.

 

De ekte araberne er etterkommere etter Abrahams sønn Ishmael, som han fikk med sin trellkvinne Hagar. Israels folk er etterkommere etter Abrahams sønn Isak som han fikk med sin kone.

 

Hvorvidt folk blir kalt arabere bare fordi de kan arabisk vet jeg ikke noe om, men dette blir unansett galt. Ingen blir heller kalt jøder bare fordi de kan hebraisk så vidt jeg vet. At khazarene i dag blir kalt jøder har en annen årsak.

 

Det er nok mulig du har rett i at araber er vagt og tvetydig i dag, men det var nok ikke det den gang.

 

Forøvrig så er det ikke så viktig hvem som er hva i dag uansett, poenget er Bibelen handler ikke om muhammed, arabere eller islam. Men om Israels folk, og senere de kristne.

 

Men det er faktisk mulig at noen av dem som kalles kristne arabere i dag og lever i palestina og vestbredden i Israel er etterkommere etter Israels folk, muligens benjamin eller judah stamme. For vi vet jo alle at Jerusalem fra Jesu tid var en kristen by. Og div. andre byer har jo også en stor kristen befolkning.

 

Disse folkene er hvite i huden og ligner mer på europeere enn på arabere. Derfor er det jo ikke umulig at disse kan være etterkommere etter Israels folk, selv om de nå snakker arabisk.

Lenke til kommentar

"allah sier forøvrig ingenting i koranen eller noen andre steder, for allah er en død og stum avgud. islams virkelige "gud" er satan selv."

 

Allah er ingen død og stum avgud, men den eneste virkelige Allmektige Guden, som selv er nevnt ved navnet "Allah" i flere religiøse tekster - ikke bare i Koranen, men også i din egen Bibel (som du mener er Guds ord), samt i flere Hinduskrifter.

 

Du har sagt den samme dumme, tåpelige og løgnaktige påstanden før ang. det at Allah (Nauzubillah) er satan, og jeg har svart på det og bekreftet at det ikke er sant.

Det er utallige vers i Koranen som beviser at Koranen ikke er sendt av noen djevel, heller ikke at Islams gud er noen djevel.

 

77: "This is indeed a Qoran Most Honourable,

78: "In Book well-guarded,"

79: "Which none shall touch but those who are clean:"

80: "A Revelation from the Lord of the Worlds."

[Koranen 56:77-80]

 

"Kitabim maknoon" betyr en "bok som er godt bevoktet" eller en beskyttet bok, og refererer til "Lauh-e-Mahfooz" i himmelen som ingen skal røre unntatt "Mutahhareen", dvs. "de som er fri for urenhet, ondskap eller synd", altså englene.

Siden det er umulig for Satan å komme i nærheten av eller røre Den Hellige Koranen, oppstår ikke spørsmålet om at han kan ha skrevet den.

 

--

 

210: "No Satans have brought down this (Revelation - Qoran)

211: "It would neither suit them nor would they be able to produce it."

212: "Indeed they have been removed far from even a chance of hearing it."

 

[Koranen 26:210-212]

 

Mange har et feil konseptet om Satan/Djevelen, de tror han kan gjøre nesten hva som helst med unntak av noen få ting som bare Gud kan gjøre. Ifølge dem er Satan så vidt underlegen Gud i makt.

Siden sånne folk ikke vil akseptere at Koranen er en mirakuløs åpenbaring, sier de at den er Satans verk. ---- Inkl. DEG.

 

--

 

"When you want to recite the Qoran, seek refuge with Allah from Satan, the cursed one."

[Koranen 16:98]

 

Dersom Satan hadde skrevet Koranen ville han ikke forbannet seg selv.

 

--

 

 

"And if an evil whisper comes to you from Satan, then seek refuge with Allah. Verily, He is All-Hearer, All-Knower."

[Koranen 7:200]

 

- Hvorfor skulle Satan be sine etterfølgere om å søke tilflukt hos Gud som har erklært ham for en fiende?

 

--

 

"O' mankind! Eat of that which is lawful and good on the earth, and follow not the footsteps of Satan. Verily, he is to you an open enemy."

[Koranen 2:168]

 

--

 

"Did I not command you, O' Children of Adam, that you should not worship Satan. Verily, he is a plain enemy to you."

[Koranen 36:60]

 

--

 

90: "O' you who believe! Intoxicants and gambling, and dedication of stones and divination by arrows, are an abomination of Satan handiwork. So avoid strictly all that, iin order that you may succeed."

91: "Satan wants only to excite enmity and hatred between you with intoxicants and gambling, and hinder you from the remembrance of Allah and from Salat (prayer, worship). So, will you not then abstain?

[Koranen 5:90-91]

 

--

 

Satan er intelligent, så det er ikke rart at han kan gi folk tanken om at han selv skrev Koranen. Men han er ikke så dum til å be sine etterfølgere om å forbanne ham hver gang de leser hans bok og aldri høre på han.

 

Men sammenlignet med Den Allmektige Allah er Satan maktesløs, han er ikke i nærheten av like intelligent som Gud. Gud kjenner til Satans onde hensikter, så det er ikke uforventet at Han har gitt leseren av Koranen uttalige bevis for å gjøre det klart at Koranen er Guds ord, Allahs ord, og ikke Satans ord.

 

--

 

Bibelen nevner i Evangeliet etter Markus:

 

"And if a kingdom be divided against itself, that kingdom cannot stand."

And if a house be divided against itself, that house cannot stand.

And if Satan rise up against himself, and be divided, he cannot stand, but hath an end."

 

[Markus 3:24-26]

 

Selv Bibelen hevder at hvis Satan reiser seg mot seg selv er det ute med ham!!!

Å påstå at Satan skrev Den Hellige Koranen er som å si at Satan har reist seg mot seg selv! Hadde Satan vært Islams gud og Koranens forfatter ville han vært utslettet!

 

Tom for ideer nå, Baltazar ?

Lenke til kommentar
At muhammed var araber er ikke ubrukelig som argument. For muhammed var oppvokst på den arabiske halvøy, og høyste sannsynlig etterkommer etter ishmael, og dermed etnisk araber.

At han var araber er fremdeles ubrukelig, men at han var oppvokst på den arabiske halvøy, og høyste sannsynlig etterkommer etter ishmael, og dermed etnisk araber kan være vesentlig dersom det underbygges.

Videre kan det være av interesse å vite hva dette/disse folkegruppen/e ble kalt før de fikk navnet arabere.

Første gang ordet «araber» dukket opp var i en assyrisk inskripsjon fra 853 f.vt, og det er heller tvilsomt at de ikke har eksistert tildigere under andre navn.

 

De ekte araberne er etterkommere etter Abrahams sønn Ishmael, som han fikk med sin trellkvinne Hagar. Israels folk er etterkommere etter Abrahams sønn Isak som han fikk med sin kone.

Som gjør det hele noe merkelig, siden Israelitterene forsøkte med guds hjelp å utrydde sitt eget folk???

I Bibelen omtales landet kanaan som «det lovede land» som Gud hadde skjenket Abrahams etterkommere, og som israelittene med tiden slo seg ned i. Kanaanittene ble regnet som etterkommere av Kanaan, en sønnesønn av Noah.

NB: har du noe kilde på at arabere er etterkommere av Ishmael?

 

Hvorvidt folk blir kalt arabere bare fordi de kan arabisk vet jeg ikke noe om, men dette blir unansett galt. Ingen blir heller kalt jøder bare fordi de kan hebraisk så vidt jeg vet. At khazarene i dag blir kalt jøder har en annen årsak.

Skal jeg tippe vil jeg si alliansebygging og lojalitet/flokkmentalitet (religiøs og nasjonal tilhørighet i en og samme pakke) Det er feks. lettere for "ola normann" å akseptere kristendom dersom han ikke kjenner til sine historiske røtter.

 

De samme tendensene finner du i jødedom.

Jøder er medlemmer av religionen jødedom og/eller medlemmer av en folkegruppe som nedstammer fra israelittene, og som i utgangspunktet praktiserer religionen jødedom.

 

Etter rabbanittisk-jødisk religiøs lov (se Halakhá) er en person definert som jøde dersom han eller hun

 

* er født av jødisk mor.

* har konvertert til jødedommen. I motsetning til kristendommen og islam, preges jødedommen i dag av en skeptisk innstilling til misjon. Konverteringsprosessen er derfor, særlig i askenasisk ortodoks jødedom ofte både krevende og komplisert.

 

Tilnærmet lik den Norske kirke.

§ 3.2 Barn anses å høre inn under Den norske kirke fra fødselen såfremt en av foreldrene er medlem. Hvis en av foreldrene ikke er medlem av Den norske kirke, kan de melde fra til kirkebokføreren at barnet ikke skal anses å høre inn under denne. (barnet blir automatisk "kristen" uten innmelding og dåp)

 

§ 3.3 Barn av foreldre som ikke er medlemmer av Den norske kirke, anses å høre inn under denne såfremt foreldrene melder fra om det til kirkebokføreren. (Her har DNK gjort det enklere. Det er nok å "si fra", og elementer som dåp, faddere, religiøs tro og oppfostring er i grunn ikke så viktig så lenge de får registrert deg som "kristen")

 

MHT khazarene, så kan du ta en gjesteopptreden i "Er kristne palestinere i Israel glemt av kristne her i landet." om du har tid og lyst...

 

Det er nok mulig du har rett i at araber er vagt og tvetydig i dag, men det var nok ikke det den gang.

 

Forøvrig så er det ikke så viktig hvem som er hva i dag uansett, poenget er Bibelen handler ikke om muhammed, arabere eller islam. Men om Israels folk, og senere de kristne.

Hva som er poenget kommer vell an på hva man ønsker å poengtere, men å påstå at bibelen handler om muhammed er en påstand, og bevisbyrden ligger i dette tilfellet ikke på deg.

 

Men det er faktisk mulig at noen av dem som kalles kristne arabere i dag og lever i palestina og vestbredden i Israel er etterkommere etter Israels folk, muligens benjamin eller judah stamme. For vi vet jo alle at Jerusalem fra Jesu tid var en kristen by. Og div. andre byer har jo også en stor kristen befolkning.

Folk i midtøsten har konvertert til andre religioner mere enn det jeg har skiftet sokker, så de hypotetiske stammene kan like gjerne være muslimer. Vi vet jo at mange kristne og jøder har konvertert til Islam der nede.

Ellers så er de egyptiske kopterene en mulig kanditat til de hypotetiske stammene.

Markus (markus evangeliet) grunnla kristenhetens første kirke, og han skrev følgende «Jeg er ikke sendt til andre enn de bortkomne sauene i Israels hus.» Hvorfor skulle han gidde å lage en kirke og følge et evangelium dersom han ikke anså seg selv som Israels hus?

 

Disse folkene er hvite i huden og ligner mer på europeere enn på arabere. Derfor er det jo ikke umulig at disse kan være etterkommere etter Israels folk, selv om de nå snakker arabisk.

Den nevnes ingenting om raser og hudfarger så vidt jeg vet.

Men etter wikipedia å dømme er denne etiopiske stammen en kandidat.

Falasha.jpg

http://en.wikipedia.org/wiki/Beta_Israel

Lenke til kommentar
Islam har de beste lover og regler, og løsningen til menneskets problemer, både for ens personlige private liv og for samfunnet (fattigdom, voldtekt, tyveri, utroskap, familieproblemer, rettferdighet, fred m.m.).

 

Diablo, tror du på dette selv? Hvis du gjør det syntes jeg det er merkelig at det ikke finnes et eneste muslimsk land som er i stand til å frigjøre en reddik engang, langt mindre lage lover og regler som det kommer noe godt ut av. Alt du oppnår med slike kommentarer er følgende:

 

Det viser tydelig at det ikke finnes noen ordentlige muslimer. Det kan det ikke gjøre, for hvis dette du sier er sant ville den muslimske verden blomstret og vært et himmelrike for de som bodde der og ikke et helvette på jord slik mange av landene der islam rår fremstår, men sinnsvake regler og enda mer sinnsvake straffer. Blir bare komisk dette, for i så fall må den eneste retttroende muslimen være deg... :) Resten er tydeligvis FUBAR ( fucked-beyond-any-recognition...)

 

 

For du kan vel være enig i at det ikke finnes en eneste islamsk styrt stat som har noe i nærheten av hva du nyter godt av her i landet? Alt du, for det meste, finner i disse landene er sinnsvake lover som utgjør like sinnsvake straffer og dette vil du ha her i landet også? Lover som gir lederne rett til å kjøre over armen til 8 år gamle gutter med en bil og lage krøpling av dem for resten av livet fordi de har stjålet et brød for å klare seg og lignende hårreisende og perverse ting? Er dette noe du mener med "de beste lover og regler, og løsningen til menneskets problemer, både for ens personlige private liv og for samfunnet (fattigdom, voldtekt, tyveri, utroskap, familieproblemer, rettferdighet, fred m.m.)"? Da lurer jeg på en ting og det er hvorfor det ikke er nordmenn som flykter til disse fantastiske islamske landene, der slike vidundelige lover, bygget på denne vidundelige koranen. Hvorfor kommer det muslimer hit da? Ikke for å nyte godt av friheten vi har her ihvertfall, i følge deg!

 

Å nei du, du klarer muligens å lure deg selv med å tro at koranen og islam er veien å gå, men vi andre kan faktisk også se hva islam har gjort med land og mennesker som tar koranen som styreform og takk som byr, men det vil jeg ihvertfall ikke ha her!!! Blir over mitt kalde døde lik, bare så det er sagt! Hvis du ikke trives med det er du hjertelig velkommen til å dra ned til disse fantastiske landene når som helst, gjerne i dag! Så kan du i selvsyn se hvor bra nasjoner som setter guden allah og hans skribent høyere enn menneskers ved og vel. Håper du vil trives og blomstre i disse fantastiske landene, for de har jo "de beste lover og regler, og løsningen til menneskets problemer, både for ens personlige private liv og for samfunnet (fattigdom, voldtekt, tyveri, utroskap, familieproblemer, rettferdighet, fred m.m.)".... :no:

 

Er fristende å spørre deg om du siklet når du voknet etter å ha drømt dette, for du glemmer visst at vi andre har øyer i skallen vi også og med selvsyn kan se hvor bra islam egentlig er....

Lenke til kommentar
Og du er den som bestemmer hvasom er kristent og hva som ikke er kristent?

 

Nei, jeg bestemmer ikke dette. Det har Jesus gjort for oss, og Hans budskap, eller evangelum om du vil, finner du i NT.

 

Så det er Jesus, grunnleggeren av kristendom som bestemmer dette, jeg bare følger opp så godt jeg kan.

 

 

Jesus (FVMH) har ikke bestemt dette for dere, og Jesus (FVMH) er ikke grunnleggeren av Kristendommen.

Dessuten snakker Bibelen aldri om noe "Jødedom" eller "Kristendom". Ordet "Jødedom" eller "Kristendom" eksisterer ikke i hele Bibelen.

 

Jesus' (FVMH) budskap til dere var Evangeliet, som har blitt forfalsket. Evangeliet Gud sendte han var på Arameisk, et semittisk språk som Jesus (FVMH) snakket. Denne eksisterer ikke idag.

I NT eksisterer 4 forskjellige Evangelier som motsier hverandre flere ganger.

Det eksisterer også Evangeliet etter Barnabas.

 

Jesus ble dessuten KUN sendt til Israelfolket for å spre budskapet om fred og tro - ISLAM - men de nektet han. Jesus' (FVMH) budskap var ikke ment til noen "kristne" i Amerika, Afrika eller Europa, kun til Israelfolket.

 

5: "Disse tolv sendte Jesus ut og påla dem: «Ta ikke veien til hedningene og dra ikke inn i samaritanenes byer!"

6: "Gå heller til de bortkomne sauene i Israels folk."

[Mattheus 10:5-6]

 

"Men han svarte: «Jeg er ikke sendt til andre enn de bortkomne sauene i Israels hus.»"

[Mattheus 15:24]

Lenke til kommentar
Profeten Mohammad (FVMH) ER nevnt i Bibelen. Han er profetert i det Gamle Testamente så vel som i det Nye Testamente.

Det er faktisk de fleste Kristne som skjuler det faktum at Mohammad (FVMH) er nevnt i Bibelen (GT og NT).

 

Feil.

 

Muhammed var ingen profet. Og han er heller ikke nevnt i Bibelen. Muhammed var en banditt og en landeveisrøver, og med tiden ble han også en massemorder.

 

 

Mohammad (FVMH) var en Profet. Koranen sier det, og selv Bibelen sier det. Samt flere andre religiøse tekster.

 

Mohammad (FVMH) var ingen massemorder, banditt eller landeveisrøver.

Hvis slik, hadde ikke vi Muslimer betraktet ham til å være det mest perfekte mennesket gjennom historien. Heller hadde ikke vi trodd det minste på at en slik massemorder kunne vært en Guds Profet.

Forøvrig går den fabrikerte, løgnaktige historien om at Mohammad (FVMH) var en massemorder, imot Koranen:

- 35:24 , "We have sent you with the Truth, a bearer of good news and a warner."

- 34:28, "We have not sent you but a warner to all the people, a bearer of good news and a warner."

- 21:107, "We have not sent you but as a mercy to the whole of humankind."

- 33:21, "The Messenger of Allah has set up a good example for those of you who seek Allah and the Last Day, and constantly think about Allah."

- 33:40, "Mohammad was not the father of any of your men, but he was the Messenger of Allah and the final Prophet."

- 68:4, "You (Mohammad) are blessed with great moral character."

 

Hadde han vært massemorder ville han også brutt den sterke og viktige loven i Koranen som forbyr drap av uskyldige mennesker:

 

"You shall not kill any person - for Allah has made life sacred - except in the course of justice."

[Koranen 17:33]

 

Å drepe uskyldige barn og kvinner, eller et hvilket som helst uskyldig menneske, er ikke "å drepe for rettferdighet".

 

"The one who kills any person, as long as it is for murder or creating corruption in the land, it is though as he has killed the whole of humanity. And if anyone saves it, it is though as he has saved the whole of humanity."

[Koranen 5:32]

 

--

 

Selv anerkjente IKKE-MUSLIMSKE historikere og poetere bekrefter det faktum at Mohammad (FVMH) overhode ikke var noen massemorder.

 

Den berømte historikeren Thomas Carlyle viser i sin bok til misoppfatningen om at Islam var spredt ved hjelp av makt og vold:

 

"The sword indeed, but where will you get your sword? Every new opinion, at its starting is precisely in a minority of one. In one man’s head alone. There it dwells as yet. One man alone of the whole world believes it, there is one man against all men. That he takes a sword and try to propagate with that, will do little for him. You must get your sword! On the whole, a thing will propagate itself as it can."

[Heroes and Hero Worship]

 

--

 

Det beste svaret på misoppfatningen om at Islam spredte seg ved bruk av makt og vold er gitt av den berømte historikeren De Lacy O'Leary:

 

"History makes it clear however, that the legend of fanatical Muslims sweeping through the world and forcing Islam at the point of the sword upon conquered races is one of the most fantastically absurd myth that historians have ever repeated."

[islam at the cross road]

 

--

 

Dr. Joseph Adam Pearson sa:

 

"People who worry that nuclear weaponry will one day fall in the hands of the Arabs, fail to realize that the Islamic bomb has been dropped already. It fell the day Prophet Mohammad was born".

 

--

 

I boka "The 100 most influential men in History", skrevet av Micheal Hart (en ikke-Muslim) var Profeten Mohammad (FVMH) listet som #1.

http://www.amaana.org/ismailim.html

 

--

 

Karen Armstrong, gikk imot Vestens syn og kritikk imot Islam, og hun fant i Mohammads lære og Koranen en teologi og ideologi som kun består av fred og toleranse.

Hun sier også at "Jihad", som Koranen snakker om, hentyder til hver Muslims forpliktelse om å kjempe for et rettferdig og fredelig samfunn.

 

--

 

R. Bosworth Smith skriver i sin bok:

"By a fortune absolutely unique in history, Mohammed is a threefold founder of a nation, of an empire, and of a religion."

[Mohammed and Mohammedanism 1946]

 

Han skriver også:

"Head of the State as well as the Church. He was Caesar and Pope in one; but he was Pope without Pope's pretensions, Caesar without the legions of Caesar: without a standing army, without a bodyguard, without a palace, without a fixed revenue. If ever any man had the right to say that he ruled by the right divine, it was Mohammad, for he had all the power without its instruments and without its supports. He care not for the dressing of power. The simplicity of his private life was in keeping with his public life." [Mohammed and Mohammedanism, London]

 

--

 

Diwan Chand Sharma skriver i sin bok:

"Muhammad was the soul of kindness, and his influence was felt and never forgotten by those around him."

[The Prophets of the East, Calcutta 1935]

 

--

 

George Bernard Shaw skriver i sin bok:

"If a man like Muhammad were to assume the dictatorship of the modern world, he would suceed in solving its problems that would bring it the much needed peace and happiness."

[The Genuine Islam]

 

Han sier også:

"I have studied him - the wonderful man - and in my opinion far from being an anti-Christ he must be called the saviour of humanity."

[The Genuine Islam]

 

--

 

Professor K.S. Ramakrishna Rao skriver i sin bok:

"In the person of the Prophet of Islam the world has seen the rarest phenomenon on earth, walking in flesh and blood."

[Muhummed - The Prophet of Islam]

 

--

 

Professor Jules Masserman sa:

"People like Pasteur and Salk are leaders in the first sense. People like Gandhi and Confucius, on one hand, and Alexander, Caesar and Hitler on the other, are leaders in the second and perhaps the third sense. Jesus and Buddha belong in the third category alone. Perhaps the greatest leader of all times are Mohammed, who combimed all three functions. To a lesser degree, Moses did the same."

Endret av Muslim007
Lenke til kommentar
Og du er den som bestemmer hvasom er kristent og hva som ikke er kristent?

 

Nei, jeg bestemmer ikke dette. Det har Jesus gjort for oss, og Hans budskap, eller evangelum om du vil, finner du i NT.

 

Så det er Jesus, grunnleggeren av kristendom som bestemmer dette, jeg bare følger opp så godt jeg kan.

 

 

Jesus (FVMH) har ikke bestemt dette for dere, og Jesus (FVMH) er ikke grunnleggeren av Kristendommen.

Dessuten snakker Bibelen aldri om noe "Jødedom" eller "Kristendom". Ordet "Jødedom" eller "Kristendom" eksisterer ikke i hele Bibelen.

 

Jesus' (FVMH) budskap til dere var Evangeliet, som har blitt forfalsket. Evangeliet Gud sendte han var på Arameisk, et semittisk språk som Jesus (FVMH) snakket. Denne eksisterer ikke idag.

 

Forsåvidt enig i at Jesus ikke var grunnlegger av kristendommen. I så måte er Paulus mannen som kan kalle grunnleggeren. Men på det området er vel islam heller ikke helt "korrekt" ved å hevde at Muhammed var den som grunnla islam. Der har man en del etterkommere som kan sammenlignes med Paulus og hans like.

 

Og det med arameisk. Vel. Det lever i dag også, kalt neo-arameisk, men er truet av det arabiske språk lingvistisk sett. Og hvis man skal se det arabiske som tilsvarende så bør man være litt påpasselig å bruke det som argument. Det arabiske språk hadde en rivende utvikling til en stund etter Muhammeds død. Så en arabisk pratende person i dag, vil f.eks ha problemer med å lese en tekst fra tiden til Muhammed.

Endret av Luftbor
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...