Gå til innhold

Hvorfor slipper Islam unna så billig?


Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke, hvem min leder, tenkte du kunne fortelle meg det? Så du mener imamer er muslimenes ledere, og de er jo på en måte det, da er det avklart, men hvorfor de forteller meg at alkohol og røyk ikke er tillatt, er det så vanskelig å skjønne?

Lager du flere setninger fremfor en lang remse blir det ihvertfall enklere å skjønne deg.

 

Men ja, det er vanskelig å skjønne hvorfor en religiøs leder skal fortelle deg at røyking og alkohol ikke er tillatt, og enda vanskeligere å skjønne at folk godtar at det ikke skal være tillatt. Forbud mot alt lederen ønsker forbud mot er nok et tiltak for kontroll. Men det vil du neppe noen gang skjønne. Hvorfor tror du lukkede kommuniststater vil unngå at informasjon fra omverdenen når inn i landet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

EEEh, hva mener du med det? En religiøs leder fortelller deg pga det som står i Koranen. Jeg er enig at at mange muslimske ledere er idioter her, men mange flinke også. Det står i koranen at alkohol er forbudt. Mange muslimer drikker alkohol, men Islam tillater det ikke. Det står klart i koranen om alkohol er forbudt. Det er forskjellige meninger om røyking er fobudt eller ikke. Det står ikke noe i koranen om Røyking, men det er egentlig forbudt. Ingen imamer eller andre røyker. Hvis de virkelig praktiserer Islam på DEN måten.

Lenke til kommentar
Det står ikke noe i koranen om Røyking, men det er egentlig forbudt. Ingen imamer eller andre røyker. Hvis de virkelig praktiserer Islam på DEN måten.

 

Ja, for muslimer var så forutseende at de forbyr røyking uten at det står i koranen og svin, fordi den store prompheten ikke likte dyret...

 

Blir jo ikke dummere enn dette syntes jeg, der en eldgammel bok liksom bestemmer hva du skal gjøre og ikke gjøre uten at det egentlig står der :no:

 

Så røyking står ikke i koranen, men det er ikke lov? He he, unnskyld at jeg ler, men du ser selv hvor dumt dette blir?

 

Og kanskje dette er feilen med islam? Alle TROR at det står i koranen... og så misforstår alle, akkurat slik som Diablo her... ? Eller er vel islam som alle andre religioner, den har en masse troende som ikke lever etter hva som står i skriften i det hele tatt.... :no: Hva er da vitsen liksom?

Lenke til kommentar
Nå begynner vi ALLE å bli leie av de samme spm`ene,
Ja det er jo naturlig at muslimer ikke liker at deres taktikk blir avslørt.

Vi alle vet hvor troverdige dine kilder er,

Ja, muhammed stjal fra jødene.

Nei, han stjal ikke fra jødene,

Jeg sprer ikke "propaganda" Det er det du som gjør, men det er jo mulig du ikke vet det selv.

Er nok du som ikke vet det selv,.

For muslimske ledere og imamer lyver for muslimer også, og det har de gjort siden muhammed startet det hele.
Nei, de har aldri jugd,
islam handler om personlig rikdom og makt.

Islam handler om fred og gode gjerninger..

Og som alltid er det personlig rikdom og makt til lederne og deres lakeier det dreier seg om, men undertrykkelse og fattigdom for folket. Og det er akkurat dette vi ser i alle muslimske land.

Skjer i kristne land også,.

Og i likhet med jødene så har muslimene forvrengt GT og bruke GT for å rettferdiggjøre muslimenes egen lære.

Helt feil,

Hvis muslimene hadde trodd på dette, så ville de ikke vært muslimer men kristne. Og da ville ikke islam ha eksistert.

Hvorfor er ikke kristne jøder, når Jesus var jøde?

 

Når du til stadighet sår tvil omkring mine kilder, uansett kilder jeg viser til, så bekrefter du akkurat det jeg sier, om at muslimenes eneste forsvar er å prøve å latterliggjøre de som kritiserer Islam. For det er det du har gjort hele tiden, aldri noe fornuftig motsagument, bare fordekte personangrep ogforsøk på latterliggjøring av meg og mine kilder.

Du kommer bare med tomme påstander hele tiden, uten noen som helst argumentasjon.

 

Mener du at folk skal tro på dine løgner bare fordi du er muslim ??

 

Og muhammed stjal fra jødenes skrifter og fra kristne. Muhammed baserte jo mye av koranen på stoff som han hadde stjålet fra Bibelen.

Og siden Bibelens skrifter eksisterte da muhammed skapte Islam, så er det innlysende at han stjal skrifter fra Bibelen og forvrengte det, slik at det skulle passe i Hans egen perverse religion.

 

islam kom joflere hundre år etter både jødedom og kristendom, så vil jo alle fornuftige mennesker forstå at siden det er likheter i Bibelen og koranen, så må muhammed nødvendigvis ha basert koranen på stjålet og forvrengt stoff fra Bibelen.

 

Hvorfor mener du at muslimske ledere og imamer aldri lyver ?

 

De aller flese av verdens ledere lyver for folket for å oppnå makt og rikdom for seg selv, og også mange ledere som kaller seg kristne. Hva er det som er så spesielt med muslimske ledere og imamer, der er jo mennesker de også ??

Eller mener du kanskje kanskje at de er "guder" med en overlegen moral og hevet over oss mennesker ??

 

Muslimske ledere og imamer sier jo forskjellige ting, og noen av dem må nødvendigvis lyve. Eller kanskje du mener at det muslimer sier alltid er riktig, uansett om det er løgn eller sannhet ?

 

Det er jo litt pussig at du her sier at isla har med "fred" å gjøre osv. Men i innlegget over så snakker du og alle muslimene som døde i kamp. Var dette da en "fredelig" kamp ?

 

Jøder er ikke kristne, og kan aldri bli det.

 

De som er "jøder" kun i kraft av religionen er ikke kristne for de avviste Jesus, og det gjør de ennå. Jødene i dag har sin egen religion som ikke er stort bedre enn islam, og som har samme "overhode" som islam.

Den opprinnelige betydningen av ordet jøde var en helt annen enn den var på muhammeds tid, og også i dag.

Jesus var jøde etter den opprinnelige betydningen av ordet, som ikke hadde noe med religion å gjøre.

Men han var ikke jøde etter den betydningen vi i dag legger i ordet jøde, nemlig de som tror på religionn jødedommen.

Lenke til kommentar
Hvorfor er ikke kristne jøder, når Jesus var jøde?

Ja hvorfor det Balle? Har du noe godt svar på dette, for det har jeg også lurt på? GT er jo jødenes bok og det naturlige ville jo vært å fulgt den og vært jode advanced eller noe slikt... Men kristendommen er jo bygget på jødedommens gud, men de tror mer på sønnen enn på selve guden? Så hvorfor er de ikke jøder advanced eller jøde2 eller noe i den duren?

 

Og hvordan kan du si at muslimer lyver når din egen tro er splittet opp i 35 000 grener, der alle som en påstår at DE har funnet sannheten og at de andre derved "lyver"...?

 

Har sagt det før jeg baltazar, at jeg syntes du skyter deg i foten med en kanon når du klarer å svarte en annen religion for akkurat de samme feilene som din egen religion har gjort og gjør.... men det var de brillene da, som det står jesus på... :)

 

Jeg skyter ikke noen noen steder, og heller ikke meg selv.

Jeg har omtalt i en annen tråd hvorfor "jødene" i dag ikke er jøder, og hvorfor de ikke er kristne, samt hvem som er deres "gud"

Jeg ser ikke ting gjennom noen "briller" som du sier, jeg har gjentatte ganger også kritisert mainstream kristendom, og kristne ledere og prester. Og det tror jeg du vet.

 

GT er ikke jødenes bok. Jødenes bok er den babylonske talmud.

Og kristendommen er ikke bygd på jødenes "gud"

 

Kristendommen er splittet, bla. fordi de er så mange såkalte kristne ledere som ønsker makt og rikdom. Og som jeg har sagt før i en annen tråd, så har opprinnelig kristendom ikke vært forkynt siden apostlene og deres tilhengere døde.

Opprinnelig kristendom finner du i Bibelen, i NT, og det er populært kalt Jesu evangelium.

Hvis du leser det nøye, så vil du kanskje oppdage at få eller ingen av de 35000 grenene du nevner forkynner det som står i NT. Det som kalles Jesu evangelium, og som jeg kaller Jesu budskap.

 

Jeg vet hva islams skrifter sier.

 

Og hvis man løfter blikket litt og skuer utover verden, så ser vi jo at muslimer flest følger islams skrifter, det er jo bla derfor muslimske land stort sett er fattige land, fylt opp til randen med vold og terror.

Så det er jo ikke vanskelig å forstå at muslimene lyver når de påstår ting som at "islam er fredens religion" eller at det ikke fins oppfordringer til vold i koranen osv.

Lenke til kommentar

Når det er mer viktig å kritisere en annen religion, (Islam, som i bunn og grunn bare er lenger tilbake i tid enn kristendommen er) enn å se nærmere på sin egen religion... da det ringer noen klokker hos meg.... :eek:

 

Det burde det gjort overalt, men nei... Det tures frem som om kristendommen er totalt plettfri og den andre, som verken er bedre eller jævligere enn kristendommen, blir kritisert... Blir litt enveis kjørt, ikke sant? :)

Lenke til kommentar
Når du til stadighet sår tvil omkring mine kilder, uansett kilder jeg viser til, så bekrefter du akkurat det jeg sier, om at muslimenes eneste forsvar er å prøve å latterliggjøre de som kritiserer Islam. For det er det du har gjort hele tiden, aldri noe fornuftig motsagument, bare fordekte personangrep ogforsøk på latterliggjøring av meg og mine kilder.

Du kommer bare med tomme påstander hele tiden, uten noen som helst argumentasjon.

Jeg er ikke den eneste som er kritisk til dine kilder, jeg prøver ikke å latterligjøre deg eller noen som helst på tråden fordi de kritiserer Islam, hadde det vært tilfelle så hadde jeg ikke vært her å diskutert når jeg vet fleste parten på denne tråden er kritisk til Islam ;)

Aldri noe fornuftig armgument? Har du lest det jeg skriver og svarer? personangrep? Jeg har aldri sagt noe stygt om deg eller til deg, kun diskutert, men du derimot, har kalt meg flere forskjellige ting. Det vet du ganske godt selv.

Og muhammed stjal fra jødenes skrifter og fra kristne. Muhammed baserte jo mye av koranen på stoff som han hadde stjålet fra Bibelen.

Han stjal ingenting, Islam anerkjenner alle tidligere profeter. Og det noe likt og ulikheter.

De aller flese av verdens ledere lyver for folket for å oppnå makt og rikdom for seg selv, og også mange ledere som kaller seg kristne. Hva er det som er så spesielt med muslimske ledere og imamer, der er jo mennesker de også ??

Så din prest lyver? Jesus løy? Moses løy? Hva er det en imam skal lyve om, når det står i KORANEN at alkohol er fordbudt, og når er en imam sier alkohol er forbudt, hvorfor skulle dette være en løgn?

Det er jo litt pussig at du her sier at isla har med "fred" å gjøre osv. Men i innlegget over så snakker du og alle muslimene som døde i kamp. Var dette da en "fredelig" kamp ?

Islam har med fred å gjøre, alle muslimer som døde i kamp, i den tiden døde for fred og for å spre islam.

 

Den opprinnelige betydningen av ordet jøde var en helt annen enn den var på muhammeds tid, og også i dag.

Jesus var jøde etter den opprinnelige betydningen av ordet, som ikke hadde noe med religion å gjøre.

Men han var ikke jøde etter den betydningen vi i dag legger i ordet jøde, nemlig de som tror på religionn jødedommen.

Kan du forklare litt mer?

Og hvis man løfter blikket litt og skuer utover verden, så ser vi jo at muslimer flest følger islams skrifter, det er jo bla derfor muslimske land stort sett er fattige land, fylt opp til randen med vold og terror.

Fleste følger islamske skrifter som er hva? Koranen mener du?

Fattigdom i muslimske land, skal være enig med deg der, det er ganske utrolig å tenke på at den arabiske verden historisk sett har vært et øknomisk kraftsentrum - vel og merke før Islam tok over. Her oppstod noen av verdens første sivilisasjoner. Nord-Afrika og Midtøsten var Romerrikets brødkurv.

Så røyking står ikke i koranen, men det er ikke lov? He he, unnskyld at jeg ler, men du ser selv hvor dumt dette blir?

En generell regel i den Islamske Shari'ah er at det er Haram for Muslimen å spise eller drikke som kan føre til hans død, enten raskt eller gradvis, slik som giftstoffer(røyk), eller substanser som er skadelige for helsen eller skadelig for kroppen.

Kast ikke i ruiner med dine egen to hender...(2:195)

Og Hans Sendebud (saw) sa; "Ikke skad dere selv eller andre" (Ahmad og Ibn Majah)

 

Å røyke er et stort problem både for en selv og familien og samfunnet rundt seg.

 

1. Du skader din egen kropp

2. Du skader andre ved passiv røyking

3. Samfunnet må bære kostnaden det er at du har skadet din egen kropp.

Lenke til kommentar
Når du til stadighet sår tvil omkring mine kilder, uansett kilder jeg viser til, så bekrefter du akkurat det jeg sier, om at muslimenes eneste forsvar er å prøve å latterliggjøre de som kritiserer Islam. For det er det du har gjort hele tiden, aldri noe fornuftig motsagument, bare fordekte personangrep ogforsøk på latterliggjøring av meg og mine kilder.

Du kommer bare med tomme påstander hele tiden, uten noen som helst argumentasjon.

Jeg er ikke den eneste som er kritisk til dine kilder, jeg prøver ikke å latterligjøre deg eller noen som helst på tråden fordi de kritiserer Islam, hadde det vært tilfelle så hadde jeg ikke vært her å diskutert når jeg vet fleste parten på denne tråden er kritisk til Islam ;)

Aldri noe fornuftig armgument? Har du lest det jeg skriver og svarer? personangrep? Jeg har aldri sagt noe stygt om deg eller til deg, kun diskutert, men du derimot, har kalt meg flere forskjellige ting. Det vet du ganske godt selv.

Og muhammed stjal fra jødenes skrifter og fra kristne. Muhammed baserte jo mye av koranen på stoff som han hadde stjålet fra Bibelen.

Han stjal ingenting, Islam anerkjenner alle tidligere profeter. Og det noe likt og ulikheter.

De aller flese av verdens ledere lyver for folket for å oppnå makt og rikdom for seg selv, og også mange ledere som kaller seg kristne. Hva er det som er så spesielt med muslimske ledere og imamer, der er jo mennesker de også ??

Så din prest lyver? Jesus løy? Moses løy? Hva er det en imam skal lyve om, når det står i KORANEN at alkohol er fordbudt, og når er en imam sier alkohol er forbudt, hvorfor skulle dette være en løgn?

Det er jo litt pussig at du her sier at isla har med "fred" å gjøre osv. Men i innlegget over så snakker du og alle muslimene som døde i kamp. Var dette da en "fredelig" kamp ?

Islam har med fred å gjøre, alle muslimer som døde i kamp, i den tiden døde for fred og for å spre islam.

 

Den opprinnelige betydningen av ordet jøde var en helt annen enn den var på muhammeds tid, og også i dag.

Jesus var jøde etter den opprinnelige betydningen av ordet, som ikke hadde noe med religion å gjøre.

Men han var ikke jøde etter den betydningen vi i dag legger i ordet jøde, nemlig de som tror på religionn jødedommen.

Kan du forklare litt mer?

Og hvis man løfter blikket litt og skuer utover verden, så ser vi jo at muslimer flest følger islams skrifter, det er jo bla derfor muslimske land stort sett er fattige land, fylt opp til randen med vold og terror.

Fleste følger islamske skrifter som er hva? Koranen mener du?

Fattigdom i muslimske land, skal være enig med deg der, det er ganske utrolig å tenke på at den arabiske verden historisk sett har vært et øknomisk kraftsentrum - vel og merke før Islam tok over. Her oppstod noen av verdens første sivilisasjoner. Nord-Afrika og Midtøsten var Romerrikets brødkurv.

 

 

 

Midtøsten var et "kraftsentrum" før islam, men før islam så eksisterte ikke noen "arabisk verden" For alle land i midøsten ble erobret av islam, gjennom angrepskriger.

muhammed og muslimene stjal nok litt av hvert, ikke bare fra Bibelen, men også fra de sivilisasjoner de erobret. Og muslimene har en lei tendens til å både lyve og stjele ennå i dag.

 

Alle land hvor islam tar over ender i fattigdom og elendighet, med mindre de er heldige og finner olje. For det er islam som er årsaken til muslimenes elendighet, og når de kommer til et annet land, så tar de islam med seg, og da er det ikke lenge før også det nye landet de kommer til ender som et fattig land.

Det avhenger kun av hvor lang tid det tar for muslimene å ta over landet.

 

 

I flere innlegg har det blitt hevdet at islam aldri ble spredt med krig, men nå sier du at muslimer døde i kamp for å spre islam og "fred" Hvordan kunne muslimer dø i kamp for å spre islam hvis det var slik at islam ble spredt på fredelig vis ?

 

Det er ikke mulig å spre "fred" ved å drive krig, uten å totalt utrydde alle fiender av islam. Og siden du ennå snakker om å spre islam, så forstår vi jo alle hva vi har i vente hvis muslimene skull klare å ta over landet. Og siden det jo også er det dere kjemper for, så viil det vel kanskje skje før eller siden, ved hjelp av våre naive og udugelige politikere.

At det av muslimske ledere er vedtatt at europa skal tas over med "fredelige" midler betyr jo ikke at muslimene ikke har brukt, eller bruker krig og terror til å spre islam.

 

Men nå er det jo slik at muslimene kan ikke engang holde fred med hverandre. Så da blir det vel heller ikke fred før muslimene har utryddet hverandre også.

 

Hvis du vil ha en nærmere forklaring ang jødene, så får du starte en ny tråd om jødene. Da skal jeg stikke innom og forklare det for deg.

 

Og når det gjelder mine kilder, så er det ikke noe galt med dem.

Men du har rett i at det ikke bare er du som prøver å latterliggjøre meg og mine kilder, i håp om å diskredditere meg totalt og mobbe meg bort fra forumet.

Mange her gjør akkurat det samme som du. For de tåler ikke at jeg er ærlig og sier min mening uten å pakke den inn i bomull, og de liker heller ikke at jeg sier sannheten om visse tiing.

Og sist men ikke minst, så er jeg kristen. Og det er ingen som er mer forhatt i Norge i dag enn kristne.

 

Så det at alle her stiller "spørsmål med mine kilder" Har egentlig ikke så mye med kildene å gjøre, men personen som bruker dem.

Og de mener de kildene jeg bruker og den dokumentasjonen jeg legger frem er lite troverdig ganske enkelt fordi de ikke liker meg og fordi jeg er kristen.

 

Mange her er nok kritiske mot islam, men muslimer og islam er likevel mye mer populære enn kristne og kristendom.

Lenke til kommentar
Vel, baltazar... Du er en jøde selv, så du vet vel hva du prater om.

Godt mulig du ikke er av jødisk rase, men kristendommen er ikke annet enn en blåkopi av jødedommen med en falsk profet lagt til.

 

Det er ikke det noe som helst slektskap mellom jødedommen og kristendom.

 

Det finnes heller ikke noen "jødisk rase"

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

To setninger, to feil.

Selv om jødedommen og kristendommen i dag praktiseres veldig forskjellig, er forskjellene skapt av de forskjellige kristne fraksjonene. Den tidlige kristendommen var en jødisk sekt på alle måter, og den ble ikke godkjent som en egen religion av staten (Roma) før den romerske keiser Konstantin gjorde den til statsreligion (sjokkerende nok, siden kristendommen selv da - 300 år etter - var en relativt liten sekt).

Frem til 306AD var den største forskjellen mellom jødedommen og kristendommen at kristendommen aktivt søkte medlemmer, mens jødedommen (som nå) praktisk talt avviser nye medlemmer som ikke er av den jødiske rase.

Dette med prester i stedet for rabbier, den moderne gudstjeneste osv, ble oppfunnet senere.

 

Det mest provoserende med deg, baltyboy, er ikke at du tar feil hele tiden, men at du selv faktisk tror du har rett, selv når du er motbevist. Det er litt som en full mann som prøver å forklare fysikk til en fysiker.

 

http://www.solhaam.org/articles/origin.html

http://en.wikipedia.org/wiki/Jewish_Race

 

Og vær så snill og les en bok en av disse dagene!

Endret av tofagerl
Lenke til kommentar
To setninger, to feil.

Selv om jødedommen og kristendommen i dag praktiseres veldig forskjellig, er forskjellene skapt av de forskjellige kristne fraksjonene. Den tidlige kristendommen var en jødisk sekt på alle måter, og den ble ikke godkjent som en egen religion av staten (Roma) før den romerske keiser Konstantin gjorde den til statsreligion (sjokkerende nok, siden kristendommen selv da - 300 år etter - var en relativt liten sekt).

Frem til 306AD var den største forskjellen mellom jødedommen og kristendommen at kristendommen aktivt søkte medlemmer, mens jødedommen (som nå) praktisk talt avviser nye medlemmer som ikke er av den jødiske rase.

Dette med prester i stedet for rabbier, den moderne gudstjeneste osv, ble oppfunnet senere.

 

Det mest provoserende med deg, baltyboy, er ikke at du tar feil hele tiden, men at du selv faktisk tror du har rett, selv når du er motbevist. Det er litt som en full mann som prøver å forklare fysikk til en fysiker.

 

http://www.solhaam.org/articles/origin.html

http://en.wikipedia.org/wiki/Jewish_Race

 

Og vær så snill og les en bok en av disse dagene!

 

Kristendommen har aldri vært en "jødisk sekt". Kristendom har heller aldri hatt noe til felles med jødedommen selv om folk tror det.

Historikre ol. som sier og dette er jo for det meste ateister selv, og mange er jo til og med sosialister, og hvordan skal ateister kunne definere hva kristendom er ?

De er jo alle som en fiendlig innstilt til kristendom, og vi skal vel ikke la kristendommens fiender definere hva kristendom er ?

 

Det er jo litt trist å provosere deg så mye, det er jo mulig du kunne få problemer med hjertet eller noe slikt.

Men jeg må nok likevel si at det er jeg som har rett i denne saken uansett.

 

Alt har sin forklaring, og forklaringen på dette er egentlig ganske enkel, og det er mulig jeg kan forklare det for deg en gang i fremtiden. Men denne tråden er om islam, derfor gidder jeg ikke å foklare det nå

 

 

 

 

Er du en jøde ?

 

Nei jeg er ikke jøde i dagens betydning av ordet.

Lenke til kommentar
Historikre ol. som sier og dette er jo for det meste ateister selv, og mange er jo til og med sosialister, og hvordan skal ateister kunne definere hva kristendom er ?

De er jo alle som en fiendlig innstilt til kristendom, og vi skal vel ikke la kristendommens fiender definere hva kristendom er ?

Hvordan skal kristne som deg selv kunne definere hva Islam er?

Du er jo fiendtlig innstilt til Islam, og vi skal vel ikke la Islams fiender definere hva Islam er ?

Lenke til kommentar
Historikre ol. som sier og dette er jo for det meste ateister selv, og mange er jo til og med sosialister, og hvordan skal ateister kunne definere hva kristendom er ?

De er jo alle som en fiendlig innstilt til kristendom, og vi skal vel ikke la kristendommens fiender definere hva kristendom er ?

Hvordan skal kristne som deg selv kunne definere hva Islam er?

Du er jo fiendtlig innstilt til Islam, og vi skal vel ikke la Islams fiender definere hva Islam er ?

 

 

Jeg definerer ikke hva islam er. Det gjør islams skrifter og islams historie, samt arkeologiske utgravninger som viser at islam i hovedsak er fortsettelse av den religionen araberne hadde før muhammed.

 

Jeg er fientlig instilt til islam, men ikke til muslimer. Det er viktig å sette dette skillet slik at man kan se klart.

Men mange ateister, og spesielt sosialister er ikke i stand til å sette dette skillet, derfor lar de seg blinde av sitt hat mot kristendommen og kristne, uten å virkelig sette seg inn i hva kristendom er.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...