Gå til innhold

Hvorfor slipper Islam unna så billig?


Anbefalte innlegg

Balle94, du kommer med de samme spm`ene HELE tiden:

 

Koranen er skrevet av Satan, Allah er en månegud, muslimer vil ta over verden osv, er rimelig LEI av disse spm`ene fordi bla jeg har svart på dette flere ganger, nå svarer Diablo også på de samme spm`ene..

 

Vær litt kreativ ok kom med no nytt, jeg liker å diskutere, derfor jeg er her, men seriøst Balle94 det her begynner å bli kjedelig..

 

Ja dette begynner å bli kjedelig, du ha rett i det.

Derfor gidder jeg ikke kommentere resten av ditt innlegge her. For når du overser alle dokumentasjon, og kjører i samme spor med samme kvalmende islampropaganda hele tiden, sa må jeg jo også komme med de samme tingene hele tiden for å vise hva som er sannheten.

 

Og når sannheten er at koranen er inspirert av satan, og at allah er den samme måneguden som araberne tilba, og som var favorittguden til muhammeds stamme.

Da må jeg jo si det, jeg kan ikke finne på noe annet, for det ville jo i tilfelle bli løgn.

 

Satan skrev ikke koranen. Det var muhammed som skrev det meste av versene i koranen,mange av versene i koranen skrev han etter hvert, mest for å oppnå personlige fordeler og skaffe seg selv makt og rikdom. mye stjal han også fra jødenes skrifter og fra Bibelen. Mye stoff kom også til etter hvert, stjålet fra de kulturene og sivilisasjonene som islam erobret.

 

Koranen ble ikke samlet og nedskrevet før 200 år etter at muhammed var død. Og det er tatt bort og lagt til nye vers i koranen også etter den tid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er det du snakker om ? Du vet jo muslimer tror på Bibelen og Toraen? Men ikke som d siste og endelige...

 

At muslimene tror på torah, eller moseloven, er riktig, for dette var noe av det muhammed stjal fra jødene. GT brukes også av muslimene, men da i forvrengt form.

Og i likhet med jødene så har muslimene forvrengt GT og bruke GT for å rettferdiggjøre muslimenes egen lære.

Muhammed prøvde jo opprinnelig å bli anerkjent som "profet" av jøder og kristne. Men de gjennomskuet ham og ville ikke anerkjenne ham som profet.

Dette var begynnelsen på muhammeds hat mot jøder og kristne, et hat som er nedtegnet i koranen og som forgifter mange muslimer også i dag.

 

Men det viktigste i hele Bibelen, det tror hverken muslimer eller jøder på. Og det er Jesus og Hans budskap i NT.

Hvis muslimene hadde trodd på dette, så ville de ikke vært muslimer men kristne. Og da ville ikke islam ha eksistert.

 

Å tro på torah, eller moseloven som kristne kaller den. Hjelper ingen, hverken muslimer eller jøder. For de har forkastet Jesus og Jesu budskap.

 

Paulus sier det slik i sitt brev til galaterne 8 Men om vi selv, ja, om en engel fra himmelen skulle forkynne dere et annet evangelium enn det vi forkynte dere, forbannet være han! 9 Vi har sagt det før, og jeg gjentar det nå: Hvis noen forkynner dere et annet evangelium enn det dere har mottatt, forbannet være han!

 

Jesu budskap var tilgjengelig på muhammeds tid, og muhammed hadde mye kontakt med både jøder og kristne. Likevel begynte han å forkynne et annet evangelium, og det betyr at både muhammed og muslimske ledere er forbannet av Gud, det samme gjelder alle muslimer som fortsetter å forkynne islams ondskap, hvis de da ikke angrer og omvender seg.

 

Jeg vet godt at koranen nevner en jesus, men det er ikke Jesus Guds sønn som er nevnt i NT. Derfor hjelper det heller ikke muslimene om de tror på den Jesus som er nevnt i koranen og som de kaller profet.

Lenke til kommentar
Profeten Muhammd stjal fra jødene ?

 

Altså, jeg orker ikke å diskutere med deg lenger. Du bare sprer propoganda....

 

Ja, muhammed stjal fra jødene. muhammed prøvde jo å bli anerkjent som profet av jødene, og da må han jo ha hatt ganske god kjennskap til toraen, og tanagh som jødene kaller GT. Det er jo også ganske naturlig at han da bygde videre på disse skriftene, selv om ikke jødene ville godkjenne ham som profet.

Det er jo også naturlig å anta at det da ble enda viktigere for muhammed å diskredittere jødene og stjele og omskrive deres skrifter.

 

Jeg sprer ikke "propaganda" Det er det du som gjør, men det er jo mulig du ikke vet det selv. For muslimske ledere og imamer lyver for muslimer også, og det har de gjort siden muhammed startet det hele.

Hvis ikke muslimske ledere og imamer hadde holdt islam gående med stadig nye løgner, så hadde islam falt sammen som et korthus for lenge siden.

 

islam handler om personlig rikdom og makt.

Det var ønsket om personlig rikdom og makt som holdt muhammed gående, og det er ønsket om personlig rikdom og makt som driver muslimske ledere og imamer også i dag.

 

Og som alltid er det personlig rikdom og makt til lederne og deres lakeier det dreier seg om, men undertrykkelse og fattigdom for folket. Og det er akkurat dette vi ser i alle muslimske land.

Lenke til kommentar

Den første nedskrivingen av Koranen fant sted allerede i profetens levetid, men dette ble aldri noen komplett utgave. Etter profetens død ble en mer fullstendig utgave samlet av hans medarbeider Zayd ibn Thabit på oppdrag fra den første kalifen Abu Bakr (632-634). Denne utgaven ble senere gitt den Omar, den andre kalifen (634-644), og deretter ble den oppbevart av Omars datter Hafsa.

 

Mange av dem som hadde formidlet Koranens budskap ved å lære åpenbaringen utenat og resitere den i forskjellige sammenheng, døde i de mange kampene muslimene var involvert i, også i tiden etter profetens død. Derfor oppsto det behov for å samle hele Koranen i én bok. Dette behovet ble videre understreket av at det fantes forskjellige «lesemåter», dvs. at åpenbaringen ble framført på forskjellige måter på forskjellige steder, avhengig av hvilken «koranleser» man hørte på. Derfor begynte et samlings- og redigeringsarbeid under den tredje kalifen Uthman (kalif i perioden 644-656). Oppdraget med å samle ulike tekstutgaver ble gitt til profetens tidligere «sekretær» Zayd ibn Thábit. Han la i stor grad sin opprinnelige versjon, oppbevart av Hafsa, til grunn. Det ble så utarbeidet kopier og sendt til flere av imperiets større byer og garnisoner, hvor disse kopiene igjen ble kopiert. Alle andre versjoner og eksemplarer ble brent, og følgelig er det bare denne tekstutgaven til den tredje kalifen som har overlevd.

 

Imidlertid var det slik at Uthman-utgaven ble skrevet uten vokaler. Derfor var det fortsatt mulig å lese Koranen på forskjellige måter. Det tok tid før standardiserte vokaliserte utgaver ble etablert. Slike forhold bidro til utviklingen av en islamsk vitenskap om tekstforståelse og om Koranens betydning.

http://no.wikipedia.org/wiki/Koranen

Lenke til kommentar

Nå begynner vi ALLE å bli leie av de samme spm`ene,

Ja det er jo naturlig at muslimer ikke liker at deres taktikk blir avslørt.

Vi alle vet hvor troverdige dine kilder er,

Ja, muhammed stjal fra jødene.

Nei, han stjal ikke fra jødene,

Jeg sprer ikke "propaganda" Det er det du som gjør, men det er jo mulig du ikke vet det selv.

Er nok du som ikke vet det selv,.

For muslimske ledere og imamer lyver for muslimer også, og det har de gjort siden muhammed startet det hele.
Nei, de har aldri jugd,
islam handler om personlig rikdom og makt.

Islam handler om fred og gode gjerninger..

Og som alltid er det personlig rikdom og makt til lederne og deres lakeier det dreier seg om, men undertrykkelse og fattigdom for folket. Og det er akkurat dette vi ser i alle muslimske land.

Skjer i kristne land også,.

Og i likhet med jødene så har muslimene forvrengt GT og bruke GT for å rettferdiggjøre muslimenes egen lære.

Helt feil,

Hvis muslimene hadde trodd på dette, så ville de ikke vært muslimer men kristne. Og da ville ikke islam ha eksistert.

Hvorfor er ikke kristne jøder, når Jesus var jøde?

Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar
Imidlertid var det slik at Uthman-utgaven ble skrevet uten vokaler. Derfor var det fortsatt mulig å lese Koranen på forskjellige måter. Det tok tid før standardiserte vokaliserte utgaver ble etablert.

 

Det er vel den beste måten for å få en tekst til å si det du selv vil den skal si, etter personlige meninger og ikke minst mål. Perfekt for å opprettholde makt.

Lenke til kommentar
Hvorfor er ikke kristne jøder, når Jesus var jøde?

Ja hvorfor det Balle? Har du noe godt svar på dette, for det har jeg også lurt på? GT er jo jødenes bok og det naturlige ville jo vært å fulgt den og vært jode advanced eller noe slikt... Men kristendommen er jo bygget på jødedommens gud, men de tror mer på sønnen enn på selve guden? Så hvorfor er de ikke jøder advanced eller jøde2 eller noe i den duren?

 

Og hvordan kan du si at muslimer lyver når din egen tro er splittet opp i 35 000 grener, der alle som en påstår at DE har funnet sannheten og at de andre derved "lyver"...?

 

Har sagt det før jeg baltazar, at jeg syntes du skyter deg i foten med en kanon når du klarer å svarte en annen religion for akkurat de samme feilene som din egen religion har gjort og gjør.... men det var de brillene da, som det står jesus på... :)

Lenke til kommentar
Imidlertid var det slik at Uthman-utgaven ble skrevet uten vokaler. Derfor var det fortsatt mulig å lese Koranen på forskjellige måter. Det tok tid før standardiserte vokaliserte utgaver ble etablert.

 

Det er vel den beste måten for å få en tekst til å si det du selv vil den skal si, etter personlige meninger og ikke minst mål. Perfekt for å opprettholde makt.

Ja, det kan være sant, men hvordan de skulle gjør det vet jeg ikke, men kanskje det er derfor islam har fått grener, som sunni, shia, sufisme, salafisme, ahmedia,.

Lenke til kommentar
Ja, det kan være sant, men hvordan de skulle gjør det vet jeg ikke, men kanskje det er derfor islam har fått grener, som sunni, shia, sufisme, salafisme, ahmedia,.

 

'Hvordan' dreier seg om et utall teknikker innen styring og manipulasjon. Det beste rådet jeg kan gi deg er å alltid være kritisk når noen vil fortelle deg en "sannhet" som stammer fra tolkning av tekster. Religion, tro og psykologi er ikke matematikk og vil aldri bli det. Spør deg alltid hvem som tjener på "sannheten" du blir fortalt. I det du blindt godtar det religiøse ledere sier, har du egentlig bare tapt. Da er alt subjektivt og en sak har ikke lenger to sider.

Lenke til kommentar
Ja, det kan være sant, men hvordan de skulle gjør det vet jeg ikke, men kanskje det er derfor islam har fått grener, som sunni, shia, sufisme, salafisme, ahmedia,.

 

'Hvordan' dreier seg om et utall teknikker innen styring og manipulasjon. Det beste rådet jeg kan gi deg er å alltid være kritisk når noen vil fortelle deg en "sannhet" som stammer fra tolkning av tekster. Religion, tro og psykologi er ikke matematikk og vil aldri bli det. Spør deg alltid hvem som tjener på "sannheten" du blir fortalt. I det du blindt godtar det religiøse ledere sier, har du egentlig bare tapt. Da er alt subjektivt og en sak har ikke lenger to sider.

Hvem tjener på sannheten da? Hvem tjener på at jeg er muslim? Hvem tjener på at jeg ikke drikker, røyker osv?

Lenke til kommentar
Hvem tjener på sannheten da? Hvem tjener på at jeg er muslim? Hvem tjener på at jeg ikke drikker, røyker osv?

 

Sannheten tjener alle på, men lederne minst. Derfor forteller de deg ikke sannheten men hva de vil du skal tro er sannheten.

Muslimske ledere så klart. Hvem gidder være leder for en religion med 2 medlemmer...

Igjen, lederne. Det kalles kontroll, og få sin mening om hvordan folk skal leve trykket ned over hodet på dem. Kan du si at det er ditt eget valg å ikke drikke eller røyke, er det jo helt topp. En kropp er mer sunn uten slikt. Har du blitt fortalt at det er synd hele ditt liv har du rimelig liten selvinnsikt om du kaller det et fritt valg på kun dine egne premisser.

Lenke til kommentar
Hvem tjener på sannheten da? Hvem tjener på at jeg er muslim? Hvem tjener på at jeg ikke drikker, røyker osv?

 

Sannheten tjener alle på, men lederne minst. Derfor forteller de deg ikke sannheten men hva de vil du skal tro er sannheten.

Muslimske ledere så klart. Hvem gidder være leder for en religion med 2 medlemmer...

Igjen, lederne. Det kalles kontroll, og få sin mening om hvordan folk skal leve trykket ned over hodet på dem. Kan du si at det er ditt eget valg å ikke drikke eller røyke, er det jo helt topp. En kropp er mer sunn uten slikt. Har du blitt fortalt at det er synd hele ditt liv har du rimelig liten selvinnsikt om du kaller det et fritt valg på kun dine egne premisser.

Skjønner hva du mener, la oss si disse lederne, hvem er disse lederne for det første? tenker du på imamer? islam lærer jo oss at vi alle er likeverd, en imam er ikke mer verdt enn en tigger,.At jeg ikke drikker å røyker er valg jg har tatt selv, selvom det er synd og det ødelegger kroppen din,.Så hvorfor har disse "lederne" sagt at slikt ikke er tillatt?

Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar

Du må skille mellom kultur og dogme. Det at du ikke skal drikke og røyke er nok noe som kommer av kulturelle årsaker. Religionens ledere ser på dette som noe tull, og legger ned forbud.

Det at du må gi en tiendel av lønna til den katolske kirke, derimot, har dogmatisk årsak: de som starta religionen ville ha penger.

Lenke til kommentar

Alkohol er forbudt i islam, det står i Koranen, så det er ikke no med kulturen å gjøre. Muslimer skal ikke gi 10% til kirker, men vi skal gi:

 

Velferdsskatten utgjør 2,5 %, men muslimene oppfordres til å gi mer. Pengene skal deles ut til åtte grupper/formål:

 

Til de som verken har materielle verdier eller inntekt.

Til de som har for lav inntekt til å dekke grunnleggende behov.

Til de som arbeider med å fordele almissene.

Til nye konvertitter til Islam.

Til frigjøring av slaver.

Til de som har gjeld de ikke klarer å tilbakebetale på egenhånd.

Til forsvar og spredning av Islam.

Til de som er på reise og ikke har midler til å reise hjem.

Lenke til kommentar

Jo, det har noe med kulturen når koranen ble skrevet å gjøre.

 

Edit: Velferds"skatten" er noe annet enn tiende, siden den afaik ikke "organiseres" av religiøse ledere, men er noe folk oppfordres til å gi selv. Det blir med andre ord noe lignende tips eller å gi til tiggere her i Norge.

En annen kul ting med Islam er jo at det ikke er lov å ta renter for lån :D Hadde det vært gyldig for norske banker hadde min økonomiske situasjon vært temmelig annerledes ;)

Endret av tofagerl
Lenke til kommentar
Skjønner hva du mener, la oss si disse lederne, hvem er disse lederne for det første? tenker du på imamer? islam lærer jo oss at vi alle er likeverd, en imam er ikke mer verdt enn en tigger,.At jeg ikke drikker å røyker er valg jg har tatt selv, selvom det er synd og det ødelegger kroppen din,.Så hvorfor har disse "lederne" sagt at slikt ikke er tillatt?

 

Hvem lederne er? Det må du da vite? Det er alltid noen bak, som taler, forteller hva som er riktig og galt, som styrer ansvar, er et ansikt utad, personen som gruppen følger. Imamer er vel en gruppe ledere, prester, rabbier osv. At alle er likeverdige er propaganda, tror ikke jeg gidder kommentere akkurat det. Får bare henvise til kvinner, vantro etc.

Hvorfor lederne forteller deg at ting ikke er tillatt håper jeg du en dag skjønner. Men inntil du kan se religion obektivt vil det være en umulighet.

Lenke til kommentar
Skjønner hva du mener, la oss si disse lederne, hvem er disse lederne for det første? tenker du på imamer? islam lærer jo oss at vi alle er likeverd, en imam er ikke mer verdt enn en tigger,.At jeg ikke drikker å røyker er valg jg har tatt selv, selvom det er synd og det ødelegger kroppen din,.Så hvorfor har disse "lederne" sagt at slikt ikke er tillatt?

 

Hvem lederne er? Det må du da vite? Det er alltid noen bak, som taler, forteller hva som er riktig og galt, som styrer ansvar, er et ansikt utad, personen som gruppen følger. Imamer er vel en gruppe ledere, prester, rabbier osv. At alle er likeverdige er propaganda, tror ikke jeg gidder kommentere akkurat det. Får bare henvise til kvinner, vantro etc.

Hvorfor lederne forteller deg at ting ikke er tillatt håper jeg du en dag skjønner. Men inntil du kan se religion obektivt vil det være en umulighet.

Jeg vet ikke, hvem min leder, tenkte du kunne fortelle meg det? Så du mener imamer er muslimenes ledere, og de er jo på en måte det, da er det avklart, men hvorfor de forteller meg at alkohol og røyk ikke er tillatt, er det så vanskelig å skjønne?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...