Gå til innhold

Hvorfor slipper Islam unna så billig?


Anbefalte innlegg

Hvis noen muslimer er idioter, betyr det at alle er muslim er det? Betyr det at Islam er det. Jeg anbefaler deg å lese HELE Koranen, og ikka ta et vers ut av sammenhenge.

 

 

Jeg har ikke for vane å ta koranvers ut av sin sammenheng for å få fram min mening om islam. Det trengs ikke, for "sammenhengen" er Gal nok som den er.

 

Og når det kommer til muslimers og andre islam-elskeres trang til å bortforklare islams ondskap med at det er bare noen få "idioter"eller "kriminelle"osv. Så er det slik at eksemplene på muslimenes voldelige fremferd mot minoriteter er etter hvert blitt så mange over hele verden at det i seg selv viser at det rett og slett er det virkelige islam som viser sitt stygge ansikt.

 

For det er jo stort sett bare muslimer som gjør slikt. Og det er heller ikke noen få "enkelttilfeller" Men det utføres av så mange vanlige muslimer og i så mange land, at det ganske enkelt er umulig å bortforklare det med at "det er bare noen få kriminelle"

 

Det er viktig at islam blir avslørt, og at også muslimer i Norge vet hva slags ondskap islam er slik at de evt. kan forlate islam, eller i det minste motstå ondskapen.

 

For når islam får flertall i Norge, så vil ting som dette begynne å skje i Norge også. Da vil muslimene i Norge få valget mellom å være med på forfølgelsen av minoriteter i Norge, eller å bli regnet som frafalne muslimer, og selv rsikere å bli drept.

 

Dette er ikke utført av "idioter" Og alle muslimer er slett ikke idioter heller.

Men det jeg har dokumentert og linket til er utført av muslimer som er totalt ødelagt av islam, og som har mistet alle sine menneskelige følelser og rett og slett opphørt å være mennesker, fordi de er blitt oppslukt og fortært av islams hat og ondskap.

 

Jeg ønsker ikke at at muslimer i Norge skal lide samme skjebne , og det er bla derfor jeg advarer mot islam.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En liten ting angående de som sier at Islam kun er en ond ideologi. Dette er nemlig feil. Hvis man leser både Bibelen og Koranen ser man at de er veldig like, og at begge skrifter inneholder både gode og onde sider. Grunnen til at Islam i det siste har blusset sånn opp, er i hovedsak vestens skyld. Man finner ekstremister i alle religioner, men det er ikke en religion som har måttet tåle like mye som Islam nå i nyere tid (Jødene er selvsagt de som har opplevd mest grusomheter gjennom historien, men de har i dag vestens støtte).

 

Da vesten begynte å blande seg inn i den Islamske verden begynte også deres motangrep i form av terrorisme. Selvsagt er det religionen Islam som er opphavet til hvordan de undertrykker kvinner og hvordan de tolker terrorisme, men vi har helt bensin på bålet, og er også medskyldig. I Koranen står det mye godt, akkurat som i Bibelen. Så det er galt å si at Islam er en ond ideologi når både Bibelen og Toranen inneholder mange av de undertrykkende elementene som Koranen. Blant annet Paulus sine brev, hvor kvinner blir sett på som annenrangsborgere og de skal tie i en forsamling hvor menn er til stede.

Lenke til kommentar
En liten ting angående de som sier at Islam kun er en ond ideologi. Dette er nemlig feil. Hvis man leser både Bibelen og Koranen ser man at de er veldig like, og at begge skrifter inneholder både gode og onde sider.

Forskjellen er at kristendommen er blitt tannløs, og blant annet har gått gjennom en reformasjon. Det har ikke islam.

Lenke til kommentar
Forskjellen er at kristendommen er blitt tannløs, og blant annet har gått gjennom en reformasjon. Det har ikke islam.

 

Dette er sant, men vi har vært med på å globalisere og å øke oppslutningen rundt ekstrem Islam. Når USA sender sine styrker ned til land som Afghanistan og Irak og tar ressursene deres er det klart at oppslutningen til Taliban eller andre ekstreme grupper øker. Vi er skyldig i denne økningen. Vi kan ikke forvente at en revolusjon eller reformasjon skal komme utenfra, den må komme innenfra uten at vesten blander seg inn.

Lenke til kommentar
Hvis noen muslimer er idioter, betyr det at alle er muslim er det? Betyr det at Islam er det. Jeg anbefaler deg å lese HELE Koranen, og ikka ta et vers ut av sammenhenge.

 

 

Jeg har ikke for vane å ta koranvers ut av sin sammenheng for å få fram min mening om islam. Det trengs ikke, for "sammenhengen" er Gal nok som den er.

 

Og når det kommer til muslimers og andre islam-elskeres trang til å bortforklare islams ondskap med at det er bare noen få "idioter"eller "kriminelle"osv. Så er det slik at eksemplene på muslimenes voldelige fremferd mot minoriteter er etter hvert blitt så mange over hele verden at det i seg selv viser at det rett og slett er det virkelige islam som viser sitt stygge ansikt.

 

For det er jo stort sett bare muslimer som gjør slikt. Og det er heller ikke noen få "enkelttilfeller" Men det utføres av så mange vanlige muslimer og i så mange land, at det ganske enkelt er umulig å bortforklare det med at "det er bare noen få kriminelle"

 

Det er viktig at islam blir avslørt, og at også muslimer i Norge vet hva slags ondskap islam er slik at de evt. kan forlate islam, eller i det minste motstå ondskapen.

 

For når islam får flertall i Norge, så vil ting som dette begynne å skje i Norge også. Da vil muslimene i Norge få valget mellom å være med på forfølgelsen av minoriteter i Norge, eller å bli regnet som frafalne muslimer, og selv rsikere å bli drept.

 

Dette er ikke utført av "idioter" Og alle muslimer er slett ikke idioter heller.

Men det jeg har dokumentert og linket til er utført av muslimer som er totalt ødelagt av islam, og som har mistet alle sine menneskelige følelser og rett og slett opphørt å være mennesker, fordi de er blitt oppslukt og fortært av islams hat og ondskap.

 

Jeg ønsker ikke at at muslimer i Norge skal lide samme skjebne , og det er bla derfor jeg advarer mot islam.

 

 

Leser du bare hva andre anti -islam skriver? Hvorfor leser du ikke koranen, eller skriv ting du er rart (koranen), og snakk med en mullah\imam. Kanskje han kan svare deg? Og etter det, hvis du er uening, kan du bare prate i vei.

Lenke til kommentar
Leser du bare hva andre anti -islam skriver? Hvorfor leser du ikke koranen, eller skriv ting du er rart (koranen), og snakk med en mullah\imam. Kanskje han kan svare deg? Og etter det, hvis du er uening, kan du bare prate i vei.

 

 

Dette som jeg har linket til er ikke noe oppdiktet anti-islam stoff. Det er media og nyhetsoppslag som refererer faktiske hendelser. Jeg kan godt fylle flere sider her på forumet med slike linker og eksemler på muslimers ugjerninger i islams navn om nødvendig.

Men jeg kom til at det jeg har lagt fram er nok, for de som avviser og fornekter dette, de vil nok heller ikke klare å få opp øynene for islams ondskap før det er for sent.

 

Og jeg har lest islams skrifter inkl koranen, og det er derfor jeg vet at disse muslimene handler etter islam. Samt at islam ikke har noe med fred og kjærlighet å gjøre slik islams propaganda i Norge sier.

Lenke til kommentar
Når USA sender sine styrker ned til land som Afghanistan og Irak og tar ressursene deres er det klart at oppslutningen til Taliban eller andre ekstreme grupper øker. Vi er skyldig i denne økningen. Vi kan ikke forvente at en revolusjon eller reformasjon skal komme utenfra, den må komme innenfra uten at vesten blander seg inn.

 

Nå skal nå ikke jeg forsvare USA, for jeg har funnet ut litt av hvert om hva de som styrer USA driver med.

Men det du sier her er likevel sprøyt.

 

Muslimsk terrorisme oppsto lenge før USA invaderte Irak eller afghanistan. Dessuten er styrkene i afghanistan ikke bare fra USA, og de er der også bla med mandat fra FN.

Det var også muslimske terrorhandlinger mot USA og vesten lenge før USA reagerte med å slå tilbake.

 

Muslimsk terrorisme oppsto omtrent med det samme at islam ble skapt, for det er med krig, terror og trusler om terror islam er spredt til alle land fra saudiarabia hvor islam oppsto.

Muhammed var den første muslimske terrorist.

 

islam har imidlertid hatt en pause i krigshandlingene inntil 1928 da muslimsk brorskap le dannet. islamsk råd i norge er en "avlegger"av muslimsk brorskap.

Lenke til kommentar

Jeg er ganske skuffet over deg. Profeten Muhammed tvang aldri noen å konverte til Islam. Ikke spre propoganda om Profeten Muhammed. Ja, jeg er enig at kanskje adre kalifer som Umar gjorde brutale ting, men det var ikke sånn islam ble spredt. Jeg sier dette kalifen Umar, fordi jeg ikke tilhøre sunni-sekten. Hvor står det at profeten Muhammed angrep. Det eneste han gjorde var å spre, aldri tvang han no.

Lenke til kommentar
Gi et eller flere vers der du føler at koranen oppfrodrer folk til å drepe eller andre ting. Så skal jeg forklare. Greit nok ?

 

Det trengs ikke. For det er ingen vits i å legge frem koranvers her for at du skal bortforklare dem. Dessuten har det blitt lagt frem koranvers før i denne tråden som du eller andre har prøvd å bortforklare etter beste evne.

Det vanligste er at muslimer prøver å bortforklare de mest aggressive versene med at det er ment for krig.

Men bare det faktum at krig er nevn som en muliget i koranen, viser at islam ikke er noen fredelig religion.

 

En annen ting som muslimer ikke nevner, er at ikke-muslimer er regnet som fiender av islam, og legitime mål for muslimsk aggresjon og terror.

Det er mulig mange muslimer ikke vet om dette selv, men når tiden evt.er inne for det så vil de nok få beskjed.

 

Men nå er det jo vedtatt at europa skal overtas på mest mulig fredelig måte, så vi får se hva som skjer. Men vi ser jo at det er noen muslimer i andre europeiske land som ikke helt klarer å styre seg.

Lenke til kommentar

wow, du har blitt like hjernevasket som de fra taliban. Utrolig at du også vil bortfklare disse versene. Nesten som om du vil at de tskal stå det som står, og ferdig med saken. Hvordan vet du så mye om koranen, lest fra en anti-islamitisk side. Jeg tror neppe du har lest Koranen ...

Lenke til kommentar
Nå skal nå ikke jeg forsvare USA, for jeg har funnet ut litt av hvert om hva de som styrer USA driver med.

Men det du sier her er likevel sprøyt.

 

Muslimsk terrorisme oppsto lenge før USA invaderte Irak eller afghanistan. Dessuten er styrkene i afghanistan ikke bare fra USA, og de er der også bla med mandat fra FN.

Det var også muslimske terrorhandlinger mot USA og vesten lenge før USA reagerte med å slå tilbake.

 

Muslimsk terrorisme oppsto omtrent med det samme at islam ble skapt, for det er med krig, terror og trusler om terror islam er spredt til alle land fra saudiarabia hvor islam oppsto.

Muhammed var den første muslimske terrorist.

 

islam har imidlertid hatt en pause i krigshandlingene inntil 1928 da muslimsk brorskap le dannet. islamsk råd i norge er en "avlegger"av muslimsk brorskap.

 

Jeg sier ikke at islamsk terrorisme ble skapt der og da, men dette har vært en faktor som har økt oppslutningen til ekstrem Islam. Mange av disse menneskene lever i ytterste fattigdom, og så kommer vesten inn og sier at deres religion og levemåte er feil. Det er klart dette virker provoserende, og dette fører til økt oppslutning.

 

Selv om Islam har vært krigersk før, skal det sies at Kristendommen ikke bare har rent mel i posen de heller. Korstogene i det Hellige Land er blant annet en av deres mest dystre og mørkeste kapitler. De kristne korsfarerne slaktet alt fra barn gamle og kvinner. På det tidspunktet var Islam en mye mildere religion, for når de endelig fikk mobilisert seg og slått tilbake sparte de nesten i alle tilfeller de sivile, både muslimske og kristne. Og det er mer enn hva man kan si om de kristne styrkene. Så selv om Islam i dag er det store onde, betyr ikke det at Kristendommen alltid har vært praktfull, men det gjelder vel alle religioner.

Lenke til kommentar
Jeg er ganske skuffet over deg. Profeten Muhammed tvang aldri noen å konverte til Islam. Ikke spre propoganda om Profeten Muhammed. Ja, jeg er enig at kanskje adre kalifer som Umar gjorde brutale ting, men det var ikke sånn islam ble spredt. Jeg sier dette kalifen Umar, fordi jeg ikke tilhøre sunni-sekten. Hvor står det at profeten Muhammed angrep. Det eneste han gjorde var å spre, aldri tvang han no.

 

vel, muhammed angrep mange, han drev bla. en stund med å overfalle handelskaravaner.

Men som regel tvang han jo ingen til å konvertere til islam, de fikk jo for det meste valget mellom å konvertere til islam eller dø.

Noen fikk imidlertid lov til å leve under islams overherredømme om de anerkjente islam som en overlegen religion, spesielt kristne og jøder.

Umar som du nevner var den som senere skrev ned dhimmiavtalen. Men et liv som dhimmi på muslimenes nåde, er egentlig ikke noe bedre enn døden.

http://www.fordham.edu/halsall/source/pact-umar.html

 

De fleste muslimer nekter for at islam ble spredt med krig, men ingen har noen alternativ forklaring på hvordan islam ble spredt. islam oppsto jo ikke plutselig i land som til da var kristne eller hadde andre religioner.

 

Muslimske ledere har imidlertid en stor jobb foran seg om de skal dekke over at islam ble spredt ved krig, for verdenshistorien viser noe annet.

Lenke til kommentar
wow, du har blitt like hjernevasket som de fra taliban. Utrolig at du også vil bortfklare disse versene. Nesten som om du vil at de tskal stå det som står, og ferdig med saken. Hvordan vet du så mye om koranen, lest fra en anti-islamitisk side. Jeg tror neppe du har lest Koranen ...

 

Hva er det slags vers jeg prøver å bortforklare ??

 

Jeg bryr meg ikke om hva du tror, Jeg vet hva islam er, og antakelig mye bedre enn de fleste muslimer. Jeg prøver ikke å "overbevise" noen, du får tro meg eller la være.

 

Her er forresten en god oversettelse av koranen, og de som vil kan lese selv.

http://www.usc.edu/schools/college/crcc/en...s/muslim/quran/

Lenke til kommentar
Umar var en dyr, vi snakker ikke om dette. Vi snakker nå om Profeten Muhammed`. Men er det så vanskelig at de fleste i den tiden aksepterte Islam? Bare fordi du er en ateist, betyr det ikke at religion er bare krangel og krig.

 

Jeg er ikke ateist.

Og de fleste i landene rundt saudiarabia aksepterte ikke islam sånn uten videre, for de var nemlig kristne. Kristnet av apostlene og deres etterfølgere.

Og Jerusalem som muslimene også erobret, var en kristen by og hadde vært det siden Jesus og apostlene forkynte der for lenge før muhammed ble født.

Kristne gir ikke opp sin tro frivillig, like lite som muslimer gjør det.

 

Menneskeskapte religioner er alltid en kilde til krangel og krig, og det samme er ateistiske ideologier som feks sosialismen. Og grunnen er at de som tror på disse, setter religiøse tekster eller ideologien framfor menneskeliv,kjærlighet, medfølelse og sympati med andre mennesker.

 

En bok som koranen betyr ingenting i forhold til et menneskeliv. Det er livet som er hellig, ikke koranen.

Men så lenge det fins noen som setter religiøse tekster eller ideologier fremfor kjærligheten til sine medmennesker, så vil krig og ufred ikke være til å unngå.

Lenke til kommentar

For meg virker det som at du er ateist, men det er ikke problemet. Problemet er jo at du har skikkelig lyst til å spre et negativt budskap om islam, og for dette synes jeg virkelig synd på deg. Det virker som om en muslim har gjort noe mot deg, at du har begynt å hate islam, ikke vet jeg. Det er sånn jeg tolker. Andre mener at folk ble ikke ble skapt uten videre, at det altså finnes en hersker\gud. Jeg er muslim, er jeg terrorist? Vil jeg drepe ikke muslimer? Jeg har til og med mange i familien min som er ateiste og kristne. Ikke noe problem for meg. Men det jeg ikke liker når folk sprer propoganda, uten å forstått særlig mye. I dette tilfelle er du en av dem. For mange år siden, trodde folk i Saudi Arabia(arabikse halvøy) mange guder, det var ikke no kristne der. Kommer etterhvert. Bare en land som har trodd på en gud hele tiden, og det har vært persia, dagens iran. Nok en gang snakker du, uten å ha lest. Koranen betyr ikke no for deg, men for muslimer gjør det. Dessverre er det muslimer som gjør masse tull, og sier at dette koranen. Veldig skuffet over dem, men sånn er verden.

Lenke til kommentar

Balty er blodkristen! Tro det eller ei. En skulle tro at han var ANTI teist (og ikke ateist) men han er noe mye værre, for han kritiserer en annen religion for de samme tingene hans egen religion har praktisert siden de kom til makten i europa i år 325! Helt utrolig hvor god den fyren er til å skyte seg i ..., ikke foten, men hodet, i det han fremelegger, for du kan når som helst erstatte islam med kristendom og få akkurat den samme dritten, både i spredning og i terroren og lidelsene dette har påført folk. Han er like ignorant og tror like godt om sin religion som en hvilkensomhelst hjernevasket muslim som tror at selv den minste lille innrømmesle om feil i deres tro leder til total havoc for dem i himmel riket. Det rare er at han ikke ser dette selv, ikke i det hele tatt!

 

Så lykke til, vi andre har gitt opp. Han er like totalt blokket for feil i sin egen religion som alle andre religiøse er.

Lenke til kommentar
Jeg er ganske skuffet over deg. Profeten Muhammed tvang aldri noen å konverte til Islam. Ikke spre propoganda om Profeten Muhammed. Ja, jeg er enig at kanskje adre kalifer som Umar gjorde brutale ting, men det var ikke sånn islam ble spredt. Jeg sier dette kalifen Umar, fordi jeg ikke tilhøre sunni-sekten. Hvor står det at profeten Muhammed angrep. Det eneste han gjorde var å spre, aldri tvang han no.

 

Siden du har røtter i et av landene, så må du også vite at islams erobring av dette landet ikke akkurat kun var basert på frivillig omvendelse. At Muhammed kanskje ikke tvang selv, så ga han et teologisk grunnlag og praksis som gjorde det nettopp til tvang, ved f.eks å gi religiøse rettigheter som andre ikke hadde. Dette er en form for tvang, dog av passiv type.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...