Gå til innhold

Hvorfor slipper Islam unna så billig?


Anbefalte innlegg

Hva tror du? Har kebaben blitt presset så langt ned i pris at det ikke er annet kjøtt å forvente i kebaber verden over..? ;)

 

Vel. Hvis man tror at 40-50kr for en kyllingkebab og at man da får legalt kjøtt, så ja da vil jeg si man også tror at månen er en ost.

Da får man farse med kyllingessens.

 

Det sier seg selv at slik er det verden over. Ingen som jobber for å lage mat til andre og samtidig tape penger på arbeidet. Slik er det i Norge på veikroer eller en luguber kebabsjappe i Beirut.

Men hvorfor er prisen så lav da lurer jeg på da? Det er jo å lure folk det da og hvem tror du blir mest lurt i det lange løp? Ingen jeg kjenner tør å kjøpe kebab lenger her i byen ihvertfall og jeg tror de vegrer seg andre steder også, gjør ihvertfall jeg så lenge jeg er her i landet...

 

Huff!!! Dette ble off topic det... Tror faktisk jeg aldri har vært så langt borti natta off topic noen gang.... :blush: Beklager. Slett det! Send i det minste svaret på PM du om du har lyst til å svare på det....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er et betimelig spørsmål å stille.

Jeg er ikke kristen, bare for å si det, jeg tror på vitenskapen.

 

De to annihilerer ikke hverandre vet du? Man kan være religiøs og likevel 'tro' på vitenskapen.

 

Et spørsmål som plager meg litt for tiden er hvorfor islam slipper så billig unna i forhold til kristendommen?

De kristne får til stadighet en masse pepper, folk melder seg ut fra statskirken og flere politikere jobber aktivt for å skille stat og kirke, folk flest nærmest latterliggjør de kristne til stadighet. Komikere brenner bibelen på tv, den samme komikeren hadde nok aldri turt å brenne koranen...

 

Vel..

 

1. Vi bor i Norge som har vært offisielt kristent siden slaget ved Stiklestad i 1330. De første 'offisielle' muslimene var derimot pakistanere som kom gjennom arbeidsinnvandringen på 1970-tallet. Espen Eckbo kan lettere kritisere kristendommen fordi han har et personlig forhold til det; han har vokst opp i en kristen kultur og vet hva forskjellen på påske og jul er. Espen Eckbo kan ikke like lett latterliggjøre Islam fordi religionen er ganske ny i landet og mange vet ikke hva forskjellen på hadith og koran er. God humor er smart humor!

Er det bare at folk er feige og mangler baller, eller er de redde for å bli kalt rasister?

 

Hvorfor er det så viktig for deg å narre eller latterliggjøre? Det er kanskje et spørsmål du må spørre deg selv.

Jeg synes satire som 'Life of Brian' er fantastisk, det handler om mye mer enn å 'latterliggjøre' kristne, men jeg kan for all del ikke skjønne hva som er morsomt eller verdifullt ved religiøse-tiss-og-bæsj-vitser. "

 

For det er jo faktisk jævlig mye ved denne religionen "islam" som er verdt å gjøre narr av!

For eksempel var jo grunnleggeren pedofil, de mener alle andre er vantro og bør steines, de kapper av seg forhuden og driver med ufattelig teite ritualer.... hvorfor tør ingen gjøre narr av dette da? Det er da langt værre enn det de kristne driver med.

 

Jada. Så var det disse religiøse-tiss-og-bæsj-vitsene.

Lenke til kommentar
Ingen liker høytidligere tapere som gjemmer seg bakom religon og tro når de er ikke bedre en andre men verre.

 

Øh, nei det er sant. Jeg liker ikke folk som gjemmer seg, jeg liker å se hva folk står for, hvorvidt det er religiøst eller politisk betinget er da irrelevant.

Lenke til kommentar
Ingen liker høytidligere tapere som gjemmer seg bakom religon og tro når de er ikke bedre en andre men verre.

 

Øh, nei det er sant. Jeg liker ikke folk som gjemmer seg, jeg liker å se hva folk står for, hvorvidt det er religiøst eller politisk betinget er da irrelevant.

Du kan jo si dette til selvmords bomberne og se om du vinner frem... :) Det er ikke helt irrelevant, er det vel?

Lenke til kommentar
Ingen liker høytidligere tapere som gjemmer seg bakom religon og tro når de er ikke bedre en andre men verre.

 

Øh, nei det er sant. Jeg liker ikke folk som gjemmer seg, jeg liker å se hva folk står for, hvorvidt det er religiøst eller politisk betinget er da irrelevant.

Du kan jo si dette til selvmords bomberne og se om du vinner frem... :) Det er ikke helt irrelevant, er det vel?

 

Selvmordsbombere gjemmer seg da ikke, jeg synes at de er ganske høylydte om sine standpunkt?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nei, jeg har lest flere deler av koranen, jeg. Virker igrunn som om du ikke har lest koranen. Og hva håper du på å oppnå med å si at islam er den mest voksende religionen? Det er jo bare å referere til Baltazar94's innlegg (http://www.nettavisen.no/nyheter/article2677869.ece). Det er jo ikke rart folk vil bli muslimer da.

 

• Slay the unbelievers wherever you catch them. (2:191)

• Fight them, until there is no more dissent and religion is that of Allah (2:193)

• The vilest of animals in Allah’s sight are those who disbelieve. (8:55)

• Let not the believers take for friends or helpers unbelievers (3:28)

• I will instill terror into the hearts of the unbelievers: smite ye above their necks and smite all their fingertips off them (8:12)

• The woman and the man guilty of adultery or

fornication, -- flog each of them with a hundred stripes; Let not compassion move you in their case, in a matter prescribed by Allah, if ye believe in Allah and the Last Day: And let a party of the Believers witness their punishment. (24: 2)

• Fighting is prescribed for you, and ye dislike it. But it is possible that ye dislike a thing which is good for you, and that ye love a thing which is bad for you. But Allah knoweth, and ye know not.(2:216)

• The punishment of those who wage war against Allah and His messenger and strive to make mischief in the land is only this, that they should be murdered or crucified or their hands and their feet should be cut off on opposite sides or they should be imprisoned; this shall be as a disgrace for them in this world, and in the hereafter they shall have a grievous chastisement (5:33)

• I will cast terror into the hearts of those who disbelieve. Therefore strike off their heads and strike off every fingertip of them. (8:12)

• And fight with them until there is no more persecution and religion should be only for Allah. (8:39)

• If thou comest on them in the war, deal with them so as to strike fear in those who are behind them, that haply they may remember. (8:57)

• So when the sacred months have passed away, then slay the idolaters wherever you find them, and take them captives and besiege them and lie in wait for them in every ambush, then if they repent and keep up prayer and pay the poor-rate, leave their way free to them. (9:5)

• Fight them, Allah will punish them by your hands and bring them to disgrace. (9:14)

• Fight those who believe not in Allah nor the Last Day, nor hold that forbidden which hath been forbidden by Allah and His Messenger, nor acknowledge the religion of Truth, (even if they are) of the People of the Book, until they pay the Jizya with willing submission, and feel themselves subdued. (9:29)

• And the Jews say: Ezra is the son of Allah; and the Christians say: The Messiah is the son of Allah; these are the words of their mouths; they imitate the saying of those who disbelieved before; may Allah destroy them; how they are turned away. (9:30)

• O ye who believe! what is the matter with you, that, when ye are asked to go forth in the cause of Allah, ye cling heavily to the earth? Do ye prefer the life of this world to the Hereafter? But little is the comfort of this life, as compared with the Hereafter. Unless ye go forth, He will punish you with a grievous penalty, and put others in your place. (9:38-39)

• Go forth, light-armed and heavy-armed, and strive with your wealth and your lives in the way of Allah! That is best for you if ye but knew. (9:41)

• O Prophet! strive hard against the unbelievers and the hypocrites and be unyielding to them; and their abode is hell, and evil is the destination. (9:73)

• O you who believe! fight those of the unbelievers who are near to you and let them find in you hardness. (9:123)

• Therefore listen not to the Unbelievers, but strive against them with the utmost strenuousness, with the (Qur'an). (25:52)

• So when you meet in battle those who disbelieve, then smite the necks until when you have overcome them, then make (them) prisoners. (47:4)

• Surely Allah loves those who fight in His way. (61:4)

• O Prophet! Strive against the disbelievers and the hypocrites, and be stern with them. Hell will be their home, a hapless journey's end. (66:9)

Endret av Mr.Graves
Lenke til kommentar
Nei, jeg har lest flere deler av koranen, jeg. Virker igrunn som om du ikke har lest koranen. Og hva håper du på å oppnå med å si at islam er den mest voksende religionen? Det er jo bare å referere til Baltazar94's innlegg (http://www.nettavisen.no/nyheter/article2677869.ece). Det er jo ikke rart folk vil bli muslimer da.

 

• Slay the unbelievers wherever you catch them. (2:191)

• Fight them, until there is no more dissent and religion is that of Allah (2:193)

• The vilest of animals in Allah’s sight are those who disbelieve. (8:55)

• Let not the believers take for friends or helpers unbelievers (3:28)

• I will instill terror into the hearts of the unbelievers: smite ye above their necks and smite all their fingertips off them (8:12)

• The woman and the man guilty of adultery or

fornication, -- flog each of them with a hundred stripes; Let not compassion move you in their case, in a matter prescribed by Allah, if ye believe in Allah and the Last Day: And let a party of the Believers witness their punishment. (24: 2)

• Fighting is prescribed for you, and ye dislike it. But it is possible that ye dislike a thing which is good for you, and that ye love a thing which is bad for you. But Allah knoweth, and ye know not.(2:216)

• The punishment of those who wage war against Allah and His messenger and strive to make mischief in the land is only this, that they should be murdered or crucified or their hands and their feet should be cut off on opposite sides or they should be imprisoned; this shall be as a disgrace for them in this world, and in the hereafter they shall have a grievous chastisement (5:33)

• I will cast terror into the hearts of those who disbelieve. Therefore strike off their heads and strike off every fingertip of them. (8:12)•

 

Dette kommer før vers2:192 og 2:193

 

2:190

 

Kjemp for Guds sak mot dem som bekjemper dere, men gjør dere ikke skyldige i aggresjon. Gud liker ikke de aggressive.

 

192 Men hvis de gir seg, så er Gud tilgivende og nåderik.

 

فَإِنِ انتَهَوْاْ فَإِنَّ اللّهَ غَفُورٌ رَّحِيمٌ 192

193 Bekjemp dem til det ikke lenger finnes prøvelser for troen, og forfølgelse, og religionen tilhører Gud. Hvis de gir seg, skal det ikke være fiendskap mer, unntatt overfor dem som gjør urett.

 

 

 

2:190

 

Kjemp for Guds sak mot dem som bekjemper dere, men gjør dere ikke skyldige i aggresjon. Gud liker ikke de aggressive.

 

Dette handler om at folk som angrep Profeten Muhammed og hans venner.

Lenke til kommentar

Dette her kommer før 5:33

 

32 Derfor har vi pålagt Israels barn: Den som dreper et menneske, uten at det gjelder blodhevn eller straff for forbrytelse, skal anses som hadde han drept hele menneskeheten. Den som redder et menneske, skal anses som hadde han reddet hele menneskeheten. Våre sendebud kom til dem med klar beskjed, men etter dette har mange av dem vist lettsindighet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...