Gå til innhold

Hvorfor slipper Islam unna så billig?


Anbefalte innlegg

Men hva sier koranen om rotte kjøtt, katte kjøtt og hunde kjøtt? Ikke noe antar jeg, siden det er dette kjøttet en rekke kebab sjapper som er drevet av muslimske menn selger i sine kebaber her i landet...?

Vet ikke hvilke kebab-sjapper du spiser på, hvorfor synes DU det er galt å spise rotte kjøtt og hundekjøtt???

Det samme forbudet gjelder feks rovdyr som rev, hund og ulv. Disse dyrene kan nemlig også ha trikiner, og regnes deror som uspiselig for mennesker.

Rovdyr smaker, ihvertfall rev som jeg har smakt, dritt, så at det er forbudt er egentlig ikke så rart...

Hvorfor er det ikke så rart?

Ja dette med trikiner var jo en kjent sak for folk den gang såklart, for islam har altid ligget foran på alle områder... Døhh les hva du selv skriver da er du snill!!"

Trikiner er ikke omtalt i Koranen, men det bare beviser at Gud hadde rett angående grisen ;)

men du hører meg le av de idiotiske og totalt unødvendige reglene "i frykserens tidsalder"...

DU kan le deg ihjel for min del,.

men her ser du vel også den kanskje største flausen til dogmatiske religioner, de klarer ikke å bruke moderne viten og kunnskap og nekter derfor utdøverne sine den samme viten og kunnskapen..

Hvilken største flause? Det som var haram(forbudt) da, er fortsatt haram idag, Koranen skal ikke forandres på..

Hvorfor Gud skapte gris, det er jo et nyttig dyr:

Grisen har en fantastisk god luktesans, som med litt trening lar seg utnytte til enn rekke nyttige formål. I Sør-Europa brukes blant annet grisen til å finne trøffel med, selv om det har blitt mer og mer vanlig å bruke såkalte trøffelhunder til slike formål i moderne tid. Trøfler er en naturlig godbit for griser, som etter litt trening villig leter opp denne meget kostbare delikatessen. Griser med slik trening blir gjerne omtalt som trøffelgriser.

 

Det er også gjort forsøk med griser til å lete opp sprengstoff, våpen, narkotika og mat, alle med svært tilfredsstillende resultater (både med hensyn til hva den finner og tiden det tar å trene den opp). Grisen er imidlertid ikke like hendig og bevegelig som en hund, som derfor er bedre egnet til noen av disse formålene.

 

Ved norske sykehus foretas det store hjerteoperasjoner - på gris. Hjertet og blodårene til grisen ligner så mye på menneskelige organer, at det kan brukes som trening for kirurgene.

 

Og da hadde vi ikke hatt grisen betydning som griseflax, svinedyrt, forstår du det din gris :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men hva sier koranen om rotte kjøtt, katte kjøtt og hunde kjøtt? Ikke noe antar jeg, siden det er dette kjøttet en rekke kebab sjapper som er drevet av muslimske menn selger i sine kebaber her i landet...?

Vet ikke hvilke kebab-sjapper du spiser på, hvorfor synes DU det er galt å spise rotte kjøtt og hundekjøtt???

Det samme forbudet gjelder feks rovdyr som rev, hund og ulv. Disse dyrene kan nemlig også ha trikiner, og regnes deror som uspiselig for mennesker.

Neida, grisen er ikke uspiselig for mennesker, ei heller andre dyr, men rovdyr smaker, av årsaker jeg ikke vet noe om, ikke godt.

Rovdyr smaker, ihvertfall rev som jeg har smakt, dritt, så at det er forbudt er egentlig ikke så rart...

Hvorfor er det ikke så rart?

Av samme årsak som over, rev smakte ikke godt i det hele tatt, stramt og bitter-tørt på en måte...
Ja dette med trikiner var jo en kjent sak for folk den gang såklart, for islam har altid ligget foran på alle områder... Døhh les hva du selv skriver da er du snill!!"

Trikiner er ikke omtalt i Koranen, men det bare beviser at Gud hadde rett angående grisen ;)

Selv blinde høner kan finne korn mener du? Joda, de kan det, men dett estemmer jo ikke. Du kan si trikiner til du blir blå i ansiktet i dag, men hvorfor skrev han ikke det med en gang da, når han først skulle forby dere å spise gris? Anser han dere som så stupide at han ikke engang gadd å legge med en forklaring?

 

men du hører meg le av de idiotiske og totalt unødvendige reglene "i frykserens tidsalder"...

DU kan le deg ihjel for min del,.

men her ser du vel også den kanskje største flausen til dogmatiske religioner, de klarer ikke å bruke moderne viten og kunnskap og nekter derfor utdøverne sine den samme viten og kunnskapen..

Hvilken største flause? Det som var haram(forbudt) da, er fortsatt haram idag, Koranen skal ikke forandres på..

Hvorfor Gud skapte gris, det er jo et nyttig dyr:

Grisen har en fantastisk god luktesans, som med litt trening lar seg utnytte til enn rekke nyttige formål. I Sør-Europa brukes blant annet grisen til å finne trøffel med, selv om det har blitt mer og mer vanlig å bruke såkalte trøffelhunder til slike formål i moderne tid. Trøfler er en naturlig godbit for griser, som etter litt trening villig leter opp denne meget kostbare delikatessen. Griser med slik trening blir gjerne omtalt som trøffelgriser.

 

Det er også gjort forsøk med griser til å lete opp sprengstoff, våpen, narkotika og mat, alle med svært tilfredsstillende resultater (både med hensyn til hva den finner og tiden det tar å trene den opp). Grisen er imidlertid ikke like hendig og bevegelig som en hund, som derfor er bedre egnet til noen av disse formålene.

 

Ved norske sykehus foretas det store hjerteoperasjoner - på gris. Hjertet og blodårene til grisen ligner så mye på menneskelige organer, at det kan brukes som trening for kirurgene.

Grisen er et fint dyr den. Og ja, det er jo dogmatikken som er gal, at den ikke kan endres på. Står det der så står det der, samme pokker hvor dumt det er.

Og da hadde vi ikke hatt grisen betydning som griseflax, svinedyrt, forstår du det din gris :p
Så så ingen grunn til å bli for personlige her... Er nok en potet jeg skjønner du, kan brukes til alt... ;)

 

Men den er grei Pretty, har fått svar jeg og takker for dem. Skulle ønske du kunne være litt mer ærlig mot deg selv og ikke svart med motspørsmål så fort du oppfatter noe som kritikk av din elskede koran, men det er ditt problem, ikke mitt, til å fikse på... :)

Lenke til kommentar
Grisen er et fint dyr den. Og ja, det er jo dogmatikken som er gal, at den ikke kan endres på. Står det der så står det der, samme pokker hvor dumt det er.

Nettopp det at det ikke står noe dumt der,

Selv blinde høner kan finne korn mener du?

Hvordan fikk du til at jeg mener det?

men hvorfor skrev han ikke det med en gang da, når han først skulle forby dere å spise gris?

Hvorfor Gud skrev som han skrev vil jeg ikke stille spm til, kanskje på den tiden vi ikke hadde skjønt hva trikiner er?? Jeg vet ikke,.

Skulle ønske du kunne være litt mer ærlig mot deg selv og ikke svart med motspørsmål så fort du oppfatter noe som kritikk av din elskede koran, men det er ditt problem, ikke mitt, til å fikse på...

Jeg svarer på dine spm jeg, visst jeg kan, og jeg er ganske ærlig mot meg selv, så du trenger ikke å ønske deg det ;)

Lenke til kommentar
Hvorfor Gud skrev som han skrev vil jeg ikke stille spm til, kanskje på den tiden vi ikke hadde skjønt hva trikiner er?? Jeg vet ikke,.

 

Du vet jo godt at det var muhammed som opprinnelig skrev koranen, så du kan jo i det minste være ærlig på dette punktet.

Og da rimer det, for muhammed forsto nok ganske sikkert ikke hva trikiner er.

Lenke til kommentar

Det gjorde hverken Jesus eller noen andre på den tiden heller da. Vi snakker vel om biologi og mikroorganismer her? Er vel ikke så mange år siden vi ble klar over at det faktisk var noe som levde i dritten under neglene våre. Nå kjenner jeg ikke medisinens og biologiens historie så godt, men jeg tipper på et sted mellom 1700-1900. Å påstå at noen visste om slike ting før det blir en helt utroverdig påstand.

Lenke til kommentar
Det motstrider jo at "Gud" er allvitende, prettyboy.

Hvordan da?

Men hvis Islam mener at gamle regler gjelder selv når de ikke lenger er nødvendige,

Ja gamle regler gjelder fortsatt,.Som sagt vi har ikke planer om å fornye Koranen.

Du vet jo godt at det var muhammed som opprinnelig skrev koranen, så du kan jo i det minste være ærlig på dette punktet.

Profet Muhammad, kunne ikke lese eller skrive, så det var nok ikke han nei,.

Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar
Det gjorde hverken Jesus eller noen andre på den tiden heller da. Vi snakker vel om biologi og mikroorganismer her? Er vel ikke så mange år siden vi ble klar over at det faktisk var noe som levde i dritten under neglene våre. Nå kjenner jeg ikke medisinens og biologiens historie så godt, men jeg tipper på et sted mellom 1700-1900. Å påstå at noen visste om slike ting før det blir en helt utroverdig påstand.
Og da rimer det, for muhammed forsto nok ganske sikkert ikke hva trikiner er.

Riktig, trikiner er innkapslede parasitter (ormer) som kan forekomme i kjøtt av f.eks. gris.

Parasitt er en organisme (snylter) som lever på eller i en annen organisme (vert) og som får sin næring uten å nødvendigvis å hindre vertens normale liv, i stor grad, selv om døden ofte er sluttresultatet.

 

Hvordan skulle profet Muhammad vite dette her? Og siden han ikke hadde sjans på å skjønne hva trikiner var for noe, hvorfor skulle han da si at grisen er haram(forbudt)?

Lenke til kommentar

Fordi folk ble sjuke av det, vel. Er som da Nansen og gutta spiste isbjoern paa nordpolen det, hvis man begynner aa daeve av at man spiser isbjoernkjoett, ja da holder man seg unna det.

 

Men hvorfor er det ok aa spise andre dyr som kan vaere farlige da? Har ikke slaatt deg at det er ok aa spise isbjoern fordi de som skrev koranen for 2000 aar siden aldri hatt moett paa isbjoern. Vaakn opp mann!

Lenke til kommentar
Dette er jo et personlig valg da... og ikke et religiøs dogme...

 

Og?

Det har ingen forskjell på resultatet.

 

Ja ikke sant. Og enda dummere blir det når dette liksom skal være en allmektig gud sine ordre da den allmektige guden like godt kunne latt være å skape den grisen til sine elskede skapninger.... syntes det ligger noe sykt bak slike "ordre" jeg... En syk trang til å kommandere folk som ikke vet bedre, men som ihvertfall i dag burde vite bedre... men her ser du vel også den kanskje største flausen til dogmatiske religioner, de klarer ikke å bruke moderne viten og kunnskap og nekter derfor utdøverne sine den samme viten og kunnskapen... :no:

 

Klart, jeg ser det samme som deg.

Men å bruke svinekjøtt som argument mot religion er etter min mening pubertalt.

 

Det er virkelig ikke farlig å spise gris. Ikke farligere enn noe annet kjøtt ihvertfall så lenge man passer på å lagre det og tilbrede det skikkelig..

 

mmm

 

Men hva sier koranen om rotte kjøtt, katte kjøtt og hunde kjøtt? Ikke noe antar jeg, siden det er dette kjøttet en rekke kebab sjapper som er drevet av muslimske menn selger i sine kebaber her i landet...? Bare lurer... ;)

 

Vel, hvor du kjøper din kebab lurer jeg da på.

Men prøv heller denne; de som tror de får kebab for 40 kr og at det er bra kjøtt

Lenke til kommentar

Kjøper ikke kebab jeg.. av overnevnte grunner og fordi jeg har en kompis som er ansatt i mattilsynet.... Men jeg kan gi det et sundt tips: Ikke stopp i Drammen for å spise på gatekjøkken..... ;)

 

 

Jeg har da heller aldri hevdet at jeg mener at ikke-svine spising er i mot noen religion, men snur gjerne den med at du mener det er pubertalt til at jeg syntes det er pubertalt å la være fordi noen gamle skrifter sier det.... Det er det jeg syntes er sinnsykt oppi det hele. og som snart femti åring kan jeg vel neppe kalles pubertal, kan jeg vel ... :)

Lenke til kommentar
Kjøper ikke kebab jeg.. av overnevnte grunner og fordi jeg har en kompis som er ansatt i mattilsynet.... Men jeg kan gi det et sundt tips: Ikke stopp i Drammen for å spise på gatekjøkken..... ;)

 

Lag hjemmelagd (se link).

Ingen som stopper i Drammen allikevel så ingen fare.

Men prøv gyros når du er i Hellas.

 

Jeg har da heller aldri hevdet at jeg mener at ikke-svine spising er i mot noen religion, men snur gjerne den med at du mener det er pubertalt til at jeg syntes det er pubertalt å la være fordi noen gamle skrifter sier det.... Det er det jeg syntes er sinnsykt oppi det hele. og som snart femti åring kan jeg vel neppe kalles pubertal, kan jeg vel ... :)

 

En femtiårings argumentasjon kan kalles pubertal likeså som en som er 13.

Lenke til kommentar
Lag hjemmelagd (se link).

Ingen som stopper i Drammen allikevel så ingen fare.

Men prøv gyros når du er i Hellas.

Noen gode tips fra Mallorca? Skal dit om ikke så lenge...

Jeg har da heller aldri hevdet at jeg mener at ikke-svine spising er i mot noen religion, men snur gjerne den med at du mener det er pubertalt til at jeg syntes det er pubertalt å la være fordi noen gamle skrifter sier det.... Det er det jeg syntes er sinnsykt oppi det hele. og som snart femti åring kan jeg vel neppe kalles pubertal, kan jeg vel ... :)

 

En femtiårings argumentasjon kan kalles pubertal likeså som en som er 13.

Kan jeg være enig i. Men jeg forsøkte heller ikke å argumentere mot religion ved at de vegrer seg for å spise gris. Jeg syntes det blir idiotisk å la gamle skrifter fortelle meg hva jeg skal spise eller ikke, thats it. Folk får spise hva pokker de vil eller la det være (bortsett fra egne unger såklart, som ihvertfall må smake på alt...) I do not care så lenge de ikke prakker dette på andre.og forlanger det samme..... Men det skjønte du sikkert.

Lenke til kommentar
Noen gode tips fra Mallorca? Skal dit om ikke så lenge...

 

Al pastor.

Dog mexikansk, men det er jo der utviklingen skjer i den spansktalende verden.

 

Men nå har du sikkert skjønt at jeg har skrevet kebab i forskjellige deler av verden.

Al pastor/gyros/døner kebab er det samme foruten krydderiet.

Endret av Luftbor
Lenke til kommentar
Noen gode tips fra Mallorca? Skal dit om ikke så lenge...

 

Al pastor.

Dog mexikansk, men det er jo der utviklingen skjer i den spansktalende verden.

 

Men nå har du sikkert skjønt at jeg har skrevet kebab i forskjellige deler av verden.

Al pastor/gyros/døner kebab er det samme foruten krydderiet.

 

Jepp, men forhåpentligvis uten kjøtt av tvilsom karakter... Takk foir tips, skal prøve det når jeg er der nede. Mye spennedne mat rundt omkring.

 

Ikke for det, hadde rotte kjøtt vært forsvarlig å spise er det heller ingenting i veien for å spise det... men en trenger ikke å være einstein for å forstå at rottene du finner i kloaken ikke helt bygger opp kjøttet slik at det senere egner seg som menneskeføde....? :)

Lenke til kommentar
Ikke for det, hadde rotte kjøtt vært forsvarlig å spise er det heller ingenting i veien for å spise det... men en trenger ikke å være einstein for å forstå at rottene du finner i kloaken ikke helt bygger opp kjøttet slik at det senere egner seg som menneskeføde....? :)

 

Og du tror du finner dette i alle kebabsjapper?

hehe

Lenke til kommentar
Ikke for det, hadde rotte kjøtt vært forsvarlig å spise er det heller ingenting i veien for å spise det... men en trenger ikke å være einstein for å forstå at rottene du finner i kloaken ikke helt bygger opp kjøttet slik at det senere egner seg som menneskeføde....? :)

 

Og du tror du finner dette i alle kebabsjapper?

hehe

Nei for all del... :ekk: Håper ikke det ihvertfall og tror faktisk ikke så vondt om mennesker.... men det trodde jeg faktisk ikke FØR de fant en masse rart i kebab kjøttet her i byen heller da... :blush:

 

Hva tror du? Har kebaben blitt presset så langt ned i pris at det ikke er annet kjøtt å forvente i kebaber verden over..? ;)

Lenke til kommentar
Hva tror du? Har kebaben blitt presset så langt ned i pris at det ikke er annet kjøtt å forvente i kebaber verden over..? ;)

 

Vel. Hvis man tror at 40-50kr for en kyllingkebab og at man da får legalt kjøtt, så ja da vil jeg si man også tror at månen er en ost.

Da får man farse med kyllingessens.

 

Det sier seg selv at slik er det verden over. Ingen som jobber for å lage mat til andre og samtidig tape penger på arbeidet. Slik er det i Norge på veikroer eller en luguber kebabsjappe i Beirut.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...