Gå til innhold

Hvorfor slipper Islam unna så billig?


Anbefalte innlegg

Panteist buddhist tenkeren Brett Neichin har sagt at kristne er reformerte jøder og de vet det ikke engang. Mye av Kristendommen finner sine røtter i den semittiske verden, allikevel er de kristne kjent for å tolke sin religion i en europeisk verdens syn . Dette er grunnen til at de prøver å finne feil med en religion som anerkjenner eksistensen av deres Gud; Dette er grunnen til at de feilaktig hevder at Eloh og Allah er forskjellige guder.

Feil og feil...

Det er vell heller en sannhet med en del anstrengte modifikasjoner.

 

Dette ligger i samme gaten som de 7 gudene til "Israel" stammen/e.

Samtlige guder kan trackes tilbake til hedenske religioner lenge før moses angivelig gjorde opprør mot ramesses og dro ut for å erobre Kanaan som på denne tiden var under egyptisk herredømme.

Kanaanitterene dyrket på denne tiden bla. elohim og var sett på som elohims utvalgte, etterkommere av abraham, Noah, etc. "IS-RA-EL-ittene" dyrket altså ikke disse gudene før etter de erobret kanaan skrev seg inn i deres historie med tilbakevirkende kraft. Dette vet du.

 

Religion er dynamisk og det finnes ingen ren religion som er dratt opp av en magisk hatt, og som ikke har hatt inflytelse fra andre nærliggende religioner. At Islam har latt seg inspirere av bla. måneguden allah, lokale skikker og andre gudedyrkelser som ble praktisert ved oldtidens Mekka er ikke usannsynlig, men å si at den muslimske ideèn allah en månegud blir feil, men historisk sett er det ikke helt uriktig. Det kommer helt an på hvordan du ser det.

 

Men hva har månedyrkelse med om islam slipper billig unna å gjøre?

Om jeg plutselig finner på å skal dyrke månen ved å løpe naken rundt i stua, spille luftgitar på snurrebassen og bælme øl fra en blomstervase ved fullmåne...

Hvorfor skulle ikke jeg slippe unna med det?

Vil du definere dette som krittikkverdig, eller burde slik adferd vært straffbart med en egen paragraf i den Norske lov?

 

Pretty: Selv om dette var et en respons på ditt innlegg, var innlegget mere tilsiktet balle.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men du finner også hint om at allah er en avgud i koranen, hint som muslimske ledere har oversett. Vi har også de sataniske vers, som er fjernet fra koranen.

Videre har vi muhammeds far og onkel som var oppkalt etter allah, som jo var den øverste av gudene araberne tilba før muhammed oppfant islam, og som var favorittguden for muhammeds stamme.

Vi har halvmånen bønnene og ritualene med pilegrimsreisen osv. som er akkurat det samme nå, som før muhammed ble født.

For det første du sier det finnes hint om at Allah er en avgud i Koranen, hvilke hint? Du tenker sikkert på trosbekjennelsen(shada) «Det finnes ingen Gud unntatt Allah, og Muhammed er Hans sendebud»?

 

Nei jeg mente ikke trosbekjennelsen.

Noen av hintene har jg nevnt, andre er ikke nevnt dem fordi de ganske enkelt er for mange.

Hele koranen er full av dem.

Og alle som leser koranen med åpne øyne vil se dem.

 

Men når du nå nevner det, så er trosbekjennelsen et hint også på at muhammed sikret seg at alle muslimer skulle se opp til ham, og våre lydige mot ham.

Om muhammed ville at muslimer skulle tilbe ham, slik mange muslimer gjør i dag, vet jeg ikke. Men det er jo tydelig at han ville sikre seg full kontroll over muslimene på sin tid.

Lenke til kommentar
muhammed ville at muslimer skulle tilbe ham, slik mange muslimer gjør i dag, vet jeg ikke. Men det er jo tydelig at han ville sikre seg full kontroll over muslimene på sin tid.

Nå snakker du bare tull, ingen muslimer tilber profet Muhammad,.

Og alle som leser koranen med åpne øyne vil se dem.

Blir vanskelig å lese Koranen med lukkede øyne :p

Lenke til kommentar
Nå snakker du bare tull, ingen muslimer tilber profet Muhammad,.

 

Kommer an på hva du legger i ordet tilbe.

"Worship literally means "worth-ship". Giving worth to something.[1] In its older sense in English of worthiness or respect (Anglo-Saxon,worthscripe), worship may on occasion refer to an attitude towards someone of immensely elevated social status, such as a lord or a monarch, or, more loosely, towards an individual, such as a hero or one's lover."

 

Har ikke en profet umåtelig opphøyet sosial status, respekt, og noe en så/ser opp til?

Er ikke opptøyene rundt karikaturtegningene bevis på det?

 

Det går fint an å tilbe personer og gjenstander uten å tilbe dem som noe guddom.

Et eksempel på slike er idrettsstjerner, politiske ledere, filmstjerner, musikkere, etc.

Muhammad ligger i dette tilfellet i gråsonen.

Lenke til kommentar
Ja, ok er enig med deg der analkløe, men det virket som Balle ville ha det til at vi tilba profeten, på samme måte som vi tilber Allah :)

Ja, den var litt tvetydig denne settningen fra balle, men etter hva jeg vet er det inted historiske kilder som peker i den rettningen, og det oppfordres heller ikke i koranen til å tilbe mohammed som en guddom.

 

Så her må nesten balle utbrodere hva han mener.

Endret av analkløe
Lenke til kommentar

er vel riktig å si at det ikke er noe galt med NOEN religioner, men de idiotene som tolker den... uansett så er islam en religion som mere generellt enn andre i nåtid tolkes voldelig.

 

Alle religioner omtrent har gått til krig en eller annen gang, men islam er den som virker som de holder på den, de holder også på utrolig "idiotiske" skikker og regler i forhold til verden i dag. når jeg sier at de er "idiotiske" mener jeg at; å sprenge seg selv i luften, drepe noen fordi de tegnet guden din, dekke til kona i ett laken, ikke spise grisekjøtt, og sålangt ikke kunne ha barnet på sykehus viss det er et grisebilde på døren... er ting som ikke hører hjemme i 2009, dette er ting de fleste skjønner fra tidlig alder er rare ting å leve etter.

Å sprenge seg selv gir bare mere dårlig fokus til religionen og sprer frykt.

At noen tegner en tegning, av noen som ikke finnes, skal UANSETT ikke tolkes med vold, jeg driter i om DU ikke har lov til å tegne han, men alle andre har den friheten, viss du ikke LIKER tegningen, si det, eller ikke se på den, viss du ikke har lov til å se på en tegning av guden din, vel så er den tegnet av en utenforstående og kan ikke akkurat kalles riktig på noen måte. du kan tilogmed late som det ikke er han.

Å dekke til kona i laken gjør at ingen blir opphisset av henne, men skaper også fordommer og teorier.

At grisekjøtt ikke var sundt før, i de landene islam er fra, kan jeg skjønne, kjøtt blir dårlig og man blir sjuk. i 2009 har vi kjøleskap og fryser, maten blir ikke dårlig med mindre man lar den bli det. SPIS GRIS, det er nammenam.

Det med grisen på døren, eneste jeg kan kommentere er at vi IKKE skulle gitt etter, tar du ungen din ut av sykehuset pga et grisebilde er det Darwinismen i praksis og en DarwinAward burde flyte i din retning.

Endret av Darth Invidia
Lenke til kommentar
At grisekjøtt ikke var sundt før, i de landene islam er fra, kan jeg skjønne, kjøtt blir dårlig og man blir sjuk. i 2009 har vi kjøleskap og fryser, maten blir ikke dårlig med mindre man lar den bli det. SPIS GRIS, det er nammenam.

Det med grisen på døren, eneste jeg kan kommentere er at vi IKKE skulle gitt etter, tar du ungen din ut av sykehuset pga et grisebilde er det Darwinismen i praksis og en DarwinAward burde flyte i din retning.

 

så så.

Grisekjøtt blir spist svært lite av de kristne i området også.

Selv om det er et tullete forbud så er det vel strengt tatt opp til den enkelte om en vil spise ditt eller datt. Selv anser jeg svinekjøtt som det minst smakfulle kjøttet av de vanlige kjøttypene. Ofte surt.

 

Så har man den andre veien igjen selvsagt. Sykehuset i Arendal burde hengt opp ekstra bilder av grisen.

Lenke til kommentar
At grisekjøtt ikke var sundt før, i de landene islam er fra, kan jeg skjønne, kjøtt blir dårlig og man blir sjuk. i 2009 har vi kjøleskap og fryser, maten blir ikke dårlig med mindre man lar den bli det. SPIS GRIS, det er nammenam.

Det med grisen på døren, eneste jeg kan kommentere er at vi IKKE skulle gitt etter, tar du ungen din ut av sykehuset pga et grisebilde er det Darwinismen i praksis og en DarwinAward burde flyte i din retning.

 

så så.

Grisekjøtt blir spist svært lite av de kristne i området også.

Selv om det er et tullete forbud så er det vel strengt tatt opp til den enkelte om en vil spise ditt eller datt. Selv anser jeg svinekjøtt som det minst smakfulle kjøttet av de vanlige kjøttypene. Ofte surt.

 

Så har man den andre veien igjen selvsagt. Sykehuset i Arendal burde hengt opp ekstra bilder av grisen.

 

He he... Ekstra bilder avgrisen ja... Skal se det at om femti år har grisen byttet seg selv ut med hunden som vår beste venn....

 

Jada, såklart er det opp til hver ek\nkelt om hva en vil spise, men her er det jo snakk om hva en gammel bok sier da og det blir litt feil, er du ikke enig?

 

Fikk engang grillmat fra frittgående gris (Nei, tuller ikke, dette var en bonde i Nummedal som hadde griser fritt på et digert tun) og det var snadder det!!! Det som faktisk ødelegger smaken er all stressingen og dødsangsten før den slaktes, ikke grisen i seg selv... Grisen jeg da fikk var skutt på kloss hold uten at den viste noe, den gikk bare der og beitet og PANG så var den død. Intet stress og ingen sur smak, bare deilig namnam kjøtt... DET var gode koteletter det!!!

 

Så hvorfor i all verden skal en ikke spise gris fordi det står i en gammel bok? Hadde du latt være å tørke deg bak om det sto i den samme boka? Eller klippe håret, som det ofte står at du ikke skal gjøre i noen av disse gamle bøkene?

 

La heller fornuft og viten råde isteden for gamle dogmatiske skrifter... det er tross alt viten og fornuft som får deg til å leve så lenge, ikke gamle dogmatiske skrifter som forteller deg at du ikke kan spise noe så godt som en gris.... :)

Lenke til kommentar
Å sprenge seg selv gir bare mere dårlig fokus til religionen og sprer frykt.

Selvmord i islam er haram(ikke tillatt)

At noen tegner en tegning, av noen som ikke finnes, skal UANSETT ikke tolkes med vold

Det var tegning av profet, og ja han fantes,.

Sykehuset i Arendal burde hengt opp ekstra bilder av grisen.

Denne saken, fikk jeg aldri med meg, men jeg som en muslim har IKKE problemer med å dra til et sykehus visstd et skulle henge no grisebilder der,.

Så hvorfor i all verden skal en ikke spise gris fordi det står i en gammel bok? Hadde du latt være å tørke deg bak om det sto i den samme boka? Eller klippe håret, som det ofte står at du ikke skal gjøre i noen av disse gamle bøkene?

Hva er problemet med at muslimene ikke spiser gris? Da blir det bare mere til dere ;) Enjoooy,.

Om jeg hadde latt være å tørke? Men det står ikke Koranen at du skal la være, så hvorfor stille et sånt spm?

 

Edit: Denne saken, fikk jeg aldri med meg, men jeg som en muslim har IKKE problemer med å dra til et sykehus visstd et skulle henge no grisebilder der,.

Beklager skrivefeilen hahaha..Måtte le nå,.

Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar

PrettyBoy - baade muslimer og andre som har noen i mot griser maa skjoenne at hvis et sykehus helt tilfeldig har noen fine bilder av griser de vil henge opp, saa maa disse faa henge i fred. Dere faar heller lukke oeynene naar dere passerer i stedet for aa vaere saa jaevlig smaalige. Saken hadde vaert annerledes om bildet ble hengt opp med utgangspunkt i aa provosere, det hjelper ingen part.

 

En annen kommentar: Den historiske personen Mohammed har nok levd (om han var noe mer enn Average Joe faar vaere en annen sak), men selv om noen i vesten skulle tegne et bilde av ham er det ikke rett aa svare med vold.

 

Denne saken, fikk jeg aldri med meg, men jeg som en muslim har problemer med å dra til et sykehus visstd et skulle henge no grisebilder der,.

Stakkars deg, men guess what - du er i Norge, en stat hvor vi liker griser!

 

Flaks du ikke bor i Frankrike hvor muslim chix ikke faar bruke hijaben sin! Slik boer det vaere i Norge ogsaa, men ikke bare mot hijab. Alle religiose symboler boer forbys.

 

Imagine there's no Heaven

It's easy if you try

No hell below us

Above us only sky

Imagine all the people

Living for today

 

Imagine there's no countries

It isn't hard to do

Nothing to kill or die for

And no religion too

Imagine all the people

Living life in peace

Endret av kloffsk
Lenke til kommentar
Så hvorfor i all verden skal en ikke spise gris fordi det står i en gammel bok? Hadde du latt være å tørke deg bak om det sto i den samme boka? Eller klippe håret, som det ofte står at du ikke skal gjøre i noen av disse gamle bøkene?

Hva er problemet med at muslimene ikke spiser gris? Da blir det bare mere til dere ;) Enjoooy,.

Om jeg hadde latt være å tørke? Men det står ikke Koranen at du skal la være, så hvorfor stille et sånt spm?

Har ingen problemer med at noen spiser/ikke spiser noe som helst jeg, men lurer på om du hadde latt være å tørke deg bak hvis det sto i koranen også?

 

Så kommer det lattelige aspektet med dette inn:

For hvorfor skulle en gud, som etter sigende skal ha skapt ALT så himla perfekt, ha problemer med at noen spiser kjøttet til en spesiell skapning? Som til og med smaker veldig godt? Hvorfor ikke bare utelate den skapningen i det store og hele da? Det samme går for regelverket med påkledning og hår... for det blir jo bare latterlig å tro at en gud, som etter sigende skal ha skapt 500 000 000 000 000 planeter med all dets kompleksiteter og enormitet, skal bry seg om hva en bitte liten skapning på en bitteliten planet har på seg eller hvordan håret til denne bittelille og totalt ubetydelige skapningen ser ut, er du ikke enig? Hvis den guden din gjør det så må det i sannhet være den guden som er aller aller mest smålig... men jeg ser jo at denne småligheten går igjen i alle abrahams religioner, for du har de samme sinnsyke kravene i jødedommen og i kristendommen, der gud liksom skulle bry seg om hvordan kinn skjegget er arrangert :yes: Hvis denne guden ikke har bedre ting å foreta seg er det ingen gud som er verdig min tilbedelse ihvertfall, for da er dette en utrolig smålig gud! Men det viste vi jo allerede når vi leser om guden trang til tilbedelse at både den muslimske, den jødiske og den kristne guden er smålige guder som liker det vi andre kaller for ræv-diltere...

 

Men hadde du latt være å tørke deg i ræva hvis det hadde stått i koranen? Følger du ALT som står der BTW?

Lenke til kommentar

Til kloffsk:

Beklager skrivefeilen:Denne saken, fikk jeg aldri med meg, men jeg som en muslim har IKKE problemer med å dra til et sykehus visstd et skulle henge no grisebilder der,.

Men hadde du latt være å tørke deg i ræva hvis det hadde stått i koranen? Følger du ALT som står der BTW?
Du kan ikke spørre meg om jeg HADDE latt være, visst det hadde stått der, det står ikke der, defor kan det ikke være et spm. Ja jeg prøver å følge ALT, og det er ikke så mye som skal følges visst det er det du tror,.
Lenke til kommentar
Men hadde du latt være å tørke deg i ræva hvis det hadde stått i koranen? Følger du ALT som står der BTW?
Du kan ikke spørre meg om jeg HADDE latt være, visst det hadde stått der, det står ikke der, defor kan det ikke være et spm. Ja jeg prøver å følge ALT, og det er ikke så mye som skal følges visst det er det du tror,.

Oki, du har besvart spørsmålet mitt. Hadde det stått der så hadde du med andre ord fulgt det... jaja, da skal du vel være glad for at det ikke står der da, eller kanskje det er vi andre som skal være glad? Idiotisk blir det uansett syntes jeg og jeg er glad det ikke er meg som må følge gamle dogmatiske leveregler uten forankring i virkeligheten, men lykke til på reisa til deg! :)

Endret av RWS
Lenke til kommentar
For hvorfor skulle en gud, som etter sigende skal ha skapt ALT så himla perfekt, ha problemer med at noen spiser kjøttet til en spesiell skapning? Som til og med smaker veldig godt? Hvorfor ikke bare utelate den skapningen i det store og hele da?

Hvorfor Gud har gjort som han gjort, kan ikke jeg svare på, men hvorfor muslimer ikke spiser gris, noen av grunnene:

Svinekjøtt er lett bedervelig, og derfor vanskelig å håndtere i varme land..

Svinekjøtt kan inneholde trikiner som er svært skadelig for mennesker. Trikinene overlever ganske høye temperaturer og kan ikke sees med det blotte øyet, og gris i varme strøk har gjerne mer trikiner enn de som lever lenger nord. Fra gammel tid fantes det heller ikke noen tester for trikiner i kjøtt.

Det samme forbudet gjelder feks rovdyr som rev, hund og ulv. Disse dyrene kan nemlig også ha trikiner, og regnes deror som uspiselig for mennesker.

I det moderne Norge er det forbud mot å servere svinekjøtt og kjøtt av rovdyr som IKKE har vært kontrollert for trikiner..Ja i det moderne tid, og før i tiden så hadde man ikke slike tester, og siden Allah ga forbud mot det da, så er det fortsatt forbud mot det nå, har ingen planer om å fornye Koranen,.

Så er det jo noen småting som at gris spiser søppel, bla bla kan ikke være sunt,.

Men som sagt, hvorfor klager dere på at muslimer ikke spiser gris, det blir jo bare mere til dere??

Lenke til kommentar
Men hadde du latt være å tørke deg i ræva hvis det hadde stått i koranen? Følger du ALT som står der BTW?
Du kan ikke spørre meg om jeg HADDE latt være, visst det hadde stått der, det står ikke der, defor kan det ikke være et spm. Ja jeg prøver å følge ALT, og det er ikke så mye som skal følges visst det er det du tror,.

Oki, du har besvart spørsmålet mitt. Hadde det stått der så hadde du med andre ord fulgt det... jaja, da skal du vel være glad for at det ikke står der da, eller kanskje det er vi andre som skal være glad? Idiotisk blir det uansett syntes jeg og jeg er glad det ikke er meg som må følge gamle dogmatiske leveregler uten forankring i virkeligheten, men lykke til på reisa til deg! :)

Du følger vel den norske loven? Visst det hadde stått i loven at u ikke skal tørke deg bak, hadde du følgt den loven da? Høres ikke dette ut som et barnehage spm?

Det er idotisk for deg at vi følger gamle levregler, men det er viktig for meg og mange andre millioner av mennesker..Takk og lykke til på din :)

Lenke til kommentar
For hvorfor skulle en gud, som etter sigende skal ha skapt ALT så himla perfekt, ha problemer med at noen spiser kjøttet til en spesiell skapning? Som til og med smaker veldig godt? Hvorfor ikke bare utelate den skapningen i det store og hele da?

Hvorfor Gud har gjort som han gjort, kan ikke jeg svare på, men hvorfor muslimer ikke spiser gris, noen av grunnene:

Svinekjøtt er lett bedervelig, og derfor vanskelig å håndtere i varme land..

Svinekjøtt kan inneholde trikiner som er svært skadelig for mennesker. Trikinene overlever ganske høye temperaturer og kan ikke sees med det blotte øyet, og gris i varme strøk har gjerne mer trikiner enn de som lever lenger nord. Fra gammel tid fantes det heller ikke noen tester for trikiner i kjøtt.

Det samme forbudet gjelder feks rovdyr som rev, hund og ulv. Disse dyrene kan nemlig også ha trikiner, og regnes deror som uspiselig for mennesker.

 

Ja dette med trikiner var jo en kjent sak for folk den gang såklart, for islam har altid ligget foran på alle områder... Døhh les hva du selv skriver da er du snill!!" Hadde det vært litt fremsynthet å spore så hadde de mye heller forbudt kjøtt fra fjærkre, som er mye farligere hvis det ikke kokes/stekes ordentlig...

 

Rovdyr smaker, ihvertfall rev som jeg har smakt, dritt, så at det er forbudt er egentlig ikke så rart...

 

Men vær så snill å la være å påstå at dette med trikiner var noe de visste allerede den gangen... :roll:

 

Og jo da, det blir mer til meg! Hører du meg klage? Nei, du gjør ikke det, men du hører meg le av de idiotiske og totalt unødvendige reglene "i frykserens tidsalder"... :D

Du følger vel den norske loven? Visst det hadde stått i loven at u ikke skal tørke deg bak, hadde du følgt den loven da? Høres ikke dette ut som et barnehage spm?

Det er idotisk for deg at vi følger gamle levregler, men det er viktig for meg og mange andre millioner av mennesker..Takk og lykke til på din

Skjønner at du føler deg litt dum pga disse reglene du må følge og jeg skjønner det, men det er ingen grunn til å forsøke å dra meg eller norsk lov ned på det nivået for det. Norsk lov endrer seg, det gjør ikke gamle idiotiske dogmer. Beklager å måtte si det, men det er det dette er, idiotiske dogmer! Du kan komme trekkende med trikiner så du blir blå, men faktum er at trikiner er det den opplyste verden som har funnet ut, ikke religiøst vissvass. Må du ikke ta æren for noe du ikke kan ta æren for da min venn... :)

Lenke til kommentar
He he... Ekstra bilder avgrisen ja... Skal se det at om femti år har grisen byttet seg selv ut med hunden som vår beste venn....

 

Jada, såklart er det opp til hver ek\nkelt om hva en vil spise, men her er det jo snakk om hva en gammel bok sier da og det blir litt feil, er du ikke enig?

 

Enig i det. Men hva er galt med det?

Er det noe bedre å nekte å spise gris fordi man mener å drepe dyr er galt?

 

Fikk engang grillmat fra frittgående gris (Nei, tuller ikke, dette var en bonde i Nummedal som hadde griser fritt på et digert tun) og det var snadder det!!! Det som faktisk ødelegger smaken er all stressingen og dødsangsten før den slaktes, ikke grisen i seg selv... Grisen jeg da fikk var skutt på kloss hold uten at den viste noe, den gikk bare der og beitet og PANG så var den død. Intet stress og ingen sur smak, bare deilig namnam kjøtt... DET var gode koteletter det!!!

 

mmmm, stress er ikke bra for kjøttkvaliteten. Og ved gris er det veldig viktig siden urinen skilles ut gjennom kroppen og det vil sette smak på kjøttet om det skulle bli stresset. Gammelt nytt for enhver grisebonde.

 

Så hvorfor i all verden skal en ikke spise gris fordi det står i en gammel bok? Hadde du latt være å tørke deg bak om det sto i den samme boka? Eller klippe håret, som det ofte står at du ikke skal gjøre i noen av disse gamle bøkene?

 

Nei, hvorfor er et godt spørsmål. Like godt som hvorfor ikke.

Poenget er at man krysser en grense når noen skal fortelle hva andre skal spise eller ei, uavhengig om det står i en bok eller på et a4-ark.

Lenke til kommentar
He he... Ekstra bilder avgrisen ja... Skal se det at om femti år har grisen byttet seg selv ut med hunden som vår beste venn....

 

Jada, såklart er det opp til hver ek\nkelt om hva en vil spise, men her er det jo snakk om hva en gammel bok sier da og det blir litt feil, er du ikke enig?

 

Enig i det. Men hva er galt med det?

Er det noe bedre å nekte å spise gris fordi man mener å drepe dyr er galt?

Dette er jo et personlig valg da... og ikke et religiøs dogme...

Fikk engang grillmat fra frittgående gris (Nei, tuller ikke, dette var en bonde i Nummedal som hadde griser fritt på et digert tun) og det var snadder det!!! Det som faktisk ødelegger smaken er all stressingen og dødsangsten før den slaktes, ikke grisen i seg selv... Grisen jeg da fikk var skutt på kloss hold uten at den viste noe, den gikk bare der og beitet og PANG så var den død. Intet stress og ingen sur smak, bare deilig namnam kjøtt... DET var gode koteletter det!!!

 

mmmm, stress er ikke bra for kjøttkvaliteten. Og ved gris er det veldig viktig siden urinen skilles ut gjennom kroppen og det vil sette smak på kjøttet om det skulle bli stresset. Gammelt nytt for enhver grisebonde.

 

Det er vel svetten du tenkte på, ikke urinen....? Grisen svetter ikke mellom huden nei...

Sikkert allmenkunnskap hos bønder ja, men duverden så mange slakterier som ikke vet dette..... Det ideelle slakteriet burde hatt en diger hage bak slakteriet der grisene kunne fått gått før de ble slaktet, for å stresse de ned litt liksom etter bil turen... :) Synd det ikke er tid til dette....

 

Så hvorfor i all verden skal en ikke spise gris fordi det står i en gammel bok? Hadde du latt være å tørke deg bak om det sto i den samme boka? Eller klippe håret, som det ofte står at du ikke skal gjøre i noen av disse gamle bøkene?

 

Nei, hvorfor er et godt spørsmål. Like godt som hvorfor ikke.

Poenget er at man krysser en grense når noen skal fortelle hva andre skal spise eller ei, uavhengig om det står i en bok eller på et a4-ark.

 

Ja ikke sant. Og enda dummere blir det når dette liksom skal være en allmektig gud sine ordre da den allmektige guden like godt kunne latt være å skape den grisen til sine elskede skapninger.... syntes det ligger noe sykt bak slike "ordre" jeg... En syk trang til å kommandere folk som ikke vet bedre, men som ihvertfall i dag burde vite bedre... men her ser du vel også den kanskje største flausen til dogmatiske religioner, de klarer ikke å bruke moderne viten og kunnskap og nekter derfor utdøverne sine den samme viten og kunnskapen... :no:

 

Det er virkelig ikke farlig å spise gris. Ikke farligere enn noe annet kjøtt ihvertfall så lenge man passer på å lagre det og tilbrede det skikkelig..

 

Men hva sier koranen om rotte kjøtt, katte kjøtt og hunde kjøtt? Ikke noe antar jeg, siden det er dette kjøttet en rekke kebab sjapper som er drevet av muslimske menn selger i sine kebaber her i landet...? Bare lurer... ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...