Gå til innhold

Hvorfor slipper Islam unna så billig?


Anbefalte innlegg

Men det er kun på dette grunnlaget at muslimene hevder at Jerusalem er en "hellig" by i islam. Så her ser man egentlig hvor lite det skal til før muslimene gjør krav på noe.

 

 

At muslimer anser Jerusalem som hellig by er ikke bare pga det du nevner.

Om man er muslim må man også tro på at Muhammed dro på en hest m/vinger til Jerusalem, steg opp til himmelen. Fikk med seg et par velvalgte ord tilbake og red tilbake den arabiske halvhøy.

Og stedet for oppstigningen skal etter troen være;

_klippedomen_jpg_606876v.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og hva er det som er positivt ved islam ??

islam har forøvrig ingenting tilfelles med kristendom.

Men islam er en blek kopi av jødedommen, det er riktig.

Om det er likheter i i islam og kristendom er ikke viktig for meg, men bare for påpeke det som er likt er feks:

du fortellinger både om Adam, Moses og Abraham i Koranen. Det gjør du også i Bibelen.

Både muslimer og kristne tror på et liv etter døden, enten det er i himmel eller helvete. Jesu liv(utenom korsfestelse) og jomfrufødselen er også like.

 

Bare en kjapp innføring til Baltezar om likheter og ulikheter:

 

Jødedommen: Jødene ser på mennesket som skapt i Guds bilde, men det behøver ikke så se ut som Gud. Alle mennesker har en guddommelig gnist i seg, og muligheten til å leve et godt liv. Mennesket har fri vilje, og velger derfor selv om det vil gjøre noe rett eller galt, de har potensial til begge deler. Derfor må man bevisst kjempe imot det onde, og fremme det gode. Jødene tror at de er utvalgt av Gud til å følge alle Guds bud og regler, mens resten av menneskene trenger kun og følge hans 7 bud. Det er å avstå fra *mord *tyveri *seksuelle synder *avgudsdyrking *dyremisshandling *urettferdighet.

 

Kristendommen: I likhet med jødedommen mener de kristne at mennesket er skapt av Gud, i Guds bilde. Mennesket har mulighet til å snakke med Gud og oppleve fellesskap med han. Hvert enkelt menneske er spesielt, og ingen er like. Dette betyr altså at mennesket har fått i oppgave av Gud å passe på alt Gud har skapt på jorda. De kristne mener også at mennesket er født med fri vilje når det gjelder ondt og godt. Mennesket trenger nødvendigvis ikke å tro på Gud for å gjøre gode handlinger, men for at de skal få et fellesskap med Gud må de motta hans nåde. Nåden fra Gud blir gitt til mennesket gjennom dåpen.

 

Islam: Også her er mennesket regnet som den mest enestående og intelligente skapningen. De tror at Gud skapte mennesket for at noen skulle tilbe han på jorda. I islam er mennesket født uten synd, og trenger derfor heller ingen frelser for å komme til himmelen. Hvert enkelt menneskes ansvar og plikt er å gjøre det Gud vil i verden. Det er satt til å ta vare på omverdenen, Guds skaperverk.

 

En stor forskjell fra jødedommen og kristendommen er at de aller fleste muslimer mener at mennesket ikke er skapt i Guds bilde. Det er altså ingen likhet mellom mennesket og Gud.

Hvordan ser religionene på begrepet synd?

 

Jødedommen: Jødene lærer at mennesket kan begå synd, som er å gjøre noe imot Guds vilje. Men de tror ikke at mennesket er født med synd, slik som de kristne tror. Hvis man har begått en synd mot et annet menneske skal man be personen om tilgivelse og si at man aldri mer skal gjøre noe liknende igjen. Deretter kan man henvende seg til Gud, og Gud vil tilgi synden. Det samme skjer om man har gjort noe galt mot Gud.

 

Når Gud tilgir er det akkurat som om det gale man har gjort blir visket bort, og aldri har skjedd. Dette er helt annerledes enn det synet hinduismen og buddhismen har, der menneskets handlinger for følger for senere liv.

 

Kristendommen: I kristendommen lærer man at alle er født med synd og en fiendtlig holdning til Gud. Men mennesket er født med fri vilje når det gjelder om de vil handle rett eller galt. Ingen kan klare å leve helt og fullt etter Guds vilje, men det er en hver kristens oppgave å forsøke. Man kan få tilgivelse av Gud om man har syndet (gjort noe imot hans vilje) ved å bekjenne sine synder og gå til skrifte.

 

Islam: Også i Islam blir begrepet synd oppfattet som å handle mot Guds vilje. Men her har Gud vist menneske hvilken vei det skal følge for å komme til han i himmelen.

 

Muslimene har lenge prøvd å bortforklare at aisha var 9 år da muhammed fullbyrdet ekteskapet, og jeg har hørt den historien før, men den er så krampaktig at det er ikke vanskelig å avsløre den som uriktig, særlig ikke for dem som har lest den usensurerte versjonen.

Nå ga jeg deg ganske dypt svar på akkuratt dette og det eneste du sier at det er løgn, jeg ser heller ikke at no motbevis på at dette er løgn??

Og den usensurete versjonen av Islam kan du ikke linke den til oss?

Og den historien om at muhammed viste kjærlighet og omsorg for sine koner, må du nok lengre ut på landet med. For det gjorde han ikke, begreper som kjærlighet og omsorg eksisterer ikke i islam. Det eneste som ligner på dette i islam, er vennlighet, men det er slett ikke det samme. Og en mann som var istand til å utføre slike massakre og overfall som muhammed, var nok ikke istand til å føle kjærlighet for noen.

Så sexuelt begjær og maktbegjær var nok det eneste han kunne føle.

Hvorfor han hadde ni koner har jeg tidligere svart på men jeg kan svare igjen:

 

Profetens første kone var Kadidja. Han giftet seg med henne da han var 25 år. Kadidja var 40 år, og enke. Før ekteskapet hadde Muhammad levd et rent og anstendig seksuelt liv. Samlivet med Kadidja ble velsignet og godt.

 

De levde sammen i 23 år. Profeten hadde ingen annen kone i denne tiden. Kadidja var hans beste venn, støtte og fortrolige. Hun fødte også alle hans barn. Da Kadidja døde, ble Muhammad både som en mor og en far for dem, og tok hånd om dem på alle vis.

 

Først 4-5 år etter Kadidjas død tok Muhammad en annen kone.

 

Han giftet seg med Aisha, datter til Abu Bakr, som var hans nære følgesvenn. Det bygget samhold og styrket nære relasjoner dem imellom at slik et ekteskap ble inngått. Aisha ble selv en sterk personlighet i Islams historie.

 

Um Salamah kom fra en mektig klan, Maksum. Hun var enke, og hadde fire barn. Flere tilbød seg å gifte seg med henne, som hjelp og støtte i hennes underhold. Men Um Salamah avviste dem, for hun syntes ingen var så bra som den avdøde mannen. Først da Muhammad bød henne ekteskap, svarte hun ja. Muhammad var nesten 60 år.

 

Um Habiba var datter til Abu Safian, den mest innbitte av Muhammads fiender. Hun var nylig skilt, og levde i landsflyktighet i Abbysinia, uten noen til å underholde seg. Muhammad tok henne til seg i ekteskap.

 

Ved dette ble Abu Safians mektige familie knyttet til Profeten, og de fientlige holdningene deres ble svekket.

 

Zaineb var en gudsfryktig kvinne. Profeten ønsket at hun skulle gifte seg med Said, en tidligere slave som Profeten hadde frigjort, og som var tatt opp i Profetens hushold. De to inngikk ekteskap.

 

Det lå liten ære i å være en frigitt slave, som derfor vanskelig kunne gifte seg med "fri-født" kvinne. Ekteskapet brøt den fordommen.

 

Men ekteskapet ble ikke lykkelig. De to var for ulik hverandre, og det endte med skilsmisse. Profeten giftet seg så med Zaineb.

 

Juvairia var datter til Harit, leder for en mektig klan. Klanen var i krig med Profeten, og Juvaria ble krigsfange, sammen med andre klan-medlemmer. Hun var såret i sin verdighet og stolthet.

 

Profeten tilbød å sette henne fri. Og han foreslo ekteskap for henne. Hun takket ja med glede!

 

Klanen som tidligere var hatefull mot Profeten, ble velvillig til ham. Vennskap og forståelse ble bygget.

 

Safia var datter til Huyai, leder for en jødisk stamme. Jødene hadde sviktet Profeten og forrådt ham til fientlige angripere. Safia var selv blitt krigsfange. Muhammad tilbød å sette henne fri. Hun kunne gå tilbake til sin jødiske klan, eller velge å bli muslim og Profetens kone. Hun sa: "Jeg valgte Gud og Hans budbringer."

 

Ved ekteskapet med Safia ble grunnlag lagt for gjensidig respekt og toleranse mellom trosgrupper.

 

Sawda var enke etter Sakran, en tidlig muslim. De var begge tvunget i landsflyktighet til Abassinia. Etter mannens død levde Sawda i fattigdom, til Profeten giftet seg med henne og ga henne et bedre liv.

 

Hafsa var datter i Omar, en annen av Profetens følgesvenner. Omar ble den tredje Kaliff, etter Profetens død. Profeten giftet seg med Hafsa, og knyttet nære bånd til Omar. Hafsa var også enke.

 

Slik var ekteskapene til Profeten! De ga verdighet til trengende, knyttet vennskapsbånd, bygde allianser med stammer, og understrekte slektskap mellom religioner.

 

Alle Profetens koner, med unntak av Aisha, var enker. De hadde vært gift før. Det var ikke "seksuelle ønsker" som var motiv bak ekteskapene, men kjærlighet, omsorg og praktiske forhold. Og med unntak av ekteskapet med Kadidsja var han en eldre mann da han giftet seg.

 

Blant konene var noen yngre, eldre og gamle. Det ga respekt til alle aldre. De var fra forskjellige stammer og klaner, der ingen var bedre enn andre. Ekteskapene bygde allianser og vennskap. De brakte vidt ut det islamske budskapet. De skjedde i en hensikt, slik forholdet ofte var på den tiden.

 

Profetene behandlet konene likt. Han var vennlig og rettferdig mot dem, og forholdt seg med respekt til dem. De ble hans nære venner og ledsagere.

 

Det var vanlig på den tiden at menn hadde mange koner. Men da en åpenbaring kom med klare grenser, ble det også forbudt for Muhammad å gifte seg igjen.

Ellers så kan du bare gi opp å prøve å overbevise meg om hvor bra muhammed var, og hvor bra islam er. Jeg vet nemlig bedre enn som så.

Men det er det ikke så viktig å krangle om dette uansett, du bruker det bare til å prøve å avspore debatten, og avlede oppmerksomheten fra alle de ubehagelige spørsmål om islam som du ikke vil kommentere eller svare på.

Avspore debtatten? Det er du som stiller disse gamle spm om igjen og om igjen, jeg bare kopierer svarene mine og limer inn her :)

Kom med alle ubehagelige spm om islam, så skal jeg prøve så godt jeg kan å svare,.

hvorfor skulle jeg overbevise deg, jeg bare retter på deg når du sprer løgner om Islam :)

 

Edit: Husk å svar på Erman sine spm er like nysgjerrig selv,.

 

jeg vet godt hva jødedomen, og islam handler om. Og når det gjelder de spørsmålene jeg stiller om og om igjen som du sier. Så må jeg jo gjøre det når du ikke nedlater deg til å svare.

Du overser også helt dn dokumentasjonen jeg legger frem, og bent fram håner meg for som du kalle det, "å linke til blogger med charlies engler" Hva nå enn det er.

 

Men som muslim så mener du jo at du er overlegen alle ikke-muslimer, og trenger ikke å svare på noe, mens vi skal godta alle dine løgner uten å mukke.

 

Jeg er så syk og lei av muslimenes provoserende oppførsel, at fristelsen er stor til å la prinsippene fare og begynne å hate muslimer.

Så derfor vil jeg avslutte denne debatten før jeg eksploderer, og så får dere tro hva pokker dere vil

Lenke til kommentar
Jeg er så syk og lei av muslimenes provoserende oppførsel, at fristelsen er stor til å la prinsippene fare og begynne å hate muslimer. Så derfor vil jeg avslutte denne debatten før jeg eksploderer, og så får dere tro hva pokker dere vil

Se der ja...selvmordsbomber er det vist i begge leirer :D

Men jeg forstår i grunn ikke hvorfor du blir så provosert av innlegget til PrettyBoy.

Ut i fra mitt ståsyn var innlegget både utfyllende og nøytralt fremlagt. Nå er jeg på ingen måte noe fan av islam, men det er slike holdninger som du nå viser Balle som gjødsler mitt hat og forrakt ovenfor kristendommen.

Kristendom, jødedom og islam er bygget på det samme religionblandingkonseptet, -lev med det!

 

PrettyBoy:

Kan du nevne 3 unike positive sider ved islam som ikke er å finne i andre religioner/livssyner?

Tenker da ikke på troen i seg selv, men mere på praktiske ting slik som leveregler og tradisjon.

 

Balle:

Når du sier en "usensurert koran"

Er du sikker på at du ikke mener Hadith?

Lenke til kommentar
Dette er et betimelig spørsmål å stille.

Jeg er ikke kristen, bare for å si det, jeg tror på vitenskapen.

 

Et spørsmål som plager meg litt for tiden er hvorfor islam slipper så billig unna i forhold til kristendommen?

De kristne får til stadighet en masse pepper, folk melder seg ut fra statskirken og flere politikere jobber aktivt for å skille stat og kirke, folk flest nærmest latterliggjør de kristne til stadighet. Komikere brenner bibelen på tv, den samme komikeren hadde nok aldri turt å brenne koranen...

 

Er det bare at folk er feige og mangler baller, eller er de redde for å bli kalt rasister?

For det er jo faktisk jævlig mye ved denne religionen "islam" som er verdt å gjøre narr av!

For eksempel var jo grunnleggeren pedofil, de mener alle andre er vantro og bør steines, de kapper av seg forhuden og driver med ufattelig teite ritualer.... hvorfor tør ingen gjøre narr av dette da? Det er da langt værre enn det de kristne driver med.

 

Fordi kristne i norge tar ikke livet av deg hvis du tegner jesus. Muslimer er primetive.

Lenke til kommentar
Dette er et betimelig spørsmål å stille.

Jeg er ikke kristen, bare for å si det, jeg tror på vitenskapen.

 

Et spørsmål som plager meg litt for tiden er hvorfor islam slipper så billig unna i forhold til kristendommen?

De kristne får til stadighet en masse pepper, folk melder seg ut fra statskirken og flere politikere jobber aktivt for å skille stat og kirke, folk flest nærmest latterliggjør de kristne til stadighet. Komikere brenner bibelen på tv, den samme komikeren hadde nok aldri turt å brenne koranen...

 

Er det bare at folk er feige og mangler baller, eller er de redde for å bli kalt rasister?

For det er jo faktisk jævlig mye ved denne religionen "islam" som er verdt å gjøre narr av!

For eksempel var jo grunnleggeren pedofil, de mener alle andre er vantro og bør steines, de kapper av seg forhuden og driver med ufattelig teite ritualer.... hvorfor tør ingen gjøre narr av dette da? Det er da langt værre enn det de kristne driver med.

 

Fordi kristne i norge tar ikke livet av deg hvis du tegner jesus. Muslimer er primetive.

Neida, men kødder du med kristne politikkere og Amerkanske flagg får du kule i posten.

http://no.wikipedia.org/wiki/Otto_Jespersen

 

En Norsk muslimsk familiefar ble knivstukket av en Nordmann fordi andre muslimer har brent norske flagg.

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_ost...rk/5460127.html

Hvor mange Nordmenn ble påført livstruende skader av muslimer bosatt i Norge i forbindelse med tegningene?

 

Norske kristne trenger ikke motiver for å ta et liv. Det holder i massevis at de hører guds stemme i hodet sitt.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=563288

Endret av analkløe
Lenke til kommentar

Tror poenget hans er at det finnes idioter i begge leire.

Det er på ingen måte representativt for muslimer generelt å brenne flagg, og de som gjør det har i realiteten blitt hjernevasket og latt seg rive med av massesuggesjon. Det er psykologi, og imamer og muftier vet å utnytte seg av det.

Det som er synd er at det skjer i så stor skala at en hel verden kun ser det negative "glans"bildet.

Lenke til kommentar
Og når det gjelder de spørsmålene jeg stiller om og om igjen som du sier. Så må jeg jo gjøre det når du ikke nedlater deg til å svare.

Jeg mener at jeg har svart på alle dine spm, hvilke spm er det jeg har unngått, kom med dem så kan jeg godt svare på dem :)

Men som muslim så mener du jo at du er overlegen alle ikke-muslimer, og trenger ikke å svare på noe, mens vi skal godta alle dine løgner uten å mukke.

Ser utut som du vil begynne å hakke på meg igjen, dette gjør du hvergang du går tom for ord, du synker veldig lavt i mine øyne,.

Jeg er så syk og lei av muslimenes provoserende oppførsel, at fristelsen er stor til å la prinsippene fare og begynne å hate muslimer.

Så derfor vil jeg avslutte denne debatten før jeg eksploderer, og så får dere tro hva pokker dere vil

Jeg provoserer deg fordi jeg har rett, og du eksploderer fordi du har ikke no mot-argument å komme med :p

PrettyBoy:

Kan du nevne 3 unike positive sider ved islam som ikke er å finne i andre religioner/livssyner?

Tenker da ikke på troen i seg selv, men mere på praktiske ting slik som leveregler og tradisjon.

1. Trosbekjennelsen (shahadah) er den viktigste av de fem søylene. Å erklære at man er muslim skjer ved at man uttaler trosbekjennelsen

2.Bønnen (salah) er den nest viktigste av de fem søylene. Fem ganger i døgnet skal muslimer utføre en fast rituell bønn. Bønnen skal utføres qibla - dvs vendt mot Mekka. I følge Koranen er den rituelle bønnen en religiøs plikt som gjør det vanskeligere for den troende å synde, ettersom de vet at de må bøye seg ned og underkaste seg Gud fem ganger daglig.

3.Almisser (Zakat) eller Velferdsskatt er den barmhjertighetsplikt de troende har. Zakat utgjør ca 2,5% av inntekten, og fordeles mellom åtte verdige grupper. Ordet zakat er tatt fra den arabiske roten zaka, som blant annet betyr «å vokse» eller «å bli renere».

4.Ramadan er både en viktig tradisjon som preger muslimske samfunn og et uttrykk for tilbedelse, renselse og konsentrasjon.

5.Pilegrimsreisen (hadjj) innebærer å reise til Mekka i en bestemt tidsperiode (7. til 13. dhul hijjah), og der delta i noen ritualer. Dette skal enhver muslim som er i stand til det fysisk og økonomisk, gjennomføre minst en gang i livet.

Lenke til kommentar

Kun zakat av det du nevner kan sies å være unik for Islam, de øvrige finnes i prinsipiell form hos kristendommen, jødedommen, hinduismen, og buddhismen, samt flere andre mindre religioner.

Men zakat gis oftere til bygging av moskeer og som lønn til religiøse ledere enn til fattige. Jeg sier ikke at alle penga forsvinner, mye av det hjelper faktisk fattige samfunn, men etterhvert har det religiøse samfunnet vokst seg så stort at mindre mengder av pengene havner hos de virkelig trengende - det meste blir spist opp i administrasjonen.

Lenke til kommentar
Kun zakat av det du nevner kan sies å være unik for Islam, de øvrige finnes i prinsipiell form hos kristendommen, jødedommen, hinduismen, og buddhismen, samt flere andre mindre religioner.

Men zakat gis oftere til bygging av moskeer og som lønn til religiøse ledere enn til fattige. Jeg sier ikke at alle penga forsvinner, mye av det hjelper faktisk fattige samfunn, men etterhvert har det religiøse samfunnet vokst seg så stort at mindre mengder av pengene havner hos de virkelig trengende - det meste blir spist opp i administrasjonen.

Det med zakat, hvor pengene går skal jeg ikke uttale meg så mye om, men jeg håper inderlig at de går til de fattige.

Når jeg sammenligner leveregler i islam og kristendommen, finner jeg flere likhetstrekk. Begge religioner har trosbekjennelse, begge praktiserer bønn, og nestekjærlighet/ hjelpe hverandre. De fleste kristne har ikke faste regler for faste og ei heller noe påbud om pilegrimsferd, slik som muslimer har. Noen kristne menigheter har et krav til medlemmene at de skal betale ev viss sum i måneden/året ellers baserer det seg på kollekt og penger fra staten, mens muslimene har en fast prosent på 2,5 som de skal gi til trengende, for de som har mulighet til det. De ti bud kan finnes igjen i Koranen, men ofte med en litt annen ordlyd.

Utenom de fem søylene så kan jeg også nevne:

Renslighet:

Islam har mange regler for både praktisk og rituell hygiene. Islamsk hygiene omfatter den rituelle vasken av hender, føtter, armer, ben, hode og ansikt før bønn eller andre religiøse handlinger, og hygieniske tiltak etter «urene» handlinger som toalettbesøk, samleie. Den omfatter også generelt hygienisk vedlikehold av kroppen som regelmessige bad, klipping av negler og hår og så videre.

Spiseregler:

Muslimer følger i likhet med flere andre religioner visse regler for hva de kan spise og drikke. Det som muslimer kan spise og drikke kalles halal (tillatt), det de ikke kan spise og drikke kalles Haram (forbudt). Mat og drikke som er «Haram» inkluderer:

Alkoholholdig drikke

Blod

Kjøttet til kjøttetende og altetende dyr som griser, aper, hunder og katter. (Dyr som spiser fisk telles ikke som kjøttetere)

Kjøtt som ikke er slaktet på lovlig måte i Allahs navn.

Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar

Jødedommen har også regler for renslighet og hva de skal spise og ikke spise, og hvordan dette skal slaktes. Det samme har hinduismen og buddhismen.

 

Angående wudu, ser jeg ikke hvorfor man skal utføre dette etter samleie. Samleie med en kvinne med utgangspunkt i formering - ergo multiplisering av familien - er ikke regnet som urent i Islam, men selve akten er? Det blir selvmotsigende. Har man medfødt synd i Islam, slik som i katolisismen?

Lenke til kommentar
Jødedommen har også regler for renslighet og hva de skal spise og ikke spise, og hvordan dette skal slaktes. Det samme har hinduismen og buddhismen.

 

Angående wudu, ser jeg ikke hvorfor man skal utføre dette etter samleie. Samleie med en kvinne med utgangspunkt i formering - ergo multiplisering av familien - er ikke regnet som urent i Islam, men selve akten er? Det blir selvmotsigende. Har man medfødt synd i Islam, slik som i katolisismen?

Al-Madhi:

Dette er en slimete, hvit væske som utsondres fra kjønnsorganene før selve samleiet. Vanligvis er man ikke oppmerksom på dette. Det utsondres både fra mannlige og kvinnelige kjønnsorganer, men mest fra sistnevnte. Det er obligatorisk å vaske det fra kroppen. Hvis det kommer på klærne, er det nok å ta det bort med litt vann.

Al-Mani(sæd).

Noen av de lærde hevder at sæd er urent, men mest sannsynlig at det er rent, for det anbefales å vaske den våte sæden, mens den tørre kan tørkes av. Ibn Abbas spurte Guds Sendebud hvordan det forholder seg med sæd på klær; “Det er det samme som slim og spytt. Det er nok å tørke området med en klut. “

Så selve aktene er ikke uren nei.

Islam definerer synd som alt som går mot Allahs vilje. Som i jødedommen anser man synd for å være en handling, og ikke en tilstand. Så nei man har ikke arvesynd eller medfødt synd i islam se;( Koranen 7:10-26 [11-27] eller 20:116-127 [115-127-])

Lenke til kommentar
Jødedommen har også regler for renslighet og hva de skal spise og ikke spise, og hvordan dette skal slaktes. Det samme har hinduismen og buddhismen.

 

Angående wudu, ser jeg ikke hvorfor man skal utføre dette etter samleie. Samleie med en kvinne med utgangspunkt i formering - ergo multiplisering av familien - er ikke regnet som urent i Islam, men selve akten er? Det blir selvmotsigende. Har man medfødt synd i Islam, slik som i katolisismen?

Al-Madhi:

Dette er en slimete, hvit væske som utsondres fra kjønnsorganene før selve samleiet. Vanligvis er man ikke oppmerksom på dette. Det utsondres både fra mannlige og kvinnelige kjønnsorganer, men mest fra sistnevnte. Det er obligatorisk å vaske det fra kroppen. Hvis det kommer på klærne, er det nok å ta det bort med litt vann.

Al-Mani(sæd).

Noen av de lærde hevder at sæd er urent, men mest sannsynlig at det er rent, for det anbefales å vaske den våte sæden, mens den tørre kan tørkes av. Ibn Abbas spurte Guds Sendebud hvordan det forholder seg med sæd på klær; “Det er det samme som slim og spytt. Det er nok å tørke området med en klut. “

Så selve aktene er ikke uren nei.

Islam definerer synd som alt som går mot Allahs vilje. Som i jødedommen anser man synd for å være en handling, og ikke en tilstand. Så nei man har ikke arvesynd eller medfødt synd i islam se;( Koranen 7:10-26 [11-27] eller 20:116-127 [115-127-])

 

Takk for svar. Da ser du at det er litt motstridende at man skal utføre en rituell renselse som 1) Allah tillater, og 2) ikke er en uren

 

(Får nesten bare legge til at jeg kun spør fordi jeg lurer, that's it)

Endret av Erman
Lenke til kommentar

Satan kan være som vennligheten selv. Han kan være innsmigrende og overtalende, og fremstå som vennlig og forstaelsesfull.

Men Satan er også enfoldig og ensporet i sin ondskap, og kjærlighet er han ikke i stand til å vise, hans tanker og gjerninger er onde dagen lang, selv om han noen ganger prøver å kamuflere sine gjerninger som "gode"gjerninger. Det samme mønsteret ser vi tydelig i islam . Et av de mest avslørende eksempel var da muslimer gjemte seg i buskene for å overfalle kristne skolejenter i Indonesia, og skar hodet av dem som en "god" gjerning for Allah etter ramadan for et par år siden.

 

http://www.theaustralian.news.com.au/story...85-2703,00.html

 

Og på dette kan vi avsløre islam.

Muslimene fremstår som ekstremt vennlige og forståelsesfulle, så lenge alt går deres vei, og de kan drive sitt innsmigrende overtalelsespill overfor folk som ikke har kunnskap om Islam, så viser de seg fra en vennlig og forståelsesfull side.

Men så snart noe går imot dem, eller de møter noen som har kunnskap om Islam så kommer hatet og ondskapen til overflaten, også blandt vanlige muslimer som til dagelig fremstår som fredelige.

 

http://popularemails.com/muslimdemonstrationinlondon.htm

 

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/...on-protest.html

 

http://www.opendoors.no/sider/tekst.asp?side=2254

Noen muslimer selvsagt smarte nok til å prøve å stoppe denne avsløringen av islam, utført av muslimene selv. Men det fins likevel tilstrekkelig mange eksempler på islams ondskap til at det burde være synlig for de fleste hva Islam egentlig er.

 

http://www.thereligionofpeace.com/

 

Jeg har sett at det har vært gjort forsøk fra muslimenes side på å hevde at muhammed var en "profet" og at det var profetert også i Bibelen at han skulle komme. Men dette er selvsagt bare tull, for den som var profetert og skulle komme var Jesus.

 

Jeg er litt forundret over at mange kristne så lett aksepterer og omfavner Islam, for de var de første som burde avsløre islams ondskap, og forstå hvem som står bak Islam.

Men Islam ser det som veldig viktig å prøve å bli anerkjent og akseptert av kristne. For å akseptere islam er egentlig det samme som å forlate kristendommen, og omfavne ondskapen.

 

Kristne som anerkjenner islam og underkaster seg islam kan derfor bli godtatt av muslimene inntil videre, de som ikke vil bøye av for Islam, må ødelegges. Og for dette formålet er alle midler tillatt.

 

 

Muslimer flest identifiserer seg 100 % med Islam, og vi kan vel is at muslimer er islam. Hvor sterk denne koblingen er var ikke jeg heller egentlig klar over inntil nå nylig.

Men vi må likevel prøve å skille mellom Islam og muslimer, og ikke falle for fristelsen til å hate muslimer.

At vi skal hate dem er Jo også noe de vil selv, for da kan de fortsette å spille ofre. Og kreve særfordeler ved å påstå at de må beskyttes fordi de er en forfulgt "minoritet"

 

Det er imidlertid noen muslimer som er muslimer bare i navnet, og egentlig ikke bryr seg noe særlig om Islam, men jeg har begynt å forstå at disse muslimene er i sterkt mindretall

 

Men muslimer er mennesker og de er også ofre for Islam, derfor bør vi ha stor medfølelse og medlidenhet med dem. Selv om vi samtidig bør være skeptiske og på vakt, og aldri stole på en Muslim.

 

For muslimene er uten håp og de står i fare for å bli ødelagt som mennesker om de ikke klarer å komme seg ut av islam før det er for sent. For det finnes ingen menneskelighet i Islam, ingen rom for menneskelige følelser.

 

All ondskap inkludert islam vil bli fjernet når den tid kommer, inntil da vil nok islam ha en viss framgang. Men når tiden er inne for det, så vil Islam bli utryddet. Og de muslimene som da fremdeles holder på islam og ikke vil forlate islam, de vil også lide samme skjebne som islam

 

Forskjellen mellom islam og kristendom er at islam lærer at Allah skapte mennesker for at de skal tilbe ham. Mao. Så betyr dette at muslimene må bekjempe alle sin menneskelighet, og alle sine menneskelige følelser, i den hensikt å tilbe Allah og følge islams regler.

 

Mens kristendommen lærer at Gud skapte mennesker for at vi skal ha et godt liv, og Han skapte jorden og alt som er for at vi skal ha glede av det.

Da menneskene ble forført og ledet vill av Satan, så sendte Gud sin egen sønn for å vise oss veien tilbake, og for å at på seg straffen for menneskenes synder. Slik at vi igjen kan bli forsonet med Gud.

Lenke til kommentar
Vel, nå siktet jeg strengt tatt til at du nevnte samleie som en "uren" handling, mens skriftene tilsier at det ikke er urent, og ikke trenger wudu for å renses - kun ordinær vask.

Men men... det er bare detaljer.

Nå har en wudhu (rituell ren)

En slik wudhu gjelder frem til en har gjort noe av det vi kaller ”nawqid alwudhu” altså ting som gjør wudhu ugyldig. Følgende ting gjør wudhu ugyldig:

Toalettbesøk (eller med andre ord hva som helst som går ut av kroppen gjennom penis, vagina eller endetarmsåpning).

Dyp søvn.

I tillegg til disse kommer ting som er sjeldnere:

blødninger i forbindelse med fødsel og menstruasjon.

tap av bevissthet i kortere eller lengre tid. gjelder også totalbedøvelse.

Lenke til kommentar
Dette er et betimelig spørsmål å stille.

Jeg er ikke kristen, bare for å si det, jeg tror på vitenskapen.

 

Et spørsmål som plager meg litt for tiden er hvorfor islam slipper så billig unna i forhold til kristendommen?

De kristne får til stadighet en masse pepper, folk melder seg ut fra statskirken og flere politikere jobber aktivt for å skille stat og kirke, folk flest nærmest latterliggjør de kristne til stadighet. Komikere brenner bibelen på tv, den samme komikeren hadde nok aldri turt å brenne koranen...

 

Er det bare at folk er feige og mangler baller, eller er de redde for å bli kalt rasister?

For det er jo faktisk jævlig mye ved denne religionen "islam" som er verdt å gjøre narr av!

For eksempel var jo grunnleggeren pedofil, de mener alle andre er vantro og bør steines, de kapper av seg forhuden og driver med ufattelig teite ritualer.... hvorfor tør ingen gjøre narr av dette da? Det er da langt værre enn det de kristne driver med.

 

Fordi kristne i norge tar ikke livet av deg hvis du tegner jesus. Muslimer er primetive.

Neida, men kødder du med kristne politikkere og Amerkanske flagg får du kule i posten.

http://no.wikipedia.org/wiki/Otto_Jespersen

 

En Norsk muslimsk familiefar ble knivstukket av en Nordmann fordi andre muslimer har brent norske flagg.

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_ost...rk/5460127.html

Hvor mange Nordmenn ble påført livstruende skader av muslimer bosatt i Norge i forbindelse med tegningene?

 

Norske kristne trenger ikke motiver for å ta et liv. Det holder i massevis at de hører guds stemme i hodet sitt.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=563288

 

Jeg vil bare gjøre oppmerksom på nok en gang at det en religion kan ikke lastes for andre ting enn det som stå i dens skrifter.

Mao. det personer gjør som de ikke har grunnlag og støtte for i religionens skrifter, det kan man ikke skylde på religionen for, uansett om de kaller seg kristne.

 

Ellers så finner jeg det litt underlig at ateister insisterer veldig på at Norge ikke er noe kristent land osv. Men så snart det skjer en handling som denne hvor muslimer blir stukket ned etter provokasjoner, ja da er det med en gang eksempel på kristendommens "grusomhet" i følge de samme ateistene.

 

Kan dette komme av at det er om å gjøre for ateister å finne grunner for å bekjempe kristendommen, og å hate kristne ?

Lenke til kommentar
Vel, nå siktet jeg strengt tatt til at du nevnte samleie som en "uren" handling, mens skriftene tilsier at det ikke er urent, og ikke trenger wudu for å renses - kun ordinær vask.

Men men... det er bare detaljer.

Nå har en wudhu (rituell ren)

En slik wudhu gjelder frem til en har gjort noe av det vi kaller ”nawqid alwudhu” altså ting som gjør wudhu ugyldig. Følgende ting gjør wudhu ugyldig:

Toalettbesøk (eller med andre ord hva som helst som går ut av kroppen gjennom penis, vagina eller endetarmsåpning).

Dyp søvn.

I tillegg til disse kommer ting som er sjeldnere:

blødninger i forbindelse med fødsel og menstruasjon.

tap av bevissthet i kortere eller lengre tid. gjelder også totalbedøvelse.

 

De to tingene jeg har uthevet.. Hvorfor krever de wudu?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...