Gå til innhold

Hvorfor slipper Islam unna så billig?

Anbefalte innlegg

Greia med Aisha er forsåvidt så i segselv. Klart, man må lese det som en del av ens tid. Men det er bare så komisk at muslimer liksom blir såååå kulturrelativistisk angående pedofili(noe det i dag ville bli tolket som) med engang det er profeten deres det er snakk om... mens homofili er enda noe man kan bli steinet ihjel for i mange muslimske områder.

Men i segselv er det nå så. Muslimer i dag virker ikke å gå etter småjenter på 8 år bare fordi Mohammed gjorde det. Så det er likegyldig sånn sett.

Teite ritualer?

Tja, hva med kvinnenes rett til å bestemme over segselv? Kle seg slik hun vil?

Dødsdom for sex før ekteskap? Dødsdom for utroskap(ikke for å være umoralsk, men det er litt sterk straff kanskje)? Dødsdom for kvinner som blir voldtatt... virker som kvinnen får skylden abstrakt nok. Ellers er å be 5 ganger daglig ganske ekstremt, men det plager nå ingen, men jeg synes det virker slitsomt.

Omskjæringensgreia virker snodig, men jeg vet lite om det. Du sier det er renslig, men det har vel vært tilfeller der redskapene man har brukt i midtøsten har vært skitne og smittefarlige.

Også er det selvsagt også dødsdom for å forlate Islam.

S,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Greia med Aisha er forsåvidt så i segselv. Klart, man må lese det som en del av ens tid. Men det er bare så komisk at muslimer liksom blir såååå kulturrelativistisk angående pedofili(noe det i dag ville bli tolket som) med engang det er profeten deres det er snakk om... mens homofili er enda noe man kan bli steinet ihjel for i mange muslimske områder.

Men i segselv er det nå så. Muslimer i dag virker ikke å gå etter småjenter på 8 år bare fordi Mohammed gjorde det. Så det er likegyldig sånn sett.

Teite ritualer?

Tja, hva med kvinnenes rett til å bestemme over segselv? Kle seg slik hun vil?

Dødsdom for sex før ekteskap? Dødsdom for utroskap(ikke for å være umoralsk, men det er litt sterk straff kanskje)? Dødsdom for kvinner som blir voldtatt... virker som kvinnen får skylden abstrakt nok. Ellers er å be 5 ganger daglig ganske ekstremt, men det plager nå ingen, men jeg synes det virker slitsomt.

Omskjæringensgreia virker snodig, men jeg vet lite om det. Du sier det er renslig, men det har vel vært tilfeller der redskapene man har brukt i midtøsten har vært skitne og smittefarlige.

Også er det selvsagt også dødsdom for å forlate Islam.

S,

Punkt 1 kvinners rett til å bestemme selv i islam,

Dette har jeg svart på tidligere, kan du lese om her :

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...;#entry12585238

Punkt 2 Kle seg slik hun vil, (regner med at du tenker på hijab)har det noen gang slått at det er slik hun vil kle seg? Og de velger dette selv?F.eks har tre søstre selv, to av dem velger å bruke dette, hun ene vil ikke, ingen problemer, ingen diskusjon.

Et veldig kjent klesplagg innen jødedommen er kippa, det er et hodeplagg som mennene går med for å vise respekt. Dette velger de også selv, sikher, de som går med turban, de velger også dette selv, hvorfor er det ingen som stiller spm på om turban eller kippa er tvunget på?men hijab er tvunget på?Hvorfor skjer dette??

Punkt 3 Dødsdom, sex før ekteskap, voldtatt også få skylda, sier du,.

Sex før ekteskap er ikke tillatt i islam, kristendom og jødedommen.Regner med at det ikke er tillatt i Hinduisme og Buddhisme. Straffen for dette er hard, men dødsdom nei,Islam en barmhjertig tro. I Islam vet man å tilgi, om noen angrer og korrigerer sin adferd. (Koranen 5,34) Husk også at gode handinger visker ut en dårlig handling. (11,114)

Voldtekt i det hele tatt er noe av det kvalmeste jeg vet om, synes de som voldtar burde få den strengeste straffen som finnes. har tidligere lest om en sak, der akkuratt dette skjedde, dette tar jeg som en muslim avstand fra. Synes sånne bønder ødlegger mye for oss muslimer.

Punkt 4 be 5 ganger, du synes dette er slitsomt, men igjen dette er noe man velger selv, jeg personlig ber 5 ganger daglig og synes at det gjør meg ingenting at jeg til og med ber ekstra(visst du skjønner hva jeg mener) noen ganger!

Punkt 5 Omskjæring har man trukket frem muligheten for at de som er omskåret er mindre utsatt for infeksjoner. Medisinske og hygieniske grunner oppgis gjerne som grunn til omskjæring. Noen holder frem at omskårne menn muligens er mindre utsatt for visse typer kreft.

Punkt 6 Dødsdom å forlate islam. Det er helt sikkert noen mennesker, som har byttet relgion eller byttet til å tro på ingenting. Har ingen kunnskap om dette, men kan det bevise meg at det er dødsdom å forlate islam?

Lenke til kommentar
Kristne har ikke vandra rundt å trua folk på livet når du har spøkt med reiligionen deres.

Haha, neivel? Les en historiebok.

Ikke i nyere tid kansje men allikevel.

Sant... vi var ikke bedre før...

Men nå lever jo de milevis unna våres sivilisasjon. Men jeg kan ikke forstå hvorfor dem skal da oppføre seg slik når de bor i Norge.

Mange av de truer jo enda kritikere og satirikere med helvete. Fred Phelps annonserte jo gjennom TV dagen etter George Carlin døde at Carlin var i helvete(George Carlin, en standupkomiker som satiriserte religion endel).

Og det er jo endel tilfeller av kristne som sprenger abortsentre og dreper abortleger. 100% fredelig er de fortsatt ikke. Og antallet homofile som har tatt selvmord takket være religiøse dogmer må også tas i betraktning.

Nå skal det likevel sies at Kristendommen virker å ha mer moralen at man "vender det andre kinnet til", slik Jesus gjorde, når de blir kritisert kanskje.

Kan være mine fordommer, jeg kan ta feil om dette, men slik jeg forstår det så er det sett på som veldig rett innenfor Koranen å gå til angrep når man blir kritisert. Det er ærefullt å sloss for Allah. Å være i krig for Allah er noe av det mest ærverdige man kan gjøre. Koranen ble skrevet i en tid med enormt mye kriger rundt seg, så religionen er preget av det.

S,

vell.. faktisk så er islam, tolket av en god mann, en veldig fredlig og god religion, med mange av de samme prinsippene som kristendommen har, det bare de "overmektige" imamene som tolker budskapet på en krigersk måte + at de fleste muslimer er er veldig sterkt troende.. dette er ikke en god sammensetting spør du meg.. kristne paver for 1000 år siden viste ikke mye av det andre kinnet til for å si det sånn

Lenke til kommentar

Jeg savner det kompromisløse hatet mot Islam som man finner blandt annet mot kristendommen. Noe av grunnen er at selve religionen er ukjent for oss. Hvor mange navn kjenner vi fra Koranen? Allah og Mohammad og det er vangligvis det. Blir vanskelig å komme med noen skikkelig blasfemiske godsaker når man ikke engang vet hva Satan heter i koranen. Derfor er det lettere å gjøre det med kristendommen, fordi der har vi propaganda i alle offentlige instanser, medier og resten av samfunnet. Hvis man sier "hyll Satan" så skjønner alle det, men om man sier "hyll Iblis" så skjønner ikke så mange hva det handler om...

Lenke til kommentar
Slipper billig unna? De fleste tror jo at alle som er muslim er terrorister, og støtter terrorisme. Man tror også om muslimer at de er hjernevaskede terrorister, og tror de kan gå begå selvmordsbombing når som helst?

At du skriver dette beskriver akkurat det trådstarter snakker om. hvor, unnskyld språket, faen tar du det fra at alle tror muslimer er terrorister? tviler på at du faktisk har tenkt over påstanden. javisst, det brukes mye som en spøk, men det er fortsatt bare en spøk.

Hvis du spurte 1000 voksne mennesker her i Norge om de trodde at alle muslimer er terrorister, vil max 50 av dem svare ja. det er ingen logikk eller fornuft i denne påstanden, og enhver med litt vett i skolten vet det.

Hvis du tar det fra ungdomsmiljøet, som tidligere sagt, det brukes som en spøk, og hvis du spurte en 16-åring helt seriøst om han trodde at alle muslimer er terrorister, ville h*n sannsynligvis svart nei. Dessuten utgjør ikke ungdommen "de fleste" av folk i verden.

Men for å være ærlig, syntes jeg ikke Islam gjør mye for å avkrefte dette ryktet, med tanke på reaksjonene mot karikaturene av profeten...

//Blarcky

Lenke til kommentar
Straffen for dette [sex før ekteskap] er hard, men dødsdom nei,Islam en barmhjertig tro.

Hvordan kan islam være en barmhjertig tro hvis det gis hard straff for utenomekteskaplig sex?

ja, det blir det samme som å si hvordan kan strenge og harde foreldre være omtenksome og barmhjertige?

De elsker deg overalt på jord, men er fortsatt strenge for å lære deg hva som er rett og galt,og dummer du deg ut, så blir du straffa,Eller f.eks en lærer vil jo deg dit beste, men bråker du, kan du bli "straffa" er du med meg??

Ja Blarcky, kan være enig med deg, at jeg overdrev litt, men det virker jo som om man vil framstille muslimer gjennom media, diskusjoner som noen overtroiske selvmordsbombere. er du ikke enig i dette? Du er sånn halveis enig når du snakker om karikatur tegningen virker det som. Men hvorfor tegne, når du vet du kommer til å irritere alle muslimer???

Så at islam slipper billig unna er feil, vil gjerne høre fra tradstarter han mener at vi slipper unna med???

Lenke til kommentar
Straffen for dette [sex før ekteskap] er hard, men dødsdom nei,Islam en barmhjertig tro.

Hvordan kan islam være en barmhjertig tro hvis det gis hard straff for utenomekteskaplig sex?

ja, det blir det samme som å si hvordan kan strenge og harde foreldre være omtenksome og barmhjertige?

De elsker deg overalt på jord, men er fortsatt strenge for å lære deg hva som er rett og galt,og dummer du deg ut, så blir du straffa,Eller f.eks en lærer vil jo deg dit beste, men bråker du, kan du bli "straffa" er du med meg??

Joda, jeg er helt med deg, foreldra dine banker dritt ut av deg fordi du tok på sokken FØR du tok på deg buksa, for sånt er jo veldig viktig. Buksa må på FØR sokkene, noe annet går jo ikke ann. Og nåde den som måtte finne på å ta på seg sokkene først, den skal straffes HARDT!!! SÅNT SKAL VI FAEN IKKE HA NOE AV!!!!

Lenke til kommentar
Dette er et betimelig spørsmål å stille.

Jeg er ikke kristen, bare for å si det, jeg tror på vitenskapen.

Et spørsmål som plager meg litt for tiden er hvorfor islam slipper så billig unna i forhold til kristendommen?

De kristne får til stadighet en masse pepper, folk melder seg ut fra statskirken og flere politikere jobber aktivt for å skille stat og kirke, folk flest nærmest latterliggjør de kristne til stadighet. Komikere brenner bibelen på tv, den samme komikeren hadde nok aldri turt å brenne koranen...

Er det bare at folk er feige og mangler baller, eller er de redde for å bli kalt rasister?

For det er jo faktisk jævlig mye ved denne religionen "islam" som er verdt å gjøre narr av!

For eksempel var jo grunnleggeren pedofil, de mener alle andre er vantro og bør steines, de kapper av seg forhuden og driver med ufattelig teite ritualer.... hvorfor tør ingen gjøre narr av dette da? Det er da langt værre enn det de kristne driver med.

Det er ingen muslimske samfunn, eller noen andre livssynssamfunn forøvrig, som tillates å registrere personer uten deres samtykke. Det kalles for medlemsjuks, det er straffbart etter norsk lov og det strider med Barnekonvensjonen om rett til organisasjons- og religionsfrihet som vi alle forplikter oss å følge. Dette gjelder tydeligvis ikke i tilfellet Den norske kirke, her er det ufattelig nok helt andre regler som gjelder. Det er klart at en så udemokratisk ordningen både fortjener og får pepper, noe annet ville være underlig.

Folk melder seg ut av Statskirken av egeninteresse, det behøver ikke å være flere årsaker til det enn at det er riv ruskende galt å bli tatt til inntekt for noe en ikke kjenner seg igjen i.

Det mange også ser ut til å glemme er at det å melde seg ut av Den norske kirke, ikke behøver å være fordi man ikke er kristen. Statskirken har ikke monopol på kristendommen. Statskirkens tolkning av evangelisk-luthersk kristendom er én enkelt variant av kristendommen. Det er ikke riktig den skal ha noen mer særstilling enn evangelisk-lutherske frikirker, eller andre livssynssamfunn.

Et skille mellom stat og kirke er det eneste riktige i et mangfoldig samfunn. Dette handler ikke om kritikk av kristendommen, men styrking av en svært viktig religionsfrihet.

Du tenker på satiremannen Otto Jespersen? Jespersen livnærer seg av å provosere folket, hans virke i TV2 kan da ikke tas til inntekt for hva enhver religionskritiker mener er rett eller galt?

Islam (og andre religioner/livssyn) kunne godt vært debattert mer her på forumet, men det krever jo selvsagt at noen tar initiativ til det.

Lenke til kommentar

Joda, jeg er helt med deg, foreldra dine banker dritt ut av deg fordi du tok på sokken FØR du tok på deg buksa, for sånt er jo veldig viktig. Buksa må på FØR sokkene, noe annet går jo ikke ann. Og nåde den som måtte finne på å ta på seg sokkene først, den skal straffes HARDT!!! SÅNT SKAL VI FAEN IKKE HA NOE AV!!!!

Hva er det du snakker om?Når snakket jeg om banke dritten ut av barna sine? Tror du må lese engang til jeg,det jg skrev tidligere,.Du har vel gjort verre ting enn å ta på sokken før buksa som barn..

Lenke til kommentar
Hva er det du snakker om?Når snakket jeg om banke dritten ut av barna sine? Tror du må lese engang til jeg,det jg skrev tidligere,.Du har vel gjort verre ting enn å ta på sokken før buksa som barn..

Men sex før ekteskap er altså en stor forbrytelse som det skal slås hardt ned på? Ja, jeg har som barn gjort langt verre ting enn å ta på sokkene før buksa og jeg synes langt verre handlinger enn sex før ekteskap skal begås før man skal tildeles streng straff.

Du ønsket å sammenlikne straff for sex før ekteskap det med foreldre som straffer barna sine når de gjør noe galt, så da måtte jo jeg finne en ekvivalent gjerning i eksempelet med foreldrene. Jeg synes da hard straff for å ta på seg sokkene før buksa er en god analogi. Det blir som med sex før ekteskap en konsekvensløs handling som overhodet ikke bør straffes da det burde være opp til den enkelte å bestemme om man skal ha sex før ekteskap eller ta på sokkene før buksa. Altså noe hverken myndigheter eller foreldre har noe med å blande seg oppi.

Så lenge islam søker å straffe folk hardt for sex før ekteskap er ikke islam en snill, god, mild eller barmhjertig religion. Islam ønsker å kontrolere privatlivet til troende så vel som ikke-troende ned til hver minste detalj, og metoden for å oppnå dette er trusler om fysiske og smertefulle avstraffingsmetoder (100 piskeslag over ryggen for sex før ekteskap). Dette er metoder vi godt kjenner fra historien men vi kan vel trygt si at de regimer, despotter, keisere og diktatorer som befattet seg med slikt langt ifra har vært som gode og barmhjertige å regne, så hvorfor skulle det stille seg annerledes når det kommer til islam?

Lenke til kommentar

Ja kan få forstå hva du vil fram til men ville ikke kalt det en forbrytelse men en synd kanskje, Koranen Toranen, Bibelen forteller deg også at sex før ekteskap er ikke tillatt, men visst man veier hva grunnen til dette er? Så er det vel ikke så ille å vente med sex?med tanke på sykdom, abort osv.

Men det er vel en annen diskusjon. I og med at dette er snakk om hvorfor islam slipper så billig unna, og ikke et emne om sex før ekteskap!!

Hvorfor jeg sammenligner med foreldre, er at de forteller oss, at sønn/datter dette er ditt liv, jeg er din assistent på denne turen, jg vil hjelpe deg med hva som helst, og hva som er rett og galt!!Når vi ikke hører på,eller skeier ut, så "retter" foreldrene på oss, at vi skal følge den "rette vei"

I verden i dag fins det millioner av ungdommer som har bestemt seg for å vente med sex til de gifter seg. Ikke la noen fortelle deg at du ikke lever et fullverdig liv uten sex. Jeg kjenner ikke en som lei seg for at de venta, men jeg kjenner mange som er lei seg for at de ikke venta. Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!

Lenke til kommentar
I verden i dag fins det millioner av ungdommer som har bestemt seg for å vente med sex til de gifter seg. Ikke la noen fortelle deg at du ikke lever et fullverdig liv uten sex. Jeg kjenner ikke en som lei seg for at de venta, men jeg kjenner mange som er lei seg for at de ikke venta. Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!

Og jeg kjenner mange som ikke gadd å bry seg om dette i det hele tatt....

Feilen er jo at sex før ekteskapet blir stigmatisert til noe ond, til å være syndig og forbudt, ikke at noen faktisk velger å vente med det fordi de velger dette selv!!. Sex mellom to mennesker er ikke synd så lenge begge er enige om dette. Så hvis de som vil vente kan gjøre det uten stigmatiserende dogmer som krever dette og de som ikke vil vente kan gjøre det uten stigmatiserende dogmer som sier at dette er synd er jo saken biff. Men slik er det ikke. Sex før ekteskapet er pr definisjon en uting i muslimsk tro OG derfor er grunnen til at mange venter, og grunnen til at mange angrer, antagelig i hovedsak fordi de tror denne guden vil straffe dem for det eller noe slikt. Dette skulle såklart være valgfritt!!!

Faktum er jo at i de landene som IKKE har noen stigmatisering eller syndiggjøring omkring sex før ekteskapet også har de laveste sykdoms ratene og de laveste abort tallene. Det fører altså ikke noe godt med seg med å stigmatisere og syndiggjøre sex før ekteskapet, heller tvert imot! Jeg husker skrikene fra de religiøse den gangen seksual undervisningen skulle inn i skolene da de faktisk trodde at dette var det samme som å si at det var fritt frem, men sannheten er at den gjennomsnitlige alderen for å ha sex er gått opp med to år!!!

Endret av RWS
Lenke til kommentar
Ja kan få forstå hva du vil fram til men ville ikke kalt det en forbrytelse men en synd kanskje, Koranen Toranen, Bibelen forteller deg også at sex før ekteskap er ikke tillatt, men visst man veier hva grunnen til dette er?

En synd er det vel kun for de som annerkjenner at det er en synd. Å straffe folk for å begå synder kun forankret i religiøse dogmer er ikke barmhjertighet men rett og slett barbari.

Så er det vel ikke så ille å vente med sex?med tanke på sykdom, abort osv.

Nei, det er ikke så ille å vente likeledes som det ikke er ille å ikke vente. Og nå er det ikke slik at det er mangel på giftering som resulterer i sykdom og abort. Dette er et resultat av sexen selv og ikke hvor vidt man er gift eller ikke.

Men det er vel en annen diskusjon. I og med at dette er snakk om hvorfor islam slipper så billig unna, og ikke et emne om sex før ekteskap!!

Og hva straffeforfølgelse av ugifte par anngår er det absolutt på sin plass å kritisere islam for dette, og jeg synes det absolutt er noe å diskutere ettersom det var du som påstod at islam er en barmhjertig religion til tross for at den ønsker å straffe ugifte par slik slavedriverene i sørstatene straffet ulydige slaver. At du mener denne tråden ikke er stedet for å diskutere dette er fordi du vet jeg har rett og at sannheten er ubehagelig.

Hvorfor jeg sammenligner med foreldre, er at de forteller oss, at sønn/datter dette er ditt liv, jeg er din assistent på denne turen, jg vil hjelpe deg med hva som helst, og hva som er rett og galt!!Når vi ikke hører på,eller skeier ut, så "retter" foreldrene på oss, at vi skal følge den "rette vei"

At du skriver "rette vei" med anførselstegn sier vel det meste. Vi snakker her om hva som er rett og galt i henhold til dogmer, ikke konsekvens. De muslimer som måtte ønske å bli pisket etter å ha brutt religiøse lover må gjerne få lov la seg piskes, men å tvinge andre som ikke annerkjenner eller betror seg til disse dogmene er både avskylig og forkastelig. Det betyr i prinsippet at det ikke finnes trosfrihet i islam. Kanskje ville du hatt lettere for å se det hvis kristene her i landet hadde hatt makten og krevd harde straffer for blasfemi. Da hadde du selv ligget ganske tynt ann ettersom det å være praktiserende muslim helt klart er blasfemisk i hennhold til kristen tro.

Det at det er mange som venter er ikke et argument for at det er greit å piske de som ikke ønsker å vente. Videre gjør du den feilen å anta at det bare er ungdommer det her handler om. Det finnes de mannesker som lever et godt og fullverdig liv som ugifte og alikevel ha sex. Det er ikke alle som har lyst til å gifte seg eller vente til de er gift med å ha sex, så hvorfor i all verden skulle de ikke få lov til å gjøre det?

Lenke til kommentar

Det finnes mennesker som venter med å spise sjokolade før de har gifta seg. Det er fortsatt helt latterlig. Mitt liv hadde vært helt jævlig om jeg ikke fikk pule på dama.

Jeg har gjort værre ting som barn enn å ha sex før ekteskap.

Lenke til kommentar
Ja Blarcky, kan være enig med deg, at jeg overdrev litt, men det virker jo som om man vil framstille muslimer gjennom media, diskusjoner som noen overtroiske selvmordsbombere. er du ikke enig i dette? Du er sånn halveis enig når du snakker om karikatur tegningen virker det som.

Både og. Jeg syntes det nevnes ganske greit at det er "ekstremt religiøse" som gjør slike ugjerninger, og ikke hele Islam som fokuseres på. Men uansett, forstår hvordan du tenker

Men hvorfor tegne, når du vet du kommer til å irritere alle muslimer???

Hvorfor la vær, når det er en spøk, og det eneste Islam oppnår ved å gå rampage på det er å vise at de ikke eier ironi når det kommer til religionen?

//Blarcky

Lenke til kommentar
Bibelen forteller deg også at sex før ekteskap er ikke tillatt, men visst man veier hva grunnen til dette er? Så er det vel ikke så ille å vente med sex?med tanke på sykdom, abort osv.

Hvis så hadde vært virkeligheten og eneste mulige tiltak så kunne man kanskje ha forsvart religiøst begrunnet undertrykkelse.

Adolescents who pledge to remain virgins until marriage are more likely to substitute high-risk sexual behaviors that increase the likelihood of transmitting sexually transmitted diseases, according to researchers who studied the sex lives of about 12,000 teens.

http://www.usatoday.com/news/health/2005-0...sex-study_x.htm

Endret av BlueBench
Lenke til kommentar

Det finnes mennesker som venter med å spise sjokolade før de har gifta seg. Det er fortsatt helt latterlig. Mitt liv hadde vært helt jævlig om jeg ikke fikk pule på dama.

Jeg har gjort værre ting som barn enn å ha sex før ekteskap.

Ja Abigor, det at det er latterlig for deg å vente, men ikke for mange andre millioner av mennesker,.

Helt ærlig den som vil ha sex med en dame,og omvendt værsegod,hvem stopper deg? hvorfor skal det plage andre at noen vil vente egentlig?skjønner ikke dette jeg?Skjønner heller ikke hvorfor dette er en diskusjon?

Fordi noen er relgiøse, og vil vente, så er det latterlig?javel..da får man vel være latterlig i deres øyne,.

Blarcky : ironi sier du, ironi er en fin ting, har bøttevis av det jeg, men ikke akkuratt en tegning av vår profet med bombe over hodet?.ser ikke no morsomt i dette her, dette var kun for å provosere muslimer,.dette bare viser mitt poeng,hvordan folk har sitt syn på muslimer, terror,selvmord,bomber, osv,.

Nei, det er ikke så ille å vente likeledes som det ikke er ille å ikke vente. Og nå er det ikke slik at det er mangel på giftering som resulterer i sykdom og abort. Dette er et resultat av sexen selv og ikke hvor vidt man er gift eller ikke.

Men visst man venter med å ha sex før ekteskap, så er vel sjansen mindre for abort, og sykdom som AIDS f.eks.

Det at det er mange som venter er ikke et argument for at det er greit å piske de som ikke ønsker å vente. Videre gjør du den feilen å anta at det bare er ungdommer det her handler om. Det finnes de mannesker som lever et godt og fullverdig liv som ugifte og alikevel ha sex. Det er ikke alle som har lyst til å gifte seg eller vente til de er gift med å ha sex, så hvorfor i all verden skulle de ikke få lov til å gjøre det?

Nå snakker ikke jeg om de som er ugifte og alikevel har sex, selvfølgelig skal de få lov til dette, alt jeg sier som en muslim, er at visst du er muslim så har du koranen å følge etter, og koranen som alle andre relgioner tillater ikke sex før ekteskap, og visst du aksepter at du er en muslim, så aksepterer du at sex før ekteskap ikke er tillatt,du ser det med logikk gjennom muslimske øyne, jeg forventer ikke at du skal forstå dette(stjerneskruen)Men dette er det islamske syn på sex før ekteskap.

Det at jeg sier ungdommer,hva er feil ved dette?

Og hva straffeforfølgelse av ugifte par anngår er det absolutt på sin plass å kritisere islam for dette, og jeg synes det absolutt er noe å diskutere ettersom det var du som påstod at islam er en barmhjertig religion til tross for at den ønsker å straffe ugifte par slik slavedriverene i sørstatene straffet ulydige slaver. At du mener denne tråden ikke er stedet for å diskutere dette er fordi du vet jeg har rett og at sannheten er ubehagelig.

Jeg mener fortsatt at islam er en barmhjertig relgion,akkuratt som andre relgioner,.

Og hva straffeforfølgelse er på sex før ekteskap er opp til Gud,hvordan han vil straffe deg,men som sagt Gud tilgir,visst du angrer.

Det at det er 100 piskeslag står ingenting om i koranen, dette er dessverre en regel som er laget av mennesker,og enda verre blir også brukt i noen land.

Lenke til kommentar
Men visst man venter med å ha sex før ekteskap, så er vel sjansen mindre for abort, og sykdom som AIDS f.eks.

Eller du kan bruke kondomer eller andre prevensjonsmidler som mange gjør her til lands.

Men OBS! Det er jo ikke alle religioner som er like glade i prevensjonsmidler. Steike!

Lenke til kommentar

Eller du kan bruke kondomer eller andre prevensjonsmidler som mange gjør her til lands.

Men OBS! Det er jo ikke alle religioner som er like glade i prevensjonsmidler. Steike!

Vet ikke med andre relgioner, men islam har ikke imot kondom og prevensjonsmidler, så lenge det blir brukt innenfor ekteskap, selvfølgelig. Men ja,er enig med deg,kondom bra ting å bruke, men dessverre så er det ikke alle som gjør dette, derfor har vi disse sykdommene idag. Men du forstå vel hva jeg mener?Visst folk hadde ventet med sex til ektekskap, så hadde vi kanskje ikke hatt disse sykdommene?

Endret av prettyboy
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...