Gå til innhold

Hvorfor slipper Islam unna så billig?


Anbefalte innlegg

@Baltazar: Der er jeg faktisk litt enig med deg. Jeg vil ikke gå like drastisk til verks som å feie alle under en kam - men det er tendenser til at muslimer i enkelte nasjoner vil implementere samfunnet med sine regler og verdisett.

 

Vi har allerede sett antydninger til dette også i lille Norge - seinest med Hijab-saken. Det resulterte heldigvis ikke i noe handling, men bare å komme med forslaget er faretruende. Når kommer neste forslag - hvor langt må striken strekkes før vi bøyer oss?

 

At et islamistisk parti er iferd med å dannes i Oslo er faretruende. Jeg håper norske muslimer fnyser av partiet, for det vil få konsekvenser for Oslo og seinere resten av landet. Et spørsmål jeg sitter igjen med om muslimer vil innføre muslimske "lover". Hvorfor flyttet dere fra deres eget land?

 

Muslimer må - som alle andre - integreres i det allerede eksisterende samfunn, med samfunnets normer og verdier. Dessverre er det enkelte som hele tiden forsøker og se hvor langt grensene går - noe som er ødeleggende for den delen av muslimer som vil leve i fred med resten av oss.

 

Reaksjonen til muslimene kan på ingen måte forsvares, men en kan stille seg spørsmålet om hva hensikten var fra politimannens side.

 

Jeg skiller hele tiden mellom Islam og muslimer. Men siden det Jo er muslimer som utfører islams gjerninger, så er det umulig å snakke om Islam uten å nevne muslimer. Og selv om mange muslimer selvsagt ønsker å leve i Fred, så blir også de brukt av muslimske ledere i deres kyniske spill.

Du bør ikke regne med at det ikke fins mange muslimer i Norge som vil stemme på et muslimsk parti . Det er antakelig mange muslimer som vil stemme på et slikt parti i Norge. Og kan hende noen forvillede sosialister også.

Og hvis et slikt parti blir opprettet, så vil det være en katastrofe for Norge. Særlig med den økende importen av muslimer som regjeringen driver med.

 

At noen muslimer ønsker å integrere seg og leve i fred med oss, er ganske sikkert. Men islams natur er å presse på for å tvinge alle til å underordne seg islam, og aksepere islams regler.

islams lære er også at islam er den eneste, og dermed overlegne religion, og at muslimene er overlegne fordi de er muslimer. Det er denne læren muslimer vokser opp med, og den kan ikke avlæres før muslimene evt. forkaster islam. Denne læren vil forårsake ufred før eller senere.

 

Det vi så i denne avisartikkelen viser et annet problem, nemlig det hatet som er en del av islams lære, og kommer til syne så snart noe går muslimene imot.

Det fins ikke kjærlighet i islam fordi de setter koranen og islams tåpelige regler foran all menneskelighet, og alle menneskelige følelser og forhold.

Og dette er den største faren for muslimene selv også, for de fornekter sin menneskelighet og jobber aktivt med å bli kvitt sine menneskelige følelser idet de setter islam og koranen først.

 

Det litt tragiske i det hele er jo at de fleste muslimer ikke forstår det selv, men insisterer på å fortsette å holde på islam.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er likevel slik at en muslim ikke har lov til å gifte seg med en ikke-muslim. Dette står i koranen. Det synes iallefall jeg er en negativ holdning fra Islams side i forhold til andre religioner. Er det for muslimer bare Islam som er "den rette" religionen?

Vet ikke hvor du har fått dette fra, men en muslim kan gifte seg med en kristen eller jøde ;)

 

 

Ja, en muslim kan gifte seg med en kristen eller jødisk kvinne, med en muslimsk kvinne kan ikke gifte seg med en kristen eller jødisk mann.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar
Det er likevel slik at en muslim ikke har lov til å gifte seg med en ikke-muslim. Dette står i koranen. Det synes iallefall jeg er en negativ holdning fra Islams side i forhold til andre religioner. Er det for muslimer bare Islam som er "den rette" religionen?

Vet ikke hvor du har fått dette fra, men en muslim kan gifte seg med en kristen eller jøde ;)

 

 

Ja, en muslim kan gifte seg med en kristen eller jødisk kvinne, med en muslimsk kvinne kan ikke gifte seg med en kristen eller jødisk mann.

 

Der vises forskjellsbehandlingen mellom kvinner og menn..Hvorfor får menn lov og ikke kvinner. Grunnen til at jeg skrev som jeg gjorde er fordi jeg har snakket med en muslimsk kvinne.

Lenke til kommentar
Det er likevel slik at en muslim ikke har lov til å gifte seg med en ikke-muslim. Dette står i koranen. Det synes iallefall jeg er en negativ holdning fra Islams side i forhold til andre religioner. Er det for muslimer bare Islam som er "den rette" religionen?

Vet ikke hvor du har fått dette fra, men en muslim kan gifte seg med en kristen eller jøde ;)

 

 

Ja, en muslim kan gifte seg med en kristen eller jødisk kvinne, med en muslimsk kvinne kan ikke gifte seg med en kristen eller jødisk mann.

 

Der vises forskjellsbehandlingen mellom kvinner og menn..Hvorfor får menn lov og ikke kvinner. Grunnen til at jeg skrev som jeg gjorde er fordi jeg har snakket med en muslimsk kvinne.

 

Det har med islams generelle syn på kvinner å gjøre. En kristen eller jødisk kvinne anses som å være lett å overtale til å konvertere til islam, og ikke minst fordi barna automatisk vil bli regnet som muslimer. Og ved evt. skillsmisse så vil kvinnen miste all kontakt med sine barn.

Men en kristen eller jødisk kvinne regnes også som krigsbytte og slave for en muslimsk mann , inntil de konverterer til islam.

 

En kristen eller jødisk mann regnes som en trussel mot en muslimsk kvinne, fordi de vil kunne overtale henne til å forlate islam.

Og en annen ting er jo at en "overlegen" muslimsk kvinne kan jo ikke gifte seg med en kristen eller jødisk mann, som i beste fall sees på som en underlegen dhimmi i islam.

Lenke til kommentar
Der vises forskjellsbehandlingen mellom kvinner og menn..Hvorfor får menn lov og ikke kvinner. Grunnen til at jeg skrev som jeg gjorde er fordi jeg har snakket med en muslimsk kvinne.

For det første så virker det som om det alltid kommer til til å være forskjellsbehandling på denne kloden dessverre pga av etnisk eller religiøs tilhørighet, seksuell orientering, alder, funksjonsevne eller kjønn.

Et av de tydeligste eks på diskriminering i dagens samfunn er når kvinner får mindre betalt enn menn for å utføre den samme jobben. I vårt samfunn er det også mange flere mannlige ledere enn kvinner.

Et eks på statlig diskriminering av menn er verneplikten som finnes her i Norge. Alle menn er pålagt en samfunnstjeneste fordi de er menn.

Jeg refererer til 2,221 i Koranen: Gift dere ikke med kvinner som dyrker avguder, før de tror! En troende (Guds) tjenerinne er bedre enn en som dyrker avguder, selv om hun tiltaler dere. Gift ikke bort deres kvinner med menn som dyrker avguder, før de tror! En troende (Guds) tjener er bedre enn en avgudsdyrker, selv om han tiltaler dere.

Vi merker oss hva Koranen sier: Muslimske menn skal ikke gifte seg med 'avgudsdyrkere', før de tror. Og muslimske kvinner skal ikke gifte seg med 'avgudsdyrkere', før de tror. Menn og kvinner behandles likt! Ingen skal gifte seg med en 'avgudsdyrker', som ikke tro. Så vet vi det.

Samtidig sier Koranen, til muslimske menn: (Tillatt for dere i ekteskap er ...) ærbare kvinner fra dem som fikk åpenbaringen før dere. (5,5) De som fikk åpenbaringen før muslimene - det var jøder og kristne. Altså: Det er tillatt for muslimske menn å gifte seg med ærbare kristne eller jødiske kvinner!

Samtidig sier Koranen, til muslimske menn: (Tillatt for dere i ekteskap er ...) ærbare kvinner fra dem som fikk åpenbaringen før dere. (5,5) De som fikk åpenbaringen før muslimene - det var jøder og kristne. Altså: Det er tillatt for muslimske menn å gifte seg med ærbare kristne eller jødiske kvinner!

 

Jeg vet om et par her i Norge, der han er muslim, hun er jøde og eldstesønnen studerer nå teologi for å bli prest :)

 

Konklusjonen over er ikke nødvendigvis 'rett'. Noen vil være uenig. De vil hevde at tillatelsen over, for muslimske menn og gifte seg med ærbare kristne eller jødiske kvinner, er tidsmessig bestemt: Koranen omtaler kristne og jøder på Muhammads tide, og ikke kristne og jøder av i dag.

 

Og ved evt. skillsmisse så vil kvinnen miste all kontakt med sine barn.

Kilde?

Lenke til kommentar
*Snip*

En mann kan gifte seg med en kristen kvinne (for å sikre at barna blir muslimske - samt at han er overlegen henne), men en kvinne kan ikke gifte seg med en kristen mann. Med andre ord underbygger dine koranvers det Baltazar har kommet med tidligere i diskusjonen.

 

Og at mannen tar med ungene er da viden kjent. De minste får som regel bli hos mødrene til de blir ca syv, åtte år - så kommer mannen og tar dem, flyr til sitt hjemland, og konen ser aldri sine barn igjen. Det er grunnen til skepsisen enkelte norske familier føler, om datteren blir sammen med en muslim - for:

1) Er han trofast? - han kan jo ha 3 andre...

2) Vil han stjele de eventuelle barna?

Endret av HenHau
Lenke til kommentar

Hvem som helst har lov til å gifte seg med hvem de vil, men bare mannen har rett til å gifte seg utenfor sin egen religion. Det er fordi mannen blir regnet som familiens overhode, og gifter han seg med en kvinne fra en annen religion kan mannen gi barna opplæring i sin religion. Gifter en kvinne seg med f. eks. en kristen mann blir barna opplært i den kristne religion. Derfor kan en muslimsk kvinne bare gifte seg med en muslimsk mann.

Vet at folk kommer til argumentere med forksjellsbehandlingen men slik er det bare og forskjellbehandling finner du også hos jødene og kristne og kanskje ateister?

F.eks jødedommen er en religion og kultur der religiøs praksis er viktig i det daglige liv, ikke minst i hjemmet, vil mange foretrekke en jødisk partner og et jødisk ekteskap. Den religiøse loven (halakha) tillater ikke ekteskap med ikke-jøder.

Kristne kan en protestant å gifte seg med en katolikk? Kan en kristen gifte seg med jøde? Kan en Jehova`s vitne gifte seg med katolikk osv,.

Lenke til kommentar
Hvem som helst har lov til å gifte seg med hvem de vil, men bare mannen har rett til å gifte seg utenfor sin egen religion. Det er fordi mannen blir regnet som familiens overhode, og gifter han seg med en kvinne fra en annen religion kan mannen gi barna opplæring i sin religion. Gifter en kvinne seg med f. eks. en kristen mann blir barna opplært i den kristne religion. Derfor kan en muslimsk kvinne bare gifte seg med en muslimsk mann.

Vet at folk kommer til argumentere med forksjellsbehandlingen men slik er det bare og forskjellbehandling finner du også hos jødene og kristne og kanskje ateister?

F.eks jødedommen er en religion og kultur der religiøs praksis er viktig i det daglige liv, ikke minst i hjemmet, vil mange foretrekke en jødisk partner og et jødisk ekteskap. Den religiøse loven (halakha) tillater ikke ekteskap med ikke-jøder.

Kristne kan en protestant å gifte seg med en katolikk? Kan en kristen gifte seg med jøde? Kan en Jehova`s vitne gifte seg med katolikk osv,.

 

Jødedommen har tilsvarende regler som islam her ja. Og det er fordi islam er en lett kamuflert kopi av jødedommen. Muhammed stjal veldig mye stoff fra jødiske skrifter da han skapte islam.

 

Som jeg før har sagt så har kristendom ikke noe tilfelles med hverken jødedom eller islam.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Forskjellsbehandling er noe man finner overalt også her i det vestlige samfunnet..

1) Er han trofast? - han kan jo ha 3 andre...

2) Vil han stjele de eventuelle barna?

Ok her i Norge så er det ikke lov å ha mer en 1kone. Hvorfor skulle en person stjele sine barn?

Og at mannen tar med ungene er da viden kjent. De minste får som regel bli hos mødrene til de blir ca syv, åtte år - så kommer mannen og tar dem, flyr til sitt hjemland, og konen ser aldri sine barn igjen.

Igjen nå kommer du bare med påstander, har du noe kilde på dette?

Lenke til kommentar

Det er snakk om en skillsmisse-situasjon, eventuelt en situasjon der en muslim har en elsker og smeller henne på tjukken. Spesielt i sistnevnte situasjon, er det normalt at mannen tar barnet og flytter til sitt hjemland - det har vært flere saker på det i media. Merkelig at du som muslim ikke har hørt det før?

Lenke til kommentar
Jødedommen har tilsvarende regler som islam her ja. Og det er fordi islam er en lett kamuflert kopi av jødedommen. Muhammed stjal veldig mye stoff fra jødiske skrifter da han skapte islam.

Stjal? Hvorfor skulle han stjele?

Profet Muhammad opplyste at han er en etterkommer av de andre profetene, så ja Islam stammer fra jødedommen og du finner da selvfølgelig noe likt der :)

Lenke til kommentar
Det er snakk om en skillsmisse-situasjon, eventuelt en situasjon der en muslim har en elsker og smeller henne på tjukken. Spesielt i sistnevnte situasjon, er det normalt at mannen tar barnet og flytter til sitt hjemland - det har vært flere saker på det i media. Merkelig at du som muslim ikke har hørt det før?

Hvorfor er det så merkelig? En muslim som har en elsker er jo da streng tatt utro, noe som ikke er tillatt i islam,

Ja vi snakker om skilsmisse, Koranen og om islam, hva noen enkelte har gjort er ikke mitt problem, de får stå for sine egne handlinger og intensjoner, jeg er her ikke her for å beskytte "muslimske" handlinger, men hva Koranen sier :)

Lenke til kommentar

Da er vi enig - men bare så du er klar over det, på grunnlag av nettopp hva som står i Koranen (at mannen skal lære ungen opp i sin religion) - så skjer dette. At han er utro eller ei er for meg klekkende likegyldig, en mann som tar et barn fra sin mor er imot loven i Norge (og andre vestlige land).

Lenke til kommentar
Da er vi enig - men bare så du er klar over det, på grunnlag av nettopp hva som står i Koranen (at mannen skal lære ungen opp i sin religion) - så skjer dette. At han er utro eller ei er for meg klekkende likegyldig, en mann som tar et barn fra sin mor er imot loven i Norge (og andre vestlige land).

Hvor i Koranen står det at mannen skal lære ungen opp i relgion??

En mann som tar et barn fra sin mor er imot i Islam også,

Lenke til kommentar
Hvem som helst har lov til å gifte seg med hvem de vil, men bare mannen har rett til å gifte seg utenfor sin egen religion. Det er fordi mannen blir regnet som familiens overhode, og gifter han seg med en kvinne fra en annen religion kan mannen gi barna opplæring i sin religion. Gifter en kvinne seg med f. eks. en kristen mann blir barna opplært i den kristne religion. Derfor kan en muslimsk kvinne bare gifte seg med en muslimsk mann.

Vet at folk kommer til argumentere med forksjellsbehandlingen men slik er det bare og forskjellbehandling finner du også hos jødene og kristne og kanskje ateister?

F.eks jødedommen er en religion og kultur der religiøs praksis er viktig i det daglige liv, ikke minst i hjemmet, vil mange foretrekke en jødisk partner og et jødisk ekteskap. Den religiøse loven (halakha) tillater ikke ekteskap med ikke-jøder.

Kristne kan en protestant å gifte seg med en katolikk? Kan en kristen gifte seg med jøde? Kan en Jehova`s vitne gifte seg med katolikk osv,.

 

Om det er imot Islam, hvorfor skjer det da?

Endret av HenHau
Lenke til kommentar
Jødedommen har tilsvarende regler som islam her ja. Og det er fordi islam er en lett kamuflert kopi av jødedommen. Muhammed stjal veldig mye stoff fra jødiske skrifter da han skapte islam.

Stjal? Hvorfor skulle han stjele?

Profet Muhammad opplyste at han er en etterkommer av de andre profetene, så ja Islam stammer fra jødedommen og du finner da selvfølgelig noe likt der :)

 

Muhammed var ikkee noen profet, og han var heller ikke etterkommer etter noen profeter.

Muhammed var en løgner, og han løy, slik som muslimske ledere også i dag lyver for å sikre sin egen makt og kontroll over muslimene.

 

At islam stammer fra jødedommen tror jeg nok, for det er satan selv som er overhode for dem begge. Men det er nå likevel slik at muhammed stjal mye fra jødenes skrifter, som han senere brukte for å skape islam.

 

Muhammed prøvde jo først å få jødene til å anerkjenne ham som en profet, men det ville de ikke godta. Dermed snudde muhammeds beundring for jødene seg til hat. Og det var begynnelsen på islams jødehat.

 

Jødedommen dag har ikke noe med Gud å gjøre, og den har ingenting til felles med den religionen Israel hadde da de gikk ut av egypt.

Allerede på Jesu tid hadde jødene fjernet seg så langt fra Gud, og var så involvert i hedenskap, avgudsdyrkelse og okkult mystikk, at Jesus brukte temmelig harde ord for å irettesette dem. Ord som senere bla. var en årsak til at Han ble drept.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...