Gå til innhold

Hvorfor slipper Islam unna så billig?


Anbefalte innlegg

Jeg har linket til både kristne websider og ikke-kristne websider, websider skrevet av ex-muslimer og til og med utsagn fra vanlige sekulære muslimer, historikere og til og med wikipedia, som dere selv bruker flittig som dokumentasjon.

Men alt jeg linker til blir avvist automatisk fordi det ikke kommer fra deres "guder" i islamsk råd, eller fra en side som bekrefter deres egne meninger.

Det virker som at dere virkelig lengter etter å få leve som dhimmier under muslimene, og med sharialover.

 

Slike arrogante, selvrettferdige og ikke minst hatefulle folk som de fleste her på forumet er det heldigvis sjelden at man møter.

 

Det må virkelig være trist å leve et liv så full av hat og fordommer mot eget folk og egen kultur.

 

For den eneste grunnen til at du avviser kristne websider er at du hater kristendommen, og da spiller dt ingen rolle for deg om informasjonen som står der er riktig eller ikke.

For selve informasjonen er den samme uansett om den fins på kristne websider, ikke-kristne websider eller sider skrevet av ex-muslimer.

Og da da er set bare ditt eget hat, og din egen arroganse som hindrer deg i å se klart.

 

For den eneste grunnen til at du og andre her avviser linker fra meg, uansett hvilke sider det er. Er at dere har bygd opp et hat mot meg, for det første fordi dere ikke liker mine meninger, og for det andre fordi jeg ikke har lagt skjul på at jeg er kristen.

 

Jeg kan personlig garantere deg at jeg ikke kommer til å leve som en dhimmi under et tilfeldig Sharia-velde, ei heller at Islamsk Råd blir tilbedt i noen som helst form.

Du er den siste personen på forumet som skal snakke om arroganse der du sitter i din krok og gjør tafatte forsøk på å velte en verdensreligion fordi den har passert din egen. Det må virkelig være fælt å ikke kunne stå foran speilet og innrømme at du er misunnelig. I mange poster fremmer du at du er "den sanne følgeren av Jesus", men angriper andre kristne for at de innehar verdier som ifølge deg er ikke-kristne. Man kan bare le av en slik holdning til sin egen religion.

Ett av de ti budene omfatter å fortelle sannheten. Den sannhet som du mener å føre har en bakside som er ment for å svartmale ikke bare andre religioner, men også din egen (ved å nekte for paganistiske holdninger innenfor kristendommen).

I tillegg bryter du et annet bud, ved å motstå autoriteten som du er underlagt. Du sier bla.a. at paven ikke er kristen, og at teologiske fakultet i Oslo har feil i læren.

Jeg snakker for meg selv når jeg sier at jeg virkelig ikke liker dine meninger. Jeg står derimot for din rett til å ha de meningene og fremme dem, i motsetning til deg. Jeg aksepterer at du kommer med latterlige utsagn, men kommer også med motsvar der jeg mener korrekt informasjon er nødvendig. Jeg liker heller ikke at du limer inn uendelig lange tekstutdrag fra sider som ikke gjør annet enn å føre propaganda for sin egen vinning.

 

Nå har du skrevet et langt innlegg, og det eneste du har oppnådd ved det er å bekrefte dine egne fordommer.

Du sier også at dere ikke "tilber" islamsk råd. Men noe må det jo være, for det er tydeligvig et ganske intimt forhold mellom de fleste her på forumet og islamsk råd, siden dere er av den mening at bare propagendaen og løgnene om islam fra islamsk råd er riktig, men islamkritikere,krisne, historikere, arkeologer og forskere, samt ex-muslimer og også vanlige sekulære muslimer er ikke verdt å høre på.

 

Når det gjelder denne "autoriteten" jeg er under, så må jeg jo spørre om hvem eller hva det kan være ?

 

Du nevnte jo paven og er det kanskje han du mener ? At paven ikke er kristen, er ikke noe nytt. Det er noe som mange vet, men ikke tør si. Det som er nytt, er at jeg er ikke redd for å si det.

 

Forøvrig så motsier du jo deg selv en smule. Først kritiserer du meg fordi jeg kritiserer mainstream kristendom, og deretter kritiserer du meg for at jeg ikke kritiserer den falske hedenske læren som også har infisert kristendommen.

 

Så det er jo ganske tydelig at det gjelder å angripe og kritisere meg, uansett hvilken grunn. I håp om å mobbe meg bort fra dette forumet.

Jeg har blitt forsøkt latterliggjort, og angrepet fra alle kanter uansett hva jeg gjør. Så derfor har jeg trukket mine konklusjoner, og trekker meg ut frivillig slik at dere kan få fortsette som før, uten at jeg forstyrrer.

 

 

Jeg har prøvd å få frem sannheten om islam, utover det har jeg ikke noen "skjult agenda" om å sverte islam, for sannheten om islam er grusom nok som den er.

Og når det gjelder kristendommen, så har jeg også flere ganger omtalt og kritisert den falske læren som også har infisert kristendommen.

,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er merkelig at du har blitt latterliggjort og angrepet fra "alle" kanter. Mon tro om det kan ha noe med at du fyller diskusjonen med usakligheter?

 

Den "falske hedenske" læren har ikke infisert kristendommen, den har alltid vært tilstede fra da religionen ble til. Akkurat som du påstår at Islam er bygget på avgudsdyrkelse, kan vi si at kristendommen er bygd rundt mytologier.

Lenke til kommentar
Du sier også at dere ikke "tilber" islamsk råd. Men noe må det jo være, for det er tydeligvig et ganske intimt forhold mellom de fleste her på forumet og islamsk råd, siden dere er av den mening at bare propagendaen og løgnene om islam fra islamsk råd er riktig,

Ingen som tilber islamsk råd her, og jeg er heller ikke fra islamsk råd, jeg er en enkelt individ med egne meninger, men Baltezar når du sprer løgner om islam og ikke kan henvise til noen troverdige kilder, og jeg henter utdrag fra koranen, og andre kilder for å motbevise deg, at det du sier er feil, så kaller du meg ekstremist fra islamsk råd osv. Det går greit du kan kalle meg hva enn du vil, men at du skal spre løgner om islam det kan jeg ikke tillate :)

Jeg har prøvd å få frem sannheten om islam, utover det har jeg ikke noen "skjult agenda" om å sverte islam, for sannheten om islam er grusom nok som den er.

Og når det gjelder kristendommen, så har jeg også flere ganger omtalt og kritisert den falske læren som også har infisert kristendommen.

Det er ikke sannheten du får fram, det er løgner, Du kritiserer kristendommen ja, og tar avstand, du sa til meg, siden jeg er muslim så MÅ jeg akseptere alt det andre muslimer gjør, terror, kjønnslemlester, steining osv, dette tar jeg avstand fra og har forklart deg at det er ikke dette koranen snakker om, Men da må du som kristen akseptere all dritt det kristne, katolikker, paven osv?Skjønner du hva jeg mener?

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Det er ikke sannheten du får fram, det er løgner, Du kritiserer kristendommen ja, og tar avstand, du sa til meg, siden jeg er muslim så MÅ jeg akseptere alt det andre muslimer gjør, terror, kjønnslemlester, steining osv, dette tar jeg avstand fra og har forklart deg at det er ikke dette koranen snakker om, Men da må du som kristen akseptere all dritt det kristne, katolikker, paven osv?Skjønner du hva jeg mener?

 

Jo. Det er sannheten om islam jeg prøver å opplyse om. Løgnene om islam er det som muslimene tror på, og som de blir foret med av sine ledere og imamer.

 

Og uansett hvordan du vrir på det, så kan ingen muslimer komme bort fra at islams skrifter er ganske voldelige og hatefulle mt ikke-muslimer. Det er heller ikke mulig å komme bort fra islams voldelige historie, eller det faktum at mange milloner muslimer på verdensbasis tar disse oppfordringene på alvor.

 

Og ved slike anledninnger som feks, saken om boken sataniske vers, eller karrikaturtegningene av muhammed, så avslører jo ellers fredelige muslimer seg selv, fordi hatet kommer til overflaten.

 

Selv en fredelig og tilsynelatende vel integrert mann som Aslam Ashan reagerte med hat i saken med karrikaturtegningene.

Han ba om unnskyldning senere, men det var den første instinktive reaksjonen som er innspirert av hatet i islam.

 

http://arkiv.nettavisen.no/Nyhet/189610/Be...nskyldning.html

 

Jeg kritiserer islam, og ikke deg.

Men som muslim så har du et ansvar fordi du er muslim, og dermed blir tatt til inntekt for islams ugjerninger, også av dem som utfører dem.

Hvis jeg hadde trodd på en ideologi/religion som viste seg å være ond, eller at den ble brukt for å legitimere vold og drap mot folk som ikke deler samme tro. Så ville jeg forlate ideologien/religionen så fort som mulig. Og også vært ivrig med å markere min avstand og avsky for denne ideologien.

 

Derfor markere jeg også min avstandtaken og avsky bla.for den katolske kirke. Og jeg kritiserer også mainstream kristendom bla.for falsk lære. Og markerer at jeg støtter ikke den norske statskirken.

 

For den som støtter en ideologi eller religion, støtter også alt som foregår i ideologiens navn, og som er legitimert i dens skrifter.

Lenke til kommentar
Det er ikke sannheten du får fram, det er løgner, Du kritiserer kristendommen ja, og tar avstand, du sa til meg, siden jeg er muslim så MÅ jeg akseptere alt det andre muslimer gjør, terror, kjønnslemlester, steining osv, dette tar jeg avstand fra og har forklart deg at det er ikke dette koranen snakker om, Men da må du som kristen akseptere all dritt det kristne, katolikker, paven osv?Skjønner du hva jeg mener?

 

Jo. Det er sannheten om islam jeg prøver å opplyse om. Løgnene om islam er det som muslimene tror på, og som de blir foret med av sine ledere og imamer.

 

Og uansett hvordan du vrir på det, så kan ingen muslimer komme bort fra at islams skrifter er ganske voldelige og hatefulle mt ikke-muslimer. Det er heller ikke mulig å komme bort fra islams voldelige historie, eller det faktum at mange milloner muslimer på verdensbasis tar disse oppfordringene på alvor.

 

Og ved slike anledninnger som feks, saken om boken sataniske vers, eller karrikaturtegningene av muhammed, så avslører jo ellers fredelige muslimer seg selv, fordi hatet kommer til overflaten.

 

Selv en fredelig og tilsynelatende vel integrert mann som Aslam Ashan reagerte med hat i saken med karrikaturtegningene.

Han ba om unnskyldning senere, men det var den første instinktive reaksjonen som er innspirert av hatet i islam.

 

http://arkiv.nettavisen.no/Nyhet/189610/Be...nskyldning.html

 

Jeg kritiserer islam, og ikke deg.

Men som muslim så har du et ansvar fordi du er muslim, og dermed blir tatt til inntekt for islams ugjerninger, også av dem som utfører dem.

Hvis jeg hadde trodd på en ideologi/religion som viste seg å være ond, eller at den ble brukt for å legitimere vold og drap mot folk som ikke deler samme tro. Så ville jeg forlate ideologien/religionen så fort som mulig. Og også vært ivrig med å markere min avstand og avsky for denne ideologien.

 

Derfor markere jeg også min avstandtaken og avsky bla.for den katolske kirke. Og jeg kritiserer også mainstream kristendom bla.for falsk lære. Og markerer at jeg støtter ikke den norske statskirken.

 

For den som støtter en ideologi eller religion, støtter også alt som foregår i ideologiens navn, og som er legitimert i dens skrifter.

 

Du markerer riktignok din avsky for det den katolske kirke og den norske kirke gjør, men jeg ser ikke deg forlate religionen... Hva skjer med det lizzom... For i dine egne ord vil en som fortsetter å leve etter trosretningen til en ond ideologi være med på å legitimere den ondskap som utføres og dermed selv være ond.

Man kan ikke drive med cherry-picking her. Den katolske kirke og den norsk-protestantiske kirke er deler av kristendom, på samme måte som at mer eller mindre radikale sekter av Islam er en del av den ideologien. Hvis du fremmer at en person skal forlate sin religion fordi du mener den er ond, må du kunne se at andre vil synes det samme om din trosretning.

Men du ser ikke dette, eller så ignorerer du det. På et eller annet tidspunkt har du sporet av i ditt søken etter Jesus. For Jesus viste kjærlighet til selv de som ville han vondt. Dette har du glemt, og det er det som gjør deg så farlig.

Lenke til kommentar

Jeg har egentlig gitt opp å diskutere med Baltazar94 :nei:

Enig med Erman, har nevnt dette flere ganger. Du Baltezar, U snakker imot prester, paven, andre grener i kristendommen, lærere osv. Sier at det er falsk lære. "For den som støtter en ideologi eller religion, støtter også alt som foregår i ideologiens navn, og som er legitimert i dens skrifter." Kjenner du igjen denne setnignen??

 

Tillegg til dette ber du meg forlate min relgion?Vet du hva dette bare styrker min tro, jo mer folk går imot min relgion jo sterkere blir den. Fordi det får meg til å bli en bedre muslim, et bedre menneske for å vise at mennesker som deg har feil..

Lenke til kommentar
Tillegg til dette ber du meg forlate min relgion?Vet du hva dette bare styrker min tro, jo mer folk går imot min relgion jo sterkere blir den. Fordi det får meg til å bli en bedre muslim, et bedre menneske for å vise at mennesker som deg har feil..

 

 

Jeg tar ikke feil, og jeg ber deg ikke forlate islam.

Om du vil fortsette å være muslim er ditt problem og ikke mitt. Jeg gjør oppmerksom på at islam er en ond religion og ideologi, og deretter blir det din sak om du vil fortsette som muslim eller ikke.

 

Det er ingen mennesker som i seg selv er så onde at de kidnapper mennesker for å drepe dem ved å skjære hodet av dem.Selv ikke kriminelle gjør slikt. Men sterkt religiøse muslimer gjør det i allahs navn.

Det er mange eksempler på dette, men ddet mest grusomme er de muslimene som la seg i bakhold og overfalt kristne skolejenter i Indonesia, kun for å drepe dem ved å skjære hodet av dem.

Og dette gjorde de som en "barmhjertighetshandling" for allah etter ramadan.

 

Indonesian schoolgirls beheadings 'act of charity'

The killings of the three schoolgirls, whose heads were placed in plastic bags and left near a church in their village, signaled a resurgence of sectarian conflict in the province of Central Sulawesi

 

http://www.speroforum.com/site/article.asp...rls+beheadings+

 

Det er ellers nok av eksempler på vold og drap på ikke-muslimer, utført av muslimer i allahs navn. Jeg er ganske sikker på at jeg kunne fylle ganske mange sider på dette forumet, bare med dokumentasjon på muslimers voldshandlinger i allahs navn, for dette pågår ovr hele verden, og hver eneste dag.

 

Jeg har nok mange feil som alle andre, men å advare mot islam er ikke noen feil. For islam er ren utspekulert ondskap.

 

Muslimer er derimot ikke nødvendigvis onde, men faren er at de kan bli det om de følger islam lenge nok, slik som taliban og andre muslimske terrorister er i dag.

Dette vil skje gradvis, og være en gradvis glidende overgang, og de det gjelder vil ikke merke det i det hele tatt.

Ondskapen har også et vennlig ansikt som den bruker til å forføre oss med.

 

Om du vil fortsette å fornekte virkeligheten, og leve på løgnen om at islam er en "fredelig" religion, så er det ok for meg. For jeg har advart deg mot islam, men du får avgjøre selv om du vil forlate islam eller ikke.

 

Jeg ber deg ikke om å forlate islam, men jeg sier at det er eneste mulighet. Om du tror meg eller ikke er opp til deg.

Lenke til kommentar
Jeg ber deg ikke om å forlate islam, men jeg sier at det er eneste mulighet. Om du tror meg eller ikke er opp til deg.

Jeg kommer ALDRI til å forlate min relgion fordi den er så mye mer enn det du prøver å framstille den som, og bare fordi noen tullinger misbruker Allah sitt navn når de gjør utfører deres handlinger får meg ikke til å forlate min relgion..Jeg er ikke her for å beskytte folk sine handlinger, men Koranen hva den forteller :)

Så du kan dokumentere hva enn du vil(og de fleste her vet hvor gode dine kilder er :no: )

Det er ingen mennesker som i seg selv er så onde at de kidnapper mennesker for å drepe dem ved å skjære hodet av dem.

Hva er du snakker om? det er flere artikkler om folk som har kappet av hodet på andre,.

Men kan du svare spm som blir stilt til deg Baltazar???

Enig med Erman, har nevnt dette flere ganger. Du Baltezar, U snakker imot prester, paven, andre grener i kristendommen, lærere osv. Sier at det er falsk lære. "For den som støtter en ideologi eller religion, støtter også alt som foregår i ideologiens navn, og som er legitimert i dens skrifter." Kjenner du igjen denne setnignen??
Du markerer riktignok din avsky for det den katolske kirke og den norske kirke gjør, men jeg ser ikke deg forlate religionen... Hva skjer med det lizzom... For i dine egne ord vil en som fortsetter å leve etter trosretningen til en ond ideologi være med på å legitimere den ondskap som utføres og dermed selv være ond.
Man kan ikke drive med cherry-picking her. Den katolske kirke og den norsk-protestantiske kirke er deler av kristendom, på samme måte som at mer eller mindre radikale sekter av Islam er en del av den ideologien. Hvis du fremmer at en person skal forlate sin religion fordi du mener den er ond, må du kunne se at andre vil synes det samme om din trosretning.

Men du ser ikke dette, eller så ignorerer du det. På et eller annet tidspunkt har du sporet av i ditt søken etter Jesus. For Jesus viste kjærlighet til selv de som ville han vondt. Dette har du glemt, og det er det som gjør deg så farlig.

Lenke til kommentar
Jeg gjør oppmerksom på at islam er en ond religion og ideologi,

Utifra din kristne moral er all dyrking av guder som ikke er Jahve, Jesus og den hellige ånd ondt. Alle andre religioner er onde, fordi de ikke er kristne. Så det blir svært banalt.

 

Islam er ond = Islam er ikke kristendom

Lenke til kommentar
Dette er et betimelig spørsmål å stille.

Jeg er ikke kristen, bare for å si det, jeg tror på vitenskapen.

 

Et spørsmål som plager meg litt for tiden er hvorfor islam slipper så billig unna i forhold til kristendommen?

De kristne får til stadighet en masse pepper, folk melder seg ut fra statskirken og flere politikere jobber aktivt for å skille stat og kirke, folk flest nærmest latterliggjør de kristne til stadighet. Komikere brenner bibelen på tv, den samme komikeren hadde nok aldri turt å brenne koranen...

 

Er det bare at folk er feige og mangler baller, eller er de redde for å bli kalt rasister?

For det er jo faktisk jævlig mye ved denne religionen "islam" som er verdt å gjøre narr av!

For eksempel var jo grunnleggeren pedofil, de mener alle andre er vantro og bør steines, de kapper av seg forhuden og driver med ufattelig teite ritualer.... hvorfor tør ingen gjøre narr av dette da? Det er da langt værre enn det de kristne driver med.

 

Folk gjør narr av kristendommen fordi de har mye mer erfaring med kristendom enn med islam. Folk flest har jo vokst opp med jul, påske osv og har derfor større kunnskap om kristendommen.

 

Humoren ville vært utrolig dårlig/irriterende om folk gjorde narr av noe uten å litt peiling på hva vi gjorde narr av.

 

Og forresten så er det ikke en del av troen islam og steine folk. Det er noe kulturelt. Fins jo mange som praktiserer Islam på en sivilisert måte også. Forresten så er det utrolig teit å bruke som argument at grunnleggeren av Islam var pedofil. Han levde for tusenvis av år siden og ja det var sikkert vanlig med sånt da. Josef Stalin var jo gift med en 13-åring. Hører ikke om mange som bruker det som argument når de kritiserer kommunismen. (nå var ikke han grunnleggeren heller da, men du forstår)

Lenke til kommentar
Jeg gjør oppmerksom på at islam er en ond religion og ideologi,

Utifra din kristne moral er all dyrking av guder som ikke er Jahve, Jesus og den hellige ånd ondt. Alle andre religioner er onde, fordi de ikke er kristne. Så det blir svært banalt.

 

Islam er ond = Islam er ikke kristendom

Ja, han har en egen evne til å se bittesmå fliser i andres øyne men ikke sagbruket han selv har i ansiktet :)

 

Merkelig hvordan en kan le av, håne, bakvaske og kritisere EN religion og tro på en annen... Hadde jeg ikke visst bedre ville jeg sagt at balty er atesit på sin hals... Det stemmer liksom bare ikke å gå så hardt ut mot en religion og tro så hardt på en annen... :no:

Lenke til kommentar
Jeg gjør oppmerksom på at islam er en ond religion og ideologi,

Utifra din kristne moral er all dyrking av guder som ikke er Jahve, Jesus og den hellige ånd ondt. Alle andre religioner er onde, fordi de ikke er kristne. Så det blir svært banalt.

 

Islam er ond = Islam er ikke kristendom

Ja, han har en egen evne til å se bittesmå fliser i andres øyne men ikke sagbruket han selv har i ansiktet :)

 

Merkelig hvordan en kan le av, håne, bakvaske og kritisere EN religion og tro på en annen... Hadde jeg ikke visst bedre ville jeg sagt at balty er atesit på sin hals... Det stemmer liksom bare ikke å gå så hardt ut mot en religion og tro så hardt på en annen... :no:

 

Det er merkelig ja, men slettest ikke uvanlig. Min erfaring er at det går mye heftigere for seg mellom 2 relgiøse av ulik sekt/tro enn mellom relgiøs og ikke-relgiøs når de diskuterer. Dette avhenger selvsagt av modenheten og seriøsiteten til diskusjonsmedlemmene, men har vertfall opplevd at gjenomsnitlig så er det slik.

Endret av Ceburger
Lenke til kommentar
Jeg ber deg ikke om å forlate islam, men jeg sier at det er eneste mulighet. Om du tror meg eller ikke er opp til deg.

Jeg kommer ALDRI til å forlate min relgion fordi den er så mye mer enn det du prøver å framstille den som, og bare fordi noen tullinger misbruker Allah sitt navn når de gjør utfører deres handlinger får meg ikke til å forlate min relgion..Jeg er ikke her for å beskytte folk sine handlinger, men Koranen hva den forteller :)

Så du kan dokumentere hva enn du vil(og de fleste her vet hvor gode dine kilder er :no: )

Det er ingen mennesker som i seg selv er så onde at de kidnapper mennesker for å drepe dem ved å skjære hodet av dem.

Hva er du snakker om? det er flere artikkler om folk som har kappet av hodet på andre,.

Men kan du svare spm som blir stilt til deg Baltazar???

Enig med Erman, har nevnt dette flere ganger. Du Baltezar, U snakker imot prester, paven, andre grener i kristendommen, lærere osv. Sier at det er falsk lære. "For den som støtter en ideologi eller religion, støtter også alt som foregår i ideologiens navn, og som er legitimert i dens skrifter." Kjenner du igjen denne setnignen??
Du markerer riktignok din avsky for det den katolske kirke og den norske kirke gjør, men jeg ser ikke deg forlate religionen... Hva skjer med det lizzom... For i dine egne ord vil en som fortsetter å leve etter trosretningen til en ond ideologi være med på å legitimere den ondskap som utføres og dermed selv være ond.
Man kan ikke drive med cherry-picking her. Den katolske kirke og den norsk-protestantiske kirke er deler av kristendom, på samme måte som at mer eller mindre radikale sekter av Islam er en del av den ideologien. Hvis du fremmer at en person skal forlate sin religion fordi du mener den er ond, må du kunne se at andre vil synes det samme om din trosretning.

Men du ser ikke dette, eller så ignorerer du det. På et eller annet tidspunkt har du sporet av i ditt søken etter Jesus. For Jesus viste kjærlighet til selv de som ville han vondt. Dette har du glemt, og det er det som gjør deg så farlig.

 

 

De "tullingene" som misbruker islam er nå antakelig noen millioner på verdensbasis, inkl. mange imamer og muslimske lærde. Siden de også har dekning for sitt "misbruk" av islam i koranen, så mener du vel at koranen også er feil ?

 

Jeg er ikke medlem hverken av den katolske eller protestantiske kirke, og som du har sett, så tar jeg avstand fra dem begge. Men de er uansett langt fra like ond som islam.

Og at islam er en ond religion og ideologi, det er ikke bare noe jeg mener. Det er et faktum, og tegnene på det finnes i islams skrifter, og i muslimers gjerninger rundt om i hele verden.

Det er lett å se for den som ikke er blind for slikt.

 

allah er en avgud, og bare dette er et tegn på ondskap. Men den virkelige "guden" i islam er Satan selv.

 

Når muslimer vil stoppe kristne fra å kritisere islam så bruker de dette med at Jesus viste kjærlighet til selv de som ville han vondt. Det er nesten litt komisk hvordan dere identifiserer dere med islam.

 

Jeg har utallige ganger presisert at jeg skiller mellom islam, som er en ond og hatefull religion, og muslimer.

 

At Jesus viste kjærlighet til selv de som ville han vondt betyr ikke at Han viste kjærlighet for ondskapen. Om du "elsker" ondskapen, så er du selv ond.

Og for Jesus å elske islam, ville være en fysisk og åndelig umulighet, og det er det for meg også.

 

Men når det gjelder muslimer så er det en annen sak, og nettopp derfor har jeg vært påpasselig med å presisere at jeg skiller mellom religionen/ideologien islam og muslimer.

 

Jeg er kristen, men jeg er ikke medlem i, eller støtter noen av denne verdens kirker. Jeg følger Jesus og Hans budskap så godt jeg kan, slik det skal gjøres. Derfor kan jeg aldri akseptere noen form for ondskap.. Hverken islam, sosialisme eller noe annet.

 

Men det er mulig å skille mellom ideologi/religion, og mennesker. Og derfor prøver jeg også å skille så godt jeg kan.

Kjærligheten gjelder mennesker, og ikke onde religioner og ideologier.

 

Jeg kan aldri akseptere islam på noen måte. Og jeg hverken vil eller kan vise noe nåde mot islam.

Men jeg ber likevel hver eneste dag for muslimene.

Lenke til kommentar
Jeg er kristen, men jeg er ikke medlem i, eller støtter noen av denne verdens kirker. Jeg følger Jesus og Hans budskap så godt jeg kan, slik det skal gjøres. Derfor kan jeg aldri akseptere noen form for ondskap.. Hverken islam, sosialisme eller noe annet.

 

Et ekte kristent mennesker altså... :roll:

 

 

Og nettopp fordi folk IKKE er kristne eller og derfor ikke følger de flotte kristne "verdiene" så aksepterer vi andre all verdens former for ondskap? :)

 

Som jeg sa Balty, du skulle ha vært ateist, da det ikke skulle være teknisk mulig å grave opp og SE på så mye dritt i andre religioner uten ihvertfall å sette spørsmåls tegn ved dritten i sin egen religion... Kristendom og Islam er ikke SÅ forskjellig, bare så det er sagt! Hvis du ser litt nøyere på kristendommen FØR den ble tam og tannløs vil du se AKKURAT de samme sinnsvake tingene du finner igjen i islam, kanskje også verre ting!

 

Som jeg sa, du ser små sliser i andres øyne men legger ikke merke til sagbruket du selv har parkert i trynet... :roll: Synd, du ville vært en slik framifrå ateist :grin:

Lenke til kommentar
så mener du vel at koranen også er feil ?

Nei, den er 100% riktig..

Jeg er ikke medlem hverken av den katolske eller protestantiske kirke, og som du har sett, så tar jeg avstand fra dem begge.

Du er jo helt rar jo, når JEG SA at jeg tok avstand fra sufisme, ahmedia og shia-muslimer så SA DU at jeg ikke kunne gjøre dette fordi dette var islam sine grener og at jeg måtte støtte ALT sammen, imamer, når muslimer misbruker Allah`s sitt navn, så måtte jeg/vi/muslimer stå til ansvar?..Så sier du at følger kun Jesus og hans budskap ikke kirker og ikke andre grener og alt det andre, skjønner du hva jeg SKAL fram til?

allah er en avgud, og bare dette er et tegn på ondskap. Men den virkelige "guden" i islam er Satan selv.
Hvorfor gjentar du deg selv hele tiden? Har du ikke no annet å komme med?

Dette har vi allerede diskutert, du kom aldri med noe troverdige kilder, blogger med bilder av Charlies Angels og linker til Michael Jordan tells ikke, derfor saken er henlagt haha..

Jeg kan aldri akseptere islam på noen måte. Og jeg hverken vil eller kan vise noe nåde mot islam.

Men jeg ber likevel hver eneste dag for muslimene.

Du trenger ikke å akseptere min relgion, jeg trenger den ikke, og du trenger heller ikke å be for muslimene, be for deg selv du ;)

Når muslimer vil stoppe kristne fra å kritisere islam så bruker de dette med at Jesus viste kjærlighet til selv de som ville han vondt. Det er nesten litt komisk hvordan dere identifiserer dere med islam.

Ok, den her var litt ny, hvordan kan det la seg gjøre når islam ikke fantes på Jesus sin tid?

Og kan du svare på spm som vi stiller deg?

Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar

Ærligtalt, dere kan gjerne fortsette med diskusjonen over PM, msn eller noe sånt. Det har blitt personlig og dessverre ikke lenger relevant med trådens spørsmål.

 

 

Trådens store spørsmål er «Hvorfor slipper Islam unna så billig?»

 

Samme lurer jeg, kanskje fordi muslimer klarer ikke å vise toleranse? Samme gjelder Kristendom, men det er ofte kun smågrupper i USA for det meste. Synes at Islam bør være mer ydmyke med kritikk, f.eks. Muhammed tegninger.

 

Når noen er kritiske, betyr det ikke at Islam er feil eller dårlig på noen måter. Det må muslimer forstå!!! Dessuten er jeg klar over at ikke alle muslimer er sånt, kun dem som skriker høyest. Har mange kompiser som viser toleranse eller bryr seg ikke om muhammed tegniner og sånt, de tror på Allah og det er det. Det synes jeg at de andre muslimer(som skriker høyest) bør ta lærdom av, det vil skape mindre fremmedefrykt blant folk.

Lenke til kommentar

Takk Fox for at du bringer emnet tilbake, begynnte å skli ut her..

 

Men ja, nå tar du opp Muhammad tegningene, konstruktiv kritikk er greit å ta lærdom av, men når de gjør dette for å provosere muslimer og er klar over at folk vil skrike høyt, hvorfor finne på no sånt da?

Og fortell meg hvor er kritikken i å tegne en mann med turban, skjegg og bombe over hodet og si at dette er muslimenes profet?Og hvorfor skal man være ydmyk når noen gjør narr av din profet, relgion?

F.eks stand-up komikere la oss si en afro-amerikaner står på scenen og lager vitser om negre, sier negre 100 ganger, helt greit, folk sitter å ler av det,.

Samme scene bare en hvit man skulle stå på scenen og lage vitser om negre og si negre 100 ganger, tror du da negerne hadde sittet og ledd med han?Så jo hva som skjedde med Michael Richards når han sa ordet neger..

Dette var et lite eksempel bare er klar over at det finnes hvite komikere som bruker ordet neger uten reaksjoner men det spørs hvordan de sier det da,.Visst du skjønner hva jeg mener?

Et annet eks er la oss si jeg kommer hjem til deg, kritiserer huset ditt, fargen på veggene, lukta, maten alt sammen, klærne osv. Du hadde gått i forsvarsposisjon med engang og angrepet meg, altså med ord mener jeg. Men visst jeg hadde vært en interiørdesigner så hadde det vært grei kritikk eller hva?

Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar

Godt poeng, men jeg har flere ganger blitt latterliggjort og kritiserert om ulike ting uten at jeg har reagert med vold. Det skal gå ann, «den som tyr til vold, er tomt for argumenter»

 

Jeg synes at det er bra å tegne Muhammed, det for å vise at ytringsfrihet står først foran alt. Tilmed foran religion også. Hvis muslimer liker det ikke, så får de bare overse det. Hva med kristine folk som må tåle blasfemi mange ganger, f.eks. tegninger av deres gud som en kuk? Har sett at muslimer begynner å le når noen latterliggjør kristendom, men latter forsvinner med en gang når samme folk også latterliggjør islam også. Dobbelmoral?

En kompis av meg som er muslim, han er iraner. Han fortalte meg at der nede i Iran har de gjort narr av jøder hele tiden, på alle måter. Her tenker jeg Den gyldne regel «Handle ikke urettferdig, og dere skal ikke bli behandlet urettferdig.» (Koranen, 2:279), her gjelder det altså ikke?

 

Litt ironisk her synes jeg, folk peker etter syndebukker når de egentlig peker på seg sjølv tre ganger(se hånda di når du peker). Det gjelder USA, Midtøsten og Europa. Jeg synes at alle bør vise mer toleranse og ydmyk. Åffer skal man bry hva andre mener, når man er fornøyd med det man har

Endret av Fox
Lenke til kommentar

Ja jeg skjønner hva du mener, men islam hadde jo allerede blitt kritisert gang på gang, kanskje ikke det var dette rette tidspunktet å kritisere islam, og komme med et slikt unødvendig bilde av profeten?

Jeg synes at det er bra å tegne Muhammed, det for å vise at ytringsfrihet står først foran alt.

Enig med ytringsfrihet bør stå framfor alt, men det gjør det ikke, din ytringsfrihet er nok begrenset..

Har sett at muslimer begynner å le når noen latterliggjør kristendom,

Dette har jeg selv sett, og det er jo rett og slett tåpelig bare, jeg personlig gjør ikke narr av andre relgioner men det har blitt slik at man vil vise sin relgion fra sin beste side og hakke ned på de andre for å framstå bedre.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...