Gå til innhold

Hvorfor slipper Islam unna så billig?


Anbefalte innlegg

Dette er et betimelig spørsmål å stille.

Jeg er ikke kristen, bare for å si det, jeg tror på vitenskapen.

 

Et spørsmål som plager meg litt for tiden er hvorfor islam slipper så billig unna i forhold til kristendommen?

De kristne får til stadighet en masse pepper, folk melder seg ut fra statskirken og flere politikere jobber aktivt for å skille stat og kirke, folk flest nærmest latterliggjør de kristne til stadighet. Komikere brenner bibelen på tv, den samme komikeren hadde nok aldri turt å brenne koranen...

 

Er det bare at folk er feige og mangler baller, eller er de redde for å bli kalt rasister?

For det er jo faktisk jævlig mye ved denne religionen "islam" som er verdt å gjøre narr av!

For eksempel var jo grunnleggeren pedofil, de mener alle andre er vantro og bør steines, de kapper av seg forhuden og driver med ufattelig teite ritualer.... hvorfor tør ingen gjøre narr av dette da? Det er da langt værre enn det de kristne driver med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er et betimelig spørsmål å stille.

Jeg er ikke kristen, bare for å si det, jeg tror på vitenskapen.

 

Et spørsmål som plager meg litt for tiden er hvorfor islam slipper så billig unna i forhold til kristendommen?

De kristne får til stadighet en masse pepper, folk melder seg ut fra statskirken og flere politikere jobber aktivt for å skille stat og kirke, folk flest nærmest latterliggjør de kristne til stadighet. Komikere brenner bibelen på tv, den samme komikeren hadde nok aldri turt å brenne koranen...

 

Er det bare at folk er feige og mangler baller, eller er de redde for å bli kalt rasister?

For det er jo faktisk jævlig mye ved denne religionen "islam" som er verdt å gjøre narr av!

For eksempel var jo grunnleggeren pedofil, de mener alle andre er vantro og bør steines, de kapper av seg forhuden og driver med ufattelig teite ritualer.... hvorfor tør ingen gjøre narr av dette da? Det er da langt værre enn det de kristne driver med.

Dette har vært svart på mange ganger før...

 

Vi har altså ikke en muslimsk stats kirke her i landet, ei heller har muslimene fått bestemme noe særlig (ikke enda ihvertfall) og det er kristendom som har rulet norge i 1000 år, så det er vel den letteste å "ta"... Og det er det folk kan mest om....

 

Ang. teite ritualer, ta en tur i kirken og se selv hvor mye utrolig teite ritualer den kristne kirken har, muslimene er IKKE alene... :)

Lenke til kommentar

Nå presiserte jeg jo at dette ikke handlet om kristendommen, men at faktisk ISLAM slipper billig unna til tross for at det er en ufattelig teit religion. Likevel klarer altså du til å vri dette over til at jeg burde gå i kirken for å se hvor teit de kristne er?

Lenke til kommentar
Nå presiserte jeg jo at dette ikke handlet om kristendommen, men at faktisk ISLAM slipper billig unna til tross for at det er en ufattelig teit religion. Likevel klarer altså du til å vri dette over til at jeg burde gå i kirken for å se hvor teit de kristne er?

 

Jeg tror spenningen mellom den arabiske verden og vesten er litt av skylda. Den politiske situasjonen. Jeg tror de fleste ønsker å se ting roe seg, så derfor er det nok mer kontroversielt å gjøre narr av en religion vi tilegner den arabiske verdenen.

 

Særlig når muslimer reagerer så sterkt på kritikk at det nesten ikke er morsomt. Spytt i Koranen på Youtube og du vil få et lass med muslimer som skriker etter blod.

 

Et siste element er at vi ikke kjenner Islam så godt. Vi lærte jo alle de kristne historiene allerede i barnehagen eller på barneskolen. Historiene og historiene om Mohammed er nok mer obskur for oss.

 

Men det sagt så er det jo masse masse kritikk av Islam. Herregud.

 

S,

Lenke til kommentar
Dette er et betimelig spørsmål å stille.

Jeg er ikke kristen, bare for å si det, jeg tror på vitenskapen.

 

Et spørsmål som plager meg litt for tiden er hvorfor islam slipper så billig unna i forhold til kristendommen?

De kristne får til stadighet en masse pepper, folk melder seg ut fra statskirken og flere politikere jobber aktivt for å skille stat og kirke, folk flest nærmest latterliggjør de kristne til stadighet. Komikere brenner bibelen på tv, den samme komikeren hadde nok aldri turt å brenne koranen...

 

Er det bare at folk er feige og mangler baller, eller er de redde for å bli kalt rasister?

For det er jo faktisk jævlig mye ved denne religionen "islam" som er verdt å gjøre narr av!

For eksempel var jo grunnleggeren pedofil, de mener alle andre er vantro og bør steines, de kapper av seg forhuden og driver med ufattelig teite ritualer.... hvorfor tør ingen gjøre narr av dette da? Det er da langt værre enn det de kristne driver med.

 

vell.. du så jo hva som skjedde da man lagde karikaturtegninger av Muhammed, dapstrusler osv..de skjønner desverre ikke vår form for selv ironi så hvis ikke en komiker har veldig lyst til å bli mer eller mindre lemlestet av 20 muslimer eller drept, så burde han holde seg unna islam i hvertfall en del år til

Lenke til kommentar

Det er en bred enighet hva folk synes om Islam her inne, så det blir ikke mye debatt når et emne som kritiserer religionen dukker opp.

 

Utenfor skulle jeg ønske det ble mer kritikk rettet mot islam, men det er det ikke mange som tørr å gjøre. De modige få som gjør det blir vanligvis latterligjort og fordømt av en hyklerisk venstreside.

Lenke til kommentar

Kristne har ikke vandra rundt å trua folk på livet når du har spøkt med reiligionen deres. Tuller du islam neddi iran så blir du jo flådd. Jeg håper virkelig noen får jekka ned muslimene. Uansett hvor faen dem er så oppfører dem seg som noen forbanna idioter! Tenker på skole, overalt, generellt! Vandrer inn i Norge som de faen meg eier alt. De er som et jævla virus! Og noen er bare noen forbanna hyklere! Vandrer rundt å tror ikke på islam, med engang de er hjemme er det Allah ditt og allah datt. Amen!

Lenke til kommentar
Kristne har ikke vandra rundt å trua folk på livet når du har spøkt med reiligionen deres.

 

Haha, neivel? Les en historiebok.

 

Ikke i nyere tid kansje men allikevel.

 

Sant... vi var ikke bedre før...

Men nå lever jo de milevis unna våres sivilisasjon. Men jeg kan ikke forstå hvorfor dem skal da oppføre seg slik når de bor i Norge.

 

Mange av de truer jo enda kritikere og satirikere med helvete. Fred Phelps annonserte jo gjennom TV dagen etter George Carlin døde at Carlin var i helvete(George Carlin, en standupkomiker som satiriserte religion endel).

 

Og det er jo endel tilfeller av kristne som sprenger abortsentre og dreper abortleger. 100% fredelig er de fortsatt ikke. Og antallet homofile som har tatt selvmord takket være religiøse dogmer må også tas i betraktning.

 

Nå skal det likevel sies at Kristendommen virker å ha mer moralen at man "vender det andre kinnet til", slik Jesus gjorde, når de blir kritisert kanskje.

 

Kan være mine fordommer, jeg kan ta feil om dette, men slik jeg forstår det så er det sett på som veldig rett innenfor Koranen å gå til angrep når man blir kritisert. Det er ærefullt å sloss for Allah. Å være i krig for Allah er noe av det mest ærverdige man kan gjøre. Koranen ble skrevet i en tid med enormt mye kriger rundt seg, så religionen er preget av det.

 

S,

Lenke til kommentar
Dette er et betimelig spørsmål å stille.

Jeg er ikke kristen, bare for å si det, jeg tror på vitenskapen.

 

Et spørsmål som plager meg litt for tiden er hvorfor islam slipper så billig unna i forhold til kristendommen?

De kristne får til stadighet en masse pepper, folk melder seg ut fra statskirken og flere politikere jobber aktivt for å skille stat og kirke, folk flest nærmest latterliggjør de kristne til stadighet. Komikere brenner bibelen på tv, den samme komikeren hadde nok aldri turt å brenne koranen...

 

Er det bare at folk er feige og mangler baller, eller er de redde for å bli kalt rasister?

For det er jo faktisk jævlig mye ved denne religionen "islam" som er verdt å gjøre narr av!

For eksempel var jo grunnleggeren pedofil, de mener alle andre er vantro og bør steines, de kapper av seg forhuden og driver med ufattelig teite ritualer.... hvorfor tør ingen gjøre narr av dette da? Det er da langt værre enn det de kristne driver med.

Slipper billig unna? De fleste tror jo at alle som er muslim er terrorister, og støtter terrorisme. Man tror også om muslimer at de er hjernevaskede terrorister, og tror de kan gå begå selvmordsbombing når som helst? Tror jo også om muslimer at vi prøver å konvertere alle sammen til islam. Mange i denne verden, liker ikke islam, så det at vi slipper billig unna,neei,.

Det et at du kaller profeten vår pedofil, viser at du bare vil vise din hat til islam og muslimer, hvordan skal man føre en saklig diskusjon med deg da?kapper av seg forhuden, dette er bare kun for rensligheten sin skyld, dette er noe også jøder gjør, og mange gjør dette uten kulturell årsak, bare fordi det er mer praktisk,.Teite ritualer? Som hva da?at vi ber til gud?Kom med våre teite ritualer, så jeg kan prøve å forstå deg,.Vær saklig,.Og det at man skulle blande inn kristendom burde jo være greit, i og med at du sammenligner islam med kristendommen selv..

Lenke til kommentar
Dette er et betimelig spørsmål å stille.

Jeg er ikke kristen, bare for å si det, jeg tror på vitenskapen.

 

Et spørsmål som plager meg litt for tiden er hvorfor islam slipper så billig unna i forhold til kristendommen?

De kristne får til stadighet en masse pepper, folk melder seg ut fra statskirken og flere politikere jobber aktivt for å skille stat og kirke, folk flest nærmest latterliggjør de kristne til stadighet. Komikere brenner bibelen på tv, den samme komikeren hadde nok aldri turt å brenne koranen...

 

Er det bare at folk er feige og mangler baller, eller er de redde for å bli kalt rasister?

For det er jo faktisk jævlig mye ved denne religionen "islam" som er verdt å gjøre narr av!

For eksempel var jo grunnleggeren pedofil, de mener alle andre er vantro og bør steines, de kapper av seg forhuden og driver med ufattelig teite ritualer.... hvorfor tør ingen gjøre narr av dette da? Det er da langt værre enn det de kristne driver med.

i en øy i stillehavet er det en religion hvor de spiser bæsj og den var grunnlagt av dem som hadde drept bestemoren sin. hvorfor slipper de unna så billig, imens kristendommen blir kritisert hele tiden?

Lenke til kommentar
Tror ikke han mener å vise noe hat over islam. Men jeg tror han refererer til ekteskapet med Aisha som skjedde når hun var ganske ung.

Dette er har vært diskutert flere ganger før, om hvor gammel hun var, når hun giftet seg..Da må man se hva grunnen var at profeten giftet seg med denne kvinnen, Men ihvertfall la oss skru tilbake tiden til 1353 da dronning Margrete ble født, allerede i en alder 10 år, giftet hun seg med kong Håkon VI Magnusson av Norge. Så var deres/våres konge pedofil?

 

Virker som dette var en vanlig skikk før. Profeten giftet seg med Aisha, datter til Abu Bakr, som var hans nære følgesvenn. Det bygget samhold og styrket nære relasjoner dem imellom at slik et ekteskap ble inngått. Aisha ble selv en sterk personlighet i Islams historie. Alle Profetens koner, med unntak av Aisha, var enker. De hadde vært gift før. Det var ikke "seksuelle ønsker" som var motiv bak ekteskapene, men kjærlighet, omsorg og praktiske forhold. Og med unntak av ekteskapet med Kadidsja var han en eldre mann da han giftet seg.

Blant konene var noen yngre, eldre og gamle. Det ga respekt til alle aldre. De var fra forskjellige stammer og klaner, der ingen var bedre enn andre. Ekteskapene bygde allianser og vennskap. De brakte vidt ut det islamske budskapet. De skjedde i en hensikt, slik forholdet ofte var på den tiden.

Profeten behandlet konene likt. Han var vennlig og rettferdig mot dem, og forholdt seg med respekt til dem. De ble hans nære venner og ledsagere.

Lenke til kommentar
Kristne har ikke vandra rundt å trua folk på livet når du har spøkt med reiligionen deres.

 

Haha, neivel? Les en historiebok.

 

Ikke i nyere tid kansje men allikevel.

 

Har du lest feks The God Delusion? Der forteller Richard Dawkins om utallige drapstrussler han har fått pga sin kritikk mot religion, dette er da primært kristne, dog vet jeg ikke hvilken versjon av kristendommen (katolisisme, protestantisme osv, men kristne like fult).

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...