Gå til innhold

Windows 7 - slettet recovery :(

Anbefalte innlegg

Hay! for et par dager siden, så var jeg med og fikk windows 7 (jess!!!) men innså fort at... driverne ikke støtta d her! :( hadde windows xp før, og installerte med å lage en virtual disk!

Når jeg fant ut at jeg skulle gå tilbake til windows XP, spammet jeg f11 i starten (har HP dv6060) men fikk bare opp noe med windows 7!.... så, da er vel hele recovery disken min blitt slettet? :( hvordan skal jeg gå tilbake til windows XP nå? bytte navn fra old.windows til Windows ?.....

ELLER

Hvor kan jeg få drivere til windows 7? bruke vista driverne eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror å huske at du må holde nede 'alt' tasten samtidig som F11 for å få frem recovery partisjonen. Men husk å ta backup av allt du har da av bilder, dokumenter etc for den formaterer partisjonen.

Det hjelper ikke å rename gamle windows partisjonen.

Og ja, alle drivere til vista virker til win7.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Virtuelle disker brukes på virtuelle maskiner... Er du helt sikker på det du skriver??

hvilket program brukte du for å lage en virtuell maskin??

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

for å få ctrl f11 (dell) alt f10 (acer) osv til å virke så må du ha korrekt mbr på maskinen din. Når du har installert win 7 så har du overskrevet mbr med win 7 sin mbr. Dermed vil du ikke få disse snarveiene til å virke. Dersom du fremdeles har en recoverypartisjon på pcen din kan du boote på denne ved hjelp av supergrubdisc.

http://supergrubdisc.org

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...