Gå til innhold

OCZ Core 32GB 2.5" SSD til 711kr

Anbefalte innlegg

Noen som er litt oppdatert på disse diskene? MPX har den som ukens tilbud.

http://www.mpx.no/aspx/loginVnet.aspx?Retu...7&__redir=1

Fin lese/skriveytelse, men I/O-operasjoner er også veldig interessant. Ytelsen kan selvfølgelig ikke måle seg med den nye serien til Intel (som kickasser det meste hittil), men prisen kan heller ikke sammenlignes.

Så, er dette en ok pris for noe som yter bra, eller er det bare å styre unna et halvt år til..? Har ikke hastverk heller akkurat

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm det var billig ja.. har 2 stk slike, en på 60 gb og en på 120gb

Det eneste jeg syns er rart med de diskene, er..

at det tar så inn i granskauen lang tid å innstalere feks et OS på dem.. La inn XP på den ene (den på laptoppen), og det tok litt over 2 timer..

Så på HTPC`n så prøvde jeg å legge inn Vista, det tok over 3 timer!!! kun OS !!!

Men etter det var lagt inn, så går det så det jomer etter :)

oppstart, og start av alle programmer kommer på et blunk.. :D

Men det er klart at om du har tid til å vente, så vent!

Det kommer til å skje mye i fremtiden.. he he

Vent i 10 år, så får du noe som vil få det du får i dag til virke som sirup.. vil du være først med det siste, eller sist med det første? hmm 711,- er ikke avskrekkende.. så har du råd, prøv den ut da vell :)

Lenke til kommentar

Disse har grei nokk overføringshastighet, men de er veldig dårlige på random write. Hvis du ikke utfører en del "tweaks" vil du sansynligvis oppleve at windows fryser i noen sekunder fra tid til annen. Hvis du tar deg tid og gjennomfører alt av tweaks brude de fungere bra.

Hvis du har lyst på ytelse som er på enda et høyere nivå kan du gå for nyeste generasjon SSD, eller en SLC verson. Mitt tips er egentlig å vente et par uker på OCZ Vertex eller Apex som kommer ut nå, de vil sansynligvis ha fått fikset det som er av problemer med disse.

På den andre siden er 700kr veldig billig, og jeg regner med at de setter det så lavt fordi de ikke får solgt disse 1.gen Core diskene nå som 2. gen har vært på markedet en tid, og 3. gen er på vei.

Hvis du kan avse pengene så er det ikke noe i veien med å kjøpe denne, men bare husk hvis du blir skuffet over SSD at disse er ikke på langtnær det beste som er der ute.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...