Gå til innhold

Kjøp av stereoanlegg og forsterker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg tenkte jeg skulle kjøpe nytt anlegg som jeg kan koble til tv-en og bruke når jeg ser film/spiller og muligens litt musikk. Derfor tenkte jeg at noen her kunne hjelpe meg med valg av høyttalere og forsterker.

Jeg har mulighet til å bruke omtrent 20.000kr på dette og vil ha mulighet til å utvide til surround ved en senere anledning, eller kjøpe det nå hvis noen har forslag til surround sett til mitt budsjett.

Har sett litt på disse høyttalerene http://www.surround.no/product/470184/_XTZ_99.38.html og denne forsterkeren http://www.surround.no/product/461479/_Yam...eiver_Sort.html og lurer på om noen har noen formeninger om de?

Ellers er det bare å komme med andre forslag til både høyttalere og forsterkere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Til den prisen kan du vurdere en noe kraftigere receiver. Yamaha RX-V1900 burde sitte som ei kule.

Da har du fortsatt en god slump å bruke på høyttalere. En JBL ES80-pakke er et alternativ.

Det er masse å velge i, men det som jeg ville vurdert, som et meget seriøst alternativ, som garantert ikke ville skuffet meg, er:

Yamaha RX-V663 (har den selv og vet hva den er kapabel til) og en XTZ 99-pakke.

I mine øyne skal det godt gjøres å finne noe bedre til prisen. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Les testen av surround-pakken. ;)

Du vil nok ikke få "masse bass" men en høyst imponerende film- og musikkopplevelse. Husk at subwoofere spiller bassen og "de små høyttalerne" tar mellomtone og diskant. Dermed kan du få mer kontroll i bassen ved bruk at aktive subwoofere enn ved tradisjonelle høyttalere. Ikke glem at disse (subwooferne) kan justeres og tweekes til du er fornøyd.

På den andre siden er stereohøyttalerne du linker til dyre og flotte, så de har nok igjen noe som det andre anlegget ikke har, men også motsatt.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...