Kerbarus Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Som tittelen tilsier så skjer det at PC'en fryser opp når jeg har gått ut av et spill. Ikke under selve spillinga, men når jeg quitter spillet. Aner da ikke hva som kan gjøre dette, siden det ikke har vært et problem før. Kjører de nyeste skjermdriverne til nvidia. Her er vertfall litt specs: Prosessor: Intel core 2 duo e8400 @ 3.6GHZ Skjermkort: Xfx Geforce 9600 Ram: Ballistix 2gb Noen forslag? Ble litt rotete her, men.. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Gjelder dette "alle" spill, eller bare et? Lenke til kommentar
Kerbarus Skrevet 12. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2009 Dette gjelder da alle spill :/ Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Du sier du kjører de nyeste driverne fra nVidia, men kjører du feks. den nyeste DirectX versjonen? Du sier heller ikke noe om hvilket operativsystem du bruker. Lenke til kommentar
Kerbarus Skrevet 12. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2009 Beklager, rablet dette bare raskt ned. Bruker Windows XP 32bit. Kjører DX 9.0c, regner med dette er den nyeste? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Ikke noe å beklage alle kan vi glemme Det burde være den nyeste ja. Hva med andre system drivere? Er disse oppdatert? Må nesten vite dette før vi kan begynne å utelukke. Lenke til kommentar
Kerbarus Skrevet 12. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2009 Alt skal være nytt som sagt. Og dette skjedde plutselig også, så det er litt rart :/ Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Det antyder problemer med minnehåndteringen. Har du aktivert noen "tweaks"? Har du skrudd av sidevekslingsfilen? Lenke til kommentar
Kerbarus Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 Har litt overklokking på CPU og GPU. Så kjører jeg produsentens anbefalinger på timingen på minnet. Men det har jeg gjort lenge, så rart det plutselig skal slutte å fungere :/ Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Nei, jeg snakker om minnehåndteringen i Windows, men du kan godt prøve og fjerne overklokkingen for å se om det hjelper. Lenke til kommentar
Kerbarus Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 Hjalp visst ikke det heller.. Hva skal jeg gjøre angående minnehåndteringen da? Øke størrelsen på sidevekslingsfila? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Hadde jeg vært deg ville umiddelbart klokket ned både skjermkort og prosessor for å eliminere årsaker. Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Fjern alle tweaks du har aktivert for Windows. Juster sidevekslingsfilen til en fast størrelse (samme verdi i min. og maks. f.eks. 4096), pass på at DEP er satt til kun å virke på Windows-ting, ikke alt. Hvis du har sidevekslingsfilen på en annen partisjon enn der Windows er installert kan du godt lage en 64 MB min. maks. sidevekslingsfil på den partisjonen også. Da vil du få minidumps når Windows kræsjer. Har du flere enn én fysisk harddisk? Sleng den store sidevekslingsfilen på en partisjon som er på den harddisken Windows ikke er på. Lenke til kommentar
Kerbarus Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 Har gjort dette, uten noe videre hell. Men fant nettopp ut at dersom jeg kjører spillet i windowed mode, så klikker det vertfall ikke når jeg avslutter det. :S Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Dette tilsier at dette mestsannsynlig handler om ressurser. Har du gjort som jeg foreslå og klokket ned maskinvaren din? Lenke til kommentar
Kerbarus Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 Yep, har klokket ned alt til det normale. Temperaturen til CPU ligger på cirka 45C under spilling. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 45c burde være helt uproblematisk. Har du deaktivert de såkalte "tweaks", som brukeren Bludd refererte til? Lenke til kommentar
Kerbarus Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 Er ikke helt sikker på hvilke tweaks det er tenkt på her, men har ikke noen jeg vet om, vertfall! Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Har du brukt programvare som TweakXP eller Cacheman eller noe lignende? Lenke til kommentar
Kerbarus Skrevet 17. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2009 Ikke brukt noen slike programmer. Kjører XP sånn som den er Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå