svennand Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 (endret) Hei. Vet ikke om denne posten havnet riktig men prøver meg. Har ett vannkjølingssystem som har stått ca 1 år nå. Tenkte jeg skulle begynne å bruke pcen igjen. Men når jeg åpnet opp kabinettet så jeg at vannet som var der hadde masse klumper/vev i seg. Prøvd å skylt gjennom med varmt vann og Salo uten at det hjalp nevneverdig... Det henger fremdeles igjen i veggene/vannblokkene store mengder slikt vev. Noe tips til hva jeg bør bruke for å få løst opp dette. Har tenkt på Klorin, men er redd for hva dette vil gjøre med pakningene, og eventuelt hvordan kobberen på blokkene vil reagere... Noe Tips? RED: har selvfølgelig tidligere hatt Antialge væske i vannet (samt at vannet var batterivann som var sterelisert.) Endret 12. januar 2009 av svennand Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Denne har jeg vært utsatt for selv. Det som funket best var å koble fra systemet, rense pumpen og kjøre vann fra springen rett gjennom systemet. Alternativt så kan du benytte deg av en klorløsning som du lar sirkulere gjennom systemet , men er usikker på om det kan danne korrosjon. Lenke til kommentar
svennand Skrevet 12. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2009 Denne har jeg vært utsatt for selv.Det som funket best var å koble fra systemet, rense pumpen og kjøre vann fra springen rett gjennom systemet. Alternativt så kan du benytte deg av en klorløsning som du lar sirkulere gjennom systemet , men er usikker på om det kan danne korrosjon. tenkte på å demontere hele driten, men fant ut at det kommer til å bli alt for mye styr. Er Radiator/GPU/CPU/HDD/Chipset blokker som må kobles fra slangen da må man gjerne montere det ut av pcen også siden det vil bli en del vanndrypp... Så i første omgang prøver jeg å rense. hadde jeg bare visst hva jeg skulle brukt=) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå