Gå til innhold

Kan jeg spille Crysis på full grafikk med dette?

Anbefalte innlegg

Hallo ^^

Jeg har akkurat fått meg en ny pc og syntes Crysis og Crysis warhead ser helt sykt ut (grafikken altså). Men jeg vet ikke om pc'en min klarer å kjøre det med max detaljer, jeg har:

Prosessor: Intel Core™ 2 Duo E8500 3.16GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz, BOXED w/fan

Skjermkort: PowerColor Radeon HD 4870 "PCS" 512MB, GDDR5, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP

DDR2 minne: Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5, Kit w/two matched CM2X2048-6400 Dimm's

Harddisk: Samsung SpinPoint F1 640GB SATA2 16MB 7200RPM

Trengs det mere innformasjon er det bare å spørre :)

Håper ejg får svar så fort som mulig ^^

Takk :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du klarer det hvis du har xp pga directX9. kanskje ikke med full AA (anti alising). den krever vanvittig mye i crysis

har du vista og dermed directX10 så kan du hvertfall glemme mer enn 2xAA vil eg tippe hvis du kjører full oppløsning og alt på ultra uten at det hakker

jeg mener full grafikk inneholder maks AA

Lenke til kommentar

det er som Milanjo på en måte sier. bare å prøve det. du kan til enhver tid endre grafikk oppsett (mulig ikke oppløsningen. husker ikke) mens du spiller så finner du fort utav det :)

send gjerne en tilbakemelding og på det evt oppsettet du klarer uten at det hakker (vesentlig at det ikke hakker det minste)

Lenke til kommentar

Ville bare legge til dette at det er ikke snakk om valgene mellom Dx9 og dx10 men om du kan sette grafikken til Very high

(DX9 = High som max på grafikk)

(DX10 = Very High som max på grafikk)

Men vil bare legge til at min pc med

E8500

Gta 8800 gtx

8gb

vista 64

klarer spillet greit nok

I xp har jeg High med 4 i AA ( 30 - 50 fps avrage )

Og i vista har jeg VeryHigh med ingen AA ( 25 - 40 fps avrage )

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

ak kjøpt meg pc. og jeg har fått en pc som jeg vil si duger mer en bra nok for alle spill til 5000kr

radeon4870 512 ddr5

E8400

4g 1066mhz ddr2

asus p45

vista 64 , dx 10.1

jeg spiller crysis med alt på fult på 1280 x 1024

trenger ikke noe høyere oppløsning en det syntes jeg pga dx.

hvor høy fps jeg har vet jeg ikke, men har aldri merka tegn til hakking lagg.. jeg har ikke spilt online med har kommet midt i kampanjen i spillet og har ikke vært noe lagg

det eneste er at pcen bruker litt lang tid på loading av bretta i single player

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

selv kjører jeg crysis i Vista 64bit ligger på 30-40 fps hele tiden omtrent uansett hva som skjer på spillet med oppløsning 1280x1024. Verdt og nevne at dette er crysis warhead.

Grafikk: MAX dx10

AntiAliasing: 0

Vsync: 0

Mitt HW er:

HIS radeon 4890 1GB gddr5

8 GB DDR2 RAM 8500

Intel dualCore E8500 3.16 Ghz @ 4.46Ghz

De som kansje tror dette er for å briefe pcen, dette kun for å vise trådstarter hvor krevende spillet er.

Oi tråden var såpass gammel ja.. nvm then!

Endret av Moozoren
Lenke til kommentar

Husk at AA krever mye gpuminne, setter du på 16 så skulle skjermkortet egentli hatt 4GB ram noe den ikke har så her vil den swappe til harddisk og skape lag. 2-4AA osv er bra nok.

Så kommer selve oppløsningen inn, lavere = bedre fps.

De som lagde spillet mente aldri at det skulle spilles på "max" nå, ideen var at man kunne ta frem spillet igjen om noen år og fortsatt ha bra grafikk, da man kunne sette ting på max med fremtidig hardware.

DVs spille dine gamle favorittspill med god graffikk i fremtiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...