Gå til innhold

Hvilken 22" widescreen til spill anbefales?

Oxygen 07-12

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det total ignorering av frste posts ønsker her? Gode farger? Spar meg. Benq har ikke spesielt gode farger, og asusen er bare et lite hakk over. De er TN, så de har faktisk ikke så gode farger, og alle har backlight bleed.

Her derimot har du et s-pva panel https://prisguiden.no/product.php?productId=80903 , 1920*1200 og 22".

BenQ er uklar og har lite med farger...??! Har du noen gang prøvd å bruke en BenQ skjerm, eller er dette bare noe du sier??? :hmm:

Dessuten så har denne Leveno-skjermen som du legger frem nesten dobbelt så lite koontrast og 3 ganger tregere responstid i forhold til den 24" skjermen som jeg nevner...

Lenke til kommentar
Er det total ignorering av frste posts ønsker her? Gode farger? Spar meg. Benq har ikke spesielt gode farger, og asusen er bare et lite hakk over. De er TN, så de har faktisk ikke så gode farger, og alle har backlight bleed.

Her derimot har du et s-pva panel https://prisguiden.no/product.php?productId=80903 , 1920*1200 og 22".

BenQ er uklar og har lite med farger...??! Har du noen gang prøvd å bruke en BenQ skjerm, eller er dette bare noe du sier??? :hmm:

Dessuten så har denne Leveno-skjermen som du legger frem nesten dobbelt så lite koontrast og 3 ganger tregere responstid i forhold til den 24" skjermen som jeg nevner...

Jeg har prøvd begge nevnte benq skjermer ja. Har DU noensinne prøvd noe annet enn TN-panel. Bare din kommentering av specs sier at du ikke har det.

Sier forkortelsene TN, PVA, MVA eller IPS deg noe?

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd begge nevnte benq skjermer ja. Har DU noensinne prøvd noe annet enn TN-panel. Bare din kommentering av specs sier at du ikke har det.

Sier forkortelsene TN, PVA, MVA eller IPS deg noe?

Skal innrømme at TN skjermer kanskje ikke er like bra som IPS skjermer, men du må gi noe mer for IPS typen etter det jeg har merket...;) Kanskje jeg ikke har leita på rett sted...:p

Men om du har en skjerm på 2ms eller 6ms så merker du forskjell...:p Men ser hva du sikter til...;) Min BenQ har 1000:1 i kontrast, men kan ikke merke noen spesiell forskjell fra en på 5000:1 av TN typen...:)

Lenke til kommentar
Men om du har en skjerm på 2ms eller 6ms så merker du forskjell...:p Men ser hva du sikter til...;) Min BenQ har 1000:1 i kontrast, men kan ikke merke noen spesiell forskjell fra en på 5000:1 av TN typen...:)

Etter at alle produsentene begynte å ta etter Samsung og runde av tallene oppover til nærmeste 1000 har alle 1000:1 i oppgitt kontrast. I praksis har siste generasjons TN panel ca 750:1. Om det er oppgitt mer enn 1000:1 er det alltid snakk om dynamisk kontrast, som oppgis med like mange forutsetninger som det finnes skjermer.

Et fint fransk nettsted som måler en del slike ting og legger det ut for sammenligning finnes her: http://www.digitalversus.com/duels.php?ty=...2=4306&ph=1

PVA og MVA-varianter er typisk best på dette punktet, og egentlig de eneste som når 1000:1. Klarer ikke det med H-IPS heller.

Endret av MailMan13
Lenke til kommentar

Kan du merke forskjell på en 6ms og en 2ms som faktisk er de to nevnte i en blindtest, så blir jeg STERKT imponert. Og jeg tviler på at du klarer det.

Om du derimot har en TN på 10ms og en S-IPS på 10ms, der begge har 800:1 kontrast og 400cd/m, så ser du umiddelbart hvem av dem som er rasket, har best farger og er lysest og har best sortnivå. S-ips vil knuse TN-panelet på alle fronter. pva og mva er under ips, men over TN.

Lenke til kommentar
Kan du merke forskjell på en 6ms og en 2ms som faktisk er de to nevnte i en blindtest, så blir jeg STERKT imponert. Og jeg tviler på at du klarer det.

Om du derimot har en TN på 10ms og en S-IPS på 10ms, der begge har 800:1 kontrast og 400cd/m, så ser du umiddelbart hvem av dem som er rasket, har best farger og er lysest og har best sortnivå. S-ips vil knuse TN-panelet på alle fronter. pva og mva er under ips, men over TN.

Du merker vel det om bildet "henger" litt på skjermen når du spiller bl.a...:p Kan hende jeg har en veldig dårlig 5ms skjerm og en god 2ms skjerm da...:p Det er jo 2 år alders forskjell... :p

EDIT: Når jeg først tenker meg om så har jo jeg den 5ms skjermen på soverommet som jeg bruker til fildelinges server...og der er det kaldt...:p Er vel sikkert derfor jeg merker forskjellen på mine skjermer...;)

Endret av Svirre91
Lenke til kommentar

Kan du gi deg... med de jævla.. smilyene... må... drepe...

Men uansett, en s-ips eller *va skjerm er i mine øyne ALLTID å foretrekke, jeg hadde en 20ms dell ips skjerm, og har en 2ms TN skjerm, og det er ikke store forskjellen på noenting, dellen hadde noe mer levende farger. Men så skiller det 8 år mellom dem... For 8 år siden var TN ubrukelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...