jorgenask Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Har prøvd å søke en del på internett etter noe på dette men finner ikke noe særlig konkret. Spørsmålet mitt er som topicen sier. Er det påbudt med våpenskap fra første hagle/rifle og/eller er det noe nye lover på gang når det gjelder dette ? Med vennlig hilsen Jørgen! Lenke til kommentar
Cardinal Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Ikke per idag. Men i de nye forskriftene slik de var foreslått, vil det komme om krav om våpenskap fra første våpen. Og e som har våpen og ikke skap, får 12mnd på kjøpe våpenskap. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Skulle ikke de nye forskriftene tre i kraft fra 1.1.09? Lenke til kommentar
Cardinal Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 De skulle ha tredd i kraft for noen år siden, men ting tar tid når det offentlige skal gjøre noe. De har ikke tredd i kraft enda. Lenke til kommentar
NorwegianSF Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 De skulle ha tredd i kraft for noen år siden, men ting tar tid når det offentlige skal gjøre noe.De har ikke tredd i kraft enda. I følge Direktoratet for naturforvaltning kommer de til å tre i kraft i løpet av 2009. Lenke til kommentar
Cardinal Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 I følge Direktoratet for naturforvaltning kommer de til å tre i kraft i løpet av 2009. Mulig de sier det, men det har i mine øyne verdi/troverdighet. Jeg ringer til JD minst en gang i mnd og svaret er det samme. I praksis, "de kommer når de kommer". Vil ikke bli overrasket om det blir 2010 før de kommer. Lenke til kommentar
christer-R Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Ikke per idag. Men i de nye forskriftene slik de var foreslått, vil det komme om krav om våpenskap fra første våpen. Og e som har våpen og ikke skap, får 12mnd på kjøpe våpenskap. Hmm, er det virkelig sånn at vi som har kjøpt våpen før forskriften trer i kraft, må kjøpe våpenskap med mindre vi ikke handler nytt våpen? Lenke til kommentar
mariuskris Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 3 våpen var det før du må ha våpenskap;) hvis det var det spørsmålet var. Lenke til kommentar
Cardinal Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Nei dag er lov med opptil FIRE våpen såfremt det ikke er noen halvautomater (da må man ha skap fra første våpen). Fra våpen nr fem skal man ha skap. Lenke til kommentar
mariuskris Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 takk for at du rettet opp;) har aldri overskridet grensen;) kjøpte etter første våpnet vi:) sikrest det Lenke til kommentar
kimweisner Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Den nye våpenforskriften.... Justisdepartementet fastsatte ny våpenforskrift den 11. juli 2008. Var forventet og tre i kraft i januar 2009. - Krav om FG-godkjent sikkerhetsskap fra første våpen. Det betyr at alle registreringspliktige skytevåpen, eller en vital del av våpenet, og lovlig uregistrerte hagler ervervet før 1. oktober 1990, nå må oppbevares i våpenskap.. Det vil fra det tidspunkt forsriften trår i kraft bli gitt 1 års frist før reglene vil håndheves, noe som blant annet vil gi jegerne tid til innkjøp av våpenskap. For mer informasjon www.justisdetartementet.no Lenke til kommentar
Cardinal Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 ja som jeg skrev i post nr 2 så blir det krav om skap. men den har ikke tredd i kraft enda og vi vet heller ikke helt hvordan forskriften blir seende ut enda. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 gidder ikke lage en tråd selv, spørr her. jeg har 2 luftgevær. 1 funker og 1 er defekt. men holder på å fikse det. trenger jeg skap da ? Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 nei. våpenskap gjelder kun for kruttvåpen hvor våpenlisens er påkrevd. ikke luftvåpen. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 (endret) nei. våpenskap gjelder kun for kruttvåpen hvor våpenlisens er påkrevd. ikke luftvåpen. fint. så jeg kunne ha hatt 100 luftvåpen uten våpenskap ? Endret 8. april 2009 av hahaa Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 slik jeg har forstått det ja. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Skal sansynligvis kjøpe mine første skarpe våpen i løpet av året, Da kjøper jeg like greit et som kan oppbevare langvåpen og håndvåpen, Jeg ser etter anbefalinger, Skapet skal først og fremst bare oppbevare en hagle, en rifle og 2 revolvere. Så det behøver ikke være veldig stort, Kanskje tre plasser til lang våpen og 3-5 plasser for håndvåpen, helst ikke alt for dyrt. Helst ikke bredere enn 40cm og ikke høyere enn 120cm Lenke til kommentar
Cardinal Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 jeg har ett lite skap fra Duun og ett litt større fra Rosengren. Foretrekker nok designet på Duun men forskjellen på dem er heller liten. Men bare husk at leverandørene overdriver sterkt kapasiteten på skapa. Sier de det er plass til ca 14 våpen er det i realiteten trangt når man har 6-7 i det... Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 er det slik at vektgrensen er 150kg for at skapet må boltes fast til vegg eller gulv? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå